Поправка на увиснала жабка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Сеп 2009, 21:59

Та колеги , "филма" вече е цял .... Днес направих една "импровизация" със спринцовка , която играе ролята на амортисьорче на вратичката на жабката .... Идеята не е моя, а на колегата "roadruner". Снимки от неговия вариянт не съм виждал , но колегата liloff ми обясин в общи линии как е излгеждал вариянта на "roadruner" и аз се опитах да го докарам до завършен вид в мой вариянт.....

Най -напред надупчих пластмаската от лявата страна на вратичката със бургия 4мм

Изображение

Изображение

След това пъхам едни пластмасови втулчици в дупката (целта е при затягането на болта , който ще държи "механизма" да могат двете поврхности да не се трият , а да се плъзгат свободно ...)

Изображение

Изображение

Такава втулчица слагам и на дупката (4мм), която съм направил и на буталото на спринцовката. Буталото е изрязано по подходящ начин , така ,че да се хване за пластмасата на вратичката и съще временно да не излиза на вън и да не се вижда ....

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

От пред изрязвам стърчащата част на спринцовката

Изображение

Буталото на спринцовката го захващам със болт за пластмасата на вратичката :

Изображение

А от другата страна зхващам спринцовката със болт към стената на жабката (съвета ми е болта да е с конусовидна глава , за да се "вкопае" в пластмасата на жабката и да не се вижда от вътре като се отвори жабката )

Изображение



Изображение

Изображение

Ето го и резултата , няма никакви луфтове , вратичката не е увиснала , а е плътно прилепнала към жабката ...

Изображение

При натискане на бутона се освобождава и застава в едно положение , без да пада (стои си и не мърда, толкова яко я придържа спринцовката ...)

Изображение

Изображение

След това , ако я дръпнете леко се накланя , но пак не пада , а си стои в това положение , в което сте я оставили ...

Изображение

След едно определено положение започва от тежестта плавно да пада на долу ...

Изображение

Изображение

Ето снимка , на която се вижда , че буталото на спринцовката изобщо не се вижда ... , а жабката е напълно отворена , но същевременно не е до край , така че да пречи на седящия на седалката .... (ограничено е крайното положение от самата спринцовка ... )

Изображение

Аз съм страшно доволен от резулатат ..... вратичката се затваря супер , отваря се плавно , вече не дрънчи при преминаване по неравности .... Смятам , че реших на 100 % проблема ! :twisted:
Последна промяна metodi80 на 14 Сеп 2009, 11:08, променена общо 3 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Сеп 2009, 22:04

Ти си нечовек :clap: :lalala:
Сега хвани и смажи вътрешността на спринцовката с тънко машинно масло за шевни машини, ако ти се намира из мазе/гараж...

И да повторя, ти си нечовек :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Сеп 2009, 22:07

liloff написа:Ти си нечовек :clap: :lalala:
Сега хвани и смажи вътрешността на спринцовката с тънко машинно масло за шевни машини, ако ти се намира из мазе/гараж...

И да повторя, ти си нечовек :)


А мислиш ли , че не съм я смазал ... Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Сеп 2009, 22:10

Изображение
A aко се вдигне спринцовката нагоре под 30ина градуса ъгъл, няма ли да падна свободно вратичката или ти не искаше така?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Сеп 2009, 22:18

liloff написа:A aко се вдигне спринцовката нагоре под 30ина градуса ъгъл, няма ли да падна свободно вратичката или ти не искаше така?



Въпроса ти е много логичен ... и аз си го зададох , но след много опити установих , че само с 20 кубика спринцовка , постигам нужния резултат ... и то поставена хоризонтално ....
От една страна аз не исках вратичката да пада веднага сама , а от друга от горе пречи тая букса дето е за фенерче или и аз не знам за какво , защото излиза на зад доста и е голяма и просто пречи спринцовката да отиде малко по на горе . Ако е по малка спринцовка ( да речем 5 или 10 кубика) може и да стане , но тогава , не може така добре да се задържа вратичката и пада по рязко , понеже аз пробвах и със по малки спринцовки , но ефетка беше буквално нулев , изобщо не можеха да задържат вратичката и си падаха все едно си е без тях , пробвах и под ъгъл да видя как ще е , но нямаше разлика ... Единствено със 20 кубика спринцовка нещата се получиха така както исках ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 13 Сеп 2009, 11:56

Днес се опитах да боядисам спринцовката с черен спрей (за да е по естетично ... не че някой я вижда , там където е , но все пак ми се искаше да е черна в тон с цвета на жабката ...). За съжаление резулатата е нулев , както очаквах , понеже за пластмасата си трябва пластофикс , за да може да се задържи каквато и да е боя ...
Занимавам се с глупости (вече) , общо взето ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 12.02.2008
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: .....
Мечтае да кара: X6M

Мнение от 33k » 13 Сеп 2009, 12:48

При мен стана една работа че си счупих алуминиевата планка и сега карам с отворена жабка.. какво да правя?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 13 Сеп 2009, 13:54

33k написа:При мен стана една работа че си счупих алуминиевата планка и сега карам с отворена жабка.. какво да правя?


Колега , потърси си друга планка от някоя морка или залепи твоята с LOCTITE (локтайт). Както казах в темата трябва много да се внимава и да се работи с усет :!: . Дори с гумен чук да се чука , пак може да се счупи планката .....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 13 Сеп 2009, 16:18

metodi80 написа:Днес се опитах да боядисам спринцовката с черен спрей (за да е по естетично ... не че някой я вижда , там където е , но все пак ми се искаше да е черна в тон с цвета на жабката ...). За съжаление резулатата е нулев , както очаквах , понеже за пластмасата си трябва пластофикс , за да може да се задържи каквато и да е боя ...
Занимавам се с глупости (вече) , общо взето ...


дебел черен перманентен маркер решава проблема на 100%
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

:)

Мнение от jbankov » 14 Сеп 2009, 10:30

Браво на колегата Metodi :!: :!: :!: За пореден път показваш,че си голям мозък :) Поздравления за успешния проект.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 14 Сеп 2009, 20:28

metodi80 написа:
changethegame написа:колега ако ти трябва механизмът за бавно затваряне имам един, мога да ти го подаря...


Благодаря колега , но при мен проблема не е в самия механизаъм , а в пластмаската която стърчи от вратичката и влиза в механизма .... Просто тази пластмаса е счупена , иначе аз механизма си го имам и си работи , но това пластмасовото чепче , дето излиза от вратичката и влиза в механизма ми е счупено и на практика проблема се решава със смяна на вратичка , на която пластмаската е здрава .... Та благодаря още веднъж и нека колегата Nukem да се възползва от предложението ... :yes:
Аз си реших проблема , направих си импровизирано аморитисьорче от спринцовка и сега ще up-на темата със снимки от "импровизацията" ...


dopestar написа:и аз го правих този номер и сега имам проблем при затваряне, мисля си, че съм я изкривил прекалено много


Да , колега , изкривил си го прекалено много , ще трябва да го върнеш съвсем леко .... М/у другото и аз го бях накривил повечко и не се затваряше , та се налжи леко да го поизправя , но за щастие не се счупи , въпреки "мачкането"..... Внимавайте с изкривяването на планката , защото ако я изкривите повече механизма просто не може да щракне и да се заключи ....

Ами може би малко късно се включвам, но и вратичка имам здрава с това чопче, всъщност заради алуминиевият елемент си купих цялата жабка и освен алуминиевото дето се чупи с чука :uups: всичко друго си е там, такаче ако на някой му трябва нещо от жабката след 95' да ми пише на Л.С.
Иначе колега евала, тебе нещо дразни ли те по колата намираш му решение веднага, форума само може да се гордее с хора като теб
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Мнение от Делян » 14 Сеп 2009, 20:53

Моля модераторите да сложат темата,като "важна" или да я преместят в"полезни линкове с подръжката на е36",ще бъде улеснение за доста хора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 14 Сеп 2009, 20:55

Dpy написа:Моля модераторите да сложат темата,като "важна" или да я преместят в"полезни линкове с подръжката на е36",ще бъде улеснение за доста хора


Темата е в "полезни " от около два дена мисля ... :yes:



changethegame написа:Иначе колега евала, тебе нещо дразни ли те по колата намираш му решение веднага, форума само може да се гордее с хора като теб


Благодаря колега !
Честно казано като се замисля , че съм сложил спринцовка вместо оригинален механизъм , малко се дразня , но пък от друга страна е ефективно (да не кажа , че е 10 пъти по -добро от оригиналния механизъм и по здраво ....). Освен това не се вижда по никакъв начин .... Намацах спринцовката с черен перманентен маркер (както ме посъветва друг колега , понеже след пръскане със спрей ,боята падна) , за да е уж по естетично ( в тон с цвета на жабката ) ,но ефекта не ме удовлетвори и за това ще търся друго решение за "почернянето".... и така .... Някой може да каже , че такава "импровизация" не подхожда на марката и може да е прав ..... Принципно можех да си купя и механизма и вратичката , но предпочитам да влагам пари в колата за по -смислени неща ,особено когато има алтернатива за решение на даден проблем и алтернативата струва 20 стотинки.... В случая ефекта е невероятен , сигурен съм че дори много силно да натисна вратичката на жабката ще "остиска" и няма да се счупи ( което не може да се каже за оригиналния механизъм ). Та в случая постигам здравина и фунционалност само за 20 стотинки (толкова струва спринцовката ) + около 1 час работа .... Няма да подменя този механизъм дори без пари да ми дават оригиналния ... (както в случая ти ми предложи да подариш твоя ). :)

Поздрави
Последна промяна metodi80 на 10 Мар 2010, 20:51, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Поправка на увиснала жабка

Мнение от metodi80 » 25 Сеп 2009, 0:46

Малко да up-на темата ...
Забелязах , че така както съм направил жабката (със 20 кубикова спринцовка ) от време на време се чуваше едно много леко скърцане при отваряне на вратичката . След "обстоен" оглед забелязах , че спринцовата опира в единия въздуховод , който води към краката на пасажера и от там като се притискат двете се чува леко скърцане ... Та реших да променя малко нещата , понеже така и така ме дразнеше тая голяма -бяла спринцовка ...
Смених я с доста по малката 10 кубикова и след много мислене и безуспешни опити да я затъмня , намерих решението. Решението е термосвиваем шлаух :

Изображение

Ето как изглежда новия (окончателен ) вариянт :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Сега не се чува никакво скърцане (понеже спирнцовката е доста по малка и не опира никъде) и вратичката се отваря много плавно (за целта направих така , че термо шлауха да обхваща буталото плътно и по този начин създава допълнителен вакум в спринцовката , което води до много плавно отваряне на вратичката). Е толко ми е кеф всеки път като се отваря тая вратичка , че изобщо не съжалвам за усилията :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Варна

Re: Поправка на увиснала жабка

Мнение от Механджията » 09 Дек 2009, 14:51

а аз на свой ред да попитам - мога ли да монтирам жабка от табло след фейслифта на кола преди фейса? говоря за цялото 'тяло' на жабката, с механизма, горните въздуховоди и лайсната над жабката?
...с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога....има начин, ваш'та мамааа...
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook