някой правил ли го е това на своето М43 ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

някой правил ли го е това на своето М43 ?

Мнение от BiTurbo » 14 Сеп 2009, 16:12

Значи автора на тази тема обписва, че М43 може да губи доста масло поради скпването на едно точно определено уплътнение, за смяната на което се изисква за съжаление сваляне на главата и смяна също така и на гарнитурата на главата. На пръв поглед се виждало че проблема е в гарнитурата на капака на клапаните, но много е вероятно и това уплътнение за което става въпрос също да е скапано.

ето за това става въпрос>
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... -_E36.html


става въпрос за това уплътнение номер 16 от фигурата>
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

та някой дали го е правил това нещо ми е интересно ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 14 Сеп 2009, 16:57

Колега , съвсем на скоро сменявах номер 17 от схемата ... при мен проблема беше 17 . Пускаше масло от там и се стичаше на долу към компресора на климатика , оливаше яко от там .... Слава богу номе 17 се сменя сравнително лесно , отвива се само капака на клапаните и горния капак на ангренажната верига. Много се притеснявах и аз да не се наложи да сменявам номер 16 от схемата , понеже то наистина няма как да се смени без да се свали главата , но слава богу само номер 17 ми беше проблема .... Виж да не би и при теб да е само то проблема , а не номер 16 , че тогава в голям филм се вкарваш. Ако то е проблема , ще се наложи да сменяш доста други гарнитури около тази ... то си е като да сменяш комплект гарнитури при ремонт на глава .... понеже така или иначе се сваля главата ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Мнение от baitun » 14 Сеп 2009, 21:33

и на мен предстои смяна на същата ,давайте качествен сервиз и какви пари,аз смених само №17,но не става -пак капе и то достатъчно,трябва да се сменя и №16 ама трябва да се сваля главата и дразни много,но се чудя как може да се прецакат тези гарнитури-дали само от времето или някой "Професор" след "Качествен ремонт " си е оставил ръцете

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Мнение от baitun » 14 Сеп 2009, 21:37


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 14 Сеп 2009, 23:09

metodi80 написа:Колега , съвсем на скоро сменявах номер 17 от схемата ... при мен проблема беше 17 . Пускаше масло от там и се стичаше на долу към компресора на климатика , оливаше яко от там .... Слава богу номе 17 се сменя сравнително лесно , отвива се само капака на клапаните и горния капак на ангренажната верига. Много се притеснявах и аз да не се наложи да сменявам номер 16 от схемата , понеже то наистина няма как да се смени без да се свали главата , но слава богу само номер 17 ми беше проблема .... Виж да не би и при теб да е само то проблема , а не номер 16 , че тогава в голям филм се вкарваш. Ако то е проблема , ще се наложи да сменяш доста други гарнитури около тази ... то си е като да сменяш комплект гарнитури при ремонт на глава .... понеже така или иначе се сваля главата ...


здр колега,

на мен по принцип не ми предстои такава смяна, просто от скоро следя този немски форум и попаднах на темата и ми стана интересно, дали някой тука е свалял главата само заради тва :) Иначе и на мен ми сълзи минимално от номер 17 ама за ся още не е фрапантно пък и от 20к км е така и чакам да шурне че да разглабям :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 15 Сеп 2009, 0:29

Положението е следното, щом нещо не е наред, то трябва да бъде отстранено и заменено с такова което е наред. Проблемите обаче ас не малко. Защо ли? Защото не можеш да кажеш, ми номер 16 струва ххлв, номер еди колко си ххлв и труд хххлв и оп сетката толкоз. Що ли? Ми щото е напълно вероятно да изезнат покрай това нещо още неща, всмисъл, омаслява да речем и от семернги на вала, аиде сменяме, омаслява от капака на клапаните, аиде нова гарнитурка, аиде на капака отпред нови гарнитурки. А обтегача, успокоитела, за смяна, аиде и те нови, а не са евтини, нови болтове на главата, шлайф на главата, па така и така е свалено, айде една проверка н аклапаните дали не текат, ако текат айде на препасване и нови гумички, па недай си боже да се наложи смяна на водачи. Дефакто ако човек иска да няма проблеми, и си обича колата, няма и да се замисли за тия неща, апросто ще каже на мастора, прави и толкоз. Но излиза цифра. А да се свали главата и да се сменят само двете гарнитури и да се залупи, си е чиста проба залупена работа. Да не говорим, че повечето М43ки са н агаз, това означава 100% правен ена клапани. Така, че щом предстой смяна на една такв ане значителна гарнитурка, си направете сметака дали да вложите пари в обичаната си кола или го караме през просото, оти ако го караме през просото, то за ко да се сменя гарнитурката, може и така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 15 Сеп 2009, 12:21

sonny написа:Положението е следното, щом нещо не е наред, то трябва да бъде отстранено и заменено с такова което е наред. Проблемите обаче ас не малко. Защо ли? Защото не можеш да кажеш, ми номер 16 струва ххлв, номер еди колко си ххлв и труд хххлв и оп сетката толкоз. Що ли? Ми щото е напълно вероятно да изезнат покрай това нещо още неща, всмисъл, омаслява да речем и от семернги на вала, аиде сменяме, омаслява от капака на клапаните, аиде нова гарнитурка, аиде на капака отпред нови гарнитурки. А обтегача, успокоитела, за смяна, аиде и те нови, а не са евтини, нови болтове на главата, шлайф на главата, па така и така е свалено, айде една проверка н аклапаните дали не текат, ако текат айде на препасване и нови гумички, па недай си боже да се наложи смяна на водачи. Дефакто ако човек иска да няма проблеми, и си обича колата, няма и да се замисли за тия неща, апросто ще каже на мастора, прави и толкоз. Но излиза цифра. А да се свали главата и да се сменят само двете гарнитури и да се залупи, си е чиста проба залупена работа. Да не говорим, че повечето М43ки са н агаз, това означава 100% правен ена клапани. Така, че щом предстой смяна на една такв ане значителна гарнитурка, си направете сметака дали да вложите пари в обичаната си кола или го караме през просото, оти ако го караме през просото, то за ко да се сменя гарнитурката, може и така.


напълно съм съгласен с твоето мнение. То така да се отвори мотора за смяна на една гарнитурка си е малко верно простотия ама айде.... :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 15 Сеп 2009, 14:00

колко му е да го раЗчовъркаме.... :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 15 Сеп 2009, 15:00

Митко Ганчев написа:колко му е да го раЗчовъркаме.... :winky:


един селдобед и 1 каса бира, колко да е :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Мнение от baitun » 15 Сеп 2009, 21:38

BiTurbo написа:
Митко Ганчев написа:колко му е да го раЗчовъркаме.... :winky:


един селдобед и 1 каса бира, колко да е :mhihi:[/quot


аз ще ти взема каса бира ,и да идвам,при мен ще се сваля главата,ама няма да мина май само с каса бира


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 15 Сеп 2009, 22:07

Еба го, то ако стааше за един следобед, щех съм щастлив. Замо да ви дам примерче. Вчера си отворих М50то, за подобна интервенция, и уж всичко подготмвено, уж всичко направено, треаше да сваля едната глава, да цопн другата и една ревизия на повдигачите, е да де, ама резултата е, че таа нощ ще се боря да я качвам. Що ли? Ми щото както писах по-горе, излизат некви непредвиденираоти за правене и като се закучи да ти треа част дето в Дару струва 7.62ст, ама никога не е внасяна и я нема налична, ко праим? Губим 1 ден в търсене на секънд хенд или ан други алтернативи. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 16 Сеп 2009, 10:01

sonny написа:Еба го, то ако стааше за един следобед, щех съм щастлив. Замо да ви дам примерче. Вчера си отворих М50то, за подобна интервенция, и уж всичко подготмвено, уж всичко направено, треаше да сваля едната глава, да цопн другата и една ревизия на повдигачите, е да де, ама резултата е, че таа нощ ще се боря да я качвам. Що ли? Ми щото както писах по-горе, излизат некви непредвиденираоти за правене и като се закучи да ти треа част дето в Дару струва 7.62ст, ама никога не е внасяна и я нема налична, ко праим? Губим 1 ден в търсене на секънд хенд или ан други алтернативи. ;)


ФАКТ :!:

разбира се че няма да се мине с един следобет, аз го казах с голяма доза сърказъм :winky: То си е бая интервенция свалянето на главата, само като се замислиш що нещо трябва да свалиш, че тепърва да почнеш отвиването на самата глава, лошо може да ти стане :mhihi:

айде със здраве и винаги на страни :twisted:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M5

Мнение от Acceleration » 16 Сеп 2009, 11:32

и аз го правих това упражнение миналата година :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: някой правил ли го е това на своето М43 ?

Мнение от ивчо3 » 24 Сеп 2009, 14:18

Sonny, любопитно ми е какво се скапва повече на клапаните на мотор работил на газ и само на бензин. Знам за някои модели на Форд, на които с газифицирането директно се сменят и клапаните.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: някой правил ли го е това на своето М43 ?

Мнение от sonny » 24 Сеп 2009, 15:42

ивчо3 написа:Sonny, любопитно ми е какво се скапва повече на клапаните на мотор работил на газ и само на бензин. Знам за някои модели на Форд, на които с газифицирането директно се сменят и клапаните.



Нагарят им леглата, и се износват повече водачите. Моята глава е такава, защото мотора ми е каран на газ, но най-интересното е, че смукателните са перфектни и на водачи и на легла, но изпускателите са тотал. Попринцип в изпускателния клапан на БМВ има Магнезии за отвеждане ан температоурата, не знам дали това има някакво значение. Но е факт, колкото мотори на газ съм отворил, нито една глава не е ставала за директен монтаж след това.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook