Правилно използване на автоматик
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
OxoBoxo написа:Няма ли кой да каже компетентно, може ли да се кара на N ->ДА или НЕ?
т.е скапва ли се кутията или си е ОК.
Мисля че, единствено колегата ICE може да ни даде правилен отговор на този въпрос?
Той е един от хората тук на който имам пълно доверие за това което пише!
- monogamnia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 10.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 525 TDSA
- Мечтае да кара: E39 M5
.
Колеги от скоро карам бмв и нямам представа дали е степ или типтроник затова искам да попитам, на моята скоростна кутия пише PRNDS32 каква е стептроник или типтроник и дали е хубава. Казаха ми че била с 5 скорости но на таблото ми пише 234 било винаги колкото пише + 1 скорост отгоре незнам дали е така за това питам. Благодаря ви предварително поздрави.
ICE написа:pazokolarov написа:mashina написа:От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih
Лека корекция - не повече от 150 км.
И с не повече от 20 км/ч скорост...
Последно!
За автомобили (и конкретно BMW) с автоматична скоростна кутия е разрешено теглене със скорост не повече от 70 км/ч, на растояние не повече от 150 км

Колкото до каране на (N) нито при механичните, нито при автоматичните скоростни кутии се препоръчва каране по инерция на изключена (неутрална) предавка .....
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: .
monogamnia написа:Колеги от скоро карам бмв и нямам представа дали е степ или типтроник затова искам да попитам, на моята скоростна кутия пише PRNDS32 каква е стептроник или типтроник и дали е хубава. Казаха ми че била с 5 скорости но на таблото ми пише 234 било винаги колкото пише + 1 скорост отгоре незнам дали е така за това питам. Благодаря ви предварително поздрави.
Колега твоята е от малко по старите автомати и означава
D-Drive - нормална работа на автоматика , под 80 км./ч.(да не се лъжа но мисля че е така) при премахването на газта изкл. от скорост, при леко почукване на спирачката вкл. пак , за да има моторно спиране от двигателя и да не се товарят спирачките(при мен понякога трябват и 2 чуквания ама айде карай)
S4 - не качва повече от 4та скорост
S3 - не качва повече от 3та
S2 - не качва повече от 2ра
Най вече се използват при спускане, зимата или като искаш по рязко да спреш, примерно аз така я използвам като карам с 100 , все едно намаляваш с спирачките и сваляш предавките като на ръчни скорости
Също така на S режимите чака по-високи обороти пред да превкл.
Става въпрос за Е39 525ТДС , това са мои наблюдения и съм питал др.хора с такива автоматични кутии
tsb_bg написа:... Колкото до каране на (N) нито при механичните, нито при автоматичните скоростни кутии се препоръчва каране по инерция на изключена (неутрална) предавка .....
spacepl написа:колко е хубаво като се обоснове човек при разни странни твърдения
от гледна точка на безопастност :
- много по-слаб контрол върху автомобила при движение по инерция без да се използва динамиката на двигтеля при определена предавка (зацепен двигател)
- разчита се само на спирачки (голяма вероятност да загреят и да станат неефективни
от техническа гледна точка:
- по-добър (облекчен) режим на работа на всички агрегати (вкл. автоматика) при постоянни параметри (натоварване, температура, налягане на масло, обороти и т.н.) от колкото непрекъснати "стресови" показатели при превключване N/D
- щади се и превключвателя (електро-механичния блок)
- значително по-малко се износват накладките (по-рядко се прибягва до употребата на спирачки). от там дискове и накладки се сменят значително по-рядко
от психологическа гледна точка:
- измамно чувство за икономия при вида на разходомера отиваю към нула и макар и незначителното увеличаване на скоростта при изключване на неутрална (N)
На практика за редките моменти спрямо характеристиките на пътя и натовареността на движение, минусите са твърде повече от плюсовете (ако въобще и до колкото ги има)
дано ясно съм обосновал "странните" си твърдения

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Не предполагах, че трябва да коментирам това което от BMW са написали в "инструкциите за потребителя" (конкретно BMW E39)
едва ли са ги написали цифрите на изуст ....
едва ли са ги написали цифрите на изуст ....
Последна промяна tsb_bg на 13 Сеп 2009, 17:15, променена общо 1 път
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- monogamnia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 10.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 525 TDSA
- Мечтае да кара: E39 M5
.
Amorphis колега благодаря за пояснението 

- Kala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 10.06.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 '02 525 dA touring
Re:
bobih написа:Много е важно когато спрете колата особено когато има наклон да не давате от D на P, ами първо от D на N, wдигате ръчната, пускате спирачката и колата си прави един свободен ход 2-3см, (както би го направила, ако дадете от D на P) и натискате пак спирачката, и чак тогава слагате вече от N на P. Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията.
Колеги, темата е много добра, особено цитираното:)
Имам едно допълнително питане - когато пускам на D и R как е по-добре - да държа ли спирачката (тогава се усеща натоварването на дисковете) или е по добре да тръгне малко и тогава да натисна спирачка? Кое е по-добре за кутията?
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Правилно използване на автоматик
Здрасти на всички, много хубава тема! Доста интересно за мен
От няколко месеца карам автомат 4 степени, старата генерация. Имам P,N,D,3,2,1
Отделно Е,S,M. От това което четох по книжката на колата от BMW ми препоръчват когато карам в трафик / градско / да поставя на трета скорост, демек да не качва повече от трета.
Точния превод е да не се лута и често сменя от трета на чевърта предавка. Какво ще кажете за това
За мен има логика подобно нещо.
Що се касае до трафик и работа на място в повечето случаи поставям или на P или N, това разбирам от Вас че е добре за кутията. Разбрах защо един път трудно минах на наклон от Р на D
Вече ще работя повеча с ръчната по описания нацин от колегата
Имам няколко въпроса:
1. На какво положение трябва да бъде лоста при престой на място с включен двигател - примерно чакам моторетката да загрее и отнема време
2. Спорт режима е на копче и в движение когато желая минавам на него, за сега не виждам проблеми да има, след като вече не желая да бъда на S, отново си минавам на E. Правилно ли го правя
3. При приминаване често от D към R и обратно / при паркиране и т.н. /, спирам със спирачката и тогава когато вече колата е в покой сменям на желаната предавка. Това ли е правилния начин
4. На спорт режим колата си цеди предавките до 6000+ оборота, това смятам за нормално, но ако отпусна педала на гаста веднага си минава на по горна предавка независимо че съм на S. Това нормално ли е? Също така при натискане до долу на педала на гаста имам две положение, при първото сваля една предавка надолу и ако продължа да донатискам педала догава сваля две предавки надолу.
Доста спор имаме с приятели, няколко пъти ми направи впечаление че когато съм на спорт режим, примерно с 100-120 км.ч. и натисна до дупка сваля за мен до първа и сменя примерно чак на 140-160 км.ч. А от място - старт ми дават на S на първа по спомен 110-120 км.ч. След като смени на втора е вече на около 200 км.ч., трета до към 240 км.ч. и след това четвърта до където стигне. Какво е обяснението за тази ситуация срипед Вас.
На теория ми дават на 4- предавка - 306 км.ч.От практиката 288 км.ч. в момента съм с не толкова добри гуми.
И последно
Забелязах че с изключено ASC+T, колата набира в пъти по бързо
Предварително Ви благодаря

От няколко месеца карам автомат 4 степени, старата генерация. Имам P,N,D,3,2,1
Отделно Е,S,M. От това което четох по книжката на колата от BMW ми препоръчват когато карам в трафик / градско / да поставя на трета скорост, демек да не качва повече от трета.
Точния превод е да не се лута и често сменя от трета на чевърта предавка. Какво ще кажете за това

Що се касае до трафик и работа на място в повечето случаи поставям или на P или N, това разбирам от Вас че е добре за кутията. Разбрах защо един път трудно минах на наклон от Р на D


Имам няколко въпроса:
1. На какво положение трябва да бъде лоста при престой на място с включен двигател - примерно чакам моторетката да загрее и отнема време

2. Спорт режима е на копче и в движение когато желая минавам на него, за сега не виждам проблеми да има, след като вече не желая да бъда на S, отново си минавам на E. Правилно ли го правя

3. При приминаване често от D към R и обратно / при паркиране и т.н. /, спирам със спирачката и тогава когато вече колата е в покой сменям на желаната предавка. Това ли е правилния начин

4. На спорт режим колата си цеди предавките до 6000+ оборота, това смятам за нормално, но ако отпусна педала на гаста веднага си минава на по горна предавка независимо че съм на S. Това нормално ли е? Също така при натискане до долу на педала на гаста имам две положение, при първото сваля една предавка надолу и ако продължа да донатискам педала догава сваля две предавки надолу.
Доста спор имаме с приятели, няколко пъти ми направи впечаление че когато съм на спорт режим, примерно с 100-120 км.ч. и натисна до дупка сваля за мен до първа и сменя примерно чак на 140-160 км.ч. А от място - старт ми дават на S на първа по спомен 110-120 км.ч. След като смени на втора е вече на около 200 км.ч., трета до към 240 км.ч. и след това четвърта до където стигне. Какво е обяснението за тази ситуация срипед Вас.
На теория ми дават на 4- предавка - 306 км.ч.От практиката 288 км.ч. в момента съм с не толкова добри гуми.
И последно


Предварително Ви благодаря
- vesko1234
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 97y E39 520i steptronic
- Детайли за колата: BRC газово, черен кожен салон.
Re: Правилно използване на автоматик
Има ли проблем да спирам със стептроника, вместо да натискам спирачка като намалям ръчно скоростите надолу. По този начин знам че пестя накладки и гориво като ползвам скоростната кутия и двигателя за спирачка. Доколкото знам не се натоварва или прецаква скоростната кутия, ама тая вечер ми светна лампата с жълтото зъбчато колело. С педала до долу потеглих на Д и после ми светна, а преди това бях намалял агресивно с скоростите. Угасих колата и пак я запалих и ламата угасна. Нямам ритане и прочие проблеми. Маслото на автоматика съм го сменил като купих колата преди 2к км и досега не ми е правил този пиниз.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Правилно използване на автоматик
Peter Angelov написа:Здрасти на всички, много хубава тема! Доста интересно за мен![]()
От няколко месеца карам автомат 4 степени, старата генерация. Имам P,N,D,3,2,1
Отделно Е,S,M. От това което четох по книжката на колата от BMW ми препоръчват когато карам в трафик / градско / да поставя на трета скорост, демек да не качва повече от трета.
Точния превод е да не се лута и често сменя от трета на чевърта предавка. Какво ще кажете за товаЗа мен има логика подобно нещо.
Що се касае до трафик и работа на място в повечето случаи поставям или на P или N, това разбирам от Вас че е добре за кутията. Разбрах защо един път трудно минах на наклон от Р на DВече ще работя повеча с ръчната по описания нацин от колегата
![]()
Имам няколко въпроса:
1. На какво положение трябва да бъде лоста при престой на място с включен двигател - примерно чакам моторетката да загрее и отнема време![]()
2. Спорт режима е на копче и в движение когато желая минавам на него, за сега не виждам проблеми да има, след като вече не желая да бъда на S, отново си минавам на E. Правилно ли го правя![]()
3. При приминаване често от D към R и обратно / при паркиране и т.н. /, спирам със спирачката и тогава когато вече колата е в покой сменям на желаната предавка. Това ли е правилния начин![]()
4. На спорт режим колата си цеди предавките до 6000+ оборота, това смятам за нормално, но ако отпусна педала на гаста веднага си минава на по горна предавка независимо че съм на S. Това нормално ли е? Също така при натискане до долу на педала на гаста имам две положение, при първото сваля една предавка надолу и ако продължа да донатискам педала догава сваля две предавки надолу.
Доста спор имаме с приятели, няколко пъти ми направи впечаление че когато съм на спорт режим, примерно с 100-120 км.ч. и натисна до дупка сваля за мен до първа и сменя примерно чак на 140-160 км.ч. А от място - старт ми дават на S на първа по спомен 110-120 км.ч. След като смени на втора е вече на около 200 км.ч., трета до към 240 км.ч. и след това четвърта до където стигне. Какво е обяснението за тази ситуация срипед Вас.
На теория ми дават на 4- предавка - 306 км.ч.От практиката 288 км.ч. в момента съм с не толкова добри гуми.
И последноЗабелязах че с изключено ASC+T, колата набира в пъти по бързо
![]()
Предварително Ви благодаря
туй 4,4 ли е ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани