Правилно използване на автоматик

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 26 Авг 2009, 16:31

OxoBoxo написа:Няма ли кой да каже компетентно, може ли да се кара на N ->ДА или НЕ?
т.е скапва ли се кутията или си е ОК.

Мисля че, единствено колегата ICE може да ни даде правилен отговор на този въпрос?
Той е един от хората тук на който имам пълно доверие за това което пише!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

.

Мнение от monogamnia » 11 Сеп 2009, 21:15

Колеги от скоро карам бмв и нямам представа дали е степ или типтроник затова искам да попитам, на моята скоростна кутия пише PRNDS32 каква е стептроник или типтроник и дали е хубава. Казаха ми че била с 5 скорости но на таблото ми пише 234 било винаги колкото пише + 1 скорост отгоре незнам дали е така за това питам. Благодаря ви предварително поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 13 Сеп 2009, 7:03

ICE написа:
pazokolarov написа:
mashina написа:От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км
.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih

Лека корекция - не повече от 150 км. ;)

И с не повече от 20 км/ч скорост... 8)


Последно!

За автомобили (и конкретно BMW) с автоматична скоростна кутия е разрешено теглене със скорост не повече от 70 км/ч, на растояние не повече от 150 км

Изображение

Колкото до каране на (N) нито при механичните, нито при автоматичните скоростни кутии се препоръчва каране по инерция на изключена (неутрална) предавка .....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 13 Сеп 2009, 11:12

колко е хубаво като се обоснове човек при разни странни твърдения :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: .

Мнение от Amorphis » 13 Сеп 2009, 11:26

monogamnia написа:Колеги от скоро карам бмв и нямам представа дали е степ или типтроник затова искам да попитам, на моята скоростна кутия пише PRNDS32 каква е стептроник или типтроник и дали е хубава. Казаха ми че била с 5 скорости но на таблото ми пише 234 било винаги колкото пише + 1 скорост отгоре незнам дали е така за това питам. Благодаря ви предварително поздрави.

Колега твоята е от малко по старите автомати и означава
D-Drive - нормална работа на автоматика , под 80 км./ч.(да не се лъжа но мисля че е така) при премахването на газта изкл. от скорост, при леко почукване на спирачката вкл. пак , за да има моторно спиране от двигателя и да не се товарят спирачките(при мен понякога трябват и 2 чуквания ама айде карай)
S4 - не качва повече от 4та скорост
S3 - не качва повече от 3та
S2 - не качва повече от 2ра
Най вече се използват при спускане, зимата или като искаш по рязко да спреш, примерно аз така я използвам като карам с 100 , все едно намаляваш с спирачките и сваляш предавките като на ръчни скорости
Също така на S режимите чака по-високи обороти пред да превкл.

Става въпрос за Е39 525ТДС , това са мои наблюдения и съм питал др.хора с такива автоматични кутии

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 13 Сеп 2009, 16:19

tsb_bg написа:... Колкото до каране на (N) нито при механичните, нито при автоматичните скоростни кутии се препоръчва каране по инерция на изключена (неутрална) предавка .....


spacepl написа:колко е хубаво като се обоснове човек при разни странни твърдения :)


от гледна точка на безопастност :
- много по-слаб контрол върху автомобила при движение по инерция без да се използва динамиката на двигтеля при определена предавка (зацепен двигател)
- разчита се само на спирачки (голяма вероятност да загреят и да станат неефективни

от техническа гледна точка:
- по-добър (облекчен) режим на работа на всички агрегати (вкл. автоматика) при постоянни параметри (натоварване, температура, налягане на масло, обороти и т.н.) от колкото непрекъснати "стресови" показатели при превключване N/D
- щади се и превключвателя (електро-механичния блок)
- значително по-малко се износват накладките (по-рядко се прибягва до употребата на спирачки). от там дискове и накладки се сменят значително по-рядко

от психологическа гледна точка:
- измамно чувство за икономия при вида на разходомера отиваю към нула и макар и незначителното увеличаване на скоростта при изключване на неутрална (N)

На практика за редките моменти спрямо характеристиките на пътя и натовареността на движение, минусите са твърде повече от плюсовете (ако въобще и до колкото ги има)

дано ясно съм обосновал "странните" си твърдения :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 13 Сеп 2009, 16:36

имах предвид това колега :)

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 13 Сеп 2009, 17:09

Не предполагах, че трябва да коментирам това което от BMW са написали в "инструкциите за потребителя" (конкретно BMW E39)

едва ли са ги написали цифрите на изуст ....
Последна промяна tsb_bg на 13 Сеп 2009, 17:15, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 13 Сеп 2009, 17:14

:mhihi: :D Имах предвид че като казваш нещо - показваш и сигурен източник :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 13 Сеп 2009, 17:16

OK извинявай
накрая се разбахме :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

.

Мнение от monogamnia » 14 Сеп 2009, 8:21

Amorphis колега благодаря за пояснението :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 10.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 '02 525 dA touring

Re:

Мнение от Kala » 21 Окт 2010, 21:42

bobih написа:Много е важно когато спрете колата особено когато има наклон да не давате от D на P, ами първо от D на N, wдигате ръчната, пускате спирачката и колата си прави един свободен ход 2-3см, (както би го направила, ако дадете от D на P) и натискате пак спирачката, и чак тогава слагате вече от N на P. Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията. ;)


Колеги, темата е много добра, особено цитираното:)
Имам едно допълнително питане - когато пускам на D и R как е по-добре - да държа ли спирачката (тогава се усеща натоварването на дисковете) или е по добре да тръгне малко и тогава да натисна спирачка? Кое е по-добре за кутията?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Правилно използване на автоматик

Мнение от Peter Angelov » 22 Окт 2010, 11:42

Здрасти на всички, много хубава тема! Доста интересно за мен :D
От няколко месеца карам автомат 4 степени, старата генерация. Имам P,N,D,3,2,1
Отделно Е,S,M. От това което четох по книжката на колата от BMW ми препоръчват когато карам в трафик / градско / да поставя на трета скорост, демек да не качва повече от трета.
Точния превод е да не се лута и често сменя от трета на чевърта предавка. Какво ще кажете за това :roll: За мен има логика подобно нещо.
Що се касае до трафик и работа на място в повечето случаи поставям или на P или N, това разбирам от Вас че е добре за кутията. Разбрах защо един път трудно минах на наклон от Р на D :confused: Вече ще работя повеча с ръчната по описания нацин от колегата :yes:
Имам няколко въпроса:
1. На какво положение трябва да бъде лоста при престой на място с включен двигател - примерно чакам моторетката да загрее и отнема време :roll:
2. Спорт режима е на копче и в движение когато желая минавам на него, за сега не виждам проблеми да има, след като вече не желая да бъда на S, отново си минавам на E. Правилно ли го правя :roll:
3. При приминаване често от D към R и обратно / при паркиране и т.н. /, спирам със спирачката и тогава когато вече колата е в покой сменям на желаната предавка. Това ли е правилния начин :roll:
4. На спорт режим колата си цеди предавките до 6000+ оборота, това смятам за нормално, но ако отпусна педала на гаста веднага си минава на по горна предавка независимо че съм на S. Това нормално ли е? Също така при натискане до долу на педала на гаста имам две положение, при първото сваля една предавка надолу и ако продължа да донатискам педала догава сваля две предавки надолу.

Доста спор имаме с приятели, няколко пъти ми направи впечаление че когато съм на спорт режим, примерно с 100-120 км.ч. и натисна до дупка сваля за мен до първа и сменя примерно чак на 140-160 км.ч. А от място - старт ми дават на S на първа по спомен 110-120 км.ч. След като смени на втора е вече на около 200 км.ч., трета до към 240 км.ч. и след това четвърта до където стигне. Какво е обяснението за тази ситуация срипед Вас.
На теория ми дават на 4- предавка - 306 км.ч.От практиката 288 км.ч. в момента съм с не толкова добри гуми.

И последно :mhihi: Забелязах че с изключено ASC+T, колата набира в пъти по бързо :D

Предварително Ви благодаря

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 97y E39 520i steptronic
Детайли за колата: BRC газово, черен кожен салон.

Re: Правилно използване на автоматик

Мнение от vesko1234 » 27 Окт 2010, 0:52

Има ли проблем да спирам със стептроника, вместо да натискам спирачка като намалям ръчно скоростите надолу. По този начин знам че пестя накладки и гориво като ползвам скоростната кутия и двигателя за спирачка. Доколкото знам не се натоварва или прецаква скоростната кутия, ама тая вечер ми светна лампата с жълтото зъбчато колело. С педала до долу потеглих на Д и после ми светна, а преди това бях намалял агресивно с скоростите. Угасих колата и пак я запалих и ламата угасна. Нямам ритане и прочие проблеми. Маслото на автоматика съм го сменил като купих колата преди 2к км и досега не ми е правил този пиниз.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Правилно използване на автоматик

Мнение от spacepl » 27 Окт 2010, 9:24

Peter Angelov написа:Здрасти на всички, много хубава тема! Доста интересно за мен :D
От няколко месеца карам автомат 4 степени, старата генерация. Имам P,N,D,3,2,1
Отделно Е,S,M. От това което четох по книжката на колата от BMW ми препоръчват когато карам в трафик / градско / да поставя на трета скорост, демек да не качва повече от трета.
Точния превод е да не се лута и често сменя от трета на чевърта предавка. Какво ще кажете за това :roll: За мен има логика подобно нещо.
Що се касае до трафик и работа на място в повечето случаи поставям или на P или N, това разбирам от Вас че е добре за кутията. Разбрах защо един път трудно минах на наклон от Р на D :confused: Вече ще работя повеча с ръчната по описания нацин от колегата :yes:
Имам няколко въпроса:
1. На какво положение трябва да бъде лоста при престой на място с включен двигател - примерно чакам моторетката да загрее и отнема време :roll:
2. Спорт режима е на копче и в движение когато желая минавам на него, за сега не виждам проблеми да има, след като вече не желая да бъда на S, отново си минавам на E. Правилно ли го правя :roll:
3. При приминаване често от D към R и обратно / при паркиране и т.н. /, спирам със спирачката и тогава когато вече колата е в покой сменям на желаната предавка. Това ли е правилния начин :roll:
4. На спорт режим колата си цеди предавките до 6000+ оборота, това смятам за нормално, но ако отпусна педала на гаста веднага си минава на по горна предавка независимо че съм на S. Това нормално ли е? Също така при натискане до долу на педала на гаста имам две положение, при първото сваля една предавка надолу и ако продължа да донатискам педала догава сваля две предавки надолу.

Доста спор имаме с приятели, няколко пъти ми направи впечаление че когато съм на спорт режим, примерно с 100-120 км.ч. и натисна до дупка сваля за мен до първа и сменя примерно чак на 140-160 км.ч. А от място - старт ми дават на S на първа по спомен 110-120 км.ч. След като смени на втора е вече на около 200 км.ч., трета до към 240 км.ч. и след това четвърта до където стигне. Какво е обяснението за тази ситуация срипед Вас.
На теория ми дават на 4- предавка - 306 км.ч.От практиката 288 км.ч. в момента съм с не толкова добри гуми.

И последно :mhihi: Забелязах че с изключено ASC+T, колата набира в пъти по бързо :D

Предварително Ви благодаря


туй 4,4 ли е ?

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook