странно поведение на перката
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
странно поведение на перката
колеги,
първо да се извиня ако въпроса е дискутиран преди. ползвах търсачката, но не успях да получа отговор на моя проблем. а той е следния:
перката, която е зад радиатора се държи доста странно напоследък. а именно - когато съм дал на контакт (ключа е на позиция 2, без да е запалена колата) ту се засилва да върти, ту почти спира. и така постоянно. честно казано не съм обръщал внимание преди дали е било така, но щеше да ми направи впечтление.
нормално ли е това поведение, или не???
колата е Компакт Е46, 320 тд, 150 к.с., 09.2001
първо да се извиня ако въпроса е дискутиран преди. ползвах търсачката, но не успях да получа отговор на моя проблем. а той е следния:
перката, която е зад радиатора се държи доста странно напоследък. а именно - когато съм дал на контакт (ключа е на позиция 2, без да е запалена колата) ту се засилва да върти, ту почти спира. и така постоянно. честно казано не съм обръщал внимание преди дали е било така, но щеше да ми направи впечтление.
нормално ли е това поведение, или не???
колата е Компакт Е46, 320 тд, 150 к.с., 09.2001
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
ами колега би трябвало да не е нормално и мисля че си за нов моторче на парното ако неможе да се отремонтира де

- ivan_gladniq
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 29.07.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E46 - 320D
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Зад радиатора перката не е ли с вискосъединител? Зад радиатора разбирам между мотора и радиатора. Или става дума за тази на климатика, електрическата, която е пред радиатора/-ите?
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
леле, колега...
ти направо ме стресира...!!!!!
тази платка не се ли ремонтира...?
на, диагностика ще хванат ли проблема или да ходя на жичкаджия???
колега pazokolarov, става дума за перката, която е зад радиатора и преди мотора.... аз перка пред мотора нямам[/b]
ти направо ме стресира...!!!!!
тази платка не се ли ремонтира...?
на, диагностика ще хванат ли проблема или да ходя на жичкаджия???
колега pazokolarov, става дума за перката, която е зад радиатора и преди мотора.... аз перка пред мотора нямам[/b]
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
И моята перка така заппочна смъртта си. След това започна и без контактен ключ да си върти. И след това почина трагично. Писал съм доста по въпроса, даже и схемата бях дал в един пост, не че може да се ремонтира. За съжаление трябва да се оръсиш със седем стотака. За дигностика не знам дали се хваща, ама тая платка е залята със силикон и не се ремонтира.
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Сам си я смених. Купих си комплект перка с платката-702 лева беше тогава и я смених в двора си. Работата е за половин час, ако си пипал по автомобили. Самата перка с кожуха се държи от два болта и една щипка доколкото си спомням. След това разкачаш буксата отстрани на кожуха и маркучето за вакуума дето движи клапите на кожуха на перката. После издърпваш кожуха нагоре като внимаваш с маркучите. И накрая самата перка с платката се държи на няколко болта за кожуха. Сглобява се по обратния ред. Не съм сигурен дали диагностиката хваща перката, защото в самата система има още доста елементи, които могат да правят проблем. В платката постъпва сигнал от две незвисими линии, датчика за налягане на климатика и датчик за температурата на охладителната течност, който не съм го виждал, но май беше в блока. И на базата на тези два сигнала платката управлява оборотите на перката. Но както обяснваш поведениео на перката 70% съм сигурен че е платката.
- zlati79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: на голямата вода
- Кара: кот кара
pazokolarov написа:Зад радиатора перката не е ли с вискосъединител? Зад радиатора разбирам между мотора и радиатора. Или става дума за тази на климатика, електрическата, която е пред радиатора/-ите?
тази между радиатора и двигателя, наистина си е с "виско" и е вързана за оста на водната помпа! при мен са и двете!
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
колега ukelichko, благодаря за разяснението!!!!!
честно казано, не знам какво да правя.... днес не се включи перката.
но явно и това е признак, че се прецаква!!!
за сега май ще ч карам така още извесно време, че цифрата е сериозна, и ако продължи да го прави ще я оправям....
и само да уточня, че наистина става дума за перката, която се намира зад радиатора!!!!! аз перка пред радиатора нямам!!!
честно казано, не знам какво да правя.... днес не се включи перката.
но явно и това е признак, че се прецаква!!!
за сега май ще ч карам така още извесно време, че цифрата е сериозна, и ако продължи да го прави ще я оправям....
и само да уточня, че наистина става дума за перката, която се намира зад радиатора!!!!! аз перка пред радиатора нямам!!!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
vanko0504 написа:Аз моита си я направих с ключенце в жабката и едно реостатче та да намали оборотите щото иначе климатика не работеше.Сигурно голяма част от колегите тук ще ми се смеят но и на мен не ми се даваха тия пари.А така цяло лято с климатика нямах проблеми.
Ти си мислиш, че нямаш проблеми с климатика нали тази перка е със степени на въртене и в зависимост от налягането, което е направил компресора в системата се включва на определена степен идеята е да държи налягането в определени граници, а така ти си го направил да е на някакъв постоянен вариант и да речем при високи температури външни и в задръстване когато колата работи на място налягането ще е високо тъй като перката не се включва на високи обороти и обратното като тръгнеш в движение струята обдухва радиатора и тогава перката трябва да намали иначе налягането ще е ниско.
По този начин температурата в купето няма да е тези която трябва да е при нормално работеща система, а и при високи налягания компресора малко по малко си заминава.
Мой съвет е намери си втора употреба перка за около 300 лв и си реши проблема сега в тази криза може и за по малко.
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
колеги,
първо, благодаря на всички, които пишат и помагат за разрешаването на проеблема.
за съжаление обаче, аз не съм много много разбирач от коли пък и предпочитам някой по-вещ в занаята да ми пипа колата. в най-общи линии ми направи впечатление че, първо, от 2 дни перката не се включва на контакт.... второ, аз не знам как да разбера дали вече е покойник или за сега се е нормализирала работата й???? и трето, какви са последиците от неработеща перка????
и последно... може с този въпрос да предизвикам бурен смях у някои от вас, но да си питам.... гледам че някои БМВ-та имат перка пред радиоатора (която се вижда през бъбреците), а други като моята нямат или е сложена зад него. Каква е разликата??????
първо, благодаря на всички, които пишат и помагат за разрешаването на проеблема.
за съжаление обаче, аз не съм много много разбирач от коли пък и предпочитам някой по-вещ в занаята да ми пипа колата. в най-общи линии ми направи впечатление че, първо, от 2 дни перката не се включва на контакт.... второ, аз не знам как да разбера дали вече е покойник или за сега се е нормализирала работата й???? и трето, какви са последиците от неработеща перка????
и последно... може с този въпрос да предизвикам бурен смях у някои от вас, но да си питам.... гледам че някои БМВ-та имат перка пред радиоатора (която се вижда през бъбреците), а други като моята нямат или е сложена зад него. Каква е разликата??????
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
Re: странно поведение на перката
здравейте отонво колеги,
за съжаление се налага да "събудя" отново тази тема, защото моя проблем не се реши след смяна на съответната перка....
та какво стана:
както ви бях писал перката се включваше на контакт и ту засилваше ту намаляваше оборотите...
отидох си аз за смяна на масло тази седмица в НН Сервиз до летището и им казвам "погледнете ми и тази перка".
обаждат се те и казват.... "перката е сдала багажа, компа ти не я разпознава дори".
взех си колата и се прибирам, изключвам от контакт, но перката върти.... и то яко... наложи се да дръпна шалтера на цялата кола...
от тук следват едни приключения... намирам 750 лв., купувам нова перка (колмпект с платката), карам колата пак в сервиза...
смениха я хотата, но и новата перка прави същото... единствената разлика е че не се включва безконтактно....
тези от НН Сервиз ме посъветваха да ида на диагнстика в Камор, защото проблема можело да е от ел. блока на колата...
моля за съвет и помощ, защото вече заповам да се отчайвам......
за съжаление се налага да "събудя" отново тази тема, защото моя проблем не се реши след смяна на съответната перка....
та какво стана:
както ви бях писал перката се включваше на контакт и ту засилваше ту намаляваше оборотите...
отидох си аз за смяна на масло тази седмица в НН Сервиз до летището и им казвам "погледнете ми и тази перка".
обаждат се те и казват.... "перката е сдала багажа, компа ти не я разпознава дори".
взех си колата и се прибирам, изключвам от контакт, но перката върти.... и то яко... наложи се да дръпна шалтера на цялата кола...
от тук следват едни приключения... намирам 750 лв., купувам нова перка (колмпект с платката), карам колата пак в сервиза...
смениха я хотата, но и новата перка прави същото... единствената разлика е че не се включва безконтактно....
тези от НН Сервиз ме посъветваха да ида на диагнстика в Камор, защото проблема можело да е от ел. блока на колата...
моля за съвет и помощ, защото вече заповам да се отчайвам......
- l.u..bo
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 22.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70
- Детайли за колата: X5 E70 2012 286hp
Re: странно поведение на перката
здравейте намен пък смата перка издава странни звуци няко знае ли как маога да стигна до нея за да я разгледам че не6то скърца.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани