странно поведение на перката

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 6.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 330xd
Мечтае да кара: M6 Grand Coupe

странно поведение на перката

Мнение от sider23 » 08 Сеп 2009, 19:15

колеги,

първо да се извиня ако въпроса е дискутиран преди. ползвах търсачката, но не успях да получа отговор на моя проблем. а той е следния:

перката, която е зад радиатора се държи доста странно напоследък. а именно - когато съм дал на контакт (ключа е на позиция 2, без да е запалена колата) ту се засилва да върти, ту почти спира. и така постоянно. честно казано не съм обръщал внимание преди дали е било така, но щеше да ми направи впечтление.

нормално ли е това поведение, или не???

колата е Компакт Е46, 320 тд, 150 к.с., 09.2001

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 08 Сеп 2009, 23:14

ами колега би трябвало да не е нормално и мисля че си за нов моторче на парното ако неможе да се отремонтира де
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 29.07.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E46 - 320D

Мнение от ivan_gladniq » 09 Сеп 2009, 0:54

колега , проблема става от една платка на перката която явно е издала багажа , а нова струва 700 лв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 09 Сеп 2009, 9:11

Зад радиатора перката не е ли с вискосъединител? Зад радиатора разбирам между мотора и радиатора. Или става дума за тази на климатика, електрическата, която е пред радиатора/-ите?
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 6.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 330xd
Мечтае да кара: M6 Grand Coupe

Мнение от sider23 » 09 Сеп 2009, 9:12

леле, колега...
ти направо ме стресира...!!!!!
тази платка не се ли ремонтира...?
на, диагностика ще хванат ли проблема или да ходя на жичкаджия???

колега pazokolarov, става дума за перката, която е зад радиатора и преди мотора.... аз перка пред мотора нямам[/b]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 09 Сеп 2009, 12:26

И моята перка така заппочна смъртта си. След това започна и без контактен ключ да си върти. И след това почина трагично. Писал съм доста по въпроса, даже и схемата бях дал в един пост, не че може да се ремонтира. За съжаление трябва да се оръсиш със седем стотака. За дигностика не знам дали се хваща, ама тая платка е залята със силикон и не се ремонтира.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 6.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 330xd
Мечтае да кара: M6 Grand Coupe

Мнение от sider23 » 09 Сеп 2009, 15:03

е*****ти и перката!!!!!
колега ukelichko, а твоята къде я ремонтира? нещо да препоръчаш сервиз???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 10 Сеп 2009, 2:02

Сам си я смених. Купих си комплект перка с платката-702 лева беше тогава и я смених в двора си. Работата е за половин час, ако си пипал по автомобили. Самата перка с кожуха се държи от два болта и една щипка доколкото си спомням. След това разкачаш буксата отстрани на кожуха и маркучето за вакуума дето движи клапите на кожуха на перката. После издърпваш кожуха нагоре като внимаваш с маркучите. И накрая самата перка с платката се държи на няколко болта за кожуха. Сглобява се по обратния ред. Не съм сигурен дали диагностиката хваща перката, защото в самата система има още доста елементи, които могат да правят проблем. В платката постъпва сигнал от две незвисими линии, датчика за налягане на климатика и датчик за температурата на охладителната течност, който не съм го виждал, но май беше в блока. И на базата на тези два сигнала платката управлява оборотите на перката. Но както обяснваш поведениео на перката 70% съм сигурен че е платката.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: на голямата вода
Кара: кот кара

Мнение от zlati79 » 10 Сеп 2009, 8:21

pazokolarov написа:Зад радиатора перката не е ли с вискосъединител? Зад радиатора разбирам между мотора и радиатора. Или става дума за тази на климатика, електрическата, която е пред радиатора/-ите?


тази между радиатора и двигателя, наистина си е с "виско" и е вързана за оста на водната помпа! при мен са и двете!
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 6.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 330xd
Мечтае да кара: M6 Grand Coupe

Мнение от sider23 » 10 Сеп 2009, 8:51

колега ukelichko, благодаря за разяснението!!!!!
честно казано, не знам какво да правя.... днес не се включи перката.
но явно и това е признак, че се прецаква!!!
за сега май ще ч карам така още извесно време, че цифрата е сериозна, и ако продължи да го прави ще я оправям....

и само да уточня, че наистина става дума за перката, която се намира зад радиатора!!!!! аз перка пред радиатора нямам!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d

Мнение от vanko0504 » 10 Сеп 2009, 23:19

Аз моита си я направих с ключенце в жабката и едно реостатче та да намали оборотите щото иначе климатика не работеше.Сигурно голяма част от колегите тук ще ми се смеят но и на мен не ми се даваха тия пари.А така цяло лято с климатика нямах проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 11 Сеп 2009, 2:40

vanko0504 написа:Аз моита си я направих с ключенце в жабката и едно реостатче та да намали оборотите щото иначе климатика не работеше.Сигурно голяма част от колегите тук ще ми се смеят но и на мен не ми се даваха тия пари.А така цяло лято с климатика нямах проблеми.

Ти си мислиш, че нямаш проблеми с климатика нали тази перка е със степени на въртене и в зависимост от налягането, което е направил компресора в системата се включва на определена степен идеята е да държи налягането в определени граници, а така ти си го направил да е на някакъв постоянен вариант и да речем при високи температури външни и в задръстване когато колата работи на място налягането ще е високо тъй като перката не се включва на високи обороти и обратното като тръгнеш в движение струята обдухва радиатора и тогава перката трябва да намали иначе налягането ще е ниско.
По този начин температурата в купето няма да е тези която трябва да е при нормално работеща система, а и при високи налягания компресора малко по малко си заминава.
Мой съвет е намери си втора употреба перка за около 300 лв и си реши проблема сега в тази криза може и за по малко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 6.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 330xd
Мечтае да кара: M6 Grand Coupe

Мнение от sider23 » 11 Сеп 2009, 10:12

колеги,

първо, благодаря на всички, които пишат и помагат за разрешаването на проеблема.

за съжаление обаче, аз не съм много много разбирач от коли пък и предпочитам някой по-вещ в занаята да ми пипа колата. в най-общи линии ми направи впечатление че, първо, от 2 дни перката не се включва на контакт.... второ, аз не знам как да разбера дали вече е покойник или за сега се е нормализирала работата й???? и трето, какви са последиците от неработеща перка????

и последно... може с този въпрос да предизвикам бурен смях у някои от вас, но да си питам.... гледам че някои БМВ-та имат перка пред радиоатора (която се вижда през бъбреците), а други като моята нямат или е сложена зад него. Каква е разликата??????

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 6.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 330xd
Мечтае да кара: M6 Grand Coupe

Re: странно поведение на перката

Мнение от sider23 » 17 Окт 2009, 9:22

здравейте отонво колеги,

за съжаление се налага да "събудя" отново тази тема, защото моя проблем не се реши след смяна на съответната перка....
та какво стана:
както ви бях писал перката се включваше на контакт и ту засилваше ту намаляваше оборотите...
отидох си аз за смяна на масло тази седмица в НН Сервиз до летището и им казвам "погледнете ми и тази перка".
обаждат се те и казват.... "перката е сдала багажа, компа ти не я разпознава дори".
взех си колата и се прибирам, изключвам от контакт, но перката върти.... и то яко... наложи се да дръпна шалтера на цялата кола...
от тук следват едни приключения... намирам 750 лв., купувам нова перка (колмпект с платката), карам колата пак в сервиза...
смениха я хотата, но и новата перка прави същото... единствената разлика е че не се включва безконтактно....
тези от НН Сервиз ме посъветваха да ида на диагнстика в Камор, защото проблема можело да е от ел. блока на колата...
моля за съвет и помощ, защото вече заповам да се отчайвам......

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 22.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5 E70
Детайли за колата: X5 E70 2012 286hp

Re: странно поведение на перката

Мнение от l.u..bo » 19 Окт 2009, 9:35

здравейте намен пък смата перка издава странни звуци няко знае ли как маога да стигна до нея за да я разгледам че не6то скърца.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook