Правилно използване на автоматик
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- bobih
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: 25.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Много е важно когато спрете колата особено когато има наклон да не давате от D на P, ами първо от D на N, wдигате ръчната, пускате спирачката и колата си прави един свободен ход 2-3см, (както би го направила, ако дадете от D на P) и натискате пак спирачката, и чак тогава слагате вече от N на P. Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията. 

DSC OFF - STEPTRONIC ON - KICK-DOWN!
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
bobih написа:Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията.
Само забрави да кажеш, кого цитираш.... ха-ха-ха. Както и да е, ТОВА е ПРАВИЛНО. И много пази кутията.
На всички мои познати с такива коли се счупиха кутиите, но на моята, т.е. вече на Боби все още си е супер!

- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Това което съм чел в една статия, препечатана от някакъв американски материал и ми се е запечатало следното:
- ако карате по инерция N, при преминаване към D подайте малко газ, за да изравните оборотите и да превключите безударно;
- при рязко спиране минете на N, така сприрате само автомобила, спирате с по-малко усилие, не трябва да преодолявате инерционния въртящ момент на двигателя и автоматичната скоростна кутия и постоянния натиск предаван от двигателя през кутията към задвижващите автомобила колела;
- при спиране и престой в градски цикъл минавайте на N, това в най-голяма степен щади кутията, запазва харектеристиките на маслото в нея максимално дълго, както и не го натоварва температурно, съответно избягвате прегряване, нещо което е една от най-честите причини за повреждане на автоматиците;
- ако карате по инерция N, при преминаване към D подайте малко газ, за да изравните оборотите и да превключите безударно;
- при рязко спиране минете на N, така сприрате само автомобила, спирате с по-малко усилие, не трябва да преодолявате инерционния въртящ момент на двигателя и автоматичната скоростна кутия и постоянния натиск предаван от двигателя през кутията към задвижващите автомобила колела;
- при спиране и престой в градски цикъл минавайте на N, това в най-голяма степен щади кутията, запазва харектеристиките на маслото в нея максимално дълго, както и не го натоварва температурно, съответно избягвате прегряване, нещо което е една от най-честите причини за повреждане на автоматиците;
- miroalpina
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: 7.07.2008
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525 D
колега N СЕ ползва само когато колата е в автомивка и на сервиз в задрьстване е пълна глупост да я слагаш в неутрал електрониката на кутиятя ще се побърка а и така само депресираш кутиятя
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Да питам и аз нещо. Когато съм спрял на наклон и колата е насочена надолу, стои си на Р. Паля и трябва да дам назад, трябва ми усилие да включа от Р на D. Също така, когато съм на място и превключвам от Р на R и чувам някакво прещракване под колата, на N и на D го няма. Освен това, колата леко мръдва като дам от Р на R. Дали нещо с кутията има, тръгнала ли е или плаче за смяна на масло, незнам.
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
Elesar74 написа:..... тръгнала ли е или плаче за смяна на масло, незнам......

Виж,обаче съветите на колегата @bobin по-горе за използването на ръчната спирачка преди да включиш на P..

От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
mashina написа:От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih
Това означава, че като искаш колата ти да работи на място не трябва да си на N, а на P така ли? Знаеш ли обаче, че като си на P и двигателя работи товариш скоростната кутия, защото са блокирани скоростите, а двигателя прави налягане на маслото в скоростите, от което маслото загрява, а пък от друга страна това не е полезно!
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
DAEL написа:.........
Колегата @mashina е имал предвид,че автомата не бива да се кара по инерция,за което аз съм абсолютно съгласен...Иначе при автомобил в покой не е проблем да стоиш на N
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
joropc написа:DAEL написа:.........
Колегата @mashina е имал предвид,че автомата не бива да се кара по инерция,за което аз съм абсолютно съгласен...Иначе при автомобил в покой не е проблем да стоиш на N
Аз мисля, че ако е проблем то тогава биха направили така, че да не може да се изключва на неутрална позиция в движение, както напримерно не може да си извадиш контактния ключ, ако не си влючил на P, или да включиш на задна в движение, или да превключваш позицийте, ако не си натиснал бутона на лоста!
Доста свалих разхода на гориво извънградско.Когато стигна изкачване,колата започва да губи мощносткоето е нормално
..Когато подам повече газ,разходомера отива нагоре и колата или поддържа скорост или леко набира
Аз обеча оставам с равна газ,свалям една предавка надолу(ръчно)и отнемам още от газтаПо този начин,колата запазва скоростта,повишава оборотите и харчи по-малко
Иначе автоматиците са идиото-устойчиви
може дори да ръгнеш Р в движение,не е много приятно за кутията,но няма да се счупи
Карай на D градско,без много да ръгаш лоста,защото най-много да си строшиш избирача

Аз обеча оставам с равна газ,свалям една предавка надолу(ръчно)и отнемам още от газтаПо този начин,колата запазва скоростта,повишава оборотите и харчи по-малко
Иначе автоматиците са идиото-устойчиви

Карай на D градско,без много да ръгаш лоста,защото най-много да си строшиш избирача

- bobih
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: 25.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10
ICE написа:bobih написа:Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията.
Само забрави да кажеш, кого цитираш.... ха-ха-ха. Както и да е, ТОВА е ПРАВИЛНО. И много пази кутията.
На всички мои познати с такива коли се счупиха кутиите, но на моята, т.е. вече на Боби все още си е супер!![]()
Знаем, че ти си доктора на Е39 споко.

DSC OFF - STEPTRONIC ON - KICK-DOWN!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
mashina написа:От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih
Лека корекция - не повече от 150 км.

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
pazokolarov написа:mashina написа:От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih
Лека корекция - не повече от 150 км.
И с не повече от 20 км/ч скорост...

- OxoBoxo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е(90)335I
- Детайли за колата: Е(90) 335I ->2007г,306к.с, автомат калашников
Няма ли кой да каже компетентно, може ли да се кара на N ->ДА или НЕ?
т.е скапва ли се кутията или си е ОК.
т.е скапва ли се кутията или си е ОК.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани