Правилно използване на автоматик

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 520
Регистриран на: 25.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10

Мнение от bobih » 21 Авг 2009, 14:47

Много е важно когато спрете колата особено когато има наклон да не давате от D на P, ами първо от D на N, wдигате ръчната, пускате спирачката и колата си прави един свободен ход 2-3см, (както би го направила, ако дадете от D на P) и натискате пак спирачката, и чак тогава слагате вече от N на P. Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията. ;)
DSC OFF - STEPTRONIC ON - KICK-DOWN!

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 21 Авг 2009, 15:21

bobih написа:Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията. ;)

Само забрави да кажеш, кого цитираш.... ха-ха-ха. Както и да е, ТОВА е ПРАВИЛНО. И много пази кутията.
На всички мои познати с такива коли се счупиха кутиите, но на моята, т.е. вече на Боби все още си е супер! ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 118 hp / 1998
Мечтае да кара: по Pikes Peak

Мнение от StaKo » 21 Авг 2009, 17:15

Това което съм чел в една статия, препечатана от някакъв американски материал и ми се е запечатало следното:

- ако карате по инерция N, при преминаване към D подайте малко газ, за да изравните оборотите и да превключите безударно;
- при рязко спиране минете на N, така сприрате само автомобила, спирате с по-малко усилие, не трябва да преодолявате инерционния въртящ момент на двигателя и автоматичната скоростна кутия и постоянния натиск предаван от двигателя през кутията към задвижващите автомобила колела;
- при спиране и престой в градски цикъл минавайте на N, това в най-голяма степен щади кутията, запазва харектеристиките на маслото в нея максимално дълго, както и не го натоварва температурно, съответно избягвате прегряване, нещо което е една от най-честите причини за повреждане на автоматиците;

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Мнение от miroalpina » 22 Авг 2009, 10:08

колега N СЕ ползва само когато колата е в автомивка и на сервиз в задрьстване е пълна глупост да я слагаш в неутрал електрониката на кутиятя ще се побърка а и така само депресираш кутиятя

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Мнение от Elesar74 » 24 Авг 2009, 12:54

Да питам и аз нещо. Когато съм спрял на наклон и колата е насочена надолу, стои си на Р. Паля и трябва да дам назад, трябва ми усилие да включа от Р на D. Също така, когато съм на място и превключвам от Р на R и чувам някакво прещракване под колата, на N и на D го няма. Освен това, колата леко мръдва като дам от Р на R. Дали нещо с кутията има, тръгнала ли е или плаче за смяна на масло, незнам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 24 Авг 2009, 13:24

Elesar74 написа:..... тръгнала ли е или плаче за смяна на масло, незнам......

:yes: По скоро си за второто-смяна на филтър и масло.
Виж,обаче съветите на колегата @bobin по-горе за използването на ръчната спирачка преди да включиш на P.. ;)


Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 9.09.2007
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: 525dА-2003

Мнение от mashina » 24 Авг 2009, 15:48

От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 24 Авг 2009, 16:59

mashina написа:От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih

Това означава, че като искаш колата ти да работи на място не трябва да си на N, а на P така ли? Знаеш ли обаче, че като си на P и двигателя работи товариш скоростната кутия, защото са блокирани скоростите, а двигателя прави налягане на маслото в скоростите, от което маслото загрява, а пък от друга страна това не е полезно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 24 Авг 2009, 17:08

DAEL написа:.........

Колегата @mashina е имал предвид,че автомата не бива да се кара по инерция,за което аз съм абсолютно съгласен...Иначе при автомобил в покой не е проблем да стоиш на N

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 24 Авг 2009, 17:17

joropc написа:
DAEL написа:.........

Колегата @mashina е имал предвид,че автомата не бива да се кара по инерция,за което аз съм абсолютно съгласен...Иначе при автомобил в покой не е проблем да стоиш на N

Аз мисля, че ако е проблем то тогава биха направили така, че да не може да се изключва на неутрална позиция в движение, както напримерно не може да си извадиш контактния ключ, ако не си влючил на P, или да включиш на задна в движение, или да превключваш позицийте, ако не си натиснал бутона на лоста!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 5.10.2006

Мнение от 3000 » 24 Авг 2009, 23:34

Доста свалих разхода на гориво извънградско.Когато стигна изкачване,колата започва да губи мощносткоето е нормално :D ..Когато подам повече газ,разходомера отива нагоре и колата или поддържа скорост или леко набира
Аз обеча оставам с равна газ,свалям една предавка надолу(ръчно)и отнемам още от газтаПо този начин,колата запазва скоростта,повишава оборотите и харчи по-малко
Иначе автоматиците са идиото-устойчиви :evil: може дори да ръгнеш Р в движение,не е много приятно за кутията,но няма да се счупи
Карай на D градско,без много да ръгаш лоста,защото най-много да си строшиш избирача :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 520
Регистриран на: 25.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10

Мнение от bobih » 25 Авг 2009, 12:59

ICE написа:
bobih написа:Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията. ;)

Само забрави да кажеш, кого цитираш.... ха-ха-ха. Както и да е, ТОВА е ПРАВИЛНО. И много пази кутията.
На всички мои познати с такива коли се счупиха кутиите, но на моята, т.е. вече на Боби все още си е супер! ;)


Знаем, че ти си доктора на Е39 споко. :uups:
DSC OFF - STEPTRONIC ON - KICK-DOWN!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 25 Авг 2009, 15:27

mashina написа:От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км
.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih

Лека корекция - не повече от 150 км. ;)
Изображение
ИзображениеИзображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 26 Авг 2009, 16:02

pazokolarov написа:
mashina написа:От всичко казано до тук,
мога само да вметна че
N се използва само когато
се налага да се дръпне
колата до сервиз(ако е
закъсала)и то да се дърпа не
повече от 20км
.Ако трябва
по далеко,на автовоз.Прецаквате
си кутията като давате на N и
пускате колата по инерция.
Другия момент е в случай като
този описан от bobih

Лека корекция - не повече от 150 км. ;)

И с не повече от 20 км/ч скорост... 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е(90)335I
Детайли за колата: Е(90) 335I ->2007г,306к.с, автомат калашников

Мнение от OxoBoxo » 26 Авг 2009, 16:18

Няма ли кой да каже компетентно, може ли да се кара на N ->ДА или НЕ?
т.е скапва ли се кутията или си е ОК.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook