Някой дали е имал подобен проблем със оборотите 318ис
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Някой дали е имал подобен проблем със оборотите 318ис
Значи наскоро се върнах от морето.Там не бях палил колата 10 дни.
След като тръгнахме всичко си беше ок с изключние на началното запалване когато колата едва не загасна,но в последсвие нямаше проблеми в Бургас по светофарите.С идването в София проблемите започнаха с менене на обороти ,като отначало започва леко и започва постепенно да се увеличават все повече и повече.Почистих стъпковия мотор ,прегледах маркучите и напръсках всички датчици с контактен спрей ,но имаше ефект докато не напече слъцето и пак същата история,вече и след като я запаля го прави ,не съм сигурен дали е така на топла или студена понеже така и не се сетих.Сега като я оставих на паркинга откачих един от вакумите ,по скоро този които отива към един датчик на инжекторите и оборотире застанахана 1100 оборота и нито мърдане,запуша ли вакума се почва нагоре надолу и направо ще откача.
Колата е 318ис 93 година с малкия въздушен филтър
НЯМАМ КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ
След като тръгнахме всичко си беше ок с изключние на началното запалване когато колата едва не загасна,но в последсвие нямаше проблеми в Бургас по светофарите.С идването в София проблемите започнаха с менене на обороти ,като отначало започва леко и започва постепенно да се увеличават все повече и повече.Почистих стъпковия мотор ,прегледах маркучите и напръсках всички датчици с контактен спрей ,но имаше ефект докато не напече слъцето и пак същата история,вече и след като я запаля го прави ,не съм сигурен дали е така на топла или студена понеже така и не се сетих.Сега като я оставих на паркинга откачих един от вакумите ,по скоро този които отива към един датчик на инжекторите и оборотире застанахана 1100 оборота и нито мърдане,запуша ли вакума се почва нагоре надолу и направо ще откача.
Колата е 318ис 93 година с малкия въздушен филтър
НЯМАМ КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ
Последна промяна Smoocki на 15 Авг 2009, 8:01, променена общо 1 път

- dopestar
- ентусиаст
-
- Мнения: 1040
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: East side
- Пол: Мъж
- Кара: 316
бате и аз имам същия проблем, смених дебитомери 2бр и 1 стъпково моторче но същата работа, палиш и 10сек сичко е ОК (800 оборота) и после постепенно ги качва до 1.400 и така до следващото палене, сега мисля да сменя потенциометъра и след това ламбдата

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
На един колега от мойта смяна неговия компакт го правеше същия номер. Газаджията му беше направил една циганщина с ламбдата като му беше замоствал изводи с предтекста , че с това щял да му реши проблемите с приплякването на газ. Пича си смени ламдата и вече година проблем няма 

- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Като казахте ламба може някой кабел да си е сунал мамата от някое камъче примерно или дедазнам ...странното е че може и да ми се е вдигнал разхода ама и това трябва да го засека... Обаче ако е лабда защо като махна единия вакум отпред дето е отпред и оборотите спират да мърдат поне на място ...значи в движение няма грижи даже и като изключа от скорос....а го прави когато си иска примерно иам моменти когато на светофара седят на 800 и не мърдат ама трягна леко и се почва с лекото поклащане и се усилва играта на тия обороти

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Smoocki написа:Като казахте ламба може някой кабел да си е сунал мамата от някое камъче примерно или дедазнам ...странното е че може и да ми се е вдигнал разхода ама и това трябва да го засека... Обаче ако е лабда защо като махна единия вакум отпред дето е отпред и оборотите спират да мърдат поне на място ...значи в движение няма грижи даже и като изключа от скорос....а го прави когато си иска примерно иам моменти когато на светофара седят на 800 и не мърдат ама трягна леко и се почва с лекото поклащане и се усилва играта на тия обороти
Пробвай да изключиш захранването на стъпковия електромотор и виж дали оборотите ще се качат до към 2000 , ако не се качат си за друг мотор ....
И аз имах подобен странен проблем и добре че си имам карсофт, та веднага си цъкнах една диагностика. Показа грешка в датчика на разпределителния вал.
Е, разбира се не се доверих на диагностиката първоначално и си почистих стъпковото моторче и т.н. (други дреболии), но след като не се оправи реших да пробвам с датчика и готово.
В моя случай става дума за м52 и проблема беше също така странен като твоя, само понякога (не винаги) на място оборотите изведнъж леко падаха за секунда и почваше една игра - нагоре, надолу, нагоре, надолу (400-800, нещо такова примерно).
С две думи пробвай една диагностика - нищо не губиш. Ламбдата ще я хване, ако при нея е проблема.
Задължително им кажи да ти разпечатат грешките, които излизат, или си ги запиши. Интересува те най-вече какво ще каже ДМЕ-то :-)
Е, разбира се не се доверих на диагностиката първоначално и си почистих стъпковото моторче и т.н. (други дреболии), но след като не се оправи реших да пробвам с датчика и готово.
В моя случай става дума за м52 и проблема беше също така странен като твоя, само понякога (не винаги) на място оборотите изведнъж леко падаха за секунда и почваше една игра - нагоре, надолу, нагоре, надолу (400-800, нещо такова примерно).
С две думи пробвай една диагностика - нищо не губиш. Ламбдата ще я хване, ако при нея е проблема.
Задължително им кажи да ти разпечатат грешките, които излизат, или си ги запиши. Интересува те най-вече какво ще каже ДМЕ-то :-)
- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
metodi80 написа:Smoocki написа:Като казахте ламба може някой кабел да си е сунал мамата от някое камъче примерно или дедазнам ...странното е че може и да ми се е вдигнал разхода ама и това трябва да го засека... Обаче ако е лабда защо като махна единия вакум отпред дето е отпред и оборотите спират да мърдат поне на място ...значи в движение няма грижи даже и като изключа от скорос....а го прави когато си иска примерно иам моменти когато на светофара седят на 800 и не мърдат ама трягна леко и се почва с лекото поклащане и се усилва играта на тия обороти
Пробвай да изключиш захранването на стъпковия електромотор и виж дали оборотите ще се качат до към 2000 , ако не се качат си за друг мотор ....
Изключвах го и като го направя оборотите застават да кажеме 1500 и после пак се почват танците нагоре надолу.Само че махнах снощи маркуча към регулатора за налягането и оборотите останаха на 1100 за пуших маркучето с ръка и пак се почна нагоре надолу.
Каква работа върши тоя регулатор .
Датчика на разпределителни беше отгоре доколкото знам.А за ламбда сона ако е трябва да вади богата смес и да харчи доста и да върви малко а тя си върви нормално

- Вуйчо Ваньо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: 14.11.2007
- Местоположение: софия
Регулатора има задачата да поддържа определена разлика между налягането на горивото в рейката и разреждането в колектора. Ама наистина нищо не губиш ако и направиш една диагностика, може доста да се улесниш с диагнозата.
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Вуйчо Ваньо написа:Регулатора има задачата да поддържа определена разлика между налягането на горивото в рейката и разреждането в колектора. Ама наистина нищо не губиш ако и направиш една диагностика, може доста да се улесниш с диагнозата.
така и ще стане понеже днеска си скъсах нервите и ми писна ...впрочем тоя регулатор при вакум трябва ли да пуска ?
Стъпковия днеска пак го чистих откачах ту седи на 1500 ту не мърда просто диагностиката ще оправи нещата а до тогава ще карам с откачен вакум на тоя регулатор понеже почват така да играят ,че чак гасне.
имам и друг въпрос ,при вас като се запуши трубата дето е при дросела на тоя регулатор гасне ли колата ?

- stoian3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 3.01.2008
- Местоположение: pazardjik
- Кара: 318is
Регулатора бута налягането на горивната система когато колата работи на празен ход, в смукателния колектор се получава вакум. Този вакум задейства регулатора и от 3,2 бара налягането пада на 3 бара с цел по-малко гориво на празен ход.Колега, най вероятно е сондата да е заминала.
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
странното е ,че до сега карах с откачения вакум ,но като пусна климатроника почват да играя ????което ми е супер странно

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
99% съм сигурен че проблема ти е в ламбда сондата. Аз имах същия проблем, като загрееше започваше да мени оборотите и ми харчеше много- 16-17/100 градско, иначе си вървеше, палеше от раз и тн.. Чистих стъпково моторче, изчистих дроселите, проверих гуфрирания маркуч и всички други маркучета и вакумчета, но накрая се оказа ламбдата- беше забила на 0.45 и не мърдаше. Откакто съм я сменил не съм имал никакви проблеми, интересното е че и на мене ми се случи след като се прибрах от дълъг път, но това може и да я съвпадение. Карам същия мотор М42 '92 без филтър за картерните газове. Дано съм ти бил полезен.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
vankatagsi написа:99% съм сигурен че проблема ти е в ламбда сондата. Аз имах същия проблем, като загрееше започваше да мени оборотите и ми харчеше много- 16-17/100 градско, иначе си вървеше, палеше от раз и тн.. Чистих стъпково моторче, изчистих дроселите, проверих гуфрирания маркуч и всички други маркучета и вакумчета, но накрая се оказа ламбдата- беше забила на 0.45 и не мърдаше. Откакто съм я сменил не съм имал никакви проблеми, интересното е че и на мене ми се случи след като се прибрах от дълъг път, но това може и да я съвпадение. Карам същия мотор М42 '92 без филтър за картерните газове. Дано съм ти бил полезен.
Напълно логично е при ламбда по-малко от единица, както е в твоя случай- 0.45, има недостиг на въздух и богата горивна смес. Обикновено при бензиновите двигатели ламбда е от порядъка на 0.85, което отговаря на пълно натоварване, до 1.1-1.3, при икономичен режим. Вижте тук: http://vwbulgaria.com/forum/index.php?showtopic=798
Не само оборотите се менят, но може двигателя напълно да загасне и да се задави. Авторът на темата много точно е описал как след вадене на някой от вакуумните маркучи, оборотите са стабилизират, защото въздуха който влиза през тях, обеднява малко и без това преобогатената горивна смес, причинена от ламбда по-малко от 1. По симптомите, които описва след вадене на захранващия кабел на стъпковия мотор, съдя че причината не е в него. Но само диагностиката ще си покаже, дали е така или не.
Последна промяна ивчо3 на 17 Авг 2009, 9:19, променена общо 1 път
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани