Някой дали е имал подобен проблем със оборотите 318ис

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Някой дали е имал подобен проблем със оборотите 318ис

Мнение от Smoocki » 14 Авг 2009, 21:36

Значи наскоро се върнах от морето.Там не бях палил колата 10 дни.
След като тръгнахме всичко си беше ок с изключние на началното запалване когато колата едва не загасна,но в последсвие нямаше проблеми в Бургас по светофарите.С идването в София проблемите започнаха с менене на обороти ,като отначало започва леко и започва постепенно да се увеличават все повече и повече.Почистих стъпковия мотор ,прегледах маркучите и напръсках всички датчици с контактен спрей ,но имаше ефект докато не напече слъцето и пак същата история,вече и след като я запаля го прави ,не съм сигурен дали е така на топла или студена понеже така и не се сетих.Сега като я оставих на паркинга откачих един от вакумите ,по скоро този които отива към един датчик на инжекторите и оборотире застанахана 1100 оборота и нито мърдане,запуша ли вакума се почва нагоре надолу и направо ще откача.
Колата е 318ис 93 година с малкия въздушен филтър
НЯМАМ КЛАПАН КАРТЕРНИ ГАЗОВЕ
Последна промяна Smoocki на 15 Авг 2009, 8:01, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Мнение от dopestar » 14 Авг 2009, 22:19

бате и аз имам същия проблем, смених дебитомери 2бр и 1 стъпково моторче но същата работа, палиш и 10сек сичко е ОК (800 оборота) и после постепенно ги качва до 1.400 и така до следващото палене, сега мисля да сменя потенциометъра и след това ламбдата
:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 14 Авг 2009, 22:21

При мене беше подобно и се оказа от незатегната ламбда натам се насочи според мене

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Мнение от ///Mechov » 14 Авг 2009, 22:27

На един колега от мойта смяна неговия компакт го правеше същия номер. Газаджията му беше направил една циганщина с ламбдата като му беше замоствал изводи с предтекста , че с това щял да му реши проблемите с приплякването на газ. Пича си смени ламдата и вече година проблем няма ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 14 Авг 2009, 22:46

Като казахте ламба може някой кабел да си е сунал мамата от някое камъче примерно или дедазнам ...странното е че може и да ми се е вдигнал разхода ама и това трябва да го засека... Обаче ако е лабда защо като махна единия вакум отпред дето е отпред и оборотите спират да мърдат поне на място ...значи в движение няма грижи даже и като изключа от скорос....а го прави когато си иска примерно иам моменти когато на светофара седят на 800 и не мърдат ама трягна леко и се почва с лекото поклащане и се усилва играта на тия обороти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 15 Авг 2009, 0:05

Smoocki написа:Като казахте ламба може някой кабел да си е сунал мамата от някое камъче примерно или дедазнам ...странното е че може и да ми се е вдигнал разхода ама и това трябва да го засека... Обаче ако е лабда защо като махна единия вакум отпред дето е отпред и оборотите спират да мърдат поне на място ...значи в движение няма грижи даже и като изключа от скорос....а го прави когато си иска примерно иам моменти когато на светофара седят на 800 и не мърдат ама трягна леко и се почва с лекото поклащане и се усилва играта на тия обороти


Пробвай да изключиш захранването на стъпковия електромотор и виж дали оборотите ще се качат до към 2000 , ако не се качат си за друг мотор ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1581
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от PeReZ » 15 Авг 2009, 0:49

И аз имах подобен странен проблем и добре че си имам карсофт, та веднага си цъкнах една диагностика. Показа грешка в датчика на разпределителния вал.
Е, разбира се не се доверих на диагностиката първоначално и си почистих стъпковото моторче и т.н. (други дреболии), но след като не се оправи реших да пробвам с датчика и готово.
В моя случай става дума за м52 и проблема беше също така странен като твоя, само понякога (не винаги) на място оборотите изведнъж леко падаха за секунда и почваше една игра - нагоре, надолу, нагоре, надолу (400-800, нещо такова примерно).

С две думи пробвай една диагностика - нищо не губиш. Ламбдата ще я хване, ако при нея е проблема.
Задължително им кажи да ти разпечатат грешките, които излизат, или си ги запиши. Интересува те най-вече какво ще каже ДМЕ-то :-)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Мнение от БаЯн » 15 Авг 2009, 1:39

И аз имах почти същия проблем и при мене се оказа че е ламба сондата :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 15 Авг 2009, 7:58

metodi80 написа:
Smoocki написа:Като казахте ламба може някой кабел да си е сунал мамата от някое камъче примерно или дедазнам ...странното е че може и да ми се е вдигнал разхода ама и това трябва да го засека... Обаче ако е лабда защо като махна единия вакум отпред дето е отпред и оборотите спират да мърдат поне на място ...значи в движение няма грижи даже и като изключа от скорос....а го прави когато си иска примерно иам моменти когато на светофара седят на 800 и не мърдат ама трягна леко и се почва с лекото поклащане и се усилва играта на тия обороти


Пробвай да изключиш захранването на стъпковия електромотор и виж дали оборотите ще се качат до към 2000 , ако не се качат си за друг мотор ....

Изключвах го и като го направя оборотите застават да кажеме 1500 и после пак се почват танците нагоре надолу.Само че махнах снощи маркуча към регулатора за налягането и оборотите останаха на 1100 за пуших маркучето с ръка и пак се почна нагоре надолу.
Каква работа върши тоя регулатор .
Датчика на разпределителни беше отгоре доколкото знам.А за ламбда сона ако е трябва да вади богата смес и да харчи доста и да върви малко а тя си върви нормално
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 14.11.2007
Местоположение: софия

Мнение от Вуйчо Ваньо » 16 Авг 2009, 12:29

Регулатора има задачата да поддържа определена разлика между налягането на горивото в рейката и разреждането в колектора. Ама наистина нищо не губиш ако и направиш една диагностика, може доста да се улесниш с диагнозата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 16 Авг 2009, 19:35

Вуйчо Ваньо написа:Регулатора има задачата да поддържа определена разлика между налягането на горивото в рейката и разреждането в колектора. Ама наистина нищо не губиш ако и направиш една диагностика, може доста да се улесниш с диагнозата.

така и ще стане понеже днеска си скъсах нервите и ми писна ...впрочем тоя регулатор при вакум трябва ли да пуска ?
Стъпковия днеска пак го чистих откачах ту седи на 1500 ту не мърда просто диагностиката ще оправи нещата а до тогава ще карам с откачен вакум на тоя регулатор понеже почват така да играят ,че чак гасне.
имам и друг въпрос ,при вас като се запуши трубата дето е при дросела на тоя регулатор гасне ли колата ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: pazardjik
Кара: 318is

Мнение от stoian3 » 16 Авг 2009, 20:46

Регулатора бута налягането на горивната система когато колата работи на празен ход, в смукателния колектор се получава вакум. Този вакум задейства регулатора и от 3,2 бара налягането пада на 3 бара с цел по-малко гориво на празен ход.Колега, най вероятно е сондата да е заминала.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 16 Авг 2009, 22:25

странното е ,че до сега карах с откачения вакум ,но като пусна климатроника почват да играя ????което ми е супер странно
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Мнение от vankatagsi » 16 Авг 2009, 23:21

99% съм сигурен че проблема ти е в ламбда сондата. Аз имах същия проблем, като загрееше започваше да мени оборотите и ми харчеше много- 16-17/100 градско, иначе си вървеше, палеше от раз и тн.. Чистих стъпково моторче, изчистих дроселите, проверих гуфрирания маркуч и всички други маркучета и вакумчета, но накрая се оказа ламбдата- беше забила на 0.45 и не мърдаше. Откакто съм я сменил не съм имал никакви проблеми, интересното е че и на мене ми се случи след като се прибрах от дълъг път, но това може и да я съвпадение. Карам същия мотор М42 '92 без филтър за картерните газове. Дано съм ти бил полезен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 17 Авг 2009, 9:07

vankatagsi написа:99% съм сигурен че проблема ти е в ламбда сондата. Аз имах същия проблем, като загрееше започваше да мени оборотите и ми харчеше много- 16-17/100 градско, иначе си вървеше, палеше от раз и тн.. Чистих стъпково моторче, изчистих дроселите, проверих гуфрирания маркуч и всички други маркучета и вакумчета, но накрая се оказа ламбдата- беше забила на 0.45 и не мърдаше. Откакто съм я сменил не съм имал никакви проблеми, интересното е че и на мене ми се случи след като се прибрах от дълъг път, но това може и да я съвпадение. Карам същия мотор М42 '92 без филтър за картерните газове. Дано съм ти бил полезен.

Напълно логично е при ламбда по-малко от единица, както е в твоя случай- 0.45, има недостиг на въздух и богата горивна смес. Обикновено при бензиновите двигатели ламбда е от порядъка на 0.85, което отговаря на пълно натоварване, до 1.1-1.3, при икономичен режим. Вижте тук: http://vwbulgaria.com/forum/index.php?showtopic=798
Не само оборотите се менят, но може двигателя напълно да загасне и да се задави. Авторът на темата много точно е описал как след вадене на някой от вакуумните маркучи, оборотите са стабилизират, защото въздуха който влиза през тях, обеднява малко и без това преобогатената горивна смес, причинена от ламбда по-малко от 1. По симптомите, които описва след вадене на захранващия кабел на стъпковия мотор, съдя че причината не е в него. Но само диагностиката ще си покаже, дали е така или не.
Последна промяна ивчо3 на 17 Авг 2009, 9:19, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook