Проблем с нов съединител

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 15 Авг 2009, 1:10

Днеска цял ден я карам и май започват да отшумяват проблемите.Притискателя не е надран.В интерес на истината изглеждаше почти като нов.Резки стартове обче направих 3-4 пъти.Даже днеска пак нещо ме ядоса и взех половин кръгово леко странично.Срам ме е да си призная обаче и вдигнах 200 на магистралата.Дали е толкова фатално какво ще кажете?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 15 Авг 2009, 8:41

Mpower84 написа:Днеска цял ден я карам и май започват да отшумяват проблемите.Притискателя не е надран.В интерес на истината изглеждаше почти като нов.Резки стартове обче направих 3-4 пъти.Даже днеска пак нещо ме ядоса и взех половин кръгово леко странично.Срам ме е да си призная обаче и вдигнах 200 на магистралата.Дали е толкова фатално какво ще кажете?


Принципно даже при чисто нови части (притискател , феродов диск , аксиален лагер и маховик ) е лошо да се "пържат" в началото , защото се скъсява живота на феродовия диск чувствително .... , а пък при теб със наличните проблеми е още по "противопоказано" , та смятай дали е "фатално" .... Успокой се малко и карай нормално , за да не се налага да сменяш пак същите части ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 15 Авг 2009, 10:50

Mpower84 написа:Днеска цял ден я карам и май започват да отшумяват проблемите.Притискателя не е надран.В интерес на истината изглеждаше почти като нов.Резки стартове обче направих 3-4 пъти.Даже днеска пак нещо ме ядоса и взех половин кръгово леко странично.Срам ме е да си призная обаче и вдигнах 200 на магистралата.Дали е толкова фатално какво ще кажете?

притескателя се надира само когато феродото се износи до нитове и започне да стържи желязо в желязо
а иначе при нормална работа се получават едни финни бразди по притискатела и огледалния съответно и по феродовия
и после като смениш само феродовия сещаш ли се колко ще е контактната площ на вече работилите части с бразите по тях и чисто новото гладко феродо :roll:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Мнение от Игнатов » 15 Авг 2009, 11:04

айде и аз само да вметна ..................... преди имах Passat B3 и аз така реших да мина "тънко" само със смяна на феродов диск (...... щото притискателя също изглеждаше "добре") и после ........... скоростната кутия отиде на боклука .......... и така де като минаваш "тънко" - минаваш, ама няколко пъти!

и за тези вибрации искам да кажа нещо, по принцип при здрав съединител вибрациите се "обират" от демпферните пружини на феродото и ламелите на притискателя - няма как да се очаква тези ламели да запазят свойствата си при два или повече феродови диска!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 15 Авг 2009, 11:13

Denev написа:и за тези вибрации искам да кажа нещо, по принцип при здрав съединител вибрациите се "обират" от демпферните пружини на феродото и ламелите на притискателя - няма как да се очаква тези ламели да запазят свойствата си при два или повече феродови диска!


:yes: сравнително мекия педал идва от омекналата вече диафрагма
а ритането от демпферните пружини или още гасители на усукващи трептения щото феродото не е напаснато+силите които действат при тръгване=смяяяяятай
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 15 Авг 2009, 13:50

До тук ясно обче възниква нов въпрос.Колата е 318ис, М44, 1997г. с климатроник.Съответно демферните пружини са на маховика т.е. за да избегна ритането на педала трябва да сменя и маховика.Това обаче е свързано с доста пари.Относно диафрагмата ,защо преди смяната на феродовия диск педала не беше мек?Като се замисля и не риташе??!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 15 Авг 2009, 15:57

не
рита защото съединителния възел не работи както трябва
като се напасне всичко ще спре да рита
лошо е когато всичко е наред а започне да рита
тогава идва момента с маховика
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 15 Авг 2009, 17:10

Колега покарай я малко, да се напаснат нещата.... ако не отшуми проблема тогава премини към ремонти.
Не случайно се препоръчва смяна на целия комплект (примерно на Е46 лагера и двата диска си вървят заедно) ;) Ако след 1000 -2000 км. продължи да прави проблеми тогава мисли за нов ремонт.
ПП: не го тормози съединителя ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 15 Авг 2009, 19:59

Най-пресната случка от преди 10 минути: прибирам се от работа и карам по магистралата с да речем 100 на 5-та скорост.Настъпвам рязко педала на газта и колата качва оборотите с около 1000, а скоростта остава същата.И така на всички предавки.Ако съм запалил новия диск само със сваляне ли мога да разбера дали е така?Не мерише на феродо.

П.П.От както я имам тая кола не съм прежалил един лев по обслужването и с изключение на сега.И тя се отплащаше идеално.За първи път реших да мина между капките и сега се проклинам.Отиде ми съня даже.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Мнение от dangerous » 15 Авг 2009, 23:55

карай си колата така сега пребоксуването може и да се дължи на факта че феродовия може да е опечен така че карай кротко мисля чче нещата ще се наредят с километрите
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Мнение от vankatagsi » 16 Авг 2009, 1:13

Що е избуксувал така на 5-та, няма да се оправи, повярвай ми. Не искам да те отчайвам но според мен сваляй всичко на ново, огледай вилката и опората и, да не са износени. Тия дни и аз ще свалям скорости да ги сменям че и аз имам сходен проблем.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 21 Авг 2009, 8:22

Колеги днеска скоростната кутия ще пада пак за смяна на притискателен диск.Как мога да проверя дали феродовия е бил запален когато го демонтирам?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 21 Авг 2009, 19:23

Днес отстранихме досегашните проблеми.Всично идваше от притискателния диск.Диафрагмата беше омекнала и се беше разкривила, а повърхността на диска (където прави контакт с феродовия диск) се беше отвърнала и имаше синкави отенъци.Интересното беше, че пружините бяха разкривени в началото когато свалихме диска и след няколко минути сами застанаха в идеално положение.Преди смяната когато натиснех съединителя от към скоростната кутия се чуваше странно скърцане.Сега и това изчезна, а бях тръгнал да гледам долната помпа на съединителя дали е ОК.Резултата честно казано ме порази.Педала е мек като масло, а колата върви все едно съм и добавил 30 коня :mhihi: .А и още нещо: ако феродовия диск е бил запален се разбира като се драсне с нещо остро и ако се рони значи е заминал.Диска е 176 лв. с 20% отстъпка на Сакс.Надявам се темата да бъде полезна и на други!

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook