Шум от педала на съединителя. Проблем решен.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Шум от педала на съединителя. Проблем решен.

Мнение от ивчо3 » 03 Авг 2009, 9:14

Историята е следната. За да избегна катастрофа с мотоциклет, движещ се без светлини в тунел и удар от дясно с друга кола както карах с около 40 км/час, набих спирачките и още преди да спре колата опитах да включа първа скорост при натиснат докрай съединител. Скоростната кутия "изхърка" жестоко, без да успея да вкарам на първа скорост. На следващия ден, днес сутрин, карах колата без никакъв проблем около 7-8 км. и на една отсечка натискам съединителя да превключа на по-висока предавка. Изведнъж се чу странен шум точно от педала на съединителя, наподобяващ къртач за асфалт, като честотата на тракането съмпада с честотата на въртене на коляновия вал. В същото време на стъпалото усещах тези вибрации. Интересното е, че този шум се чува само когато педала на съединителя е натиснат докрай. Съвсем малко отпускане, да речем 2-5 мм, шумът напълно изчезва. Колата не придърпва при зацепване на съединителя, сменях комплект, притискателен, феродов, аксиален лагер, лагер в маховика, тампони на скоростната кутия и двигател, преди по-малко от 2000 км. Пробвах с търсачката но подобни симптоми не срещнах. Благодаря на отзовалите се. И една важна подробност! След смяна на съединителя, педала запъваше леко на няколко милиметра преди да опре в ламарината. Сега това запъване го няма.
Последна промяна ивчо3 на 06 Авг 2009, 13:04, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Мнение от petio_bmw 318is » 03 Авг 2009, 9:53

аксиалния лагер ще е ,щом се чува само като натиснеш педала

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 03 Авг 2009, 10:35

Пропуснах да отбележа и друго. Колата е 318is и заедно със съединителя смених и скоростната кутия от 320i, защото изключваше първа и втора скорост. По каталог не ги дават да са съвместими и ме съмнява, че има някакво разминаване в дължината на входящия вал със шлиците. Както писах, след смяната и гаранция на майстора, че скоростна кутия става от 320i на 318is, имаше запъване на около 5-8 мм преди да опре педала в ламарината. Не съм оглеждал вала дали шлиците не са износени в предната част, или просто има някаква несъвместимост, защото не бях в сервиза по това време. Някой да е правил подобна интервенция със скоростни кутии от един модел на друг и да сподели нещо? И, възможно ли е от повредена /и/ амбриажни помпи да има такова запъване? Знам какви са симптомите при повредени помпи и съм сменял и двете на друга моя кола е30 двоен стоп. Тогава уплътненията на горната помпа бяха за смяна и спирачната течност минаваше през буталото. Педалът потъваше и зацепваше съединителя, но не е имало запъване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 03 Авг 2009, 11:53

Вилката на аксиалния лагер ти опира в притискателя сигурно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Мнение от eekset » 03 Авг 2009, 12:18

ataman написа:Вилката на аксиалния лагер ти опира в притискателя сигурно.

:yes:
в допълнение - причините може да са две:
1 - помпата дават по голям ход на вилката
2 - технологично корпуса на съединителя на новата кутия е различен от оригиналната(вилката е по-близо до съединителя)
и нещо много малко вероятно:
3 - грешно избран съед-л. диафрагмата опира във феродото, но по-скоро щеше да свири, без вибрации...
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 03 Авг 2009, 13:15

eekset написа:
ataman написа:Вилката на аксиалния лагер ти опира в притискателя сигурно.

:yes:
в допълнение - причините може да са две:
1 - помпата дават по голям ход на вилката
2 - технологично корпуса на съединителя на новата кутия е различен от оригиналната(вилката е по-близо до съединителя)
и нещо много малко вероятно:
3 - грешно избран съед-л. диафрагмата опира във феродото, но по-скоро щеше да свири, без вибрации...

Благодаря за отговорите. За сега ще опитам да огранича хода на съединителя с около 5-8 мм. Има болт, или гайка , който се намира в мокета и регулира хода на педала.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 3.01.2008

Мнение от slick5_19 » 03 Авг 2009, 15:28

колега няма повече от 1000км от както и аз направих същото като теб
- нов съединител + скоростна от 320-ка
нямам абсолютно никакъв проблем досега, всичко съм правил сам в сервиза.
двигателя е м42 в е36

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 03 Авг 2009, 15:42

slick5_19 написа:колега няма повече от 1000км от както и аз направих същото като теб
- нов съединител + скоростна от 320-ка
нямам абсолютно никакъв проблем досега, всичко съм правил сам в сервиза.
двигателя е м42 в е36

Значи причината в моя случай е в по-дългия ход на съединителя. Когато свалиха скоростната кутия имаше вдлъбнатина на вилката, точно където опира къс палец с малка сферична глава, не знам точно как се казва. По мнение на майстора вилката е добре да се смени, а защо не го направи тогава така и не разбрах. Мисля че беше свързано с наличността по магазините. Колата трябваше да остане в халето до като не се подмени.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 03 Авг 2009, 15:48

...двигателя е м42 в е36...
Може би,искаш да кажеш,че колата ти е седан,а си с М42.Но и седана и купето и компакта и кабриото и комбито от тази 3-та серия `1991-`2001 са Е36. (Седана е `91-`98 ; купето `92-`99 ; кабриото `92 или `93 - `00 ; компакта `94-`01) ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 03 Авг 2009, 16:24

ned_gm28 написа:...двигателя е м42 в е36...
Може би,искаш да кажеш,че колата ти е седан,а си с М42.Но и седана и купето и компакта и кабриото и комбито от тази 3-та серия `1991-`2001 са Е36. (Седана е `91-`98 ; купето `92-`99 ; кабриото `92 или `93 - `00 ; компакта `94-`01) ;)

М42 в седан доколкото знам се правят само за САЩ и за това са голяма рядкост по европейските пазари.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 14.06.2008

Re: Шум от педала на съединителя.

Мнение от mg87 » 03 Авг 2009, 18:40

ивчо3 написа:Историята е следната. За да избегна катастрофа с мотоциклет, движещ се без светлини в тунел и удар от дясно с друга кола както карах с около 40 км/час, набих спирачките и още преди да спре колата опитах да включа първа скорост при натиснат докрай съединител. Скоростната кутия "изхърка" жестоко, без да успея да вкарам на първа скорост. На следващия ден, днес сутрин, карах колата без никакъв проблем около 7-8 км. и на една отсечка натискам съединителя да превключа на по-висока предавка. Изведнъж се чу странен шум точно от педала на съединителя, наподобяващ къртач за асфалт, като честотата на тракането съмпада с честотата на въртене на коляновия вал. В същото време на стъпалото усещах тези вибрации. Интересното е, че този шум се чува само когато педала на съединителя е натиснат докрай. Съвсем малко отпускане, да речем 2-5 мм, шумът напълно изчезва. Колата не придърпва при зацепване на съединителя, сменях комплект, притискателен, феродов, аксиален лагер, лагер в маховика, тампони на скоростната кутия и двигател, преди по-малко от 2000 км. Пробвах с търсачката но подобни симптоми не срещнах. Благодаря на отзовалите се. И една важна подробност! След смяна на съединителя, педала запъваше леко на няколко милиметра преди да опре в ламарината. Сега това запъване го няма.
аз имах същите симптоми имаше шум и вибрации които осещах в педала точно както описваш... аз обаче не му обърнах внимание и след около месец съединителят ми отказа напално не можеше изобщо да се натисне... оказа се счупен аксиален лагер които беше направил сичко на салата след което смених пълен комплект съединител и сичко заспа :D иначе в сервиза ми казаха че ако сам му обърнал внимание на време е можело да сменя само лагера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 03 Авг 2009, 22:58

ивчо3 написа:
ned_gm28 написа:...двигателя е м42 в е36...
Може би,искаш да кажеш,че колата ти е седан,а си с М42.Но и седана и купето и компакта и кабриото и комбито от тази 3-та серия `1991-`2001 са Е36. (Седана е `91-`98 ; купето `92-`99 ; кабриото `92 или `93 - `00 ; компакта `94-`01) ;)

М42 в седан доколкото знам се правят само за САЩ и за това са голяма рядкост по европейските пазари.
Дали е правен само за САЩ-не мисля,но зная,че е много ограничена партида!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 3.01.2008

Мнение от slick5_19 » 04 Авг 2009, 0:07

Имах предвид че мотора е 318ис (м42) в е36, а не е30, но както и да е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 04 Авг 2009, 10:07

Вчера след работа и днес сутрин както и да натисках съединителя, няма шум, няма вибрации, няма запъване. Абе странна работа, ще карам така до като не се появи отново.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 06 Авг 2009, 13:01

Проблемът е решен. Изпаднал е ограничителя на педала и капачето № 16 и 17 на схемата.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook