Шум от педала на съединителя. Проблем решен.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Шум от педала на съединителя. Проблем решен.
Историята е следната. За да избегна катастрофа с мотоциклет, движещ се без светлини в тунел и удар от дясно с друга кола както карах с около 40 км/час, набих спирачките и още преди да спре колата опитах да включа първа скорост при натиснат докрай съединител. Скоростната кутия "изхърка" жестоко, без да успея да вкарам на първа скорост. На следващия ден, днес сутрин, карах колата без никакъв проблем около 7-8 км. и на една отсечка натискам съединителя да превключа на по-висока предавка. Изведнъж се чу странен шум точно от педала на съединителя, наподобяващ къртач за асфалт, като честотата на тракането съмпада с честотата на въртене на коляновия вал. В същото време на стъпалото усещах тези вибрации. Интересното е, че този шум се чува само когато педала на съединителя е натиснат докрай. Съвсем малко отпускане, да речем 2-5 мм, шумът напълно изчезва. Колата не придърпва при зацепване на съединителя, сменях комплект, притискателен, феродов, аксиален лагер, лагер в маховика, тампони на скоростната кутия и двигател, преди по-малко от 2000 км. Пробвах с търсачката но подобни симптоми не срещнах. Благодаря на отзовалите се. И една важна подробност! След смяна на съединителя, педала запъваше леко на няколко милиметра преди да опре в ламарината. Сега това запъване го няма.
Последна промяна ивчо3 на 06 Авг 2009, 13:04, променена общо 1 път
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Пропуснах да отбележа и друго. Колата е 318is и заедно със съединителя смених и скоростната кутия от 320i, защото изключваше първа и втора скорост. По каталог не ги дават да са съвместими и ме съмнява, че има някакво разминаване в дължината на входящия вал със шлиците. Както писах, след смяната и гаранция на майстора, че скоростна кутия става от 320i на 318is, имаше запъване на около 5-8 мм преди да опре педала в ламарината. Не съм оглеждал вала дали шлиците не са износени в предната част, или просто има някаква несъвместимост, защото не бях в сервиза по това време. Някой да е правил подобна интервенция със скоростни кутии от един модел на друг и да сподели нещо? И, възможно ли е от повредена /и/ амбриажни помпи да има такова запъване? Знам какви са симптомите при повредени помпи и съм сменял и двете на друга моя кола е30 двоен стоп. Тогава уплътненията на горната помпа бяха за смяна и спирачната течност минаваше през буталото. Педалът потъваше и зацепваше съединителя, но не е имало запъване.
- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
ataman написа:Вилката на аксиалния лагер ти опира в притискателя сигурно.

в допълнение - причините може да са две:
1 - помпата дават по голям ход на вилката
2 - технологично корпуса на съединителя на новата кутия е различен от оригиналната(вилката е по-близо до съединителя)
и нещо много малко вероятно:
3 - грешно избран съед-л. диафрагмата опира във феродото, но по-скоро щеше да свири, без вибрации...
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
eekset написа:ataman написа:Вилката на аксиалния лагер ти опира в притискателя сигурно.
![]()
в допълнение - причините може да са две:
1 - помпата дават по голям ход на вилката
2 - технологично корпуса на съединителя на новата кутия е различен от оригиналната(вилката е по-близо до съединителя)
и нещо много малко вероятно:
3 - грешно избран съед-л. диафрагмата опира във феродото, но по-скоро щеше да свири, без вибрации...
Благодаря за отговорите. За сега ще опитам да огранича хода на съединителя с около 5-8 мм. Има болт, или гайка , който се намира в мокета и регулира хода на педала.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
slick5_19 написа:колега няма повече от 1000км от както и аз направих същото като теб
- нов съединител + скоростна от 320-ка
нямам абсолютно никакъв проблем досега, всичко съм правил сам в сервиза.
двигателя е м42 в е36
Значи причината в моя случай е в по-дългия ход на съединителя. Когато свалиха скоростната кутия имаше вдлъбнатина на вилката, точно където опира къс палец с малка сферична глава, не знам точно как се казва. По мнение на майстора вилката е добре да се смени, а защо не го направи тогава така и не разбрах. Мисля че беше свързано с наличността по магазините. Колата трябваше да остане в халето до като не се подмени.
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
...двигателя е м42 в е36...
Може би,искаш да кажеш,че колата ти е седан,а си с М42.Но и седана и купето и компакта и кабриото и комбито от тази 3-та серия `1991-`2001 са Е36. (Седана е `91-`98 ; купето `92-`99 ; кабриото `92 или `93 - `00 ; компакта `94-`01)
Може би,искаш да кажеш,че колата ти е седан,а си с М42.Но и седана и купето и компакта и кабриото и комбито от тази 3-та серия `1991-`2001 са Е36. (Седана е `91-`98 ; купето `92-`99 ; кабриото `92 или `93 - `00 ; компакта `94-`01)

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
ned_gm28 написа:...двигателя е м42 в е36...
Може би,искаш да кажеш,че колата ти е седан,а си с М42.Но и седана и купето и компакта и кабриото и комбито от тази 3-та серия `1991-`2001 са Е36. (Седана е `91-`98 ; купето `92-`99 ; кабриото `92 или `93 - `00 ; компакта `94-`01)
М42 в седан доколкото знам се правят само за САЩ и за това са голяма рядкост по европейските пазари.
Re: Шум от педала на съединителя.
аз имах същите симптоми имаше шум и вибрации които осещах в педала точно както описваш... аз обаче не му обърнах внимание и след около месец съединителят ми отказа напално не можеше изобщо да се натисне... оказа се счупен аксиален лагер които беше направил сичко на салата след което смених пълен комплект съединител и сичко заспаивчо3 написа:Историята е следната. За да избегна катастрофа с мотоциклет, движещ се без светлини в тунел и удар от дясно с друга кола както карах с около 40 км/час, набих спирачките и още преди да спре колата опитах да включа първа скорост при натиснат докрай съединител. Скоростната кутия "изхърка" жестоко, без да успея да вкарам на първа скорост. На следващия ден, днес сутрин, карах колата без никакъв проблем около 7-8 км. и на една отсечка натискам съединителя да превключа на по-висока предавка. Изведнъж се чу странен шум точно от педала на съединителя, наподобяващ къртач за асфалт, като честотата на тракането съмпада с честотата на въртене на коляновия вал. В същото време на стъпалото усещах тези вибрации. Интересното е, че този шум се чува само когато педала на съединителя е натиснат докрай. Съвсем малко отпускане, да речем 2-5 мм, шумът напълно изчезва. Колата не придърпва при зацепване на съединителя, сменях комплект, притискателен, феродов, аксиален лагер, лагер в маховика, тампони на скоростната кутия и двигател, преди по-малко от 2000 км. Пробвах с търсачката но подобни симптоми не срещнах. Благодаря на отзовалите се. И една важна подробност! След смяна на съединителя, педала запъваше леко на няколко милиметра преди да опре в ламарината. Сега това запъване го няма.


- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Дали е правен само за САЩ-не мисля,но зная,че е много ограничена партида!ивчо3 написа:ned_gm28 написа:...двигателя е м42 в е36...
Може би,искаш да кажеш,че колата ти е седан,а си с М42.Но и седана и купето и компакта и кабриото и комбито от тази 3-та серия `1991-`2001 са Е36. (Седана е `91-`98 ; купето `92-`99 ; кабриото `92 или `93 - `00 ; компакта `94-`01)
М42 в седан доколкото знам се правят само за САЩ и за това са голяма рядкост по европейските пазари.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Вчера след работа и днес сутрин както и да натисках съединителя, няма шум, няма вибрации, няма запъване. Абе странна работа, ще карам така до като не се появи отново.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани