РЕШЕН проблем с компютъра на двигателя 318I
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
РЕШЕН проблем с компютъра на двигателя 318I
колеги, случи ми се нещо куриозно. След поредно миене на колата вероятно съм довършил компютъра на двигателя., но това не е всичко. Незнам как част горивната система /горивната помпа и инжекциона/ се е включила при изгасена кола в резултат на което е напълнила поне един цилиндър с гориво, блокира двигателя, а цялото налично гориво от резервоара около 50л. изтече под двигателя. След смяна на маслото и компютъра на двигателя /същия бош номер, втора употреба/, двигателя работи неравномерно, колата прекъсва особено при ниски обороти, при подаване на газ първоначално се дави и ускорява неравномерно и без предишната мощност. Диагностиката в сервиза показва проблем в нещо което при мен не съществува, защото колата е от сериите 94г. продадени в България без катализатор и ламбда сонда. Дали компа, който сложих е прецакан, необходими ли са някакви настройки, софтуер или проблема може да бъде друг?
Последна промяна MBMW на 25 Авг 2009, 21:25, променена общо 1 път
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Хммм. Не знаех, че има мотор на бмв 94-та без ламбда сонда. По принцип можеш да си сложиш една, защото по всяка вероятност компа я търси и сега не е ясно в какъв режим работи.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- buny_boy11
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 284
- Регистриран на: 21.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M40 1.8 metan
колата е купена нова от България, някаква кратка серия предназначена за арабския свят и за нас, за по-евтино без катализатор. Не мога да си обясня как с оргиналния компютър работеше перфектно, а с друг същия бош номер не. При положение, че двата компа хардуерно са обсолютно същите, възможно ли е да имат различни настройки или софтуер или присто сменения частично е негоден? От сервиза ми предлагат да монтират нова ломбда сонда с реле или да намеря по моргите целия агрегат с тръбите, катализатор и т.н., което ми се струва неприемливо, но явно е вариант. От Мкар Пловдив ми отказаха да я тестват, защото за старите автомобили в момента нямат апаратура и ще търся сериозен Бош сервиз.
- ilko8445
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 316I
колега все едно разказваш моита история на мен мисе слу4и преди 3 седмици иот тогава колата нее саштата исам болен направо
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Много се съмнявам да има кола 94" год. без ламбда сонда , по простата причина че е един от най-важните елементи от управлението на мотора. Катализатор не ти трябва , той няма да ти помогне за работата на мотора , по-скоро виж какво излиза за колата по ВИН.
P.S. Като напълни цилиндъра с бензин въртя ли я на стартер
Как блокира мотора
P.S. Като напълни цилиндъра с бензин въртя ли я на стартер

Как блокира мотора

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
как ще се вклучи помпата и ще ти напълни единия цилиндър с бензин 

някоя дюза е свършила и недържи налягане ,затва ти е бил пълен цилиндъра



някоя дюза е свършила и недържи налягане ,затва ти е бил пълен цилиндъра
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003


Какъв е извода?-Не се престаравайте в миенето на двигателя си,използвайки пароструйки


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Малииии , аз отивам да си почивам .... те такова чудо нема
Колега , не знам как всичките тези мистериозни събития са се случили при теб , но съвета ми е да "наместиш" една "баба ламбда" и толкова ...

Колега , не знам как всичките тези мистериозни събития са се случили при теб , но съвета ми е да "наместиш" една "баба ламбда" и толкова ...
Разбирам, че на всички звучи напълно невероятно, но за съжаление е факт. За информация ще уточня по-подробно хронологията. 2 часа след шофиране обилно миене час и половина, но само външно, не съм мил двигателя. Миенето се оказа грубата грешка, защото както се оказа и при други колеги със същия модел, доста често се мокри компютъра на двигателя и се прецаква. Направи ми впечатление жужащ шум отзад и друг под капака /инжекциона/, но въобще не обърнах внимание След два часа при стартер се чуваше само штракване /звук на удар метал с метал/ и не можеше да завърти нито четвърт оборот. Акумулаторът беше зареден и почти нов. Засилих колата по едно нанадолнище и след като я включвах на втори и трета само задните колела напълно блокираха все едно само на тях си ударил пълна спирачка. За радост бързо се отказах повече да насилвам и не пострада нищо по двигателя - бутало или биела. С катафалка я прибрах и в сервиза първо смениха маслото, защото беше разредено с бензин и после компютъра. От утре тръгвам по сервизи да я тествам. Може ли да се сложи реле с ламда сонда без катализатор. Струва ми се безсмислено да слагам нови джаджи само за да "излъжа" комютъра. А да намеря друг комп. със същия номер от тая кратка серия преди 15г. ми се струва мисия невъзможна. Ще Ви държа в течение с развитието и надявам се решението на проблема.
Два варианта :
1. Добавяш реле + монтаж на ламбда сонда
2. Ако номерът на новото ЕКУ съвпада с номера на старото, вадиш ЕПРОМ-а, в който се съхранява
управляващата програма (т.нар. чип), от старото ЕКУ и го монтираш в новото ЕКУ. В този случай
монтажа на реле и ламбда е излишен.
Признаците, които описваш, са много близки до тези, когато в ЕКУ-то (управляващата програма) е
зададена функция за ламбда контрол, а ламбда сонда просто липсва.
Аз бих се насочил първо към вариант #2.
1. Добавяш реле + монтаж на ламбда сонда
2. Ако номерът на новото ЕКУ съвпада с номера на старото, вадиш ЕПРОМ-а, в който се съхранява
управляващата програма (т.нар. чип), от старото ЕКУ и го монтираш в новото ЕКУ. В този случай
монтажа на реле и ламбда е излишен.
Признаците, които описваш, са много близки до тези, когато в ЕКУ-то (управляващата програма) е
зададена функция за ламбда контрол, а ламбда сонда просто липсва.
Аз бих се насочил първо към вариант #2.

Driver's Racing Team
Със сигурност на Мотроник 1.7 има следната особеност, касаеща връзка между дебитомера и катализатора. Има един пин (един кабел) който се кънектва, когато няма катализатор и стои разкачен, при катализатор. Не знам субективно като как би се държала колата, ма го погледни и можеш да пробваш - буксите са непосредствено до куплунга на компа.
на мен ми се случи може да се каже почти същото миналата год.как си миех колата на село с маркуча и по едно време влизам ватре да чистя таблото и като се почна етно чукане на релета и изведнъж и бензиновата помпа се включи,и си жикам край намокрих компа,а в краката на пасажера жода от парното някаде изтекло,беше неделя и трябваше да си ходя и като се почна едно разглабяне жапката свалих,няма го компа само на абс-а,под волана кората я свалих и ништо,отивам и гледам сноп с кабели жлиза под стаклото при пасажера сжалям капака и направо река от там,свалих компа изсуших го с една духалка и всичко до ден днешен е ОК.
убедих се че реших проблема
не посмях до сега да се зарадвам, но след 1000км. съм убеден , че проблема успешно е разрешен с поставянето допълнително на лабда сонда. Колата работи нормално, дори с повече мощност, но със сигурност доста по - икономично, на дълъг път с 7/100. Между другото причината за липсата на катализатор за колите от третия свят е не толкова по-ниската цена, колкото лошото качество на горивата.
Благодаря на всички отзивчиви колеги взели отношение по проблема и безаварийно пътуване на всички.
Благодаря на всички отзивчиви колеги взели отношение по проблема и безаварийно пътуване на всички.
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1708
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: убедих се че реших проблема
MBMW написа:не посмях до сега да се зарадвам, но след 1000км. съм убеден , че проблема успешно е разрешен с поставянето допълнително на лабда сонда. Колата работи нормално, дори с повече мощност, но със сигурност доста по - икономично, на дълъг път с 7/100. Между другото причината за липсата на катализатор за колите от третия свят е не толкова по-ниската цена, колкото лошото качество на горивата.
Благодаря на всички отзивчиви колеги взели отношение по проблема и безаварийно пътуване на всички.
Дано си го решил напълно колега

Айде сега лек път и безаварийни км.




15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани