какво означава прегрял двигател ?
Модератор: Общи модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
какво означава прегрял двигател ?
чувал съм много хора се оплакват, че колата им е с прегрял двигател и веднага бързат да ги продават.... какво означава това и дали работи колата после... как се държи ?
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- pantzer3
- ентусиаст
-
- Мнения: 879
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57Д30
- Мечтае да кара: Е65
без да имам претенции за механик но видях лично отворен такъв прегрял двигател (1.7 на рено 21 каран бая без капка вода в радиатора и накрая блокирал).
от температурата буталата се разширяват още повече и започва да надира цилиндъра отвътре това е общо взето...след това ти трябват първи или втори ремонт бутала, шлайфане на цилиндрите и т.н. и надали някой ще го направи качествено тук в българия с тая остаряла машинария от соц време...
други проблеми са спукане на главата и в най-лошия сценарий блока и тогава мотора заминава за боклука...и ако добавиш факта че реалната цена на возилата тук е 2000 евро максимум не си заслужава да го правиш
от температурата буталата се разширяват още повече и започва да надира цилиндъра отвътре това е общо взето...след това ти трябват първи или втори ремонт бутала, шлайфане на цилиндрите и т.н. и надали някой ще го направи качествено тук в българия с тая остаряла машинария от соц време...
други проблеми са спукане на главата и в най-лошия сценарий блока и тогава мотора заминава за боклука...и ако добавиш факта че реалната цена на возилата тук е 2000 евро максимум не си заслужава да го правиш
- Димитър Димитров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Атомната столица.
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно.
- Мечтае да кара: сАмоЛеТ
:)
Извода е: като ти прегрее мотора / дано да не се случва / отиваш в раздел "продава" харесваш си нов мотор, повечето хора който продават предлагат и монтаж - слагаш го и продължаваш да караш
п.п стария мотор или каквото е останало здраво отива за части

п.п стария мотор или каквото е останало здраво отива за части
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Най- бързо се случва събитието от неотварящ термостат.Понякога се разминава само с крива глава на двигателя и трябва да и се удари една стружка, за да стане пак права. В тази връзка старите возила с чугунена глава са по устойчиви на прегряване.
Никой не мое ма връне на селу!
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Двигателя е "топлогенератор",колкото му е по-топло,толкова по-добре,само че м-лите от които е направен не издържат върховни температури,маслото също (говоря за конвенционалните двигатели),и поради тая причина ,двигателя започва най-общо казано да се "чупи"
Поради температурата първото което се разваля е "цилиндровата глава",поради температирата тя "измята" и гарнитурата вече не уплатнява 2 те повърхности(глава-блок),нарушава се херметичността на цилиндъра и започва да влиза вода в цилиндрите,а по късно в маслото,веднъж започнал този процес,той расте с геометрична прогресия.
Повечето автомобили ,средната температура на охладителната течност е 90 градуса,на по-големите двигатели,примерно американските ,те са бавнооборотни и температурата която е нормална е 100 градуса,всичко е до изчисления и м-ли от каквото е направен двигателя,естествено с цел да се икономисат средства,метала и сплавите с който се правят конвенционалните двигатели не е толкова качествен,но то и не е нужно,ако системите в един автомобил работят нормално,то той е изчислен за поне 5 години безпроблемна работа,а и сервизите и заводите за части трябва да живеят
Поради температурата първото което се разваля е "цилиндровата глава",поради температирата тя "измята" и гарнитурата вече не уплатнява 2 те повърхности(глава-блок),нарушава се херметичността на цилиндъра и започва да влиза вода в цилиндрите,а по късно в маслото,веднъж започнал този процес,той расте с геометрична прогресия.
Повечето автомобили ,средната температура на охладителната течност е 90 градуса,на по-големите двигатели,примерно американските ,те са бавнооборотни и температурата която е нормална е 100 градуса,всичко е до изчисления и м-ли от каквото е направен двигателя,естествено с цел да се икономисат средства,метала и сплавите с който се правят конвенционалните двигатели не е толкова качествен,но то и не е нужно,ако системите в един автомобил работят нормално,то той е изчислен за поне 5 години безпроблемна работа,а и сервизите и заводите за части трябва да живеят

- Mitaka85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Зависи колко е прегрял, моментно прегряване е нищо, смисъл че спокойно можеш да се разминеш без проблеми.
При мен се пукна маркуча зад главата до тройника /дошло му времето/, тва преди 3 години, до момента нямам никви проблеми с маторя, даже смених си свещите и разхода падна доста, нема ви казвам колко, че не ми се спори.
При въпросното пукване ми излезе 300лв пътна помощ и 10лв маркуче.
п.п. предиг 10на години имахме москал алеко, той е виждал толко прегряване, че не е истина чуваше се как ври маслото в картера, и му няма нищо, все още се кара в едно село по кърищата, и двигателя е ток /е харчи масло ама.../.
При мен се пукна маркуча зад главата до тройника /дошло му времето/, тва преди 3 години, до момента нямам никви проблеми с маторя, даже смених си свещите и разхода падна доста, нема ви казвам колко, че не ми се спори.
При въпросното пукване ми излезе 300лв пътна помощ и 10лв маркуче.
п.п. предиг 10на години имахме москал алеко, той е виждал толко прегряване, че не е истина чуваше се как ври маслото в картера, и му няма нищо, все още се кара в едно село по кърищата, и двигателя е ток /е харчи масло ама.../.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Най-лесно да разбереш какво е прегрял двигател става когато източиш антифриза от радиатора и караш до като не блокира. На моите коли още не съм пробвал тази процедура, щото и за продан няма да стават. Регни се в някой италиански форум, там попитай, те са богове в тази област.




- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
ивчо3 написа:Най-лесно да разбереш какво е прегрял двигател става когато източиш антифриза от радиатора и караш до като не блокира. На моите коли още не съм пробвал тази процедура, щото и за продан няма да стават. Регни се в някой италиански форум, там попитай, те са богове в тази област.![]()
![]()
Освен ако не е някое супер дърто Порше в въздушно охлаждане

Никой не мое ма връне на селу!
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Поршетата с въздушно охлаждане прегряват около максималния въртящ момент и преохлаждат на максималните обороти.
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
- Superexstatic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
да не отварям нова тема.. след едни изпълнения в лозен ми изхвърли водата, беше гръмнал маркуча на казанчето. за радост се оказа, че няма демидж по моторя, оправихме го, заредихме системата отново, ма стрелкета за температурата застава точно милиметър по-вдясно отколкото трябва. 


15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани