чукат повдигачите

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

чукат повдигачите

Мнение от kokakabana » 27 Юли 2009, 17:22

от скоро сам с Е46 и ми прави впечатление когато спра за по дълго време като запаля мотора ми чукат повдигачите няколко секунди в момента маслото е тотал 10/40 на около7 хиляди е ще го сменя с кастрол въпроса е не е ли малко рано да се разтракват така все пак е 7 годинки

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: чукат повдигачите

Мнение от Е.Димитров » 27 Юли 2009, 17:42

kokakabana написа:от скоро сам с Е46 и ми прави впечатление когато спра за по дълго време като запаля мотора ми чукат повдигачите няколко секунди в момента маслото е тотал 10/40 на около7 хиляди е ще го сменя с кастрол въпроса е не е ли малко рано да се разтракват така все пак е 7 годинки


нема да се косиш,има една тема ...на тая тема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Мнение от kokakabana » 27 Юли 2009, 17:53

не мойах да я намеря темата колега явно сам прост :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 27 Юли 2009, 18:01

Първо - каква ти е Е46цата. Защото не за всички 10в40 в подходящо :roll:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Мнение от kokakabana » 27 Юли 2009, 18:27

318d 2000 ks 115 кс 2002 г.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 27 Юли 2009, 18:32

Според мен би било по-добре да караш колата ти с 5в40, но ти си знаеш.
Нека колегите с дизели да кажат, но аз и стария ми тдс карах само с 5в40 :roll:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Мнение от marto853. » 27 Юли 2009, 21:29

колега аз сам с дизел и мой приятел маслар ми каза ,че след 150000км е по-подходящо да се кара с 10в40 особено през лятото защото мотора малко или много се е амортизирал и 5в40 може да го подхарчва ;)
новият ми номер: 0877787835

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 27 Юли 2009, 22:28

marto853. написа:колега аз сам с дизел и мой приятел маслар ми каза ,че след 150000км е по-подходящо да се кара с 10в40 особено през лятото защото мотора малко или много се е амортизирал и 5в40 може да го подхарчва ;)

Да голф тройката :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 27 Юли 2009, 22:50

Това за Голфа може и така да е ама аз лично имам такъв на около 360000 км при мен а преди това колко са не знам и смея да кажа, че от смяна до смяна доливам не повече от 200 до 400 мл масло което е нищо за кола на 16 години, а тези наще БМВ-та дето не си знаят километрите и на по 10 години си мислим, че са нови..............
Така, че това няма значение дали е голф, БМВ, Мерцедес или Опел има ли двигател има и ресурс който не е безкраен.
Вносителя също препоръчва след определен пробег на мотора да се мине на определен вид масло това лесно може да се провери като се пита в ДАРУ или КАМОР.
Виждал сам на коли при един приятел който има сервиз за смяна на масла когато чукат повдигачите на клапаните той им слага директно 15-ка и заспиват за да спрът да чукат в следствие на износване им трябва по гъсто масло.
Това е така и въпреки това на мойто БМВ на 200000 км. му сипвам пълна синтетика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Мнение от uCnaHeTcA » 28 Юли 2009, 2:50

Значи решението е по-гъсто масло или ... ? Че никой, нищо конкретно не казва... :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 28 Юли 2009, 9:16

Според мен решението е - правилно масло за съответния двигател ;)
Първото число от вискозитета на маслото ( 5в40) показва "гъстотата" на маслото, когато то е студено , т.е. при запалване на студена кола. Колкото е по-малко, толкова по-лесно маслото се подкачва при запалване на колата. Затова си мисля, че ако тракат повдигачите трябва да минеш на по-"рядко" масло - примерно от 10в40 към 5в40.
Второто число, показва "гъстотата" на маслото при работна температура. Тук вече то трябва да е по-гъсто за да остава по частите на двигателя, а не да се стича .
По-гъстото масло (15в40 примерно) е добре когато двигателят е много износен и "хлабав", тогава и при студено, и при топло положение маслото се стича и не може да смазва добре (не се задържа достатъчно върху металните части в горната част). Тогава обаче трякането би било постоянно, не само при запалване на колата :roll: Но не мисля, че 15в40 е препоръчително масло , за който и да е двигател на Е46 :roll:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от Е.Димитров » 28 Юли 2009, 9:38

Моята потропва всяка сутрин,мислех си защото е на 365к километра,сложих първо 10/40,но тропането сътрин за 4-6 секунди си остана,имам обаче приятел,който има Е46 ,той буквално е разглобил двигателя,защото и неговата потропвала а била на 60к километра доказани,не установил нищо,сега е на 120к и па си трополи,онзи ден сменявах маслото и сложих 5/30 мисля беше на БМВ пауър мауър лонг незнам си какво,оригинално,потропването продължава,сега съм изминал с това масло 1500 километра и нито грам не е паднало нивото,ама нито грам,въпреки че както споделих ,мотора е на 365-6 хиляди километра,явно се касае че има някаква клапа която трябва да задържа маслото,ама не го прави...дори съм сложил Универсален Модификатор,ама за сега не усещам ефект.
Обаче установих и друго,ако качите задните гуми на тротоар и сутрин запалите,значително по-бързо пълни повдигачите

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook