чукат повдигачите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- kokakabana
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
чукат повдигачите
от скоро сам с Е46 и ми прави впечатление когато спра за по дълго време като запаля мотора ми чукат повдигачите няколко секунди в момента маслото е тотал 10/40 на около7 хиляди е ще го сменя с кастрол въпроса е не е ли малко рано да се разтракват така все пак е 7 годинки
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: чукат повдигачите
kokakabana написа:от скоро сам с Е46 и ми прави впечатление когато спра за по дълго време като запаля мотора ми чукат повдигачите няколко секунди в момента маслото е тотал 10/40 на около7 хиляди е ще го сменя с кастрол въпроса е не е ли малко рано да се разтракват така все пак е 7 годинки
нема да се косиш,има една тема ...на тая тема
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Първо - каква ти е Е46цата. Защото не за всички 10в40 в подходящо 

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Според мен би било по-добре да караш колата ти с 5в40, но ти си знаеш.
Нека колегите с дизели да кажат, но аз и стария ми тдс карах само с 5в40
Нека колегите с дизели да кажат, но аз и стария ми тдс карах само с 5в40

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
колега аз сам с дизел и мой приятел маслар ми каза ,че след 150000км е по-подходящо да се кара с 10в40 особено през лятото защото мотора малко или много се е амортизирал и 5в40 може да го подхарчва 

новият ми номер: 0877787835
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Това за Голфа може и така да е ама аз лично имам такъв на около 360000 км при мен а преди това колко са не знам и смея да кажа, че от смяна до смяна доливам не повече от 200 до 400 мл масло което е нищо за кола на 16 години, а тези наще БМВ-та дето не си знаят километрите и на по 10 години си мислим, че са нови..............
Така, че това няма значение дали е голф, БМВ, Мерцедес или Опел има ли двигател има и ресурс който не е безкраен.
Вносителя също препоръчва след определен пробег на мотора да се мине на определен вид масло това лесно може да се провери като се пита в ДАРУ или КАМОР.
Виждал сам на коли при един приятел който има сервиз за смяна на масла когато чукат повдигачите на клапаните той им слага директно 15-ка и заспиват за да спрът да чукат в следствие на износване им трябва по гъсто масло.
Това е така и въпреки това на мойто БМВ на 200000 км. му сипвам пълна синтетика.
Така, че това няма значение дали е голф, БМВ, Мерцедес или Опел има ли двигател има и ресурс който не е безкраен.
Вносителя също препоръчва след определен пробег на мотора да се мине на определен вид масло това лесно може да се провери като се пита в ДАРУ или КАМОР.
Виждал сам на коли при един приятел който има сервиз за смяна на масла когато чукат повдигачите на клапаните той им слага директно 15-ка и заспиват за да спрът да чукат в следствие на износване им трябва по гъсто масло.
Това е така и въпреки това на мойто БМВ на 200000 км. му сипвам пълна синтетика.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Според мен решението е - правилно масло за съответния двигател
Първото число от вискозитета на маслото ( 5в40) показва "гъстотата" на маслото, когато то е студено , т.е. при запалване на студена кола. Колкото е по-малко, толкова по-лесно маслото се подкачва при запалване на колата. Затова си мисля, че ако тракат повдигачите трябва да минеш на по-"рядко" масло - примерно от 10в40 към 5в40.
Второто число, показва "гъстотата" на маслото при работна температура. Тук вече то трябва да е по-гъсто за да остава по частите на двигателя, а не да се стича .
По-гъстото масло (15в40 примерно) е добре когато двигателят е много износен и "хлабав", тогава и при студено, и при топло положение маслото се стича и не може да смазва добре (не се задържа достатъчно върху металните части в горната част). Тогава обаче трякането би било постоянно, не само при запалване на колата
Но не мисля, че 15в40 е препоръчително масло , за който и да е двигател на Е46 

Първото число от вискозитета на маслото ( 5в40) показва "гъстотата" на маслото, когато то е студено , т.е. при запалване на студена кола. Колкото е по-малко, толкова по-лесно маслото се подкачва при запалване на колата. Затова си мисля, че ако тракат повдигачите трябва да минеш на по-"рядко" масло - примерно от 10в40 към 5в40.
Второто число, показва "гъстотата" на маслото при работна температура. Тук вече то трябва да е по-гъсто за да остава по частите на двигателя, а не да се стича .
По-гъстото масло (15в40 примерно) е добре когато двигателят е много износен и "хлабав", тогава и при студено, и при топло положение маслото се стича и не може да смазва добре (не се задържа достатъчно върху металните части в горната част). Тогава обаче трякането би било постоянно, не само при запалване на колата


"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Моята потропва всяка сутрин,мислех си защото е на 365к километра,сложих първо 10/40,но тропането сътрин за 4-6 секунди си остана,имам обаче приятел,който има Е46 ,той буквално е разглобил двигателя,защото и неговата потропвала а била на 60к километра доказани,не установил нищо,сега е на 120к и па си трополи,онзи ден сменявах маслото и сложих 5/30 мисля беше на БМВ пауър мауър лонг незнам си какво,оригинално,потропването продължава,сега съм изминал с това масло 1500 километра и нито грам не е паднало нивото,ама нито грам,въпреки че както споделих ,мотора е на 365-6 хиляди километра,явно се касае че има някаква клапа която трябва да задържа маслото,ама не го прави...дори съм сложил Универсален Модификатор,ама за сега не усещам ефект.
Обаче установих и друго,ако качите задните гуми на тротоар и сутрин запалите,значително по-бързо пълни повдигачите
Обаче установих и друго,ако качите задните гуми на тротоар и сутрин запалите,значително по-бързо пълни повдигачите
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани