325 TDS съвет

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 23.03.2007
Местоположение: Монреал
Кара: 530 XI E60
Мечтае да кара: Lincoln Navigator

325 TDS съвет

Мнение от prozacc » 25 Юли 2009, 14:59

Колеги, днес оглеждах едно е36 комби 2.5 ТДС от 99год и имам нужда от съвет относно това "автомобилче".

1-во малко тясно ми се видя, а е комби; седалките са супер удобни и поне шофьорската има възможност за всякакви нагласи. Отзад няма мн място за краката. Също ми се стори ниска.

2-ро запалихме я, лек черен пушек отзад и после нищо, работеше доста добре. Чел съм за затруднения старт при топъл двигател- тази запали за 2-3 сек Нормално ли е- температурата на антифриза беше "12 часа".

3- то много стегната возия, никакви придрънквания, никакви скърцания, никакви олюлявания по дупки- веднага се успокояваше. АБС-ът работи перфектно.

4-то на таблото пише 166 000км- ДА БЕ ДА, също така светеше лампата за еърбега, каза ми, че не правела добър контакт клемата под пасажерската седалка и затова я бил изключил.

5-та нещо ми се струва обаче, че набирането й куца. На права отсечка на 3-та затапих газта в дъното и нещо мн бавно ускори, в съшият момент обаче на 750 метра по-нататък я обърнах и я настъпих на 2-ра и 3-та и доста прилично си набра (никога не съм се возел на тдс е 36 и не мога да преценя дали е нормално). На 1-ва доста бързо вдига обороти, но километрите нещо малко ми се видяха, не би ли трябвало при 260 въртящ момент доста да вдигне км?

6-то ДВГ-то беше външно в мн добра визия, но не беше мит, зашото на места си имаше масълце. Тази ламарина, не знам как се казва над колекторите беше като нова, изобщо мн добро впечатление ми направи ДВГ- отсег.

7-мо няма никъде ръжда, гърнета са префектни и няма никакви видими забележки...

за друго ако се сетя ще пиша.
Защо турбо дизел, като може турбо бензин..?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Мнение от petio_bmw 318is » 25 Юли 2009, 15:18

купуваи го и качваи снимки да видим :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 10.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36, E87, F25

Мнение от xts » 25 Юли 2009, 15:21

Изглежда си добре запознат какво искаш. Колата е чудесна и мисля, че няма да съжаляваш. Разгледай темите за TDS двигателите в раздел E34, както и често среданите проблеми на E36 от този раздел.
След това, ако имаш още въпроси питай, тук не малко хора караме почти същите машини :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 23.03.2007
Местоположение: Монреал
Кара: 530 XI E60
Мечтае да кара: Lincoln Navigator

Мнение от prozacc » 25 Юли 2009, 15:27

Сега се задертихме за турбото- баща ми разправя за едно пежо 405 1.9 тди - 90 коня и казва, че когато турбината се вкючва все едно някой го ритва отзад. Докато при този ТДС не го усетихме така. Аз съм карал също и хди на пежо и доста си върви, наистина тук става въпрос за много по- нов ДВГ, но не трябва ли по някакъв начин турбината като включи и да "литва" :mhihi:

ПС забравих да пиша, че климатика не духаше мн студено, силен ли им е климатика? Беше нагласен на 16 градуса в нашя случай и почти не се усещаше- бяха натиснати вс копчета за крака, лице и там още едно имаше, но не си го спомням
Защо турбо дизел, като може турбо бензин..?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 25 Юли 2009, 15:42

около 2300-2500 трябва да почнеш да усещаш как турбото дърпа...
пробвай да я засечеш от 0-100(ако ти се занимава) 10-11сек трябва да са и нужни....
за турбото ако вие много като я форсираш не е добре...
виж и тази тема - http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103130
36436
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 23.03.2007
Местоположение: Монреал
Кара: 530 XI E60
Мечтае да кара: Lincoln Navigator

Мнение от prozacc » 25 Юли 2009, 15:49

Да де, но брутално ли дърпа или плавно плавно си поема, усеща ли се като че ли някой я ритва или по скоро не...? Никога не съм карал тдс и не знам какво е нормалното поведение на турбината
Защо турбо дизел, като може турбо бензин..?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 25 Юли 2009, 15:52

ми има един момент, в който (особено на 2) те лепва за седалката,но не фрапираща промяната-
36436
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 25 Юли 2009, 16:00

помоли някой колега от Стара Загора с тдска(читава) да те повози и сравни ;)
36436
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 25 Юли 2009, 20:41

prozacc написа:Да де, но брутално ли дърпа или плавно плавно си поема, усеща ли се като че ли някой я ритва или по скоро не...? Никога не съм карал тдс и не знам какво е нормалното поведение на турбината

Във всички нови турбо мотори БМВ се стремят да изгладят кривата на въртящия момент , търси се плавно отдаване на мощноста което дава по-добър контрол , тая кола ще я оцениш колко върви там от където умира мотора на пежото.

p.s. Турбината си е постоянно включена - няма включване , няма изключване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Мнение от sa_hellrot » 25 Юли 2009, 22:45

Здравей колега.Както са ти казали ритника отзад е след около 2000 - 2200 об. Пробвай на 2-ра и 3-та , както караш с около 1200 -1300 об. настъпи до край и до тези обороти ще е тромава ,но после трябва да усетиш. Първа скорост е къса /според мен/. Аз карам ТДС от 2 год. и съм доволен /е имам и чип де :D /

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 25 Юли 2009, 22:53

Датчика на бега е по-вероятно да е фира.. ако не дава добър контакт къв е проблема да го опрай, а го изключва. А може и да е светнал от разкачван акумулатор и тоз да си измисля само.
Пежото може и да "рита" ама нали се сещаш колко е по-леко от е36- цата. 3 секунди въртене при топъл мотор бих казал, че може да се отнесе към затрудненото палене. Принципно не бива да има разлика във времето за запалване и при топъл и при студен мотор. Силно се съмнявам да са останали обаче такива екземпляри вече :mrgreen:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 26 Юли 2009, 0:42

Колега вземи си бензиново БМВ ... само това ще кажа и спирам !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Мнение от Dream_BMW » 26 Юли 2009, 1:49

metodi80 написа:Колега вземи си бензиново БМВ ... само това ще кажа и спирам !!!


Съгласявам се с този съвет само с уговорката да е минимум 328 иначе по-малките варианти не могат да се сравняват с 325 ТДС-а а ако търсиш кола която да те закара от точка "А" до точка "Б" тогава си вземи по-малкия бензинов вариант,но тогава защо да е БМВ тази кола катот има на пазара доста по-практични автомобили от нисък клас.
325-цата ТДС ако е читав и с нужната подръжка и спокойно каране,като спокойно имам в предвид около 120-140 и не повече от 4000 об/мин и то за кратко време бих казал че ще имаш повече кеф от колкото ядове.Иска си своето колицата,но си дава доста.Тромава е без чип,което пък е добре защото така се пази мотора да дава максимален въртящ момент при по-високи обороти ,но с едно чипче става красота.Аз съм вече на 13000 след чип и нямам никакви проблеми и не съжалавам и за момент че го сложих.Без чип е малко изнервяща в града защото там я караш под 2500 оборота а тогава върви като чист дизел и тази тромавост ме дразни.Иначе има много теми за този мотор особенно в раздела Е39,така че чети и решавай.Ако тряя да говоря всичко което знам за този двигател бая редове ще изпиша а то вече е писано,и не искам да повтарям чуждите мнения казани преди да си взема дори такава кола.Успех ти желая.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Мнение от Dream_BMW » 26 Юли 2009, 1:53

bum_bum написа:Датчика на бега е по-вероятно да е фира.. ако не дава добър контакт къв е проблема да го опрай, а го изключва. А може и да е светнал от разкачван акумулатор и тоз да си измисля само.
Пежото може и да "рита" ама нали се сещаш колко е по-леко от е36- цата. 3 секунди въртене при топъл мотор бих казал, че може да се отнесе към затрудненото палене. Принципно не бива да има разлика във времето за запалване и при топъл и при студен мотор. Силно се съмнявам да са останали обаче такива екземпляри вече :mrgreen:

Напълно съм съгласен,дори моята която я имам за читава като е студена на първия-втория оборот на стартера и е запалила вече а като загрее успявам да чуя как стартера върти за да я запали,макар че това не отнема повече от секунда дори.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: бос през тръни
Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i

Мнение от pit55 » 26 Юли 2009, 11:33

Така както описваш колата не е зле.
Важно е двигателя да работи плавно във ВСИЧКИ режими. Липса на мощност може да е от дебитомер или нещо по турбо маркучите.
Еърбег системата се прави с малко пари.
Климатика от 100 до 300лв ако има проблем някъде.
Добре е че колата вози стегнато
Купуваш втора употреба кола и е нормално да очакваш разходи...те хората на запад за това продават тез коли и си купуват нови ;).
Вероятно има разтегната верига и за това пали трудно топла...там ремон м/у 700 и 1000лв. може да се кара и така, особено ако помпата не е местена за компенсиране на веригата.
Колегата ти е дал добър съвет - нека някой от стара загора ти даде неговата тдс-ка за едно кръгче ..пък и за цял ден да е :) покарай да видиш как е.
Закарай колата на диагностика най добре в бмв сервиз- там ще ти кажат какво и е състоянието.

Пожелавам ти късмет ;)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook