...:::BMW Е23 - Истинската Акула!:::...
Модератор: Общи модератори
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
R1cerBoy изобщо не е вярно че М106 е вграждан в М1
М102/М106 са турбалани и няма нищо общо с МОТОРШПОРТ
Слагат се на 745 



Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- Mixi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: GSI
- Мечтае да кара: E31
Акулата е номер 1
Здр,малко съм позакъснял за темата,но имам Е23 произведено 1977 г.
Имам и оригинална книжка от 1977г в която има точните тех.данни за автомобила.Ако се интересувате мога да ви ги приснимам от книжката и да прикача няколко снимки.В доста добро състояние е,на ретро парада в Бургас на 11.07.2009 ще я покажа,но имам доста козметична работа по нея.Окачването е перфектно без амортисьорите и пружините.В галерията съм сложил снимки.
Имам и оригинална книжка от 1977г в която има точните тех.данни за автомобила.Ако се интересувате мога да ви ги приснимам от книжката и да прикача няколко снимки.В доста добро състояние е,на ретро парада в Бургас на 11.07.2009 ще я покажа,но имам доста козметична работа по нея.Окачването е перфектно без амортисьорите и пружините.В галерията съм сложил снимки.
Последна промяна anguel на 10 Юли 2009, 15:38, променена общо 1 път
- ggb
- ентусиаст
-
- Мнения: 810
- Регистриран на: 13.08.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сбъдна мечтата си.....
- Детайли за колата: BMW E38 740 i black
Penchev написа:Браво М6![]()
Направо не съм на себе си, като прочетох историята написана със златни букви![]()
![]()
![]()
Имаше един полски сайт или чешки беше,не мога да се сетя в моментаТам има подробно инфо и сканирани каталози на всички модели БМВ и там мисля,че съм гледал "Индивидуал" каталог за Е23
![]()
Не мога да се сетя сайта наистина
![]()
Ако можеш потърси още снимки на интериора,нека акцента да бъде преди всичко тамТова е нещото ,което е залегнало в основата на легендарната модификация
![]()
Още веднъж БРАВО![]()
Георги Пенчев
Жорка виж http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1
какво намерих направо щях да си обуя обувките на опъки ебаси и лимузината луда работа









Истинската мощност винаги ви спира дъха също като истинската красота.....

- EcLipSeR
- ентусиаст
-
- Мнения: 810
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: Бургaс\София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: пил
темаа е за тук http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewforum.php?f=29 според мен 


a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...
- Mr_Spirit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: България, Разград!
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X1 F48
- Мечтае да кара: ///M
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Защо разваляте хубавата тема
Все пак е от 3 години .......... От где я изровихте



Все пак е от 3 години .......... От где я изровихте

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- vellin
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 24.01.2005
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: skype znaiko2
Re: ...:::BMW Е23 - Истинската Акула!:::...
M6 написа:
Внимание!
Всичко което е написано в по-долните редове е
изцяло авторско и написано от ......::::::///М6::::::......
Пожелавам ви.......
Приятно четене!
Началото на 7-Series
Повечето хора си мислят,че първата седма серия е тази кола:
знаят и,че кодовото и име е Е23.Това е така,но първата седма серия
всъщност е видяла бял свят още през 1951-ва,нарича се 501 и изглежда така:
Ако се интересувате от тази кола натиснете Тук
BMW 501 се произвежда до 1961-ва.Втората седма серия е модела 502
произвеждан през периода 1954-1964 колата се явява модел
идентичен с 501,но с по-мощни двигатели и друг интериор.
Третата седма серия е тази кола:
Кодов индекс "E3".Производство 1968-1977.
В нашия форум имаме щастието,че в него пишат собственици на модела Е3
и човек,който реставрира BMW 501.
BMW 7 /E23/
И така надявам се,че ви стана ясно че BMW E23 е
4-то поколение седма серия.В тази тема съм решил
да пиша точно за този модел за да може да научите
малко повече неща за него.
1977..............
След като 3-тото поколени на седма серия изживява своя 9-годишен
живот е време за насленик.Той се появява през май 1977-ма година
и е първото BMW,което носи името Седма Серия!И забележете
през коя година се появява първата кола в света с името
7-серия 1977.
Двигатели.............
BMW E23 се произвежда 9-години и през цялото това време
се предлага само с 6-цилиндрови редови двигатели
/като едно истинско BMW Акула/.Интересен факт е,
че първите около 10 000 коли са били снабдени с
2,5 литров 6-цилиндров двигател М30 с мощност от
150 кс. използван при предшественика Е3.Света чува
за първи път думите "BMW Седма сирия дълга база"
чак през 1987-ма година,което както се досещате означава,
че Е23 няма дълга база.Неговите габарити са следните:![]()
Вид.......6-Цилиндров редови карбураторен /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........170@5800
Мощност /Nm./...........238@4000
Максимална скорост....196 км/ч
0-100 km/h...................9,7 сек
Кубатура......................2788 cm3
Произведени.................30 717 броя
Компресия.......................9,0:1
Тегло................................1530 кг
Цена нов............................30 717 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости
*************************************
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........184@5800
Мощност /Nm./...........240@4200
Максимална скорост....198 км/ч
0-100 km/h...................9,5 сек
Кубатура......................2788 cm3
Произведени.................62 908 броя
Компресия.......................9,3:1
Тегло................................1480 кг
Цена нов............................33 700 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости
Ръчна-5 Скорости
*************************************
730
Вид.......6-Цилиндров редови карбураторен /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........184@5800
Мощност /Nm./...........260@3500
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................2986 cm3
Произведени.................16 848 броя
Компресия.......................9,0
Тегло................................? кг
Цена нов............................34 850 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости
*************************************
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........197@5500
Мощност /Nm./...........285@4300
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................8,7 сек
Кубатура......................3210 cm3
Произведени.................54 776 броя
Компресия.......................8,0
Тегло................................1510 кг
Цена нов............................37 700 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости
Ръчна-5 Скорости
*************************************
733 i
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........197@5500
Мощност /Nm./...........?
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................3205 cm3
Произведени.................27 237 броя
Компресия.......................9,0:1
Тегло................................? кг
Цена нов............................38 600 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости
*************************************
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........218@5200
Мощност /Nm./...........310@4000
Максимална скорост....212 км/ч
0-100 km/h...................8 сек
Кубатура......................3453 cm3
Произведени.................58 742 броя
Компресия.......................8,0
Тегло................................1520 кг
Цена нов............................43 750 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-5 Скорости
*************************************
E23 ТопМодел!
След като E23 е пусната в производство през 1977 тя няма пряка конкуренция и най-мощния
и двигателел е варианта 733i,който е достатъчно мощен за сравнително лекото купе.
През първите 3-години на производство всичко е идеално,но през 1979-та
се появява новата S-класа на Mercedes-Benz и нещата се променят.
Тя е 6-то поколение и носи заводския индекс W126:
Когато W126 е пусната в производство нейната най-мощна версия е 280SE.Този двигател е в
пряка конкуренция с E23 728 и няма нищо страшно,но всички са знаели,че през 1980-та S-класата
ще разполага с 8-цилиндров V-образен двигател с мощност 231 кс.На фона на този модел
най-мощното E23 733i със свойте 197 кс. ще изглежда смешно.От BMW AG прекрасно знаели
това и трябвало да действат бързо.Всички знаем,че когато BMW пускат нов модел,вграждат
в него двигатели от стария,а новите мотори се доизпипват и преминават най-различни тестове.
Модела E23 не прави изключение!Предлаганите в началото 3-мотора от предшественника BMW E3,
а именно 728,730 и 733i били твърде стари и слаби за да се конкурират с най-новата S-класа и
трябвало да се заменят с нови.След пъскането на новата S-класа в производство тестовете бързо
били ускорени и резолтатите не закъсняли.Първо за E23 започнали да предлагат модификациите
728i,732i и 735i,които вече били готови.Оказало се,че няма пряка конкуренция между
Mercedes-Benz 500SEL V8 231кс. и BMW E23 735i R6 218кс.Трябвало да се действа бързо,
а BMW нямали 8-цилиндров двигател с мощност по-голяма от 231 кс.И в този критичен момент
те се обърнали към отдела Motorsport.Решението било взето-Да се построи
мощен 6-цилиндров двигател с основа двигателя на BMW M1.
Най-мощната версия на модела E23 се оказва 745i.
Тя се предлага само на европейския пазар.
Произведени екземпляри:
1979-------1
1980-------2 175
1981-------2 504
1982-------1 514
1983-------2 541
1984-------3 545
1985-------2 831
1986-------921
Общо------16 032
Двигателя носи кодовото име M102,кубатурата му е 3205 cm3
снабден е с турбо модел К-27.4-години след пускането му в
производство мотора бива леко модифициран и осъвременен.
Мощноста му остава същатата,но кубиците му вече са 3 430 cm3.
Кодовото му име е M106 и вместо старата инжекция L Jetronic
вече се използва Motronic.Максималната мощност вече се
постига при по-ниски обороти като по-този начин мотора
работи по-тихо.Вместо до сега използваната 3-скоростна
автоматична трансмисия вяче се монтира 4-степенен автоматик.
Буталата стават по-големи и колата става по-тежка с точно
60-килограма.
Технически Данни
Модел 79'-83'
Вид.......6-Цилиндров редови турбо инжекцион /М102/
Производство..........1979-1983
Мощност /кс./...........252@5200
Мощност /Nm./...........380@2800
Максимална скорост....225 км/ч
0-100 km/h...................7,8 сек
Кубатура......................3205 cm3
Произведени.................6 194 броя
Компресия.......................7,0:1
Тегло................................1590 кг
Цена нов............................52 000 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
*************************************
Модел 83'-86'
Вид.......6-Цилиндров редови турбо инжекцион /М106/
Производство..........1983-1986
Мощност /кс./...........252@4900
Мощност /Nm./...........380@2200
Максимална скорост....227 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................3430 cm3
Произведени.................9 838 броя
Компресия.......................7,0:1
Тегло................................1650 кг
Цена нов............................52 000 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости
Създаването на E23
Преди да се появи на бял свят BMW E23 е имал прототип,който се оказва
толкова успешен,че дори прилича досущ на финалния продукт!
Известно е,че моделите на Mercedes-Benz имат доста не-прецизно управление
и лоша видимост от страна на водача.Колите произвеждани от BMW се славят
с най-прецизното управление в света!Освен това вижте какви тестове се правят
при създаването на едно BMW(на картинката E23):
Електроника
ABS
BMW E23 е пионера на повечето електронни системи използвани в
най-новите модели.След като света вижда за първи път системата
ABS в първата S-класа,тази нова иновация моментално се вгражда
в E23 още през 1977!
Автоматична трансмисия
За първи път BMW предлага автоматична
скоростна кутия в 3-тото поколение на 7-ма
серия!Втория модел,който се предлага с
такава трансмисия е BMW E23!
Бордови компютар
Познат ви е нали?Отнова за първи път тази изключително полезна
функция е видяла бял свят в E23 при това тя се предлага сериино
за всички модификации!
Чек контрол
И тази система проверяваща дали всичко е наред се монтира за първи път в E23!
Digital Motor Electronic
Това е система за управление на двигателя по електронен път.
За първи път е използвана при E23 а после и във всички модели
от 7-ма серия и най-новите модели на отделението Motorsport.
Автоматичен климатик
E23 разполага с автоматичен климатик,който има 4-програми!
Лукс
BMW E23 е невероятно луксозна кола!
Както се очаква от едно BMW 7-Серия
пътниците отзад разполагат с доста място
седалките са доста големи и много удобни.
Колата има и доста голям багажник!
Дори на задния подлакътник има функция
за контрол на стерео уредбата!!
Е,как да не се влюбиш в тази кола!?!
.......:::::::///M6:::::::.......
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Поздравление колега темата е просто супер. Возил съм се в такава кола и смея да твърдя, че за времето си е просто... уникална



43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани