За тези, които имат теч от казанчето на радиатора.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

За тези, които имат теч от казанчето на радиатора.

Мнение от ивчо3 » 25 Юни 2009, 10:21

Има много теми изписани за теч на антифриз от казанчето на радиатора. Всъщност бих желал да обобщя някои неща, относно отстраняването на този проблем при радиатори с демонтиране на казанчето и дали си заслужава правенето, или направо смяната с нов. Преди 4-5 месеца се появи леко сълзене от моя радиатор. Казах си ще го сменя с нов, защото бях изчел много теми по този въпрос и мнението на голяма част от потребителите във форума беше направо смяна с нов. Някои от колегите бяха пробвали с ново казанче и уплътнение и по техните впечатления след известно време- месец два, отново протича оттам. И така купувам си нов радиатор, свалих стария, напълних антифриз, дестилирана вода, обезвъздуших системата както си му е реда, изчаках двигателя да загрее на място, долях до мярката и покарах да видя как е. Когато отворих капака, гледам и не мога да повярвам на ушите, пардон, на очите си. Новият радиатор сълзеше от същото място и това от каране 10-15 километра! Радиаторът не е оригинален на бер примерно, а някакъв правен в Португалия. Пипам маркучите- твърди като камък. Пробвам да обезвъздуша отново, ама не, въздух нямаше. Реших да направя рекламация на радиатора, като преди това влязох във форума и с търсачката проверих всичко, изписано по този проблем. Попаднах на една тема за това колко е важно със смяната на радиатора да се смени и капачката, независимо в какво състояние е. Веднага отидох до дару кар, близо е до нашия склад и понеже ми се налагаше да пътувам на другия ден, не бях сигурен дали няма на изхвърли антифриза и да прегрее двигателя, ако подкарам колата със старата капачка. Както и да е, сложих новата капачка, старата реших да я демонтирам на съставните й части. Покарах известно време, спирам, отварям капака и стискам маркучите. Този път бяха нормално твърди, в смисъл като стисна, маркуча се свива приблизително до половината от диаметъра си. Разбрах каква мизерия ми направи капачката, прибрах се в къщи и я разглобих. Има моя тема с приложени снимки и обяснения. Междувременно се обадих на момчето, който ми продаде радиатора, който е мой баджанак и без да правя рекламация му обясних всичко. Въпреки че грешката е изцяло моя, той ми замени новия протекъл вече радиатор със същия нов. Докато чаках да ми го достави, свалих предишния радиатор и когато погледнах казанчето направо изумях. Налягането беше избутало нагоре казанчето с около 5 мм!!! Върнах го на баджанака и се заех с другия, стария радиатор. С големи мъки успях да извадя казанчето, огледах хубаво уплътнението и долната част на радиатора, в която влиза казанчето. Установих , че пластмасата на падиатора се беше малко изкорубила, т.е. нормалната форма е правоъгълник със заоблени краища, а в моя случай имаше леко извиване на пластмасата по дългите страни. Веднага разбрах, че смяната на уплътнението и казанчето с нови нищо няма да подобри, евентуално да се оправи за седмица-две най-много и толкова. Докато чаках новия радиатор, почистих хубаво стария, измих го отвътре и го подготвих за лепене. Така, или иначе трябва да си карам колата, имах антифриз и за мен беше без значение колко ще издържи. Нямах си на идея какво лепило да използвам и накрая реших да бъде епоксидна смола. Приготвих сместа- смола и втвърдител в съотношение както е по инструкции. Преди това за да бъда сигурен какво количество смола ще е необходимо да се залее, за да не протече, взех спринцовка и с вода започнах да пълня канала като поставях и вадех казанчето. Определих количеството, залях със смола и поставих казанчето. Изчаках 24 часа и монтирах радиатора на колата. Карах около седмица и честно не ме интересуваше дали тече, или не, само веднъж проверих и всичко си беше точно. Докараха ми новия радиатор и реших да карам със стария до като не протече. Оттогава насам, вече повече от два месеца няма нито теч, нито дори помен от съвсем малко овлажняване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 856
Регистриран на: 19.08.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i SMG

Мнение от PIPERKOV » 25 Юни 2009, 12:30

иска6 да каже6 4е заради развалената кап4ка налягането е прецакало цялата работа

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 25 Юни 2009, 13:01

PIPERKOV написа:иска6 да каже6 4е заради развалената кап4ка налягането е прецакало цялата работа

Да, това е основната идея на темата.
Когато системата няма от къде да изпуска налягане(клапана на капачката е запушен)се получава това или ибива от най слабото място в системата.
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 25 Юни 2009, 13:02

Няма да е лошо обяснението да се структурира малко по-добре, щото в момента в много тежко за четене...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 25 Юни 2009, 13:19

Само да добавя , че причина за таковя "явление" (теч ) може да бъде не само "запушена" капачка , а също и избила гарнитура на главата , тъй като налягането във ''водната система" се увеличава (по разбираеми причини).

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook