За тези, които имат теч от казанчето на радиатора.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
За тези, които имат теч от казанчето на радиатора.
Има много теми изписани за теч на антифриз от казанчето на радиатора. Всъщност бих желал да обобщя някои неща, относно отстраняването на този проблем при радиатори с демонтиране на казанчето и дали си заслужава правенето, или направо смяната с нов. Преди 4-5 месеца се появи леко сълзене от моя радиатор. Казах си ще го сменя с нов, защото бях изчел много теми по този въпрос и мнението на голяма част от потребителите във форума беше направо смяна с нов. Някои от колегите бяха пробвали с ново казанче и уплътнение и по техните впечатления след известно време- месец два, отново протича оттам. И така купувам си нов радиатор, свалих стария, напълних антифриз, дестилирана вода, обезвъздуших системата както си му е реда, изчаках двигателя да загрее на място, долях до мярката и покарах да видя как е. Когато отворих капака, гледам и не мога да повярвам на ушите, пардон, на очите си. Новият радиатор сълзеше от същото място и това от каране 10-15 километра! Радиаторът не е оригинален на бер примерно, а някакъв правен в Португалия. Пипам маркучите- твърди като камък. Пробвам да обезвъздуша отново, ама не, въздух нямаше. Реших да направя рекламация на радиатора, като преди това влязох във форума и с търсачката проверих всичко, изписано по този проблем. Попаднах на една тема за това колко е важно със смяната на радиатора да се смени и капачката, независимо в какво състояние е. Веднага отидох до дару кар, близо е до нашия склад и понеже ми се налагаше да пътувам на другия ден, не бях сигурен дали няма на изхвърли антифриза и да прегрее двигателя, ако подкарам колата със старата капачка. Както и да е, сложих новата капачка, старата реших да я демонтирам на съставните й части. Покарах известно време, спирам, отварям капака и стискам маркучите. Този път бяха нормално твърди, в смисъл като стисна, маркуча се свива приблизително до половината от диаметъра си. Разбрах каква мизерия ми направи капачката, прибрах се в къщи и я разглобих. Има моя тема с приложени снимки и обяснения. Междувременно се обадих на момчето, който ми продаде радиатора, който е мой баджанак и без да правя рекламация му обясних всичко. Въпреки че грешката е изцяло моя, той ми замени новия протекъл вече радиатор със същия нов. Докато чаках да ми го достави, свалих предишния радиатор и когато погледнах казанчето направо изумях. Налягането беше избутало нагоре казанчето с около 5 мм!!! Върнах го на баджанака и се заех с другия, стария радиатор. С големи мъки успях да извадя казанчето, огледах хубаво уплътнението и долната част на радиатора, в която влиза казанчето. Установих , че пластмасата на падиатора се беше малко изкорубила, т.е. нормалната форма е правоъгълник със заоблени краища, а в моя случай имаше леко извиване на пластмасата по дългите страни. Веднага разбрах, че смяната на уплътнението и казанчето с нови нищо няма да подобри, евентуално да се оправи за седмица-две най-много и толкова. Докато чаках новия радиатор, почистих хубаво стария, измих го отвътре и го подготвих за лепене. Така, или иначе трябва да си карам колата, имах антифриз и за мен беше без значение колко ще издържи. Нямах си на идея какво лепило да използвам и накрая реших да бъде епоксидна смола. Приготвих сместа- смола и втвърдител в съотношение както е по инструкции. Преди това за да бъда сигурен какво количество смола ще е необходимо да се залее, за да не протече, взех спринцовка и с вода започнах да пълня канала като поставях и вадех казанчето. Определих количеството, залях със смола и поставих казанчето. Изчаках 24 часа и монтирах радиатора на колата. Карах около седмица и честно не ме интересуваше дали тече, или не, само веднъж проверих и всичко си беше точно. Докараха ми новия радиатор и реших да карам със стария до като не протече. Оттогава насам, вече повече от два месеца няма нито теч, нито дори помен от съвсем малко овлажняване.
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
PIPERKOV написа:иска6 да каже6 4е заради развалената кап4ка налягането е прецакало цялата работа
Да, това е основната идея на темата.
Когато системата няма от къде да изпуска налягане(клапана на капачката е запушен)се получава това или ибива от най слабото място в системата.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Няма да е лошо обяснението да се структурира малко по-добре, щото в момента в много тежко за четене...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Само да добавя , че причина за таковя "явление" (теч ) може да бъде не само "запушена" капачка , а също и избила гарнитура на главата , тъй като налягането във ''водната система" се увеличава (по разбираеми причини).
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани