ангренажен ремък ? ---> отг: да

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 19 Май 2009, 22:31

///peter написа:Колега на колко лазарника си?

hmm ако имаш предвид нещо за колата нямам идея :mhihi:
Смисъл какво да правя са няма да сядам да се ядосвам за някаква кола.Счупила се сега какво не е дошъл края на света,малко са ми проблемите на главата сега за това да се ядосвам.Имам с какво да се возя не е болка за умиране :P Беше си ми нещо като мечта да карам бмв,тоест не е точно и мечта можеби цел... Отосно колите има няколко определени който съм си казал,че ще имам и така и ще стане.Да сме живи и здрави само пък другото с времето :mhihi: Хах са се сетих по скоро живи да сме,че както вика един приятел много здрави си заминаха :roll:
Бмв-то ми хареса,но предполагам,че ще взема друго тъй като в това доста пари ще трябва да "налея" за да стане колата която искам :|
Поздрави
п.с не е смешно,ама Вие ...


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 19 Май 2009, 22:35

моля някой Модератор (модерНатор както викат хората) да заключи темата,че се превърна в спам :mhihi: За което се извинявам тъй като и аз участвам усилено в него :uups:
Благодаря все пак за отговорите
п.с в Неделя ще помоля да се отключи за малко,че да сложа някоя снимка да не е безполезна темата :winky:

Заключвам темата ,моля колегата автор и страдащ да каже или на мен или на Постман-а да я отключим когато има точна информация Георги Пенчев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 24 Май 2009, 16:42

Отключвам по желание на автора, за да опише развитието по темата. Надявам се да е положително :).


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 24 Май 2009, 16:58

Postman написа:Отключвам по желание на автора, за да опише развитието по темата. Надявам се да е положително :).

:confused:
щях да задавам доста въпроси,но докато чаках да се отключи темата попрочетох полезни неща :D
Махнах само капака на главата...
Ремъка е скъсан (няма го) и имаше една счупена част.До колкото прочетох би трябвало тя (часта) да е кобилица :roll:
Ето и няколко снимки
http://picbg.net/u/22126/26688/317315.jpg
http://picbg.net/u/22126/26688/317316.jpg
http://picbg.net/u/22126/26688/317317.jpg
http://picbg.net/u/22126/26688/317318.jpg
Мислех,че като махна капака и ще разбера какъв е проблема :mhihi:
Явно не е така ;)
Лошото е,че блока е захванат с някакви болтове като еврейска звезда,но обратни и няма как да го разглобя в момента.
До тук е ясно,че е скъсан ремъкът и доколкото аз разбирам :D кобилица :roll:
Да попитам за разглабянето на блока,отвъртам тези "болтове" 14 на брой (прегледах по какъв ред се развиват) и явно,че ще се освободи разпределителния вал? Като го махна ли идва ред на клапаните? По тях какво гледам?Предполагам дали са криви :roll:
Благодаря
... Недей да ме дразниш,че ще спра пред някое училище и ще се накачат в БМВ-то като в маршрутка :D

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 24 Май 2009, 17:03

Като развиеш въпросните болтове ще свалиш цялата глава, но с нея тръгват всмукателните и изпускателните колектори, и всичко вързано за тях. Друг начин няма, след тази операция те чакат нови изненади.
Изображение


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 24 Май 2009, 17:23

Нещо специално има ли при тази "операция" свалянето на главата :) Да внимавам да не дочупя нещо ? Предполагам трябва да сваля и сивата алуминиева (май) част (колектора е май) :D За да може да излезне блока ? Буталата в главата ли остават или излизат с блока ? Общо взето не ми изглежда сложно та ще я разглобя де :winky: По разглабяне и чупене няма по-добър от мене :twisted:

п.с До сега съм сменял водна помпатермостат,радиатор,бензинова помпа,скоростна кутия,стартер и цяло окачване :P Като се има в предвид,че в действителност от колата не знаех нищо друго освен акумулатора кое е и за какво служи :uups:
НЕ СЪМ с вързани ръце само малко помощ ми трябва :P Крайно време е да разбера кое за какво служи :mhihi:
... Недей да ме дразниш,че ще спра пред някое училище и ще се накачат в БМВ-то като в маршрутка :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 24 Май 2009, 17:34

Колега имам това което ти трябва, продавам го :D


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 24 Май 2009, 17:47

///peter написа:Колега имам това което ти трябва, продавам го :D
Давай на л.с въпреки,че аз не знам какво ми трябва все още 8)
... Недей да ме дразниш,че ще спра пред някое училище и ще се накачат в БМВ-то като в маршрутка :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Мнение от Sasho.85 » 24 Май 2009, 21:40

Айде бе шопи, помогнете на човека да си оправи колата. :mhihi:
Вземи ми един билет за рейса да дойда да ти я оправя, че другите се услушват.

Между другото, гарнитурата за главата е около 40лв, ангренажен ремък 20лв. бутало Mahle 150лв/броя. Клапани отдавна не съм взимал. Преди бяха към 10-15лв/броя. Кобиличка незнам какви пари е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Мнение от Sasho.85 » 24 Май 2009, 22:01

За да свалиш главата първо махаш кутията на въздушния филтър барабар с гофрирания маркуч и моторчето за празен ход. Надписваш всички кабели и маркучи за къде са. Сваляш шестте кабела за високо напрежение от към свещите и кабела от бобината. Развиваш и дистрибуторната капачка и всичко това го отмяташ да виси на една страна, за да не ти пречи. Кабела който е свързан за кабела на свещта към първи цилиндър не го пишаш. С шестостен развиваш палеца и го сваляш, а след него и кръглата пластмаса. Махаш предпазните алуминиеви капаци( 2бр.) на ангренажния ремък. Развиваш шестте гайки/болта на изпускателните колектори(2колектора х 3болта , там където се съединяват с ауспуха. Под всмукателния колектор има кръгъл клеморед- развиваш и разединяваш. Развиваш гайките, които държат водача на маслената щека и пластмасовата магистрала за кабелите( хванати са за всмукателния колектор)
Останаха 14 болта, които свързват главата с блока. Развиваш ги по-обратен ред на стягането им. Първо с половин-един оборот и накрая изцяло.

Може да съм забравил нещо, но питай ако има неяснотии :mhihi:


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 25 Май 2009, 0:22

Sasho.85 написа:...

Kолега,10 реда обяснение си написал,само заради това си заслужава да се помъча сам :D
Добре обяснено,ще се справя :mhihi:
По принцип се ще разбера какво трябва да сваля за да се разглоби,но въпроса ми беше дали трябва да се внимава с нещо конкретно при разглабянето да не изпочупя още нещо :twisted: Щом не си написал да обърна внимание конкретно за дадена "част" явно няма проблем да разглабям сменло :P
Благодаря

п.с главата на какво се шлайфа :roll: Дали стругар,фрезист може да ми свърши тази работа ;)
... Недей да ме дразниш,че ще спра пред някое училище и ще се накачат в БМВ-то като в маршрутка :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 25 Май 2009, 7:50

Колега, този ремонт точно не е за хора които не са пипали нищо до сега.
Трябва да се види буталото/та в какво състояние са, ако са счупени да се подменят, но не може да сложиш кое да е. Трябва всичките да са с еднаква тежина приблизително. Трябва да затягаш болтовете на петите с определена сила, трябва лагера да е съответния ремонтен комплект...
Изобщо не е толко лесно както ти го написа колегата :roll:
Със сигурност не си само с този цилиндър дал фира, щом колата не иска да запали изобщо... Направо ходи дето ти казах и ще ти сглоби един мотор от 2 ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Мнение от IAV » 25 Май 2009, 9:01

///peter написа:Колега, този ремонт точно не е за хора които не са пипали нищо до сега.
Трябва да се види буталото/та в какво състояние са, ако са счупени да се подменят, но не може да сложиш кое да е. Трябва всичките да са с еднаква тежина приблизително. Трябва да затягаш болтовете на петите с определена сила, трябва лагера да е съответния ремонтен комплект...
Изобщо не е толко лесно както ти го написа колегата :roll:
Със сигурност не си само с този цилиндър дал фира, щом колата не иска да запали изобщо... Направо ходи дето ти казах и ще ти сглоби един мотор от 2 ;)

Както ти е написал колегата интервенцията изобщо не е за хора който не са го правили!
А колегата който ти написа 10 реда обяснения пропусна доста като за начало се почва с всички водни маркучи към главата , разкичването на всичко което може да свалиш от главата -колектори(входящи и изходящи), кабелите на всички датчици разположени по главата!А всичко се сваля от главата защото тя си и тежи!
А както се вижда с тая счупена кобилица резултата е ясен там клапана е приел форма доста различна от нормалното което най вероятно няма да позволи нормалното му зилизане ,което от своя страна води до сигурно увреждане на водача на клапана , а като я занесеш за ремонт тази глава,майстора ще си каже!Не се опитваи сам да си ремонтираш главата ако успееш да я свалиш може да направиш по големи поразии!
На края както ти каза колегата си трябва някой доста разбиращ да прегледа за уврежадния буталата , за да не направиш работата двоина и троина.А за стягането на всички части по мотора (главата и валовете) ти трябва динамометричен ключ който силно се съмнявам да притежаваш!
Така , че най добре затегли колата при някой майстор защото може наистина да си я дотрошиш качествено!

Успех!


Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: София

Мнение от lucky7o » 25 Май 2009, 9:14

Значи аз не съм тръгнал да я правя сам колата :) Просто искам да сваля главата и да се погледне за какво става въпрос (какво трябва да се сменя) след това естествено,че майстор ще сменя каквото трябва ще натяга и напасва :D
... Недей да ме дразниш,че ще спра пред някое училище и ще се накачат в БМВ-то като в маршрутка :D

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 25 Май 2009, 9:42

Определено не се захващай ,защото освен човек да развива и завива болтове трябва да разбира нещата , да разбере всички проблеми ако е възможно а не да затвори мотора и утре да хвърли котва отново :!:
Аз също мога да съм полезен с контакт за човек ,който може да свърши това изключително качествено :!:


Георги Пенчев
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook