Колата ми загрява. Помогнете!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 9.11.2008

Колата ми загрява. Помогнете!

Мнение от oliure » 15 Фев 2009, 18:02

Колата ми е 525tds и преди няколко дена я карах малко на дрифт. Докато я карах нямах никакви проблеми но като спрях на място температурата започна да се покачва а колата беше запалена. има един вентилатор отпред радяторите той трябвали да се включва и ако трябва защо не се включи. Нормално ли е да вдига така температурата и какво да правя?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 15 Фев 2009, 18:19

Нищо лично ,Просто бизнес !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 15 Фев 2009, 18:31

обичам BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 15 Фев 2009, 18:39

стига бе колеги ако перката за климатика се включва и сега на тва студено време то ако ТДС-а го настъпа летото при 40 градуса двигатела ще се разцепи на две а?

а до колата сменял ли е водна помпа, термостат и виско ? ако ДА лошо ако НЕ пак лошо

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 9.11.2008

Мнение от oliure » 15 Фев 2009, 18:48

Незнам трябва ли да я отварям? Когато я пусна някъде понадолнище температурата пада много. Може ли термостата да се ебава нещо или да не отваря изобщо?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 15 Фев 2009, 19:11

oliure написа:Незнам трябва ли да я отварям? Когато я пусна някъде понадолнище температурата пада много. Може ли термостата да се ебава нещо или да не отваря изобщо?


Сменяй си термостатчето и водната помпа! Дано да не е късно вече...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 15 Фев 2009, 20:12

Воденичаров написа:
oliure написа:Незнам трябва ли да я отварям? Когато я пусна някъде понадолнище температурата пада много. Може ли термостата да се ебава нещо или да не отваря изобщо?


Сменяй си термостатчето и водната помпа! Дано да не е късно вече...

И виското........ :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пак BMW
Детайли за колата: E39 525TDS

Мнение от Vader » 15 Фев 2009, 21:42

И си измий радиаторите и между тях.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 19.09.2008
Местоположение: Пловдив

Мнение от sash0 » 17 Фев 2009, 13:22

дизела е за икономия не за дрифтове
трябва да си натискаш парцалите сега не си ли чел колко проблемен е тва тдс ако му се дава зор

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

ре

Мнение от bera » 12 Май 2009, 20:46

Привет колега,
имам абсолютно аналогичен проблем с моята БМВ 525ТДС ,малко запалих гумите на един паркинг вчера вечерта и на светофата ми загря ,светна червената лампа, пуснах я бавно по инерция и отбих,пуснах парното на 32С да помогне за охлаждането,.. оставих я 2 минути да поработи на празен ход (температурата не падна) преди да я изгася.
Прибрах я полека до нас в гаража, на собствен ход, като изчаквах да изтива преди да влезе в червената зона.
Днес сутринта си проверих течностите АНТИФРИЗ в казанчето-долях малко вода (бръкнах с една хартия за да проверя дали има масло вътре-няма) МАСЛОТО от щеката дали е пресечено (става едно бяло като огърливено) НЕ Е. Значи ГЛАВАТА И ГАРНИТУРАТА са добре.

След това я запалих проверих дали пуши аспуха (няма дим и аспуха не е изцапан нито с масло нито други течности)и изчаках около 15мин. да загрее,....стигна до средата температурата и се задържа там-не се повишави повече от средата (значи циркулация има все пак -ВОДНАТА ПОМПА РАБОТИ)....реших да я пробвам с натоварване-потеглих по улицата и на 200м. от вкъщи температурата тръгна на горе-обратен завой отново в гаража, вдигнах капака вентилатора от страната на двигателя се върти ама не много бързо. С един навит на роло весник се опитах да спра перката от страната на двигателя,(проверка дали вискосъединителчето работи правилно-при загрял автомобил не би трябвало да успееш да спреш перката-весника става на перушина направо) -ПЕРКАТА Я СПРЯХ НЕ МНОГО ЛЕСНО ,НО СПРЯ, така....до тук добре,...изводът: може би смяна на виско-съединител....тръгнал е да се разваля.
Изгасих я, хванах с ръка гумения маркуч за водата ,който излиза от дясно на двигателя от горе (когато си пред колата с лице към нея твое дясно) малко на горивната помпа-ГОРЕЩ,....направо пари...хванах другият маркуч от ляво на който влиза в двигателя от радиатора ,долу между смукателната тръба на интеркулера СТУДЕН,не топъл...направо си беше студен....все едно колата не е работила...
работата е повече от ясна....
ТЕРМОСТАТА е развален и върти водата само в двигателя (малкия кръг) а не пуска да отиде до радиатора да се хлажда(големият кръг), при което водата в радиатора остава студена и затова виското не сработва......

Диагнозата е ясна-ТЕРМОСТАТА е за смяна...утре в 9 я мятам с един колега ,който си смяни на неговата БМВ 525 тдс (абсолщтно същата като мойта) сам термостата защото имаше абсолютно съЩият проблем. каза ми ,че термоста струва около 20 лева...кара ,вече 2 години с него без проблем.
Въпреки всичко ,така и така разлобяваме ще си проверя и водната помпа ,че е с пластмасови перки и може или да са се огънали или стопили от високата температура и виското ще погледнем дали е добре да не я отварям след време пак....(относно водната помпа ,оригиналната е пласмасова и не напразно-железните гният или се окисляват много лошо,аз препотъчвам да се слага пластмасова ако се сменя водната помпа,мое мнение)
Ето тук има информация как се сменя термостата със снимки:
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Ther ... tstat.html

Айде и няма да се плашиш всичко се оправя ,глави пукнати ,изкривени се шлайфат, гарнитури се сменят, това е двигател....всичко се прави...пари и време отнема ама се прави....машина е...
12 годишен автомобил нормално е да почне да се обажда тук таме...след 10тата година всички автомбили почват да здават багажа по малко. По зле става по добре няма да стане от нова като е била.
Утре ще пиша какво е станало при ремонта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 13 Май 2009, 10:25

колега bera ще видиш че проблема ти е в водната помпа , като работи колата отвори капачката на антифриза/водата/ и виж дали хвърля антифриз от малката дупчица!!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 13 Май 2009, 12:26

ама хора много ви се чудя.
значи като карате колите малко по-екстремно после не я оставяйте на празен ход колата.
значи като ги ръчкаме тез нафтови печки те започват да отделят по-голямо количество топлина и като я дадем на свободна, водната помпа спира да върти :)
на мен ми се е случвало да загрява като я карам по магистралата със 180 и като изключа от скорост и стрелката тръгва надясно :)
Прави се следното, вкарва се на скорост колата и се държи на 2000-2500 оборота, там водната помпа работи най ефективно :)
пробвайте ако искате :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 13 Май 2009, 14:17

И според мен проблема на колегата bera e във водната помпа.Един приятел имаше същият проблем,беше му се скъсала турбината(пластмасова) на водната помпа от оста,като беше останала цяла.Даже от време на време зацепваше и температурата падаше,после пак се повишаваше.
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 19.09.2008
Местоположение: Пловдив

Мнение от sash0 » 13 Май 2009, 16:01

отвори си една от пробките - за обездушаване
ако при загряло положение не излиза вода оттам - 100% водна помпа
а и един съвет - за ръчкане бензин бате
Най мразим дизели и комбита
Цвета на бмв-то е без значение щом е черен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 13 Май 2009, 16:39

sash0 написа:отвори си една от пробките - за обездушаване
ако при загряло положение не излиза вода оттам - 100% водна помпа
а и един съвет - за ръчкане бензин бате

Ами ето как ръчкаме дизелите в Добрич и Варна :shock: :shock: :shock: No Coment http://www.youtube.com/watch?v=db5hroLO42k . Всичко зависи от задкормилната гарнитура :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook