Малко се мисли преди да истегли както трябва !!!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.03.2009

Малко се мисли преди да истегли както трябва !!!!

Мнение от Tenev » 08 Май 2009, 15:46

Колеги колата е е36 компакт 1.6 та вапроса ми е като дам гас колата трьгва нормално но се замисля малко преди да се изрежи нормално имам самнения за запушен катализатор вазможно ли е да е от това и сащто от каво др можи да е ако не е от катализатора мерси колеги .

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Мнение от vladi_a_i » 08 Май 2009, 18:57

Може и от филтри,помпа за гориво,свещи-много са нещата.Една диагностика за профилактика не е лошо
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 08 Май 2009, 19:21

Като настъпиш газта (ускоряваш) на практика става следното:
1. Отваряш дросела
2. Постъпва значително по-голямо количество въздух
3. Дебитомера го отчита и праща сигнал до ECU-то да "пусне" повече бензин
4. Така обогатената горивна смес изгаря (съответно оборотите се повишават) и колата ускорява

Ако точка 4 я няма следва:
1. Механичен проблем с дросела - жилото на газта (малко вероятно)
2. Запушен филтър (няма нормален достъп на въздух) или пробив в маркучите след дебитомера и по смукателните колектори - неотчетено количество въздух (би трябвало да се отрази и на оборотите на празен ход)
3. Проблем с дебитомера (некоректен сигнал към ECU-то)
4. Недостатъчно количество подавано гориво (филтър, помпа, дюзи)

Съветвам те да проверяваш от лесно/ефтино към трудоемко/скъпо

Успех :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.03.2009

.........

Мнение от Tenev » 08 Май 2009, 21:34

Мерси колеги :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 21.08.2008

Мнение от pe66ko » 10 Май 2009, 8:46

колега провери буксата на вакума имах са6тия проблем бе6е прекасната оправих я и сега колата се даржи много по-различно и махни този катализатор тои сащо е от значение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 11 Май 2009, 9:58

tsb_bg написа:Като настъпиш газта (ускоряваш) на практика става следното:
1. Отваряш дросела
2. Постъпва значително по-голямо количество въздух
3. Дебитомера го отчита и праща сигнал до ECU-то да "пусне" повече бензин
4. Така обогатената горивна смес изгаря (съответно оборотите се повишават) и колата ускорява

Ако точка 4 я няма следва:
1. Механичен проблем с дросела - жилото на газта (малко вероятно)
2. Запушен филтър (няма нормален достъп на въздух) или пробив в маркучите след дебитомера и по смукателните колектори - неотчетено количество въздух (би трябвало да се отрази и на оборотите на празен ход)
3. Проблем с дебитомера (некоректен сигнал към ECU-то)
4. Недостатъчно количество подавано гориво (филтър, помпа, дюзи)

Съветвам те да проверяваш от лесно/ефтино към трудоемко/скъпо

Успех :yes:

Към гореизброените неща ще добавя:
5. Устройство за отчитане положението на дроселовата клапа (throttle position sensor, или TPS), представлява потенциометър и подобно на дебитомера отчита различно положение на дроселовата клапа, само с тази разлика, че дебитомера отчита количеството на постъпващия въздух. Износени писти на този датчик също може да са причина за лошо ускорение.
6. Клапа за промяна дължината на смукателния колектор (DISA , или differenzierte sauganlage), представлява соленоид, вакуумен резервоар, прекъсвач и клапа тип butterfly, която се намира между горната и долна част на смукателния колектор. Когато не работи прекъсвача, или соленоида, положението на клапата е на къс intake, който нормално е над 4800 оборота в минута. При ниски и средни натоварвания на двигателя клапата е в затворено положение и отворен дълъг intake. Това е необходимо с оглед повишаване въртящия момент в ниски и средни натоварвания и повишаване на мощността във високите- над 4800 оборота в минута. Когато клапата не работи, двигателя ускорява мудно докъм 5000 оборота, след което "се изстрелва" от повишената мощност. При двигателите М40, М42, който се поставя на Е30, М50 и М52 дължината на смукателните колектори не се променя, но тя е изчислена на оптимална мощност и въртящ момент.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 25.06.2008

Мнение от toni3d1 » 13 Май 2009, 0:19

колега защо непробваш с почистваща течност за дюзите на инжекциона ? м/у другото проблемите може да са от различни неща . ако искаш пък отиди на диагностика да я видят . може и проблем с дистрибуторната капчка да има не се знае . най-добре се консултирай със Специалист .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Мнение от agent smit » 13 Май 2009, 14:23

Под всмукателния колектор има два къси маркуча, по които тече бензин. С течение на времето се вдървяват и просълзява бензин, в следствие на това системата губи налягане и пада мощността на двигателя. Провери ги ! Ако има теч ги смени с оригинални 21 лева са, вървят със специални скоби с пластмасова глава, която се чупи при достигане на оптимална стегнатост. Използва се ключ номер 5. Успех с намирането на проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 13 Май 2009, 14:28

според мен нищо и няма на колата просто 1.6 така си върви

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 22.02.2008
Местоположение: Велико Търново

Re: Малко се мисли преди да истегли както трябва !!!!

Мнение от vako_ludiq » 02 Май 2010, 21:15

колеги моята е м40б18 и всичкоо си е наред с оборотите .но и аз го имам тоя проблемс ускорението.като дам рязко гас и малко се замисля ои после си ускорява. :kuku: :kuku: :kuku: :kuku:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re:

Мнение от mihal » 03 Май 2010, 20:34

ивчо3 написа:
tsb_bg написа:Като настъпиш газта (ускоряваш) на практика става следното:
1. Отваряш дросела
2. Постъпва значително по-голямо количество въздух
3. Дебитомера го отчита и праща сигнал до ECU-то да "пусне" повече бензин
4. Така обогатената горивна смес изгаря (съответно оборотите се повишават) и колата ускорява

Ако точка 4 я няма следва:
1. Механичен проблем с дросела - жилото на газта (малко вероятно)
2. Запушен филтър (няма нормален достъп на въздух) или пробив в маркучите след дебитомера и по смукателните колектори - неотчетено количество въздух (би трябвало да се отрази и на оборотите на празен ход)
3. Проблем с дебитомера (некоректен сигнал към ECU-то)
4. Недостатъчно количество подавано гориво (филтър, помпа, дюзи)

Съветвам те да проверяваш от лесно/ефтино към трудоемко/скъпо

Успех :yes:

Към гореизброените неща ще добавя:
5. Устройство за отчитане положението на дроселовата клапа (throttle position sensor, или TPS), представлява потенциометър и подобно на дебитомера отчита различно положение на дроселовата клапа, само с тази разлика, че дебитомера отчита количеството на постъпващия въздух. Износени писти на този датчик също може да са причина за лошо ускорение.
6. Клапа за промяна дължината на смукателния колектор (DISA , или differenzierte sauganlage), представлява соленоид, вакуумен резервоар, прекъсвач и клапа тип butterfly, която се намира между горната и долна част на смукателния колектор. Когато не работи прекъсвача, или соленоида, положението на клапата е на къс intake, който нормално е над 4800 оборота в минута. При ниски и средни натоварвания на двигателя клапата е в затворено положение и отворен дълъг intake. Това е необходимо с оглед повишаване въртящия момент в ниски и средни натоварвания и повишаване на мощността във високите- над 4800 оборота в минута. Когато клапата не работи, двигателя ускорява мудно докъм 5000 оборота, след което "се изстрелва" от повишената мощност. При двигателите М40, М42, който се поставя на Е30, М50 и М52 дължината на смукателните колектори не се променя, но тя е изчислена на оптимална мощност и въртящ момент.

7. Вмирисан бензин :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 22.02.2008
Местоположение: Велико Търново

Re: Малко се мисли преди да истегли както трябва !!!!

Мнение от vako_ludiq » 07 Май 2010, 16:18

е за бензина си знаем :ok: ама проблема е някаде другаде според мен

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook