всички e36 ли са поцинковани ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
всички e36 ли са поцинковани ?
моята видях че под боята на прага и на веждата има подцинкована ламарина

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Re: всички e36 ли са поцинковани ?
не, само твоята еmihal написа:моята видях че под боята на прага и на веждата има подцинкована ламарина

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
Re: всички e36 ли са поцинковани ?
mihal написа:...подцинкована...


По шасито на BMW няма детайли от поцинкована ламарина (а лично аз се съмнявам въобще някой производител да ползва такава защита)
При нормална (стайна) температура цинка е особено крехък и не подлежи на механична обработка!
Погрешно е и мнението, че цинка не се окислява.
Изложен на въздух, той губи металния си блясък, като бързо се покрива с тънък слой основен карбонат (потъмнява и губи блясъла си), който го предпазва от по-нататъшно окисление.
С водата, цинка образува слой от цинков хидроксид, която го предпазва от по-нататъшно взаимодействие.
Всички тези предимства като антикорозионно покритие за съжаление са неприложими в автомобилостроенето поради следните причини:
- детайли с цинково покритие не се подават на механична обработка, например щамповане/изтегляне (цинковия слой е крехък, чупи се и отваря "скрити" повърхности от основния материал податливи на корозия)
- детайли с цинково покритие не подлежат на ремонт (изчукване)
- детайли с цинково покритие не могат да се заваряват (при тези температури цинка "кипи")
При нормална (стайна) температура цинка е особено крехък и не подлежи на механична обработка!
Погрешно е и мнението, че цинка не се окислява.
Изложен на въздух, той губи металния си блясък, като бързо се покрива с тънък слой основен карбонат (потъмнява и губи блясъла си), който го предпазва от по-нататъшно окисление.
С водата, цинка образува слой от цинков хидроксид, която го предпазва от по-нататъшно взаимодействие.
Всички тези предимства като антикорозионно покритие за съжаление са неприложими в автомобилостроенето поради следните причини:
- детайли с цинково покритие не се подават на механична обработка, например щамповане/изтегляне (цинковия слой е крехък, чупи се и отваря "скрити" повърхности от основния материал податливи на корозия)
- детайли с цинково покритие не подлежат на ремонт (изчукване)
- детайли с цинково покритие не могат да се заваряват (при тези температури цинка "кипи")
- guns3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис
- Мечтае да кара: //М-Без Значение
tsb_bg написа:По шасито на BMW няма детайли от поцинкована ламарина (а лично аз се съмнявам въобще някой производител да ползва такава защита)
При нормална (стайна) температура цинка е особено крехък и не подлежи на механична обработка!
Погрешно е и мнението, че цинка не се окислява.
Изложен на въздух, той губи металния си блясък, като бързо се покрива с тънък слой основен карбонат (потъмнява и губи блясъла си), който го предпазва от по-нататъшно окисление.
С водата, цинка образува слой от цинков хидроксид, която го предпазва от по-нататъшно взаимодействие.
Всички тези предимства като антикорозионно покритие за съжаление са неприложими в автомобилостроенето поради следните причини:
- детайли с цинково покритие не се подават на механична обработка, например щамповане/изтегляне (цинковия слой е крехък, чупи се и отваря "скрити" повърхности от основния материал податливи на корозия)
- детайли с цинково покритие не подлежат на ремонт (изчукване)
- детайли с цинково покритие не могат да се заваряват (при тези температури цинка "кипи")
Колега а при Аудита още от Б3 ката-съм чувал че са със поцикована ламарина-Но може би както ти казваш не е точно поцинкована а някакакъв подобен метод за третиране на ламарината!!! Поне при Ауди доколкото знам ламарините са обработени по някакъв начин против ръжда-На Б3 89год. съм виждал заводски стикер на задното стъкло със гаранция от 10год. против корозия!!!
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Самата ламарина е качествена като състав вероятно. Обработката преди боята също е важен момент, Някои от вас сигурно са гледали филма по създаването на 6-та серия по Дискавъри, по памет купето минаваше 4 пъти през антикорозионни вани, преди да се нанесат 6 слоя боя.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Nikito_nn
- ентусиаст
-
- Мнения: 1384
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се с шпер
Аз на мойта като и пусках ВИН информацията вътре пишеше че е обработена против корозия, така че това ме кара да мисля че има и без такава защита (пък и честно казано виждал съм и изгнили Е36-ци). Можеби колегата има това впредвид.
Le Transporteur написа:Самата ламарина е качествена като състав вероятно. Обработката преди боята също е важен момент, Някои от вас сигурно са гледали филма по създаването на 6-та серия по Дискавъри, по памет купето минаваше 4 пъти през антикорозионни вани, преди да се нанесат 6 слоя боя.
Много точно колегата е отбелязал, че качеството започва от самия изходен материал.
Всеки етап по пътя до шоурума (и след това до автокъщите в BG

- определен химичен състав (марка стомана)
- качество на обработката (валцуване на ламарината)
- съхранението и качеството на оформяне на съответния детайл (пресоване/изтегляне)
- временната защита на готовия детайл от корозия до подаването й на монтажния конвейр или до складовете за резервни части
- подготовка за антикорозионна защита, качеството и технологията на нанасянето на съответните материали
- боя (качество химическа защита, UV-защита и др.)
- и още много дребни детайли, спазването на които стоят зад името на марката BMW....
За съжаление доста реномирани производители напоследък правят сериозни компромиси (не поради немърливост или слаб контрол, а заради конюнктурна пазарна политика) с всички тези изисквания и лично аз много се съмнявам, че феновете след нас ще могат да се похвалят с "перфектни", "уникални" запазени автомобили на по 10 - 15 години, които са произведени в наши дни

- Makarov 2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: 27.11.2008
- Местоположение: Silistra
- Пол: Мъж
аяож
guns3 написа:tsb_bg написа:По шасито на BMW няма детайли от поцинкована ламарина (а лично аз се съмнявам въобще някой производител да ползва такава защита)
При нормална (стайна) температура цинка е особено крехък и не подлежи на механична обработка!
Погрешно е и мнението, че цинка не се окислява.
Изложен на въздух, той губи металния си блясък, като бързо се покрива с тънък слой основен карбонат (потъмнява и губи блясъла си), който го предпазва от по-нататъшно окисление.
С водата, цинка образува слой от цинков хидроксид, която го предпазва от по-нататъшно взаимодействие.
Всички тези предимства като антикорозионно покритие за съжаление са неприложими в автомобилостроенето поради следните причини:
- детайли с цинково покритие не се подават на механична обработка, например щамповане/изтегляне (цинковия слой е крехък, чупи се и отваря "скрити" повърхности от основния материал податливи на корозия)
- детайли с цинково покритие не подлежат на ремонт (изчукване)
- детайли с цинково покритие не могат да се заваряват (при тези температури цинка "кипи")
Колега а при Аудита още от Б3 ката-съм чувал че са със поцикована ламарина-Но може би както ти казваш не е точно поцинкована а някакакъв подобен метод за третиране на ламарината!!! Поне при Ауди доколкото знам ламарините са обработени по някакъв начин против ръжда-На Б3 89год. съм виждал заводски стикер на задното стъкло със гаранция от 10год. против корозия!!!



- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Един приятел си кърпи на времето опела с медна ламарина-веждите и така си го продаде после,та всичко е възможно на днешно време.Чувал съм за разни рабици по колите вместо ламарина,та поцинкована не се и очудвам-явно кой каквото набара
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Хора, прочетете пак поста на tsb_bg. Aз толкова добро обяснение скоро не бях виждал.
Аудитата (като изключим новите алуминиеви олимпиади) просто бяха със страхотна обработка. Същото се отнася и за БМВ, Мерц и т.н.
Като потвърждение на написаното, имам един Форд Орион 1992 специална серия, който до ден днешен, след вече 9г. по БГ пътищата и 150ина х.км. навъртяни от мен, няма грам ръжда, за разлика от повечето курник Ескорти, които съм виждал. Вчера за сметка на това, видях едно 325tds, което беше толкова изгнило, че чак на Опел приличаше...
Аудитата (като изключим новите алуминиеви олимпиади) просто бяха със страхотна обработка. Същото се отнася и за БМВ, Мерц и т.н.
Като потвърждение на написаното, имам един Форд Орион 1992 специална серия, който до ден днешен, след вече 9г. по БГ пътищата и 150ина х.км. навъртяни от мен, няма грам ръжда, за разлика от повечето курник Ескорти, които съм виждал. Вчера за сметка на това, видях едно 325tds, което беше толкова изгнило, че чак на Опел приличаше...
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани