всички e36 ли са поцинковани ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

всички e36 ли са поцинковани ?

Мнение от mihal » 29 Апр 2009, 21:19

моята видях че под боята на прага и на веждата има подцинкована ламарина
Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: всички e36 ли са поцинковани ?

Мнение от krika » 29 Апр 2009, 21:32

mihal написа:моята видях че под боята на прага и на веждата има подцинкована ламарина
не, само твоята е :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Re: всички e36 ли са поцинковани ?

Мнение от Игнатов » 29 Апр 2009, 21:37

mihal написа:...подцинкована...


:!: поцинкована :!: .............. по принцип при Е36-ците целия под заедно с праговете имат PVC покритие, тъй че ламарината каква е няма голямо значение при положение, че не е нарушено това покритие!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 29 Апр 2009, 22:13

По шасито на BMW няма детайли от поцинкована ламарина (а лично аз се съмнявам въобще някой производител да ползва такава защита)

При нормална (стайна) температура цинка е особено крехък и не подлежи на механична обработка!
Погрешно е и мнението, че цинка не се окислява.
Изложен на въздух, той губи металния си блясък, като бързо се покрива с тънък слой основен карбонат (потъмнява и губи блясъла си), който го предпазва от по-нататъшно окисление.
С водата, цинка образува слой от цинков хидроксид, която го предпазва от по-нататъшно взаимодействие.

Всички тези предимства като антикорозионно покритие за съжаление са неприложими в автомобилостроенето поради следните причини:

- детайли с цинково покритие не се подават на механична обработка, например щамповане/изтегляне (цинковия слой е крехък, чупи се и отваря "скрити" повърхности от основния материал податливи на корозия)
- детайли с цинково покритие не подлежат на ремонт (изчукване)
- детайли с цинково покритие не могат да се заваряват (при тези температури цинка "кипи")

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 16.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 318ис
Мечтае да кара: //М-Без Значение

Мнение от guns3 » 29 Апр 2009, 22:43

tsb_bg написа:По шасито на BMW няма детайли от поцинкована ламарина (а лично аз се съмнявам въобще някой производител да ползва такава защита)

При нормална (стайна) температура цинка е особено крехък и не подлежи на механична обработка!
Погрешно е и мнението, че цинка не се окислява.
Изложен на въздух, той губи металния си блясък, като бързо се покрива с тънък слой основен карбонат (потъмнява и губи блясъла си), който го предпазва от по-нататъшно окисление.
С водата, цинка образува слой от цинков хидроксид, която го предпазва от по-нататъшно взаимодействие.

Всички тези предимства като антикорозионно покритие за съжаление са неприложими в автомобилостроенето поради следните причини:

- детайли с цинково покритие не се подават на механична обработка, например щамповане/изтегляне (цинковия слой е крехък, чупи се и отваря "скрити" повърхности от основния материал податливи на корозия)
- детайли с цинково покритие не подлежат на ремонт (изчукване)
- детайли с цинково покритие не могат да се заваряват (при тези температури цинка "кипи")



Колега а при Аудита още от Б3 ката-съм чувал че са със поцикована ламарина-Но може би както ти казваш не е точно поцинкована а някакакъв подобен метод за третиране на ламарината!!! Поне при Ауди доколкото знам ламарините са обработени по някакъв начин против ръжда-На Б3 89год. съм виждал заводски стикер на задното стъкло със гаранция от 10год. против корозия!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 30 Апр 2009, 2:16

Самата ламарина е качествена като състав вероятно. Обработката преди боята също е важен момент, Някои от вас сигурно са гледали филма по създаването на 6-та серия по Дискавъри, по памет купето минаваше 4 пъти през антикорозионни вани, преди да се нанесат 6 слоя боя.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Мнение от Chapai » 30 Апр 2009, 8:24

Някъде бях чел, че за Италия били с повишена защита против корозия поради изисквания на самите италиянци. Но дали е вярно и за какво става дума - незнам. :dunno:
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1384
Регистриран на: 17.01.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: му се с шпер

Мнение от Nikito_nn » 30 Апр 2009, 8:41

Аз на мойта като и пусках ВИН информацията вътре пишеше че е обработена против корозия, така че това ме кара да мисля че има и без такава защита (пък и честно казано виждал съм и изгнили Е36-ци). Можеби колегата има това впредвид.
BMW - the POWER
Изображение - малолитражка
Изображение - М3
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 30 Апр 2009, 8:55

Le Transporteur написа:Самата ламарина е качествена като състав вероятно. Обработката преди боята също е важен момент, Някои от вас сигурно са гледали филма по създаването на 6-та серия по Дискавъри, по памет купето минаваше 4 пъти през антикорозионни вани, преди да се нанесат 6 слоя боя.


Много точно колегата е отбелязал, че качеството започва от самия изходен материал.

Всеки етап по пътя до шоурума (и след това до автокъщите в BG :D е важен):

- определен химичен състав (марка стомана)
- качество на обработката (валцуване на ламарината)
- съхранението и качеството на оформяне на съответния детайл (пресоване/изтегляне)
- временната защита на готовия детайл от корозия до подаването й на монтажния конвейр или до складовете за резервни части
- подготовка за антикорозионна защита, качеството и технологията на нанасянето на съответните материали
- боя (качество химическа защита, UV-защита и др.)
- и още много дребни детайли, спазването на които стоят зад името на марката BMW....

За съжаление доста реномирани производители напоследък правят сериозни компромиси (не поради немърливост или слаб контрол, а заради конюнктурна пазарна политика) с всички тези изисквания и лично аз много се съмнявам, че феновете след нас ще могат да се похвалят с "перфектни", "уникални" запазени автомобили на по 10 - 15 години, които са произведени в наши дни :( ........

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

аяож

Мнение от Makarov 2 » 30 Апр 2009, 19:14

guns3 написа:
tsb_bg написа:По шасито на BMW няма детайли от поцинкована ламарина (а лично аз се съмнявам въобще някой производител да ползва такава защита)

При нормална (стайна) температура цинка е особено крехък и не подлежи на механична обработка!
Погрешно е и мнението, че цинка не се окислява.
Изложен на въздух, той губи металния си блясък, като бързо се покрива с тънък слой основен карбонат (потъмнява и губи блясъла си), който го предпазва от по-нататъшно окисление.
С водата, цинка образува слой от цинков хидроксид, която го предпазва от по-нататъшно взаимодействие.

Всички тези предимства като антикорозионно покритие за съжаление са неприложими в автомобилостроенето поради следните причини:

- детайли с цинково покритие не се подават на механична обработка, например щамповане/изтегляне (цинковия слой е крехък, чупи се и отваря "скрити" повърхности от основния материал податливи на корозия)
- детайли с цинково покритие не подлежат на ремонт (изчукване)
- детайли с цинково покритие не могат да се заваряват (при тези температури цинка "кипи")



Колега а при Аудита още от Б3 ката-съм чувал че са със поцикована ламарина-Но може би както ти казваш не е точно поцинкована а някакакъв подобен метод за третиране на ламарината!!! Поне при Ауди доколкото знам ламарините са обработени по някакъв начин против ръжда-На Б3 89год. съм виждал заводски стикер на задното стъкло със гаранция от 10год. против корозия!!!




:yes: :yes: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от maiden » 06 Май 2009, 21:38

Поцинкована ламарина не може и да се боядисва :mhihi:

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Мнение от vladi_a_i » 07 Май 2009, 23:02

Един приятел си кърпи на времето опела с медна ламарина-веждите и така си го продаде после,та всичко е възможно на днешно време.Чувал съм за разни рабици по колите вместо ламарина,та поцинкована не се и очудвам-явно кой каквото набара
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 07 Май 2009, 23:56

Хора, прочетете пак поста на tsb_bg. Aз толкова добро обяснение скоро не бях виждал.
Аудитата (като изключим новите алуминиеви олимпиади) просто бяха със страхотна обработка. Същото се отнася и за БМВ, Мерц и т.н.

Като потвърждение на написаното, имам един Форд Орион 1992 специална серия, който до ден днешен, след вече 9г. по БГ пътищата и 150ина х.км. навъртяни от мен, няма грам ръжда, за разлика от повечето курник Ескорти, които съм виждал. Вчера за сметка на това, видях едно 325tds, което беше толкова изгнило, че чак на Опел приличаше...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook