въпрос относно Катализатора

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 13.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нормално

въпрос относно Катализатора

Мнение от scipo » 29 Апр 2009, 11:28

Колеги искам да си кажете мнението за катализатора дали да го махна или да го оставя? Красавицата ми я докараха август и не съм го махал. Приятели ми казват че са го махнали още същия ден като си купуват колата или най много на другия ден, и затова ви Питам в крайна сметка да го махам или да го оставям? :help: :help: :help:


Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от ///M Body Shop » 29 Апр 2009, 11:58

Ами гаранция ше се появят колеги дето ше кажат не, ама аз го махнах и нямам никви ядове засега. Колата е е46 316(големия мотор) 8)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 13.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нормално

Мнение от scipo » 29 Апр 2009, 11:59

martost написа:Ами гаранция ше се появят колеги дето ше кажат не, ама аз го махнах и нямам никви ядове засега. Колата е е46 316(големия мотор) 8)

Благодаря колека ! Но искам и да попитам каква е разликата със и без катализатор?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 318 e46
Мечтае да кара: M3 e46

Мнение от somuchbetter » 29 Апр 2009, 12:00

Ако все още ти е добре (незапушен) не го махай. Отиди на сервиз и ще ти кажат дали е за смяна/махане.
Моя катализатор е между 2 ламбда сонди и няма как да го махна и ще трябва да си копувам нов като се обади. Предполагам и при теб е така.

Моята е на 180 000 и за сега е добре, но все пак аз съм бензин - при дизелите незнам какво е положението.

Като го махнеш малко се отпушва колата и започва да изхвърля по-добре изгорелите газове и уж качва много малко мощноста, но пък замърсяваш много. Също става малко по-шумна кагота работи.
impossible is nothing

Изображение
BMW TEAM PLOVDIV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 29 Апр 2009, 12:37

dminchev написа:Ако все още ти е добре (незапушен) не го махай. Отиди на сервиз и ще ти кажат дали е за смяна/махане.
Моя катализатор е между 2 ламбда сонди и няма как да го махна и ще трябва да си копувам нов като се обади. Предполагам и при теб е така.

Моята е на 180 000 и за сега е добре, но все пак аз съм бензин - при дизелите незнам какво е положението.

Като го махнеш малко се отпушва колата и започва да изхвърля по-добре изгорелите газове и уж качва много малко мощноста, но пък замърсяваш много. Също става малко по-шумна кагота работи.


и кво като се намира между две сонди???? и при мене е така и проблеми няма, а разликата във вървенето е осезаема, да не говориме за разхода..... катализатора е направен да издържа около 90 000 - макс 100 000, а тия коли са над двеста със сигурност....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 13.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нормално

Мнение от scipo » 29 Апр 2009, 12:45

slitter написа:
dminchev написа:Ако все още ти е добре (незапушен) не го махай. Отиди на сервиз и ще ти кажат дали е за смяна/махане.
Моя катализатор е между 2 ламбда сонди и няма как да го махна и ще трябва да си копувам нов като се обади. Предполагам и при теб е така.

Моята е на 180 000 и за сега е добре, но все пак аз съм бензин - при дизелите незнам какво е положението.

Като го махнеш малко се отпушва колата и започва да изхвърля по-добре изгорелите газове и уж качва много малко мощноста, но пък замърсяваш много. Също става малко по-шумна кагота работи.


и кво като се намира между две сонди???? и при мене е така и проблеми няма, а разликата във вървенето е осезаема, да не говориме за разхода..... катализатора е направен да издържа около 90 000 - макс 100 000, а тия коли са над двеста със сигурност....

Значи няма проблеми като е м/у сонди и има само плюсове като се махне :roll: :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 29 Апр 2009, 13:01

scipo написа:Значи няма проблеми като е м/у сонди и има само плюсове като се махне :roll: :D


Въпрос на личен избор!!! Мойта си го остави и което е истина, калата Й по-тихо работи от мойта, но пък не върви. Има една особеност - от време на време като няма катализатор първата сонда преди кат записва грешка, която не е постоянна, в смисъл не се отразява на работата на колата. Просто притрепват оборотите за части от секундата при палене. Това даже не е задължително и да се случи стига сондата да е здрава напълно. Ако стане така сменяш и сондата и това няма как да го прави. Нещата са комплексни. Не е задължително да я сменяш, дори да го прави, въпроса е дали нещо толкова незначително ще те притесни. Затова казвам въпрос на личен избор. Иначе някъв сериозен проблем, че е между двете сонди няма. Просто колата се усеща наистина отпушена. Реагира по-бързо на педала, има повече мощност в ниските обороти се усеща особено. Другия вариант е да си сложиш нов катализатор, ама лично аз не виждам смисъл. А този може да го покараш още малко и да си решиш....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 13.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нормално

Мнение от scipo » 29 Апр 2009, 13:07

slitter написа:
scipo написа:Значи няма проблеми като е м/у сонди и има само плюсове като се махне :roll: :D


Въпрос на личен избор!!! Мойта си го остави и което е истина, калата Й по-тихо работи от мойта, но пък не върви. Има една особеност - от време на време като няма катализатор първата сонда преди кат записва грешка, която не е постоянна, в смисъл не се отразява на работата на колата. Просто притрепват оборотите за части от секундата при палене. Това даже не е задължително и да се случи стига сондата да е здрава напълно. Ако стане така сменяш и сондата и това няма как да го прави. Нещата са комплексни. Не е задължително да я сменяш, дори да го прави, въпроса е дали нещо толкова незначително ще те притесни. Затова казвам въпрос на личен избор. Иначе някъв сериозен проблем, че е между двете сонди няма. Просто колата се усеща наистина отпушена. Реагира по-бързо на педала, има повече мощност в ниските обороти се усеща особено. Другия вариант е да си сложиш нов катализатор, ама лично аз не виждам смисъл. А този може да го покараш още малко и да си решиш....

ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ НА КОЛЕГАТА за изчерпателните отговори :bowdown: :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 265
Регистриран на: 19.04.2008
Местоположение: русе
Пол: Мъж
Кара: Х5 Е70-3.0D
Мечтае да кара: BMW X6M

Мнение от bad_bad_boy » 29 Апр 2009, 15:16

колега ти с дизел или с бензин си? Ако си дизел ...за какви сонди става въпрос???? За дизелите съм чувал, че мн добре се усеща колата в ниските, когато е без катализатор! аз лично моя не съм го махал, но съм навит на такава интервенция, ако е безопасно
ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

:(

Мнение от RadioDJ » 29 Апр 2009, 17:04

slitter написа:
dminchev написа:разхода..... катализатора е направен да издържа около 90 000 - макс 100 000, а тия коли са над двеста със сигурност....



Катализаторът е направен да издържи за цялата експлоатация на автомобила - за повечето европейски производители горе долу това прави 200 000 - 300 000 км. , без значение бензин или дизел.
Това е напълно постижимо ако автомобилът се поддържа с качествени консумативи и гориво, сменя се на време маслото и не се допускат пропуски по горивната, запалителната и др. важни системи.

Моят съвет е в никой случай да не махаш катализатора, освен ако наистина има признаци на влошаване на неговата работа. Както бях в писал в друга тема, най-доброто за един сервиз е да има повече "лесен тип" работа като например - махане на катализатори, заваряване, сменяне на накладки, антифриз и тн. Затова и повечето БГ сервизи като им закараш една кола над 100 000 км с някакви оплаквания - едно от първите неща, които те съветват е - Махай катализатора. Освен това ако ти си човек, който не си взима сваленото в сервиза, освен, че ще ти вземат пари, после ще препродадат твоя катализатор на цени между 50-150лв.

Аз съм с катализатори (2 броя са на 320д), колата е вече на 117 000 и няма никакви признаци за запушване. Ако нещо все пак се случи някои катализатор, ще търся да го сменя с друг, а не да дам своя принос, София да става все по мръсен и опушен град.
Forced induction means torque,
torque means fun.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Мнение от Next » 29 Апр 2009, 17:10

аз пък чух ,че катализатора го искупували доста скъпичко защото вътре имало златни нишки така може да се направи някой лев от стария катализатор
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от Е.Димитров » 29 Апр 2009, 17:11

аз пък съм слушал че дизелите нямат катализатори а така нареченият "филтър за твърди частици"

как работи катализатора с 2 думи
въз основа на температурата на изпусканите газове най-общо казано катализатора започва да "работи",при бензиновите автомобили,тези газове са над 650 градуса,не така стоят нещата при дизелите,при дизелите изпусканите газове са с много ниска температура и в "комънреал" двигателите е "добавен" още един такт на впръскване непосредствено преди да излезнат газовете,така се покачва темтературата и каталитичният неутрализатор започва да "работи" по ефективно,обаче пак... :censored: и затова пежо измислиха "ФАБ" системата...при обикновенните дизели си е най-обикновен филтър за твърди частици

в катализатора има платина и за това е доста скъп,при филтъра няма платина...ама пак си е бая число

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 318 e46
Мечтае да кара: M3 e46

Мнение от somuchbetter » 29 Апр 2009, 17:25

slitter написа:
dminchev написа:Ако все още ти е добре (незапушен) не го махай. Отиди на сервиз и ще ти кажат дали е за смяна/махане.
Моя катализатор е между 2 ламбда сонди и няма как да го махна и ще трябва да си копувам нов като се обади. Предполагам и при теб е така.

Моята е на 180 000 и за сега е добре, но все пак аз съм бензин - при дизелите незнам какво е положението.

Като го махнеш малко се отпушва колата и започва да изхвърля по-добре изгорелите газове и уж качва много малко мощноста, но пък замърсяваш много. Също става малко по-шумна кагота работи.


и кво като се намира между две сонди???? и при мене е така и проблеми няма, а разликата във вървенето е осезаема, да не говориме за разхода..... катализатора е направен да издържа около 90 000 - макс 100 000, а тия коли са над двеста със сигурност....


всеки сам си преценя как да си омаже колата ;)
impossible is nothing

Изображение
BMW TEAM PLOVDIV

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 29 Апр 2009, 17:27

Разкарал съм ги преди 6-7 месеца и двата.
Една идея по-еластична в ниските (не очаквайте нищо особено)
Разхода не ми се е променил, звука също.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: Varna

Мнение от tiger6999 » 30 Апр 2009, 11:22

Аз го махнах и сега наистина се поотпуши малко. А иначе катализаторите на тези модели вървят по 120 - 130 лв., моя го продадох за половин ден
в София.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook