Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
WALL написа:мойто е46 330д е също с ръчна скоростна кутия това значи ли че и аз ги нямам тези клапи ?щото тъкмо се чудех дали да свалям колектора да видя дали ги има да не си губя времето напразно
Колега би трябвало да нямаш! Но за всеки случай за да си сигурен погледни колектора, дали има вакум и лостче за клапи. Вкарай си и точните данните в RealOEM.com и виж и там какво ще излезе при engine/intake manifold[/quote]
мерси много за инфото утре това ще погледнем веднага,но съм сигурен,че ме чака добра новина


сега вече ще мисля за турбина да взимам и да го напомпам до към 260 коня

- m4r1qn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 1.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: C20LET
Днес питах в Дарукар за въпросните "пеперудки". Приемчика не знаеше, но след проверка в тяхната система потвърди, че пеперудки има при 3,0Д ДВГ с автоматична скоростна кутия. Каза че при тях се е случвало да постъпват коли с този проблем, но профилактика няма. Каза също така че преди да се случи въпросния дефект се получава "протичане" и омасляване на колектора.
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
И аз вече нямам такива клапи на колектора.
Едната беше запекла кофти и беше на път към цилиндъра. Което отново показа, че махането им е единственото правилно решение.
От ровенето в реалоем разбрах, че при Е39 ги имат дизелите с автоматични кутии.
Познава се по това, че на схемата за колектора - Engine - Intake manifold - INTAKE MANIFOLD AGR WITH FLAP CONTROL - има списък с части, включително и вакуум контрола (VACUMM BOX).
Ако нямате клапи, на тази схема ви връща "No parts found matching your car".
Надявам се да съм бил полезен.
Едната беше запекла кофти и беше на път към цилиндъра. Което отново показа, че махането им е единственото правилно решение.
От ровенето в реалоем разбрах, че при Е39 ги имат дизелите с автоматични кутии.
Познава се по това, че на схемата за колектора - Engine - Intake manifold - INTAKE MANIFOLD AGR WITH FLAP CONTROL - има списък с части, включително и вакуум контрола (VACUMM BOX).
Ако нямате клапи, на тази схема ви връща "No parts found matching your car".
Надявам се да съм бил полезен.
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Разглобявам, свалям и на тяхно място слага ли се нещо или просто се махат?
Смиъсл никой ли не е правил снимки на които ясно да се вижда точно какво се слага на мястото му...
И гумичките се сменят задължително!?
Смиъсл никой ли не е правил снимки на които ясно да се вижда точно какво се слага на мястото му...
И гумичките се сменят задължително!?
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Vladi написа:Колеги значи излиза, че 520d и 525d с ръчни скорости нямат swirl flaps... поне според realoem.com?
това не е 100% сигурно , аз сум отварял 525д ръчни скорости и си имаше клапи. При тройката 330д си има клапи и в двата варианта на кутията
- 6iva4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Кара: 530 d touring
- Мечтае да кара: някой друг колата и то с шапка с козирка
- mitak_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: veliko tarnovo/sofiq
99ufo99 написа:Ами това са някви като клапанчета, които се оказват голям проблем, явно вършат няква " екологична " функця, но са причина да си прецакаш двигатела. Ако въпросната " пеперудка " се откъсне ( поради изноване или защото самата ос е прекалено тънка ) и заминава директно в цилиндъра.. и става жална ни майка..![]()
Намират се под колекторите.. на всеки цилиндър по 1.
Аз мойте съм решил да ги махам превантивно, че са незнае кога може да стане белята. Няма връзка с изминатите км.. случва се и на нови двигатели и на стари, най-често на 320 Д.. но и на другите които са коман-рейл в производство до 2004 г. . 100 % сигурно е само когато се махнат.
колега мога да ти препоръчам сервиз във Велико Търново в който 100% ще ти отстранят проблема



- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Така.. аз понее преди няколко часа приключих с тази процедура и си я извърших сам с помоща на naskoksan от форума, имам няколко неща да кажа а вие си правете сметка както ще чупите после.
1. Колектроа въобще не се сваля за 20 минути както беше писано по горе някъде.
2. Възможността да падне уплътнение от шпилките в блока/цилиндри и т.н. никак не е малка.. даже аз по едно време си помислих че е паднало и търсих един час но се оправих. (п.с. ако на някой му падне.. вади се с прахосмукачка да знае. Мерси на Калин
3. След като го свалих и го разглобих.. едно че не беше въбще зле.. а колата е на 200 к км, почистих ги колкото можах, защото наистина се иска доста търкане с Меглио и т.н. но каквото можах свалих, от колекотра също .. работят си перфекто и не виждам начин да се счупат.
Когато си купувах уплътненията за колектора, момчето в магазина ми каза че не е чувал при БМВ да има счупени.. виж при Ауди 4.2 ТДИ и при някакви мерцедеси било редовен номер.. но при БМВ досега не знае за такова нещо. Причината поради която се чупят, е че се събира нагар в основата им и не могат да работят правилно.. и понеже не могат да се затворят, до края.. или съответно не се отварят правилно.. се съзадава нашрежение и така се чупят.
4. Моите не ги чупх, свалих, ги измих ги и ги сложих обратно.. пробвах на ръка как се местят.. значително по лесно от преди и .. сега колата е екстра.. .. единствената разлика която усетих е по плаваната работа на празен ход.. но може и да си внушавам
Така че .. 52 лв са упълтенията, оригинални ... друготое малко повече желание.
1. Колектроа въобще не се сваля за 20 минути както беше писано по горе някъде.
2. Възможността да падне уплътнение от шпилките в блока/цилиндри и т.н. никак не е малка.. даже аз по едно време си помислих че е паднало и търсих един час но се оправих. (п.с. ако на някой му падне.. вади се с прахосмукачка да знае. Мерси на Калин

3. След като го свалих и го разглобих.. едно че не беше въбще зле.. а колата е на 200 к км, почистих ги колкото можах, защото наистина се иска доста търкане с Меглио и т.н. но каквото можах свалих, от колекотра също .. работят си перфекто и не виждам начин да се счупат.
Когато си купувах уплътненията за колектора, момчето в магазина ми каза че не е чувал при БМВ да има счупени.. виж при Ауди 4.2 ТДИ и при някакви мерцедеси било редовен номер.. но при БМВ досега не знае за такова нещо. Причината поради която се чупят, е че се събира нагар в основата им и не могат да работят правилно.. и понеже не могат да се затворят, до края.. или съответно не се отварят правилно.. се съзадава нашрежение и така се чупят.
4. Моите не ги чупх, свалих, ги измих ги и ги сложих обратно.. пробвах на ръка как се местят.. значително по лесно от преди и .. сега колата е екстра.. .. единствената разлика която усетих е по плаваната работа на празен ход.. но може и да си внушавам

Така че .. 52 лв са упълтенията, оригинални ... друготое малко повече желание.

Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Lacho
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
Вчера и аз се заиграх с въпросните пеперудки, обаче реших само да ги почистя, колата е на 250000км. и си имаха нужда от почистване, след яко търкане с Меглио (около 2 часа) ефекта беше поразителен, почистих и отворите на колектора в които лагеруват с ВД40 и ги монтирах обратно. Покрай тях намаза и АГР клапана. Промяна в държането на колата от цялата процедура не усетих. Ето малко снимки.
Преди
След
Ето ги и на колектора
Това е и АГР-а

Преди

След

Ето ги и на колектора

Това е и АГР-а

0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани