Клапите в колекторите (пеперудки, Swirl Flaps)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 10 Дек 2008, 21:37

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 13:53, променена общо 2 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Мнение от Oleg-16V » 10 Дек 2008, 22:03

WALL написа:мойто е46 330д е също с ръчна скоростна кутия това значи ли че и аз ги нямам тези клапи ?щото тъкмо се чудех дали да свалям колектора да видя дали ги има да не си губя времето напразно


Колега би трябвало да нямаш! Но за всеки случай за да си сигурен погледни колектора, дали има вакум и лостче за клапи. Вкарай си и точните данните в RealOEM.com и виж и там какво ще излезе при engine/intake manifold[/quote]
мерси много за инфото утре това ще погледнем веднага,но съм сигурен,че ме чака добра новина :lol: :D
сега вече ще мисля за турбина да взимам и да го напомпам до към 260 коня :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 1.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: C20LET

Мнение от m4r1qn » 15 Дек 2008, 15:09

Днес питах в Дарукар за въпросните "пеперудки". Приемчика не знаеше, но след проверка в тяхната система потвърди, че пеперудки има при 3,0Д ДВГ с автоматична скоростна кутия. Каза че при тях се е случвало да постъпват коли с този проблем, но профилактика няма. Каза също така че преди да се случи въпросния дефект се получава "протичане" и омасляване на колектора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 15 Дек 2008, 15:29

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 13:54, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 15 Дек 2008, 16:45

И аз вече нямам такива клапи на колектора.
Едната беше запекла кофти и беше на път към цилиндъра. Което отново показа, че махането им е единственото правилно решение.
От ровенето в реалоем разбрах, че при Е39 ги имат дизелите с автоматични кутии.
Познава се по това, че на схемата за колектора - Engine - Intake manifold - INTAKE MANIFOLD AGR WITH FLAP CONTROL - има списък с части, включително и вакуум контрола (VACUMM BOX).
Ако нямате клапи, на тази схема ви връща "No parts found matching your car".
Надявам се да съм бил полезен.

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 15 Дек 2008, 18:12

Разглобявам, свалям и на тяхно място слага ли се нещо или просто се махат?
Смиъсл никой ли не е правил снимки на които ясно да се вижда точно какво се слага на мястото му...

И гумичките се сменят задължително!?
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 15 Дек 2008, 18:24

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 13:54, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 31.05.2004
Местоположение: Люлин

Мнение от Vladi » 17 Дек 2008, 17:59

Колеги значи излиза, че 520d и 525d с ръчни скорости нямат swirl flaps... поне според realoem.com?
The Throttle remains in sport mode, the DSC is off and the smile just gets wider and wider!


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 17 Дек 2008, 19:22

Vladi написа:Колеги значи излиза, че 520d и 525d с ръчни скорости нямат swirl flaps... поне според realoem.com?


това не е 100% сигурно , аз сум отварял 525д ръчни скорости и си имаше клапи. При тройката 330д си има клапи и в двата варианта на кутията

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 17 Дек 2008, 19:29

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 13:54, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Кара: 530 d touring
Мечтае да кара: някой друг колата и то с шапка с козирка

Мнение от 6iva4a » 17 Дек 2008, 20:25

И при мен в RealOEM.com излиза, че нямам :D , а съм с автоматик.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: veliko tarnovo/sofiq

Мнение от mitak_88 » 17 Дек 2008, 20:58

99ufo99 написа:Ами това са някви като клапанчета, които се оказват голям проблем, явно вършат няква " екологична " функця, но са причина да си прецакаш двигатела. Ако въпросната " пеперудка " се откъсне ( поради изноване или защото самата ос е прекалено тънка ) и заминава директно в цилиндъра.. и става жална ни майка.. :(
Намират се под колекторите.. на всеки цилиндър по 1.

Аз мойте съм решил да ги махам превантивно, че са незнае кога може да стане белята. Няма връзка с изминатите км.. случва се и на нови двигатели и на стари, най-често на 320 Д.. но и на другите които са коман-рейл в производство до 2004 г. . 100 % сигурно е само когато се махнат.


колега мога да ти препоръчам сервиз във Велико Търново в който 100% ще ти отстранят проблема :) имам им номерата може да се обадиш!момчетата ще ти направят съня отново лек :) ако искаш на лс!!!самите майстори там карат само БМВ а единият има 3 такива с пеперудки :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 17 Дек 2008, 21:05

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 13:54, променена общо 1 път

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 18 Дек 2008, 0:18

Така.. аз понее преди няколко часа приключих с тази процедура и си я извърших сам с помоща на naskoksan от форума, имам няколко неща да кажа а вие си правете сметка както ще чупите после.
1. Колектроа въобще не се сваля за 20 минути както беше писано по горе някъде.

2. Възможността да падне уплътнение от шпилките в блока/цилиндри и т.н. никак не е малка.. даже аз по едно време си помислих че е паднало и търсих един час но се оправих. (п.с. ако на някой му падне.. вади се с прахосмукачка да знае. Мерси на Калин :)

3. След като го свалих и го разглобих.. едно че не беше въбще зле.. а колата е на 200 к км, почистих ги колкото можах, защото наистина се иска доста търкане с Меглио и т.н. но каквото можах свалих, от колекотра също .. работят си перфекто и не виждам начин да се счупат.
Когато си купувах уплътненията за колектора, момчето в магазина ми каза че не е чувал при БМВ да има счупени.. виж при Ауди 4.2 ТДИ и при някакви мерцедеси било редовен номер.. но при БМВ досега не знае за такова нещо. Причината поради която се чупят, е че се събира нагар в основата им и не могат да работят правилно.. и понеже не могат да се затворят, до края.. или съответно не се отварят правилно.. се съзадава нашрежение и така се чупят.

4. Моите не ги чупх, свалих, ги измих ги и ги сложих обратно.. пробвах на ръка как се местят.. значително по лесно от преди и .. сега колата е екстра.. .. единствената разлика която усетих е по плаваната работа на празен ход.. но може и да си внушавам ;)

Така че .. 52 лв са упълтенията, оригинални ... друготое малко повече желание. :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 27 Апр 2009, 12:42

Вчера и аз се заиграх с въпросните пеперудки, обаче реших само да ги почистя, колата е на 250000км. и си имаха нужда от почистване, след яко търкане с Меглио (около 2 часа) ефекта беше поразителен, почистих и отворите на колектора в които лагеруват с ВД40 и ги монтирах обратно. Покрай тях намаза и АГР клапана. Промяна в държането на колата от цялата процедура не усетих. Ето малко снимки.

Преди
Изображение

След
Изображение

Ето ги и на колектора
Изображение

Това е и АГР-а
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook