Сагата на Тошко - е30 - 328 - Вече няма да го има.....
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
Сагата на Тошко - е30 - 328 - Вече няма да го има.....
Преди време имах една недовършена идея и мечтица за сглобяване на някое култово е30 с м50 двигател
даже често се виждах на сън как ловя разни астри, вектри и други бързи гадинки за канарчета с него, заедно с някой от онези свирепи надписи 315d. Финансово както сега така и тогава бях пропаднал доста и се наложи да си взема 316. Тя веднага присвои името Гошко Страдалски, тъй като беше нарочена да е кола за извръщения..... (Боже какво ли съм си мислил). След това я накичих с разни дребни детайлни екстри като рекаро, джанти, пружини, волани, шперове, хидравлики и т.н, остана само най-важното - да се превъплати в бегачка с въпросният двигател от серията м50. Една кратка груба сметка показа обаче, че за двигател 2.5 и инсталацията му в е30 пари няма, и Гошко остана само мечта за сбъдване в бъдещето. След дълги безсънни нощи на смятане и мислене на схеми за нови кредити - смалих финансите на проекта излезе, че мога да се метна в джаза с някое м50б20. Това е зверче което е малко по спряло от добре поддържана 316-ка, но това е един друг въпрос и тема на разговора, вече бях твърдо решен на шест цилиндров мотор поне заради звука му. И докато рефинансирах поредният кредит половината клуб сложиха мотори и забравиха за проблемите си, и главно забравиха че са искали такива двигатели и започнаха да ориентират към М-ки, докато при мене случая се развиваше с скоростта на светлината. Проблемите не спираха и трансплантацията не мина никак гладко и бързо. След около 3 месеца мотора бе в коша с дървени трупчета и висящи спирачни маркучи
и след още 3 запали с хилядите си проблеми.....
В крайна сметка изсипах скромните 5-6 хиляди лева в четиривратият Гошко - който беше без окачване за щестак или сложени задни дискове шпер малко прасе и налична хидравлика - в багажника, което беше крайната точка на финансите и нервите ми. В повече ми бяха и всичките ефекти дефекти и трикове които са типични за модела е30. Нямах и бегла представа колко и какви неща ще трябват за конверсията, иначе вярвайте ми нямаше да се хвана на хорото. Дотогава бях се занимавал само с мотора м20 на базата на който си направих от 2.3 с мармалад от 2.5 в него и много други дреболии, които ми помогнаха да направя по-долу посоченото зверче истинско и силно
поне за моите разбирания. но и това е вече само спомен.
След като нямаше и кой да купи горкият Тошко и да довърши започнатото в цял вид се наложи да го азпродам на части, което доведе до други криминални мисли в моята глава и така започнахме с частите и е30ките. Поработих малко с него, и не след дълго ръцете отново ме сърбяха за е30. Следващото трябваше да е нещо страшно за да може да замени лошият спомен запечатал се в главата ми. Винаги съм искал да имам М-ка и с това започна търсенето, но поради други финансови причини М-техника ми стана втората любима кола след нея
И след като изпуснах няколко качествени екземпляра за минути от Явката - наш добър познат, се сдобих с едно друго добре познато екземплярче в този раздел - Бялата напукана пуканка.
Тя беше голяма моя гордост, защото непрекъснато хора я снимаха. Където и да спирах, колкото и мръсна да беше..... И за нея се грижех не по лошо от предишните четири е30ки, които имах. Само за два месеца тя отнесе за около 3-4 хиляди лв инвестиции за глупости и за много кратко време и тя придоби вида, в който я познаваха повечето колеги.
Но тя пък бе гнила, не беше нито прекалено много, нито прекалено сериозно, но аз реших че ще си наблегна на бизнеса и купих и едно е39, което ме накара да погледна нещата от друга гледана точка, особено на тема возене...... Появиха се и още донори, трябваха пари за да развърна малко заемите, в които бях изпадна. Защото и бялата пуканка дойде с пари на заем. Освен това и тогавашната ми годеница не я не я харсваше хич защото била стара трошка, но какво ли и разбираше провинциялната глава на нея? Въпросителните обаче стаха много. И за съжаление решението беше едно
и алпиновото зверче трябваше да застане редом с Гошко на плаца с разглобените каляски. В този момент си навлекох и гнева на приятели познати даже някой модернатори и на половината форум разбира се. Но и това е друга тема на разговор. В яроста си дори имаше момент, в който се бях зарекъл, че няма да взимам вече е30-ки с техните стари болежки. Наскоро обаче отново останах без возило и то никакво.... След многократна смяна на е30,е36,е34,е39. Знаете сами, че на повечето колеги придвижването е необходимост за съжаление, а парички за е39 примерно в момента накуп нямах. И ето че съм отново на етапа евтина колица мирга главица. Помислих си опел, казах си не, после си помислих VW , но и на това си казах Не. След не много задълбочено проучване из форума попаднах на един много запазен и истински екземпляр.
Е30 320 от първи собственик, 260 хиляди реални, няма много гнило, нов внос Германия и най-важното - двигателят му мърка като, че найстина туко-що е събран в баварският завод. На нашият колега Росен от Ловеч просто неможах да кажа НЕ. Колата много рязко се сдоби с кодовото име Tошко, защото бе близнак на добрата стара 316-ка с 4 врати тазове и ръчни стъкълца .
Единственото превъзходство е вече налична хидравлика. Повтарях и се заричах на всичките си приятели, че тази кола ми е само и единствено за придвижване и няма да се правят по нея разните му Performance изпълнения и няма да простея вече, защото съм сериозен човек, и всичите тея глуспости бяха докато не ме хвана морска болест от изпусналите амортесьори и бавното движения на този обортомер. Доста си мислех какво да ги правя, дали оригиналното няма е по-добре, но простотията в мен отново надделя, и тъй като с жена ми вече сме разделени, реших че е време да мина в действие и да се хвана отново на хорото. Беше време за нов проект. Но нещо което можех гордо да посоча и да кажа : "това е моето"
Следващата стъпка трябва да Ви е известна - Комплект окачване на KW - Waitec ; Респективно и нови предни ботушки на 51мм ; тампони на носачите - плътни ; нови шарнири - къси и дълги ; нови накрайници - външни и вътрешни ; Биалетки ; Тампони стабилизираща щанга ; Тампони на макферсона ; Лагери на главините ; Накладки - с две думи старо не остана от долу. Колата го заслужава не заради друго, а защото по сервизна книжка има един единсвен удар и той е направен на 23.12.1992 година след като е произведена.
http://www.youtube.com/watch?v=4KqFiCu_KeA
От клипа предполагам видяхте и шпер диференцияла който монтирахме по-късно вчера. Заедно с новото му огиганлно масло от Вари наливно на бмв, само че числото му беше малко крайно дълго и неприятно - 3.23 за този мотор м20 и затова реших, че е крайно време да спра да карам прахосмукачките на хората и да си сложа един качествен мотор в поне една от кочините. Разбира се за това мое решение ми помогнаха, мои добри приятели след като цял ден ги гоних безпомощно из Софииските улици, само защото на тях им беше скучно и си даваха газчица. Няма да казвам кои са, Вие се сещайте сами
http://www.youtube.com/watch?v=UdSUAuztKXE
Следователно прикарахме друга моя кола е36 328 м52б28 с доработките, с които доиде от Великобритания и се захванахме за работа. Мотора е свален заедно със скоростите и климатичната перка и чакат новият си собственик. Тоест Тошко.
Вижте какъв красавец ограбих за достойно сърчице
Ето какво правихме и днес 17.04.09 до обяд, в момента се сваля едно бързо м20б20
ето малко видео на двигателя и картера, който очевидно е бил с проблемно детсвто.
http://www.youtube.com/watch?v=7Hl-YepxqsY
Засега само ще Ви покажа и последната ми придобивка от келешлък, надявам се скоро да мога да сложа и 4-те си нови 17''-ки джанти Raid с новите им фланци и гуми Тоуо и Уоконама на колата. Дано скоро пристигне и новата седалка на D2 Racing, която съм си поръчал и волана, който искам да сложа и тогава чак щастието ми ще е пълно.
---------------------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=Y4dpZIhidtA
Ето малко снимки и видео да придобиете представа докъде я докарахме за една седмица мързелуване.







В крайна сметка изсипах скромните 5-6 хиляди лева в четиривратият Гошко - който беше без окачване за щестак или сложени задни дискове шпер малко прасе и налична хидравлика - в багажника, което беше крайната точка на финансите и нервите ми. В повече ми бяха и всичките ефекти дефекти и трикове които са типични за модела е30. Нямах и бегла представа колко и какви неща ще трябват за конверсията, иначе вярвайте ми нямаше да се хвана на хорото. Дотогава бях се занимавал само с мотора м20 на базата на който си направих от 2.3 с мармалад от 2.5 в него и много други дреболии, които ми помогнаха да направя по-долу посоченото зверче истинско и силно



След като нямаше и кой да купи горкият Тошко и да довърши започнатото в цял вид се наложи да го азпродам на части, което доведе до други криминални мисли в моята глава и така започнахме с частите и е30ките. Поработих малко с него, и не след дълго ръцете отново ме сърбяха за е30. Следващото трябваше да е нещо страшно за да може да замени лошият спомен запечатал се в главата ми. Винаги съм искал да имам М-ка и с това започна търсенето, но поради други финансови причини М-техника ми стана втората любима кола след нея





Но тя пък бе гнила, не беше нито прекалено много, нито прекалено сериозно, но аз реших че ще си наблегна на бизнеса и купих и едно е39, което ме накара да погледна нещата от друга гледана точка, особено на тема возене...... Появиха се и още донори, трябваха пари за да развърна малко заемите, в които бях изпадна. Защото и бялата пуканка дойде с пари на заем. Освен това и тогавашната ми годеница не я не я харсваше хич защото била стара трошка, но какво ли и разбираше провинциялната глава на нея? Въпросителните обаче стаха много. И за съжаление решението беше едно

Е30 320 от първи собственик, 260 хиляди реални, няма много гнило, нов внос Германия и най-важното - двигателят му мърка като, че найстина туко-що е събран в баварският завод. На нашият колега Росен от Ловеч просто неможах да кажа НЕ. Колата много рязко се сдоби с кодовото име Tошко, защото бе близнак на добрата стара 316-ка с 4 врати тазове и ръчни стъкълца .


Следващата стъпка трябва да Ви е известна - Комплект окачване на KW - Waitec ; Респективно и нови предни ботушки на 51мм ; тампони на носачите - плътни ; нови шарнири - къси и дълги ; нови накрайници - външни и вътрешни ; Биалетки ; Тампони стабилизираща щанга ; Тампони на макферсона ; Лагери на главините ; Накладки - с две думи старо не остана от долу. Колата го заслужава не заради друго, а защото по сервизна книжка има един единсвен удар и той е направен на 23.12.1992 година след като е произведена.
http://www.youtube.com/watch?v=4KqFiCu_KeA
От клипа предполагам видяхте и шпер диференцияла който монтирахме по-късно вчера. Заедно с новото му огиганлно масло от Вари наливно на бмв, само че числото му беше малко крайно дълго и неприятно - 3.23 за този мотор м20 и затова реших, че е крайно време да спра да карам прахосмукачките на хората и да си сложа един качествен мотор в поне една от кочините. Разбира се за това мое решение ми помогнаха, мои добри приятели след като цял ден ги гоних безпомощно из Софииските улици, само защото на тях им беше скучно и си даваха газчица. Няма да казвам кои са, Вие се сещайте сами

http://www.youtube.com/watch?v=UdSUAuztKXE
Следователно прикарахме друга моя кола е36 328 м52б28 с доработките, с които доиде от Великобритания и се захванахме за работа. Мотора е свален заедно със скоростите и климатичната перка и чакат новият си собственик. Тоест Тошко.
Вижте какъв красавец ограбих за достойно сърчице

Ето какво правихме и днес 17.04.09 до обяд, в момента се сваля едно бързо м20б20

http://www.youtube.com/watch?v=7Hl-YepxqsY
Засега само ще Ви покажа и последната ми придобивка от келешлък, надявам се скоро да мога да сложа и 4-те си нови 17''-ки джанти Raid с новите им фланци и гуми Тоуо и Уоконама на колата. Дано скоро пристигне и новата седалка на D2 Racing, която съм си поръчал и волана, който искам да сложа и тогава чак щастието ми ще е пълно.

---------------------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=Y4dpZIhidtA
Ето малко снимки и видео да придобиете представа докъде я докарахме за една седмица мързелуване.











Последна промяна Shondy на 04 Сеп 2009, 13:33, променена общо 19 пъти



- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
-
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
- igra4a-c2560xm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 22.12.2007
- Местоположение: мировяне сити
- Пол: Мъж
- Кара: 30 ки до гроб
- Мечтае да кара: на метан
Благодаря за подкрепата колеги
Сони, поръчков е номера затова
Ето какво правихме и днес до обяд, в момента се сваля едно бързо м20б20
ето малко видео
http://www.youtube.com/watch?v=7Hl-YepxqsY



Ето какво правихме и днес до обяд, в момента се сваля едно бързо м20б20

http://www.youtube.com/watch?v=7Hl-YepxqsY



- JoRkAtA_pld
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: 24.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E30-ката да си пали джапанките
- Мечтае да кара: E39 M5
- владо4
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: 10.12.2008
- Местоположение: пазарджик
- Кара: е30 м20б25 e46 320d
- MeTo_BMWto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 18.04.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: е30-ките на безин
- Мечтае да кара: e24
..
Ей Саше добре,че те е оставила жена ти да та може да се пише по един проект читаво и да се прават нещата както трябва
еваларка

смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре Just e30

- Madjara
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 9.01.2009
- Местоположение: Казанлък
- Кара: икономайзер
Колега само отлични оценки за разказа. Много добре обмислен проект, очаквам да те видя на сбора 1 май. Нали ще си там?
Re: ..
MeTo_BMWto написа:Ей Саше добре,че те е оставила жена ти да та може да се пише по един проект читаво и да се прават нещата както трябваеваларка
Добре, че се разделихме






- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
какво общо имат Колата и Жената
... освен тънкости
... или смяна 



Последна промяна ///Явор на 17 Апр 2009, 22:32, променена общо 1 път

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Re: ..
приятелю,що за радост е това?дай да си изтрепем и децата...... хубав проект! какви са му данните на мотора?MeTo_BMWto написа:Ей Саше добре,че те е оставила жена ти да та може да се пише по един проект читаво и да се прават нещата както трябваеваларка
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани