Сагата на Тошко - е30 - 328 - Вече няма да го има.....

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори


Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 29.06.2006
Пол: Мъж
Кара: си двойката че е най-сигурна

Сагата на Тошко - е30 - 328 - Вече няма да го има.....

Мнение от Shondy » 17 Апр 2009, 3:23

Преди време имах една недовършена идея и мечтица за сглобяване на някое култово е30 с м50 двигател :mhihi: даже често се виждах на сън как ловя разни астри, вектри и други бързи гадинки за канарчета с него, заедно с някой от онези свирепи надписи 315d. Финансово както сега така и тогава бях пропаднал доста и се наложи да си взема 316. Тя веднага присвои името Гошко Страдалски, тъй като беше нарочена да е кола за извръщения..... (Боже какво ли съм си мислил). След това я накичих с разни дребни детайлни екстри като рекаро, джанти, пружини, волани, шперове, хидравлики и т.н, остана само най-важното - да се превъплати в бегачка с въпросният двигател от серията м50. Една кратка груба сметка показа обаче, че за двигател 2.5 и инсталацията му в е30 пари няма, и Гошко остана само мечта за сбъдване в бъдещето. След дълги безсънни нощи на смятане и мислене на схеми за нови кредити - смалих финансите на проекта излезе, че мога да се метна в джаза с някое м50б20. Това е зверче което е малко по спряло от добре поддържана 316-ка, но това е един друг въпрос и тема на разговора, вече бях твърдо решен на шест цилиндров мотор поне заради звука му. И докато рефинансирах поредният кредит половината клуб сложиха мотори и забравиха за проблемите си, и главно забравиха че са искали такива двигатели и започнаха да ориентират към М-ки, докато при мене случая се развиваше с скоростта на светлината. Проблемите не спираха и трансплантацията не мина никак гладко и бързо. След около 3 месеца мотора бе в коша с дървени трупчета и висящи спирачни маркучи :mhihi: и след още 3 запали с хилядите си проблеми.....

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В крайна сметка изсипах скромните 5-6 хиляди лева в четиривратият Гошко - който беше без окачване за щестак или сложени задни дискове шпер малко прасе и налична хидравлика - в багажника, което беше крайната точка на финансите и нервите ми. В повече ми бяха и всичките ефекти дефекти и трикове които са типични за модела е30. Нямах и бегла представа колко и какви неща ще трябват за конверсията, иначе вярвайте ми нямаше да се хвана на хорото. Дотогава бях се занимавал само с мотора м20 на базата на който си направих от 2.3 с мармалад от 2.5 в него и много други дреболии, които ми помогнаха да направя по-долу посоченото зверче истинско и силно :mhihi: поне за моите разбирания. но и това е вече само спомен.

Изображение

Изображение

След като нямаше и кой да купи горкият Тошко и да довърши започнатото в цял вид се наложи да го азпродам на части, което доведе до други криминални мисли в моята глава и така започнахме с частите и е30ките. Поработих малко с него, и не след дълго ръцете отново ме сърбяха за е30. Следващото трябваше да е нещо страшно за да може да замени лошият спомен запечатал се в главата ми. Винаги съм искал да имам М-ка и с това започна търсенето, но поради други финансови причини М-техника ми стана втората любима кола след нея :mhihi: И след като изпуснах няколко качествени екземпляра за минути от Явката - наш добър познат, се сдобих с едно друго добре познато екземплярче в този раздел - Бялата напукана пуканка. :mhihi: Тя беше голяма моя гордост, защото непрекъснато хора я снимаха. Където и да спирах, колкото и мръсна да беше..... И за нея се грижех не по лошо от предишните четири е30ки, които имах. Само за два месеца тя отнесе за около 3-4 хиляди лв инвестиции за глупости и за много кратко време и тя придоби вида, в който я познаваха повечето колеги.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Но тя пък бе гнила, не беше нито прекалено много, нито прекалено сериозно, но аз реших че ще си наблегна на бизнеса и купих и едно е39, което ме накара да погледна нещата от друга гледана точка, особено на тема возене...... Появиха се и още донори, трябваха пари за да развърна малко заемите, в които бях изпадна. Защото и бялата пуканка дойде с пари на заем. Освен това и тогавашната ми годеница не я не я харсваше хич защото била стара трошка, но какво ли и разбираше провинциялната глава на нея? Въпросителните обаче стаха много. И за съжаление решението беше едно :mhihi: и алпиновото зверче трябваше да застане редом с Гошко на плаца с разглобените каляски. В този момент си навлекох и гнева на приятели познати даже някой модернатори и на половината форум разбира се. Но и това е друга тема на разговор. В яроста си дори имаше момент, в който се бях зарекъл, че няма да взимам вече е30-ки с техните стари болежки. Наскоро обаче отново останах без возило и то никакво.... След многократна смяна на е30,е36,е34,е39. Знаете сами, че на повечето колеги придвижването е необходимост за съжаление, а парички за е39 примерно в момента накуп нямах. И ето че съм отново на етапа евтина колица мирга главица. Помислих си опел, казах си не, после си помислих VW , но и на това си казах Не. След не много задълбочено проучване из форума попаднах на един много запазен и истински екземпляр.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Е30 320 от първи собственик, 260 хиляди реални, няма много гнило, нов внос Германия и най-важното - двигателят му мърка като, че найстина туко-що е събран в баварският завод. На нашият колега Росен от Ловеч просто неможах да кажа НЕ. Колата много рязко се сдоби с кодовото име Tошко, защото бе близнак на добрата стара 316-ка с 4 врати тазове и ръчни стъкълца . :mhihi: Единственото превъзходство е вече налична хидравлика. Повтарях и се заричах на всичките си приятели, че тази кола ми е само и единствено за придвижване и няма да се правят по нея разните му Performance изпълнения и няма да простея вече, защото съм сериозен човек, и всичите тея глуспости бяха докато не ме хвана морска болест от изпусналите амортесьори и бавното движения на този обортомер. Доста си мислех какво да ги правя, дали оригиналното няма е по-добре, но простотията в мен отново надделя, и тъй като с жена ми вече сме разделени, реших че е време да мина в действие и да се хвана отново на хорото. Беше време за нов проект. Но нещо което можех гордо да посоча и да кажа : "това е моето" :mhihi:

Следващата стъпка трябва да Ви е известна - Комплект окачване на KW - Waitec ; Респективно и нови предни ботушки на 51мм ; тампони на носачите - плътни ; нови шарнири - къси и дълги ; нови накрайници - външни и вътрешни ; Биалетки ; Тампони стабилизираща щанга ; Тампони на макферсона ; Лагери на главините ; Накладки - с две думи старо не остана от долу. Колата го заслужава не заради друго, а защото по сервизна книжка има един единсвен удар и той е направен на 23.12.1992 година след като е произведена.

Изображение

Изображение

Изображение

http://www.youtube.com/watch?v=4KqFiCu_KeA

От клипа предполагам видяхте и шпер диференцияла който монтирахме по-късно вчера. Заедно с новото му огиганлно масло от Вари наливно на бмв, само че числото му беше малко крайно дълго и неприятно - 3.23 за този мотор м20 и затова реших, че е крайно време да спра да карам прахосмукачките на хората и да си сложа един качествен мотор в поне една от кочините. Разбира се за това мое решение ми помогнаха, мои добри приятели след като цял ден ги гоних безпомощно из Софииските улици, само защото на тях им беше скучно и си даваха газчица. Няма да казвам кои са, Вие се сещайте сами :mhihi:

Изображение

http://www.youtube.com/watch?v=UdSUAuztKXE

Следователно прикарахме друга моя кола е36 328 м52б28 с доработките, с които доиде от Великобритания и се захванахме за работа. Мотора е свален заедно със скоростите и климатичната перка и чакат новият си собственик. Тоест Тошко.

Изображение
Вижте какъв красавец ограбих за достойно сърчице
Изображение


Ето какво правихме и днес 17.04.09 до обяд, в момента се сваля едно бързо м20б20 :mhihi: ето малко видео на двигателя и картера, който очевидно е бил с проблемно детсвто.

http://www.youtube.com/watch?v=7Hl-YepxqsY

Изображение

Засега само ще Ви покажа и последната ми придобивка от келешлък, надявам се скоро да мога да сложа и 4-те си нови 17''-ки джанти Raid с новите им фланци и гуми Тоуо и Уоконама на колата. Дано скоро пристигне и новата седалка на D2 Racing, която съм си поръчал и волана, който искам да сложа и тогава чак щастието ми ще е пълно. :mhihi:

Изображение
Изображение



---------------------------------------------------------------------------------



http://www.youtube.com/watch?v=Y4dpZIhidtA

Ето малко снимки и видео да придобиете представа докъде я докарахме за една седмица мързелуване.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна Shondy на 04 Сеп 2009, 13:33, променена общо 19 пъти
ИзображениеИзображениеИзображение

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 17 Апр 2009, 10:51

Ами Саше освен да ти пожелая успех и дано да го завършиш тоя проект и да не свърши като другите :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.12.2007
Местоположение: мировяне сити
Пол: Мъж
Кара: 30 ки до гроб
Мечтае да кара: на метан

Мнение от igra4a-c2560xm » 17 Апр 2009, 12:37

евала саше признавам те ;)


Аватар
Мнения: 1818
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: Плевен

Мнение от TUZara` » 17 Апр 2009, 12:51

Радвам се когато има подобни проекти в българия.Много добре ще стане.Това е проекта който ще предприема и аз,някой ден кат позабогатея...Е30 с б28...кола която ще пасне най-добре на характера и крака ми :mhihi:


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 17 Апр 2009, 13:12

Абе що на първата и третата кола номера е един и същи :mhihi:


Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 29.06.2006
Пол: Мъж
Кара: си двойката че е най-сигурна

Мнение от Shondy » 17 Апр 2009, 13:13

Благодаря за подкрепата колеги ;) Сони, поръчков е номера затова :mhihi:

Ето какво правихме и днес до обяд, в момента се сваля едно бързо м20б20 :mhihi: ето малко видео

http://www.youtube.com/watch?v=7Hl-YepxqsY

Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 594
Регистриран на: 24.11.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E30-ката да си пали джапанките
Мечтае да кара: E39 M5

Мнение от JoRkAtA_pld » 17 Апр 2009, 14:15

Само мога да кажа евала колега и само така. :bowdown:

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 17 Апр 2009, 19:17

браво ,иска ми се да задържи някоя кола по-дълго че да дрифтоим повечко..поне мерак имаш :D
Изображение


Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 29.06.2006
Пол: Мъж
Кара: си двойката че е най-сигурна

Мнение от Shondy » 17 Апр 2009, 19:38

Това си мислех и аз :mhihi: по интересен факт е, че миналата година на този ден имах същото 4-врато е30 в същото положение без мотор и с готини задни джанти, чакащо трансплантация :mhihi: това се казва съвпадение..... :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 10.12.2008
Местоположение: пазарджик
Кара: е30 м20б25 e46 320d

Мнение от владо4 » 17 Апр 2009, 19:54

браво колега за силния дух и воля :bowdown: :bowdown: :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 18.04.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: е30-ките на безин
Мечтае да кара: e24

..

Мнение от MeTo_BMWto » 17 Апр 2009, 20:25

Ей Саше добре,че те е оставила жена ти да та може да се пише по един проект читаво и да се прават нещата както трябва :winky: еваларка
Изображение
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре Just e30 :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: Казанлък
Кара: икономайзер

Мнение от Madjara » 17 Апр 2009, 20:44

Колега само отлични оценки за разказа. Много добре обмислен проект, очаквам да те видя на сбора 1 май. Нали ще си там?


Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 29.06.2006
Пол: Мъж
Кара: си двойката че е най-сигурна

Re: ..

Мнение от Shondy » 17 Апр 2009, 22:21

MeTo_BMWto написа:Ей Саше добре,че те е оставила жена ти да та може да се пише по един проект читаво и да се прават нещата както трябва :winky: еваларка


Добре, че се разделихме :mhihi: иначе и тая година щях да почивам и да гледам отстрани :mhihi: Дано успея да наглася всичко, пък ако тая година е рекъл господ, може даже на сабор да ида с нея :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 17 Апр 2009, 22:28

какво общо имат Колата и Жената :dunno:... освен тънкости Изображение ... или смяна Изображение
Последна промяна ///Явор на 17 Апр 2009, 22:32, променена общо 1 път
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: ..

Мнение от ico318 » 17 Апр 2009, 22:30

MeTo_BMWto написа:Ей Саше добре,че те е оставила жена ти да та може да се пише по един проект читаво и да се прават нещата както трябва :winky: еваларка
приятелю,що за радост е това?дай да си изтрепем и децата...... хубав проект! какви са му данните на мотора?

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook