за климатика и мощноста

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: pleven
Пол: Мъж
Кара: bmw F10
Мечтае да кара: M

за климатика и мощноста

Мнение от acata » 13 Апр 2009, 15:59

здравеите колелги искам да питам ниаколко въпроса като пуснете климатика трагва ли ви перката коиято е отпред на радиатора и триабва ли да работи постояно като работи и климата знам че има две степени моята се върти като го пусна и като карам на клима няма така мощност а е 150 коня не ми се вярва да я товари толкова пък незнам мн.гадно се кара така преди карах е 36 и не го усещах климатика при вас как е?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: Варна

Мнение от BMW_TO » 13 Апр 2009, 16:09

Колега мисля, че на всички като се пусне климата и перката се включва то няма как иначе да работи. А относно мощноста пада наистина много е гадно, аз съм с 118 к.к. и направо е ужас. А 36 цата като изпреварвах спирах климата, че там пък беше ужас с има-няма 105 кк. Явно не може душата в рая и ......... !!! :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 28.02.2009
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: E46 318i '99г.

Мнение от yellowsubmarine » 13 Апр 2009, 16:25

Добре де, аз до колкото знам, а не предентирам, че знам, климатика намалява мощността, а климатроника не. Ако бъркам някой да ме поправи :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

:)

Мнение от RadioDJ » 13 Апр 2009, 16:28

yellowsubmarine написа:Добре де, аз до колкото знам, а не предентирам, че знам, климатика намалява мощността, а климатроника не. Ако бъркам някой да ме поправи :roll:


Поправям те. :D
Forced induction means torque,
torque means fun.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 13 Апр 2009, 16:31

климатик, климатроник няма значение
отразява се на мощността - свиквайте
на дизела е по-малко(като усещане) ... не питайте защо :mhihi:

мисля че перката не трябва да работи постоянно, а при нужда
поне така беше на е36-цата, но тя е с вискосъединител
тук не съм гледал още

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 28.02.2009
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: E46 318i '99г.

Мнение от yellowsubmarine » 13 Апр 2009, 16:38

Ами аз никога не изключвам климатроника и не ми е направило впечатление :shock:
Колко коня ми сваля от 118-те ?

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 6.04.2009
Местоположение: София

Мнение от carcass » 13 Апр 2009, 17:38

Колко от вас имат климатик вкъщи ?!
А дали сте забелязвали огромното перчище м/у решетките на външното тяло ? :mhihi:
Е те тва в колите е същото, ама по-умалено.
Разликата м/у климатик и климатроник е, че едното като си стигне градусите (климатроника), турбината (оназ перка отбед дет се врътка като луда, охлажда течноста (фреона), която стига до турбината) започва да работи на по-малки обороти. Докато климатика си джази нон-стоп. :mhihi:
И те така. ;)

Притесненията ти трябва да дойдат когато след натискане на "снежинката" или "АС", спре да се чува "цък" + бучене или не ти се включва перката. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Мнение от Biankonero » 13 Апр 2009, 18:41

И тук е с виско и сработва само при нужда - колегата по-нагоре е дал добър пример... ;) И естествено, че се отразява на мощността, но като стъпиш малко повече не се усеща... ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 28.02.2009
Местоположение: Sf
Пол: Мъж
Кара: E46 318i '99г.

Мнение от yellowsubmarine » 15 Апр 2009, 10:53

Кажете тия копченцата на климароника в дясно дето са за обдухване на предния и задния джам какъв цвят трябва да светят като са включени, че мойте светят оранжево, а снежинката си свети в зелено :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 6.04.2009
Местоположение: София

Мнение от carcass » 15 Апр 2009, 11:46

yellowsubmarine написа:Кажете тия копченцата на климароника в дясно дето са за обдухване на предния и задния джам какъв цвят трябва да светят като са включени, че мойте светят оранжево, а снежинката си свети в зелено :roll:


Ъъъ ... зелено = премини; оранжево = внимание. :drinking:

Всичко ти е ОК. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 15 Апр 2009, 16:50

абе колко е ок незнам но на моята дизел е 320 д не се върти постоянно перката :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 17.10.2007
Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: F10 525d AT

Мнение от Jenerala » 15 Апр 2009, 18:11

Някъде четох че климатика(климатроника) може да отнеме 10-30% от мощността на моменти.
А понеже си патих от перка и накрая я смених :bcry: - мисля че трябва да работи постоянно(при включена клима) дори и много бавно, понеже тя не е на степени а с плавно регулиране на оборотитекоето се постига благодарение на управлението(платката) която е в рамката на перката благодарение на която перката струва 704лв.:bcry:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 15 Апр 2009, 22:56

Перката се включва само когато прес датчика отчете повишено налягане на фреона, а това се случва когато работи компресора известно време. На практика перката се включва няколко минути след включването на климатика. Самата перка има 16 фиксирани скорости, които се определят от платката която е монтирана на кожуха. Тази платка взема информация от датчика за налягане на фреона и ако колата е без виско и от термо сонда монтирана в двигателя. На базата на тези два сигнала платката определя с каква скорост да се върти перката. Разликата между климатика и климароника е че климатроника се изключва когато в купето се достигне определената температура и това става чрез микропроцесорно управление. Обикновеният климатик също се изключва като достигне опредеделена температура(поне на Пасатора ми беше така), но системата е реализирана с едно реле и датчик и регулирането не е толкова прецизно а на степени, като на последната не се изключва. На Е46 не зная така ли действа обикновения климатик. Не ме питайте откъде зная за тази система, че като се сетя как прекарах миналото лято....:banghead:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Мнение от Next » 15 Апр 2009, 23:03

пълноценен отговор за заключване на темата :D
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook