Лампа на акумулатора

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Мнение от KUM4o » 05 Апр 2009, 8:11

Да само тази лампа не иска.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Чепърлинци
Пол: Мъж
Мечтае да кара: самолет с педали
Детайли за колата: BMW E 36 coupe 316i M43

Мнение от aisikterix » 05 Апр 2009, 11:29

Братле причини има много за да не свети лампата .
1. бушончето
2.Кабела кото е от динамото към зарядната лампа.
3.Самата платка където контактува лампичката на таблото.
4.смени си колектора на четките
Ако само при форсиране зарежда значи колекторчето и четките не правят добър контакт.Може да сменяш неколко пъти четки но като е износен колетора нема да стане .
Ако пък зарежда самото динамо в норми при нормални обороти.значи ти се губи връзката към контролната лампа което ше рече че или кабелчето дето е от динамото или е бушонякът.Или пък самото гнездо на лампата на таблото е презакано .По принцип като се даде колата на контакт се податва напрежение на възбудитеклните намотки(дебелия кабел) на динамото.Веригата за контролната лампа се затваря през четките посредством колекторите (тънкия кабел) на динамото(алтернатора)Има и един друг вариант който може да не ти свети лампата -това е ако има дефект в самото "реле зарядка" Те са капсуловани и не подлежи на ремонт .Чувал съм че и те прават проблеми.Така че вземи един съвсем елементарен мултицет и почни да мериш.Най напред от димамото тръгни да видиш дали зарежда в нормии ,после проследи дали след релето ти отива ток към зарядната лампа (тънкия кабел) .Бушоните виж и най накрая погледни дали ти идва ток в самото табло за лампата .Може и в обратен ред да почнеш.УСПЕХ
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Мнение от KUM4o » 05 Апр 2009, 12:37

Сега премерих всичко и при подаден контакт ,когато трябва да свети лампата напрежението на синия(малкия) проводник спрямо маса е 0.18 волта.При запален двигател напрежението спрямо маса е 0.20волта ,а когато изфорсирам двигателя тогава напрежението става 13.8-13.9 волта дори и в ниските обороти.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Мнение от KUM4o » 05 Апр 2009, 13:09

Сега замерих и гнездотото на самата лампичка в таблото до там не стига никакво напрежение.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Чепърлинци
Пол: Мъж
Мечтае да кара: самолет с педали
Детайли за колата: BMW E 36 coupe 316i M43

Мнение от aisikterix » 05 Апр 2009, 21:54

Значи според мен не ти прават четките добър контакт с колекторите или релето ти се ебава друго нема кво да е си мисля .Щом като ти пуска повече ток при форсиране е по вероятно да са четките и колекторчетата.В смисъл ако си сменял четки колекторите са изтъркани -самите четки- не достига една от двете до пълен контакт с колектора .и От там не идва ток до таблото за да го отчете лампичката .С какво динамо си ако искаш цъкни на скайпа ми :aisikterix
ИзображениеИзображениеИзображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook