Kaква ламбда сонда М50Б20/ съвети за монтаж

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Kaква ламбда сонда М50Б20/ съвети за монтаж

Мнение от Hellrider » 14 Мар 2009, 19:40

Дайте съвет каква трябва да е ламбдата-марка, универсалните стават ли или не :roll:
Също ме интересува има ли нещо по-специално при монтажа или просто развивам старата-навивам новата, закачам буксата и якооо газ :) някакви смазки, оплътнители, моменти на затягане и др. такива.... :roll:
Оригиналната е бош,но в дару е почти 400лв
Предлагат ми Беру за 140, дали са читави?
Последна промяна Hellrider на 19 Мар 2009, 16:45, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Мнение от BT9028BA » 14 Мар 2009, 20:09

Аз си взех на NJK и вече една година нямам ядове

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Мнение от Kambe » 14 Мар 2009, 20:11

колега ще кажеш ли NJK-то за какви парички я взе сондата :roll:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Мнение от BT9028BA » 14 Мар 2009, 20:14

Kambe написа:колега ще кажеш ли NJK-то за какви парички я взе сондата :roll:


Мисля че беше 80 или 90 лева

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '01 E46 318Ci

Мнение от joreto_88 » 14 Мар 2009, 20:18

Аз си взех на Hella за 246 лв с отстъпката - иначе 307лв. Попитах моя майстор за тези на Beru той ми каза следното: Едно време правеха качествени части, но сега на пазара се появиха доста ментета. Той работи само със скъпи и качествени части. Не го интересува колко време ще стои колата в сервиза и колко пари ще излезне ремонта, интересува го да е направена като хората и да няма рекламации. Казах му че колеги от форума хвалят NJK, Bocsh, Beru и т.н. и че от доста време са с тях и нямат ядове, а той отвърна че не се знае до кога. По-добре дай веднъж повече пари, отколкото на няколко пъти по малко. Не казвам и че е гаранця че моята няма да сдаде багажа по-бързо от някоя универсална. Всичко си е въпрос на преценка и на финаносви възможности.

Edit: Току що прочетох следното нещо в една друга тема за ламбда сонда, която следех с интерес преди да си купя моята

turbo написа:Хммм, ако си БЕЗ Ванос и съответно с БОШ мотроник може и да ти е толкова парици сондата (около 170лв), но ако си с М50Б20 с Ванос и съответно СИМЕНС и да се утепаш не можеш да слезеш под 200 лв. за сондата. :shock:

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 15 Мар 2009, 10:49

Отиваш в КИРОВ БОШ и си купуваш една Сонда Универсална на БОШ . Оригиналната ти е БОШ ... ! ! ! Струва без отстъпката 170лв , на мене ми доде малко над 110лв с отстъпката :winky:
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 17 Мар 2009, 21:27

Има ли начин как да разбера дали ми е мудна сондата?
Ако причината за поклащането и неравномерната работа е от лабдата и я откача от буксата дали ще има разлика и възможно ли е да е от нея изобщо.
С откачена сонда и всичко друго в изправност възможни ли са насичания и неравномерност в работата :roll:
Иначе съм се ориентирал към БОШ и стига да намеря приемлива цена ще я сменя и без да съм сигурен, че е в нея проблема :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 18 Мар 2009, 0:41

Hellrider написа:Има ли начин как да разбера дали ми е мудна сондата?
Ако причината за поклащането и неравномерната работа е от лабдата и я откача от буксата дали ще има разлика и възможно ли е да е от нея изобщо.
С откачена сонда и всичко друго в изправност възможни ли са насичания и неравномерност в работата :roll:
Иначе съм се ориентирал към БОШ и стига да намеря приемлива цена ще я сменя и без да съм сигурен, че е в нея проблема :)


иам как да разбереш варианти няколко най лесния но даваш парички отиваш в сервиз закачат ти колата на диагностика и ти казват всичко дори и ти можеш да гледаш и да видиш с каква скорост ти се променят показанията на лмбдата трябва да варират в интервала 0-1,0V и да прескачат много брзо не дасе сменят бавно тогава ти е добре ако стойностите се променят бавно е мудна
Другия вариант е лягаш под колата виждаш каде е ламбдата и сега според зависимост с колко кабела ти е мисля че бяха сив бял и черен едното маса другото ти подава инфото кам компа и ако има подгрев по третия тече ток + с карфица пробождаш кабела черния и сивия ако не се лажа май беше палиш колата подаваш си газ и гледаш стойностите на мулти цета като разбира се си го сложил на най малак обхват не тече повече от 1V и по сащия принцип както на диагностиката следиш данните
Ако я откачиш по добре няма да стане защотот компа ще отчете че липсва ще подава грешна информация ще започне да гори повече и ....
PNR@abv.bg
София
0888779546

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 1.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 328i
Детайли за колата: Estoril blue Convertible - the best e36 :)

Мнение от tin » 18 Мар 2009, 14:56

те не са ли две за b20 ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 19 Мар 2009, 16:55

с две/три са на М52, М50Б20 без ванос има само една преди катализатора :)
а я кажете има ли нещо по-специално при монтажа или просто развивам старата-навивам новата, закачам буксата и якооо газ :) някакви смазки, оплътнители, моменти на затягане и др. такива.... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '01 E46 318Ci

Мнение от joreto_88 » 19 Мар 2009, 17:27

Hellrider написа:с две/три са на М52, М50Б20 без ванос има само една преди катализатора :)
а я кажете има ли нещо по-специално при монтажа или просто развивам старата-навивам новата, закачам буксата и якооо газ :) някакви смазки, оплътнители, моменти на затягане и др. такива.... :roll:


Нищо специално няма. Само че трябва да откачиш цялата изпускателна система и да си освободиш място за ключа. Аз тръгнах да разхлабвам от колекторите, но шпилките и гайките бяха много ръждясали и ги оставих, за да не ги скъсам (на една Е34 535 ги скъсах и чакахме около месец един стругар да разпробие старите шпилки, да навинти резба и да изработи новите шпилки.) За това направо от главата развих всичките 24 шпилки (една от които изгубих) и от там увисна, но пак НЕдостатъчно. В крайна сметка в/у един ключ 22 игра флекса и го направихме тип за тръбички. Гаечния не заставаше под правилен ъгъл и имаше опасност от превъртане и заобляне на гайката. При свалянето на старата сонда лесно - штрак с резачките буксата и нахлундзих звездата, иначе не минава през буксата, ама на новата сонда нямаше как просто да отрежа буксата и после да я наставям. Един ключ е 4-5лв, а сондата 246лв. Еми това е от мен, успех в начинанието.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 11.05.2007

Мнение от bobo_ld » 19 Мар 2009, 19:24

Ако вземеш оригинална сонда [b]не запоявай каблите, в противен случай има огромна вероятност да изгори още преди да си палнал или след няколко дни. Казвам го от опит. Използвай снадките за кабели в комплекта - те не случайно са там ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: 01 E46 318

Мнение от Yed » 19 Мар 2009, 19:32

bobo_ld написа:Ако вземеш оригинална сонда [b]не запоявай каблите, в противен случай има огромна вероятност да изгори още преди да си палнал или след няколко дни. Казвам го от опит. Използвай снадките за кабели в комплекта - те не случайно са там ;)
А проблем ли е ако се удължът кабелите на сондата като се оголят и понадят с други кабели и само да зе завъртят и с термо шлауфка?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 11.05.2007

Мнение от bobo_ld » 20 Мар 2009, 14:52

Не е проблем, но е по-добре с удължители. Струват по 20-30 ст.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София

Мнение от DencheSso » 12 Юни 2009, 18:14

А как да разберем ако си купуваме ламбда 2-ра употреба дали е читава, гледам тука във форума доста ги продават и има хора който ги купуват.
И как се развалят тея сонди изведнъж се разваля нацяло (като крушка или свети или не) или е възможно да е развалена на половина.
Аз четох из Гооглето за тях и там им дават 80 000 км живот и на всеки 30 000 км да ги проверяваме дали са здрави.

П.С търсих доста из форума ама отговор на точно тези мой въпроси ненамерих и затова пиша в тази тема :uups:
"The Beast" (звяра).

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook