Замяна на М51 мотор с М50/52б20 - какво е нужно?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Замяна на М51 мотор с М50/52б20 - какво е нужно?

Мнение от ///M3-E36 » 14 Мар 2009, 16:15

Интересува ме какво е нужно за преминаване от М51 мотор към М50/52б20. Какво мога да ползвам от дизеловия мотор (всичко дето е в коша и не само) и какво ще трябва още да сменя, за да стане конверсията. Причината е, че мойта печка пукна глава и не ми се занимава да я правя, поради ясни финансови причини.
Надявам се на точни и пълни отговори.
Радиатор, генерация, предполагам ще трябва да се сменят, компа също. Какво друго?

п.п.
След конверсията как седят нещата с пререгистрация на новия мотор в КАТ? И какво се прави изобщо.
Благодаря предварително ;)
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 20.02.2005
Местоположение: BMW LAND

Мнение от fireblade » 14 Мар 2009, 16:20

табло, с резервоара трябва да се заиграеш ,бензинова помпа ,кардан ,дифа ще ти доиде бая дългичък, и още куп дребни неща ;)
BMW POWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 20.10.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 ТД

Мнение от matros » 14 Мар 2009, 16:30

според мен няма смисъл да се занимаваш.освен мотор(обурудван),табло с инсталацията и други проблеми ще излезнат.По добре си оправи главата ако е само това де.Или продавай на части и си вземи цяло Е36 с М50(52) не са ве4е такива цените каквито бяха преди няколко месеца

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 14 Мар 2009, 16:34

matros написа:според мен няма смисъл да се занимаваш.освен мотор(обурудван),табло с инсталацията и други проблеми ще излезнат.По добре си оправи главата ако е само това де.Или продавай на части и си вземи цяло Е36 с М50(52) не са ве4е такива цените каквито бяха преди няколко месеца

То хубаво да я оправя, ама 1500лв за нова глава нещо :confused: Пък да слагам ползвана няма гаранция, че ще изкара много. Затова съм пуснал темата. На части ще има да я продавам половин година (а и нямам гараж, където да я държа).
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Мнение от Jim Beam » 14 Мар 2009, 17:28

Бе праскай една заварка и не му мисли. Що ще си усложняваш живота :roll:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 10.01.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 325i

Мнение от /////M » 14 Мар 2009, 18:45

Jim Beam написа:Бе праскай една заварка и не му мисли. Що ще си усложняваш живота :roll:



заварка, но зависи колко е дълбока пукнатината..... :roll: а колега 1500 лева е много за глава. на м50б25 взимах глава без валове за 900 лева и пак са много ама са кът тези глави. разходи се по симеон и търси гола глава (без валове и клапани) и повече то 600 лева не давай. Стегни си колицата и си свиркай. при мен излезе 2000 лева всичко, нооооо на мен ми бяха криви и клапаните. надявам се да се вместиш в 1000-дарката. ремонтираш ли го мотора е нов..... мое мнение. успех!!!!!

ПС. много големи и слаби глави имат баварките бееее. знам че се чудиш дали изобщо да я правиш. търси.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Мнение от BT9028BA » 14 Мар 2009, 18:55

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=137958&highlight=%E3%EB%E0%E2%E0

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=137813&highlight=%E3%EB%E0%E2%E0

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=128434&highlight=%E3%EB%E0%E2%E0

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=137293&highlight=%E3%EB%E0%E2%E0

Лъчка по добре си намери глава за ТДС-са - най-евтино ще ти излезе според мен

Но пак ако си решил да сменяш мотора не ми се вярва да ти излезе повече от 1200 лева със всичко което трябва да смениш и за майстори да плащаш

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 14 Мар 2009, 19:08

/////M написа:
Jim Beam написа:Бе праскай една заварка и не му мисли. Що ще си усложняваш живота :roll:



заварка, но зависи колко е дълбока пукнатината..... :roll: а колега 1500 лева е много за глава. на м50б25 взимах глава без валове за 900 лева и пак са много ама са кът тези глави. разходи се по симеон и търси гола глава (без валове и клапани) и повече то 600 лева не давай. Стегни си колицата и си свиркай. при мен излезе 2000 лева всичко, нооооо на мен ми бяха криви и клапаните. надявам се да се вместиш в 1000-дарката. ремонтираш ли го мотора е нов..... мое мнение. успех!!!!!

ПС. много големи и слаби глави имат баварките бееее. знам че се чудиш дали изобщо да я правиш. търси.....


1500 за НОВА глава ми казаха (може да се смъкне от цената, но не много). Ще видим какво ще се прави като отворим мотора. Дотогава искам да събера достатъчно информация, за да си реша дали да я правя или да взимам друг мотор, пък моя да отива в раздел Продава за части.. ;)
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 20.10.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 ТД

Мнение от matros » 14 Мар 2009, 19:31

:OT: а каква е причината на се пукне главата колега?Прегрял ли си я?или?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 14 Мар 2009, 19:35

Не съм я прегрявал.. първо парното почна да духа по-хладно, но не загряваше до вчера. Вчера пътувах извън града и при скорост около 150км/ч стрелката почна да се мести надясно. Отпуснах гаста и температурата се нормализира, докато не се гласих вече да паркирам и започна много бързо да се качва. После от там до сервиза съм спирал 4-5 пъти, че да не я прегрея.. Водната помпа и термостата са сменени преди 5-6000км. Не знам що така стана :confused:
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 14 Мар 2009, 19:41

вижте пак помпата да не е била ментелива и да превърта оста :idea:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 14 Мар 2009, 19:50

От прочетеното до тук останах с впечатление, че ти все още не си свалил главата и не си направил скенер за да видиш дали е спукана?

Така както си описал в последния си пост мотора не е оставал без антифриз така ли?
Ако е така шанса да си я спукал е много малък.

Целия ти проблем е от превъртяла водна помпа или блокирал затворен термостат.

Спокойно прегледай всичко внимателно не бързай така генерално с главата ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 10.01.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 325i

Мнение от /////M » 14 Мар 2009, 19:56

///M3-E36 написа:Не съм я прегрявал.. първо парното почна да духа по-хладно, но не загряваше до вчера. Вчера пътувах извън града и при скорост около 150км/ч стрелката почна да се мести надясно. Отпуснах гаста и температурата се нормализира, докато не се гласих вече да паркирам и започна много бързо да се качва. После от там до сервиза съм спирал 4-5 пъти, че да не я прегрея.. Водната помпа и термостата са сменени преди 5-6000км. Не знам що така стана :confused:


най-вероятлно ти е изпуснала гарнитурката. не е мешала вода с масло, но е надувала компресия в охладителната система. от там като надуе много спира да върти водата. спира парното и загрява от нормална температура за секунди. при мен беше идентично. би трабвало от известно време да ти е давала ядове ( да пали трудно, да прекъсва по малко). аз се надявах да се само гарнитурата обачеееее не....... при мен и помпата и термостата бяха купени от камор обаче уви не ме спаси това.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 14 Мар 2009, 19:59

Да, ама мисля, че е смесила масло с антифриз, щото вече на щеката ми излиза над максимума... Иначе проблеми с палене и прекъсване не съм имал изобщо. Не съм я оставял без охладителна течност. Първо избяга парното (закоето пуснах тема), а сега и това. Като я разглобим ще видим какво е положението. Във всеки случай каквото е - това е :roll:

п.п.
Водната помпа не превърта, понеже като съм на скорост по-бавно загрява (турбинката се върти по-бързо), а като освободя от скорост - пред очите ми загрява.

п.п.2:
Водната помпа е натрошена, гарнитурите на капака на главата и тоя на колекторите също. Имало е и въздух в системата. Утре трябва да е готова любимката ми :P
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook