S50B30 vs. S50B32
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- McClane
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 10.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10
S50B30 vs. S50B32
Здравейте колеги,
искам да науча повечко инфо за тези 2 двигателя-съществени разлики м/у двата,предимства и недостатъци.
Пробвах да потърся с търсачката,но не намерих нещо съществено писано тук по тази тема
Това е което намерих с помоща на гугъл
S50B30
The S50B30 was a special sports-oriented 3.0 L version, which powered the RoW spec E36 M3. Power is 286 hp (210 kW). The S50B30 has a bore of 86 mm and a stroke of 85.8 mm, with a total displacement of 2990 cc. The engine has a maximum permissible speed of 7280 rpm +/-80, and a permissible constant speed of 7000 rpm. It used an ITB intake system with an oversized MAF and a tubular exhaust manifold. The cylinder head was unique and the VANOS system was more advanced than the one used on normal M50s.
S50B32
The S50B32 was an evolution version of the S50B30. Power of the 3.2 L version is 321 hp (239 kW). This engine has a bore of 86.4 mm and a stroke of 91.0 mm giving a displacement of 3201 cc. It has a maximum permissible speed of 7600 +/-50 rpm, and a permissible constant speed of 7400 rpm.
Източник
Но по интересното се крие може би тук
Очаквам вашите градивни мнения и коментари!
искам да науча повечко инфо за тези 2 двигателя-съществени разлики м/у двата,предимства и недостатъци.
Пробвах да потърся с търсачката,но не намерих нещо съществено писано тук по тази тема

Това е което намерих с помоща на гугъл

S50B30
The S50B30 was a special sports-oriented 3.0 L version, which powered the RoW spec E36 M3. Power is 286 hp (210 kW). The S50B30 has a bore of 86 mm and a stroke of 85.8 mm, with a total displacement of 2990 cc. The engine has a maximum permissible speed of 7280 rpm +/-80, and a permissible constant speed of 7000 rpm. It used an ITB intake system with an oversized MAF and a tubular exhaust manifold. The cylinder head was unique and the VANOS system was more advanced than the one used on normal M50s.
S50B32
The S50B32 was an evolution version of the S50B30. Power of the 3.2 L version is 321 hp (239 kW). This engine has a bore of 86.4 mm and a stroke of 91.0 mm giving a displacement of 3201 cc. It has a maximum permissible speed of 7600 +/-50 rpm, and a permissible constant speed of 7400 rpm.
Източник
Но по интересното се крие може би тук
Очаквам вашите градивни мнения и коментари!
- smeltera
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 5.09.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е70 35sd
- Мечтае да кара: x5 m50d
- Детайли за колата: много хубава,много гиздава
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Колега за Б30 не мога да кажа защото не съм имал, но съм карал. Мога да кажа само, че разликата в вървенето е доста осезаема между двата мотора, макар че разликата не е кой знае колко голяма в параметрите им. Много зависи при закупуването на какъв мотор ще попаднеш, т.е. дали ще иска някакъв ремонт и колко сериозен би бил той. Но все пак в каквото и състояние да е всичко се ремонтира, а как ще стъпи финансово е отделен въпрос. Ако имаш шанс да избираш между двата и финансовата възможност, Б32 е правилния избор. Не знам твоята логика каква е, но аз ако имам възможност за по-голямо, няма да си купя по-малко. За техническа информация мисля, че си намерил достатъчно от чуждите сайтове и форуми.
П.С. всяка една машина може да е кекава когато има проблеми!
П.С. всяка една машина може да е кекава когато има проблеми!
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
доста хора казват че В30-та е по корава 


"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- bojanov-is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 637
- Регистриран на: 29.03.2008
- Местоположение: Velingrad
- Пол: Мъж
Гецата написа:доста хора казват че В30-та е по корава

Преобладават собствениците на б30 в БГ, които не са имали допир до б32 и за това по често можете да чуете положителни коментари за б30. Моето наблюдение е че б32 е доста по-добрия мотор, във всяко едно отношение, плюс това е първия литров мотор на БМВ, тоест първият сериен мотор с повече от 100 коня на 1000 куб. см, което си има своето място в историята 


- McClane
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 10.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Темата ми е породена и от някои такива коментари
Иначе от това което съм изчел и аз мисля,че Б32 е по-добрия и по-балансиран мотор,а и в комбинация със 6ст. ск. кутия

BESSNIA написа:smurf4o написа:BESSNIA написа:ediediedi написа:///MapTo написа:Какво шоу бе хора?
То ако 286 коня вързани в задно със шпер не се въртят в кръг...
Защо не я сравните с някоя от М-ките,които Явор вкара в бг?
Независимо дали вече моторите са в други купета,пуснете го с някой събрат да видим колко е читава и на драг и на италианско..
Искарваи ги тия М-ки срещо таз да видиме колко е 286 коня ДА ИЗЛИЗЯ 3.2
незнам дали знаеш ,че 3,0 е по корав мотор от 3,2 и върви повече от 3,2 говорим ако и двете коли са еднакво читави
не че нещо ама тва кЪ ше стане
286 vs 321 ?
лесно ще стане отвори малко сайтове прочети ,какво пише виж малко данни на двата мотора като например кой колко масло събира и най вече покарай едата и другата.
Иначе от това което съм изчел и аз мисля,че Б32 е по-добрия и по-балансиран мотор,а и в комбинация със 6ст. ск. кутия

- Strabex
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 5.07.2005
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: '09 E60 535d
стан написа:много ясно, разликата в конете между 321 и 286 е колкото между 316 и 325, освен това е с двоен ванос и 6 скорости все плюсове
доколкото съм чел по чуждестранните форуми и слушал от по-запознати б30-то го водят по идиотоустойчив и здрав двигател, моята кола е с б30 и съм много доволен. скоро чакам едно 3.2 и ще ви кажа как е. Ще ми е интересно Явор какво ще каже за дилемата

- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
kal написа:Преобладават собствениците на б30 в БГ, които не са имали допир до б32 и за това по често можете да чуете положителни коментари за б30.
хора които са имали допир и до двата двигателя казват че В30-ка е по идиотоустойчив както каза Strabex

и за протокола Б30 също има с 6 скорости


"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Това е като сравнение м/у М50 и М52. М50 е по-дуракоустойчив от М52, но айде да си признаете колко човека от вас точно ги интересува дали двигателят ще изкара 900 000км или 800 000км? Или дали единият успява да издържи надуване до 1.6 бара, а другият до 1.2?
Да, S50B30 е по-ЗДРАВИЯТ двигател, но и по-слабият като характеристики. Ако мислиш да му слагаш турбота-мурбота с идиотски параметри насочи се към него. Ако мислиш да е стоков или с по-малко бууст B32 е по-добрият избор (имай впредвид, че може да издържи без проблеми до около 500к.с.).
Аз лично бих взел B32 ако имах тази възможност защото не бих слагал турбо, а по-скоро някой чарджър ако изобщо се случи. Помисли си кое би си взел 325 или 328... Същото е и с S50B30 или S50B32? И за да не си говорим просто глупости:
Да, S50B30 е по-ЗДРАВИЯТ двигател, но и по-слабият като характеристики. Ако мислиш да му слагаш турбота-мурбота с идиотски параметри насочи се към него. Ако мислиш да е стоков или с по-малко бууст B32 е по-добрият избор (имай впредвид, че може да издържи без проблеми до около 500к.с.).
Аз лично бих взел B32 ако имах тази възможност защото не бих слагал турбо, а по-скоро някой чарджър ако изобщо се случи. Помисли си кое би си взел 325 или 328... Същото е и с S50B30 или S50B32? И за да не си говорим просто глупости:
Drivetrain
How is the Euro-spec M3's 3.2-liter engine (S50 B32) different from the previous version (S50 B30)?
When creating the 3.2-liter M3 engine, BMW M relied upon much of the experience it had gained when designing the V12 engine for the McLaren F1 supercar. In the end, the S50 B32 incorporated the following improvements over the S50 B30 engine used in the original Euro-spec E36 M3:
-Increased bore to 86.4mm (from 86.0mm) and lengthened stroke to 91.0mm (from 85.8mm) for a total capacity of 3,201cc (from 2,990cc)
-Increased compression ratio to 11.3:1 (from 10.8:1)
-Advanced BMW/Siemens MSS50 engine management system able to compute 20 million instructions per second
-Double VANOS continuously variable valve timing on both intake and exhaust strokes
-Lightweight pistons
-Improved dual-mass flywheel
-Graphite-coated conrods
-Larger inlet valves
-More efficient intake and exhaust systems
-Second oil pump
The result of these changes boosted horsepower from 286 hp (DIN) at 7,000 rpm to 321 hp (DIN) at 7,400 rpm. Maximum torque also increased from 236 lb/ft at 3,600 rpm to 258 lb/ft at 3,250 rpm. This was the first street-legal BMW engine to achieve over 100 hp per liter.
Да, ама не серийно.Гецата написа:и за протокола Б30 също има с 6 скорости

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- oxam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 752
- Регистриран на: 16.01.2005
- Местоположение: лондон
- Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10
стан написа:много ясно, разликата в конете между 321 и 286 е колкото между 320 и 325, освен това е с двоен ванос и 6 скорости все плюсове
ти сигурен ли си че е е много ясно?



най-многото коне които някога са излизали на дино от б32 са 300-305, повечето са в региона на 290, бмв малко са се надценили с цифрите
повечето б30 дават 286-290 коня, има случаи и на 295
говорим за стандартни мотори
двойният ванос е само минус - не искам да ти кажа колко често се случва да гръмне и оттам мотора без масло и на салата, ако го хванеш на време ремонта е около 1000 евро
6 скорости - разликата е само в 6тата скорост за икономия, числата на първа до пета са еднакви





- КУНИ
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 28.05.2006
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
[quote="oxam"][/quote]
каза ли им го, аааа?
п.с - след този пост моля темата да се заключи, че се изчерпа
каза ли им го, аааа?
п.с - след този пост моля темата да се заключи, че се изчерпа

35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани