S50B30 vs. S50B32

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 786
Регистриран на: 10.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10

S50B30 vs. S50B32

Мнение от McClane » 13 Фев 2009, 22:50

Здравейте колеги,
искам да науча повечко инфо за тези 2 двигателя-съществени разлики м/у двата,предимства и недостатъци.
Пробвах да потърся с търсачката,но не намерих нещо съществено писано тук по тази тема :confused:

Това е което намерих с помоща на гугъл :arrow:

S50B30
The S50B30 was a special sports-oriented 3.0 L version, which powered the RoW spec E36 M3. Power is 286 hp (210 kW). The S50B30 has a bore of 86 mm and a stroke of 85.8 mm, with a total displacement of 2990 cc. The engine has a maximum permissible speed of 7280 rpm +/-80, and a permissible constant speed of 7000 rpm. It used an ITB intake system with an oversized MAF and a tubular exhaust manifold. The cylinder head was unique and the VANOS system was more advanced than the one used on normal M50s.

S50B32
The S50B32 was an evolution version of the S50B30. Power of the 3.2 L version is 321 hp (239 kW). This engine has a bore of 86.4 mm and a stroke of 91.0 mm giving a displacement of 3201 cc. It has a maximum permissible speed of 7600 +/-50 rpm, and a permissible constant speed of 7400 rpm.
Източник

Но по интересното се крие може би тук

Очаквам вашите градивни мнения и коментари!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 28.05.2006
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж

Мнение от КУНИ » 13 Фев 2009, 22:55

много се забави тази тема - откога я чакам :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 14 Фев 2009, 9:09

не 4е искам да всявам смут но мисля 4е и двата двигателя са кекави проу4ил съм ги и не мисля 4е стават за това което съм намислил за моето купе..ориентирал съм се към S62 или S85 :shock:

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 5.09.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW Е70 35sd
Мечтае да кара: x5 m50d
Детайли за колата: много хубава,много гиздава

Мнение от smeltera » 14 Фев 2009, 9:22

Всеки се ориентира според възможностите си.А това че са кекави едва ли е така,това е М.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Giovanni » 14 Фев 2009, 14:22

Колега за Б30 не мога да кажа защото не съм имал, но съм карал. Мога да кажа само, че разликата в вървенето е доста осезаема между двата мотора, макар че разликата не е кой знае колко голяма в параметрите им. Много зависи при закупуването на какъв мотор ще попаднеш, т.е. дали ще иска някакъв ремонт и колко сериозен би бил той. Но все пак в каквото и състояние да е всичко се ремонтира, а как ще стъпи финансово е отделен въпрос. Ако имаш шанс да избираш между двата и финансовата възможност, Б32 е правилния избор. Не знам твоята логика каква е, но аз ако имам възможност за по-голямо, няма да си купя по-малко. За техническа информация мисля, че си намерил достатъчно от чуждите сайтове и форуми.

П.С. всяка една машина може да е кекава когато има проблеми!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Мнение от Гецата » 14 Фев 2009, 17:38

доста хора казват че В30-та е по корава ;)
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 637
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Velingrad
Пол: Мъж

Мнение от bojanov-is » 14 Фев 2009, 18:36

Гецата написа:доста хора казват че В30-та е по корава ;)


:yes: и аз така съм чувал че В30 е по здрав и по икономичен мотор

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 18.04.2004

Мнение от kal » 14 Фев 2009, 19:25

Преобладават собствениците на б30 в БГ, които не са имали допир до б32 и за това по често можете да чуете положителни коментари за б30. Моето наблюдение е че б32 е доста по-добрия мотор, във всяко едно отношение, плюс това е първия литров мотор на БМВ, тоест първият сериен мотор с повече от 100 коня на 1000 куб. см, което си има своето място в историята ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 14 Фев 2009, 19:32

много ясно, разликата в конете между 321 и 286 е колкото между 320 и 325, освен това е с двоен ванос и 6 скорости все плюсове
Последна промяна стан на 14 Фев 2009, 21:14, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 786
Регистриран на: 10.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10

Мнение от McClane » 14 Фев 2009, 20:11

Темата ми е породена и от някои такива коментари :arrow:
BESSNIA написа:
smurf4o написа:
BESSNIA написа:
ediediedi написа:
///MapTo написа:Какво шоу бе хора?
То ако 286 коня вързани в задно със шпер не се въртят в кръг...
Защо не я сравните с някоя от М-ките,които Явор вкара в бг?
Независимо дали вече моторите са в други купета,пуснете го с някой събрат да видим колко е читава и на драг и на италианско.. ;)


Искарваи ги тия М-ки срещо таз да видиме колко е 286 коня ДА ИЗЛИЗЯ 3.2 :driving:

незнам дали знаеш ,че 3,0 е по корав мотор от 3,2 и върви повече от 3,2 говорим ако и двете коли са еднакво читави

не че нещо ама тва кЪ ше стане
286 vs 321 ?

лесно ще стане отвори малко сайтове прочети ,какво пише виж малко данни на двата мотора като например кой колко масло събира и най вече покарай едата и другата.


Иначе от това което съм изчел и аз мисля,че Б32 е по-добрия и по-балансиран мотор,а и в комбинация със 6ст. ск. кутия :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 5.07.2005
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: '09 E60 535d

Мнение от Strabex » 14 Фев 2009, 20:12

стан написа:много ясно, разликата в конете между 321 и 286 е колкото между 316 и 325, освен това е с двоен ванос и 6 скорости все плюсове


доколкото съм чел по чуждестранните форуми и слушал от по-запознати б30-то го водят по идиотоустойчив и здрав двигател, моята кола е с б30 и съм много доволен. скоро чакам едно 3.2 и ще ви кажа как е. Ще ми е интересно Явор какво ще каже за дилемата :roll:

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Мнение от Гецата » 15 Фев 2009, 23:07

kal написа:Преобладават собствениците на б30 в БГ, които не са имали допир до б32 и за това по често можете да чуете положителни коментари за б30.

хора които са имали допир и до двата двигателя казват че В30-ка е по идиотоустойчив както каза Strabex ;)
и за протокола Б30 също има с 6 скорости :twisted:
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 17 Фев 2009, 11:42

Това е като сравнение м/у М50 и М52. М50 е по-дуракоустойчив от М52, но айде да си признаете колко човека от вас точно ги интересува дали двигателят ще изкара 900 000км или 800 000км? Или дали единият успява да издържи надуване до 1.6 бара, а другият до 1.2?
Да, S50B30 е по-ЗДРАВИЯТ двигател, но и по-слабият като характеристики. Ако мислиш да му слагаш турбота-мурбота с идиотски параметри насочи се към него. Ако мислиш да е стоков или с по-малко бууст B32 е по-добрият избор (имай впредвид, че може да издържи без проблеми до около 500к.с.).
Аз лично бих взел B32 ако имах тази възможност защото не бих слагал турбо, а по-скоро някой чарджър ако изобщо се случи. Помисли си кое би си взел 325 или 328... Същото е и с S50B30 или S50B32? И за да не си говорим просто глупости:
Drivetrain

How is the Euro-spec M3's 3.2-liter engine (S50 B32) different from the previous version (S50 B30)?
When creating the 3.2-liter M3 engine, BMW M relied upon much of the experience it had gained when designing the V12 engine for the McLaren F1 supercar. In the end, the S50 B32 incorporated the following improvements over the S50 B30 engine used in the original Euro-spec E36 M3:
-Increased bore to 86.4mm (from 86.0mm) and lengthened stroke to 91.0mm (from 85.8mm) for a total capacity of 3,201cc (from 2,990cc)
-Increased compression ratio to 11.3:1 (from 10.8:1)
-Advanced BMW/Siemens MSS50 engine management system able to compute 20 million instructions per second
-Double VANOS continuously variable valve timing on both intake and exhaust strokes
-Lightweight pistons
-Improved dual-mass flywheel
-Graphite-coated conrods
-Larger inlet valves
-More efficient intake and exhaust systems
-Second oil pump

The result of these changes boosted horsepower from 286 hp (DIN) at 7,000 rpm to 321 hp (DIN) at 7,400 rpm. Maximum torque also increased from 236 lb/ft at 3,600 rpm to 258 lb/ft at 3,250 rpm. This was the first street-legal BMW engine to achieve over 100 hp per liter.


Гецата написа:и за протокола Б30 също има с 6 скорости :twisted:
Да, ама не серийно.
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 752
Регистриран на: 16.01.2005
Местоположение: лондон
Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10

Мнение от oxam » 17 Фев 2009, 12:15

стан написа:много ясно, разликата в конете между 321 и 286 е колкото между 320 и 325, освен това е с двоен ванос и 6 скорости все плюсове

ти сигурен ли си че е е много ясно? :D :D :D
най-многото коне които някога са излизали на дино от б32 са 300-305, повечето са в региона на 290, бмв малко са се надценили с цифрите
повечето б30 дават 286-290 коня, има случаи и на 295
говорим за стандартни мотори
двойният ванос е само минус - не искам да ти кажа колко често се случва да гръмне и оттам мотора без масло и на салата, ако го хванеш на време ремонта е около 1000 евро
6 скорости - разликата е само в 6тата скорост за икономия, числата на първа до пета са еднакви ;) казват че е и по-кекавата кутия (да не чуе моята че много зор вижда)
Изображение Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 28.05.2006
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж

Мнение от КУНИ » 17 Фев 2009, 12:45

[quote="oxam"][/quote]

каза ли им го, аааа?

п.с - след този пост моля темата да се заключи, че се изчерпа :mrgreen:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook