Да се смееш ли, да плачеш ли ...
Модератори: mitaka7, Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Да се смееш ли, да плачеш ли ...
Темата е за хора, които могат да различат бензин от памук и които имат елементарни познания в областта на ДВГ.
Ето въпроса, зададен в технически форум:
Здравйте отново!Сега се обръщам към инженерите тук с един инженерен въпрос.В учебниците пише че единствената неуравновесена сила при 4 цилиндров редови е инерционната от постъпателно движещите се части от 2-ри порядък.Дотук добре,но в повечето мотори днес има балансиращи валове.Та ето го и въпросът-балансиращият вал за тази сила ли е?
И полседен въпрос-от доста време се занимавам с проблема на уравновесяването и знам на какжо са математически равни неуравновесените моменти,но какжо точно представляват??Предварително ви благодаря!
А ето и отговора на човек, който има огромни претенции за висока ерудираност и компетентност:
По принцип балансиращия вал се създава така, че при въртенето си да създава вибрации който да намаляват или напълно преодоляват вибрациите който създава двигателя. Те не определят по никакъв начин работата на двигателя или неговия режим.
Използва се и при 3 и 6 цилиднрови двигатели, като най вече при 4 цилиндровите се използват по два балансиращи валове, който обикновенно се разполагат в противоположна посока от двете страни на коляновия вал. В случайте когато двг е 3 или 6 цилиндров се използва само един бал. вал.....
Та като си помисля, че шестаците на БМВ са най-добрите в света, колко ли вала за балансиране са вкарали?
Как мислите?
Ето въпроса, зададен в технически форум:
Здравйте отново!Сега се обръщам към инженерите тук с един инженерен въпрос.В учебниците пише че единствената неуравновесена сила при 4 цилиндров редови е инерционната от постъпателно движещите се части от 2-ри порядък.Дотук добре,но в повечето мотори днес има балансиращи валове.Та ето го и въпросът-балансиращият вал за тази сила ли е?
И полседен въпрос-от доста време се занимавам с проблема на уравновесяването и знам на какжо са математически равни неуравновесените моменти,но какжо точно представляват??Предварително ви благодаря!
А ето и отговора на човек, който има огромни претенции за висока ерудираност и компетентност:
По принцип балансиращия вал се създава така, че при въртенето си да създава вибрации който да намаляват или напълно преодоляват вибрациите който създава двигателя. Те не определят по никакъв начин работата на двигателя или неговия режим.
Използва се и при 3 и 6 цилиднрови двигатели, като най вече при 4 цилиндровите се използват по два балансиращи валове, който обикновенно се разполагат в противоположна посока от двете страни на коляновия вал. В случайте когато двг е 3 или 6 цилиндров се използва само един бал. вал.....
Та като си помисля, че шестаците на БМВ са най-добрите в света, колко ли вала за балансиране са вкарали?
Как мислите?
Последна промяна BMW_POWER на 06 Фев 2005, 11:11, променена общо 1 път
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Това ми напомня на кандидатстудентските бисери, само детто те обикновено са по литература или история.
Аз май се навивам да разглобя моя М20Б20 и да отворя склад за валове

Аз май се навивам да разглобя моя М20Б20 и да отворя склад за валове



...Тез` две бири `що ги каза ...?
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Ахахахахахахахаа
В тоя ред на мисли, ето ви още една история:
Трябваше да правя ремонт на моя М20/Б20 и отивам в Дару Кур (пардон, Дару Кар) да си взема части - обичам колата ми макар и стара да продължи да носи части с щампа БМВ и съответния парт-номер. Та отивам да си взема семеринги за колянов вал и понеже по ЕТК излиза и семеринг за паразитния вал (който върти привода на маслената помпа и делкото на старите М20), решавам да взема и да сменя и него. Дават ми те два семеринга на стойност почти 30 лв всеки (при дилъра на Бош, каквито са слагани на БМВ са по 12 лв, но карай) и аз гледам единия не съвпада по номер с това, което аз искам. Питам най-вежливо за какво е неизвестния семеринг - "за разпределителния вал" ми отговарят.
"Но аз няма да отварям главата, аз искам само семеринги на двата долни вала да сменя, заедно с ремък и ролки"
"Кои два вала?"
"колянов и паразитен"
"вие с какъв двигател бяхте" (аргх, дават ми стока и дори не знаят за какво ми я дават)
"М20"
"ами вие нямате паразитен вал, само колянов"(посинях)
Не се сдържах, а и все пак оставях пари с около 200 процента надценка там:
"добре, а какво според вас върти маслената помпа или тя може би по собстевна воля качва масло?"
"ами....не знам, но нямате такова нещо на вашия двигател".....
А специално им бяха казал, че моя е от тези М20, които са били означени като М60 отначало и после е сменено името, да го имат предвид, отивам с парт-номера на частите и ми казват, че нямам паразитен вал....
Ма той сигурно служи, за да обира вибрациите
Ати



В тоя ред на мисли, ето ви още една история:
Трябваше да правя ремонт на моя М20/Б20 и отивам в Дару Кур (пардон, Дару Кар) да си взема части - обичам колата ми макар и стара да продължи да носи части с щампа БМВ и съответния парт-номер. Та отивам да си взема семеринги за колянов вал и понеже по ЕТК излиза и семеринг за паразитния вал (който върти привода на маслената помпа и делкото на старите М20), решавам да взема и да сменя и него. Дават ми те два семеринга на стойност почти 30 лв всеки (при дилъра на Бош, каквито са слагани на БМВ са по 12 лв, но карай) и аз гледам единия не съвпада по номер с това, което аз искам. Питам най-вежливо за какво е неизвестния семеринг - "за разпределителния вал" ми отговарят.
"Но аз няма да отварям главата, аз искам само семеринги на двата долни вала да сменя, заедно с ремък и ролки"
"Кои два вала?"
"колянов и паразитен"
"вие с какъв двигател бяхте" (аргх, дават ми стока и дори не знаят за какво ми я дават)
"М20"
"ами вие нямате паразитен вал, само колянов"(посинях)
Не се сдържах, а и все пак оставях пари с около 200 процента надценка там:
"добре, а какво според вас върти маслената помпа или тя може би по собстевна воля качва масло?"
"ами....не знам, но нямате такова нещо на вашия двигател".....
А специално им бяха казал, че моя е от тези М20, които са били означени като М60 отначало и после е сменено името, да го имат предвид, отивам с парт-номера на частите и ми казват, че нямам паразитен вал....
Ма той сигурно служи, за да обира вибрациите

Ати
- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Само за ваша информация-такива валове има при някои двигатели.
Пример-мотоциклетите Кавазаки.Въпросния вал може да се регулира отвън за да се намалят вибрациите.
Пример-мотоциклетите Кавазаки.Въпросния вал може да се регулира отвън за да се намалят вибрациите.

- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Но не са шестаци редови - те никога не са имали валове, дори и амортисьори, като 4 цилиндровите, за това става въпрос 

- ФЕРАРИСТ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 6.11.2002
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: по хубави пътища
Понеже аз съм автора на въпросното мнение, което заядливеца е пуснал тука, моля на компетентното ви мнение следното....и после смеха ви.....
Съжалявам но в копирания от него текст съм пропуснал да спомена че това е при V6 двигателите......щото това само малоумните не бяха разбрали, поради естеството на темата.....

Съжалявам но в копирания от него текст съм пропуснал да спомена че това е при V6 двигателите......щото това само малоумните не бяха разбрали, поради естеството на темата.....
- ФЕРАРИСТ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 6.11.2002
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: по хубави пътища
ati написа:Но не са шестаци редови - те никога не са имали валове, дори и амортисьори, като 4 цилиндровите, за това става въпрос
Верно ли 4 - ките нямат?????



9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани