Да се смееш ли, да плачеш ли ...

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Да се смееш ли, да плачеш ли ...

Мнение от BMW_POWER » 06 Фев 2005, 11:01

Темата е за хора, които могат да различат бензин от памук и които имат елементарни познания в областта на ДВГ.

Ето въпроса, зададен в технически форум:

Здравйте отново!Сега се обръщам към инженерите тук с един инженерен въпрос.В учебниците пише че единствената неуравновесена сила при 4 цилиндров редови е инерционната от постъпателно движещите се части от 2-ри порядък.Дотук добре,но в повечето мотори днес има балансиращи валове.Та ето го и въпросът-балансиращият вал за тази сила ли е?
И полседен въпрос-от доста време се занимавам с проблема на уравновесяването и знам на какжо са математически равни неуравновесените моменти,но какжо точно представляват??Предварително ви благодаря!


А ето и отговора на човек, който има огромни претенции за висока ерудираност и компетентност:

По принцип балансиращия вал се създава така, че при въртенето си да създава вибрации който да намаляват или напълно преодоляват вибрациите който създава двигателя. Те не определят по никакъв начин работата на двигателя или неговия режим.
Използва се и при 3 и 6 цилиднрови двигатели, като най вече при 4 цилиндровите се използват по два балансиращи валове, който обикновенно се разполагат в противоположна посока от двете страни на коляновия вал. В случайте когато двг е 3 или 6 цилиндров се използва само един бал. вал.....


Та като си помисля, че шестаците на БМВ са най-добрите в света, колко ли вала за балансиране са вкарали?
Как мислите?
Последна промяна BMW_POWER на 06 Фев 2005, 11:11, променена общо 1 път

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 06 Фев 2005, 11:10

хахахахахахахахахахахаха :mhihi: няма такъв смях :mhihi:
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 06 Фев 2005, 13:55

Това ми напомня на кандидатстудентските бисери, само детто те обикновено са по литература или история.

Аз май се навивам да разглобя моя М20Б20 и да отворя склад за валове :mhihi: :mhihi: :mhihi:
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 06 Фев 2005, 14:31

Ахахахахахахахаа :mhihi: :mhihi: :mhihi:
В тоя ред на мисли, ето ви още една история:
Трябваше да правя ремонт на моя М20/Б20 и отивам в Дару Кур (пардон, Дару Кар) да си взема части - обичам колата ми макар и стара да продължи да носи части с щампа БМВ и съответния парт-номер. Та отивам да си взема семеринги за колянов вал и понеже по ЕТК излиза и семеринг за паразитния вал (който върти привода на маслената помпа и делкото на старите М20), решавам да взема и да сменя и него. Дават ми те два семеринга на стойност почти 30 лв всеки (при дилъра на Бош, каквито са слагани на БМВ са по 12 лв, но карай) и аз гледам единия не съвпада по номер с това, което аз искам. Питам най-вежливо за какво е неизвестния семеринг - "за разпределителния вал" ми отговарят.
"Но аз няма да отварям главата, аз искам само семеринги на двата долни вала да сменя, заедно с ремък и ролки"
"Кои два вала?"
"колянов и паразитен"
"вие с какъв двигател бяхте" (аргх, дават ми стока и дори не знаят за какво ми я дават)
"М20"
"ами вие нямате паразитен вал, само колянов"(посинях)
Не се сдържах, а и все пак оставях пари с около 200 процента надценка там:
"добре, а какво според вас върти маслената помпа или тя може би по собстевна воля качва масло?"
"ами....не знам, но нямате такова нещо на вашия двигател".....
А специално им бяха казал, че моя е от тези М20, които са били означени като М60 отначало и после е сменено името, да го имат предвид, отивам с парт-номера на частите и ми казват, че нямам паразитен вал....
Ма той сигурно служи, за да обира вибрациите :mhihi:
Ати

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 06 Фев 2005, 16:18

Само за ваша информация-такива валове има при някои двигатели.
Пример-мотоциклетите Кавазаки.Въпросния вал може да се регулира отвън за да се намалят вибрациите. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 08 Фев 2005, 1:06

най-добрите мотори на Ланча(те всъщност са ФИАТ) имат такива валове.

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 08 Фев 2005, 8:02

Но не са шестаци редови - те никога не са имали валове, дори и амортисьори, като 4 цилиндровите, за това става въпрос ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 6.11.2002
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: по хубави пътища

Мнение от ФЕРАРИСТ » 09 Фев 2005, 16:24

Понеже аз съм автора на въпросното мнение, което заядливеца е пуснал тука, моля на компетентното ви мнение следното....и после смеха ви.....
Изображение
Съжалявам но в копирания от него текст съм пропуснал да спомена че това е при V6 двигателите......щото това само малоумните не бяха разбрали, поради естеството на темата.....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 6.11.2002
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: по хубави пътища

Мнение от ФЕРАРИСТ » 09 Фев 2005, 16:26

ati написа:Но не са шестаци редови - те никога не са имали валове, дори и амортисьори, като 4 цилиндровите, за това става въпрос ;)

Верно ли 4 - ките нямат????? :help: :help: :help:

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook