Проблем със запалването

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Проблем със запалването

Мнение от Tender » 26 Яну 2009, 12:40

Здравейте колеги,
Имам следния проблем. Днес сутринта не успях да запаля. По точно запали но малко след това угасна и после не пожела да запали отново. След 10 15 минути опитах пак и този път след като повъртях малко повече ( около 6-7 сек ) запалих. Иначе събота и неделя не бях палил колата.
Наскоро смених бензиновата помпа.
Акумулатора не е сменян и преди да врътна стартера напрежението му е 11В възможно ли е да е от него? Ако не какви са другите варианти? Стартер?
SGV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Проблем със запалването

Мнение от ивчо3 » 26 Яну 2009, 14:10

На 11 волта напрежение преди да се включи стартера посмъртно няма да запали, съмнително е също да запали с буксиране. Това означава напълно изтощен акумулатор, от него е причината.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Re: Проблем със запалването

Мнение от Tender » 26 Яну 2009, 16:25

ивчо3 написа:На 11 волта напрежение преди да се включи стартера посмъртно няма да запали, съмнително е също да запали с буксиране. Това означава напълно изтощен акумулатор, от него е причината.


За съжаление колега не си прав. Пали си колата на 11В без ниакакви грижи. Дори на 10 ще запали. Проблема не таолкова във волтажа а в тока, който дава акумулатора. Т.е при стартиране на двигателя напрежението трябва да не пада под 10В при номинален пусков ток. Както и да е ходих да го измеря с товарна вилка - оказа се че акумулатора все още е здрав. Поддържа си напрежението при голям ток, няма утечки и алтернатора си зарежда нормално. Така че тази причина отпада.
Някакви идеи какво да проверя.
Това което аз се сещам е - стартера - износени четки, лагери и т.н. Как може да се провери това. Ще забележа ли видимо нещо ако отворя капака докато някой върти?

Проблема е кофти тъй като се проявава само сутрин когато двигателя е студен и колата не е палена няколко дни. И се притеснявам че ако я закарам на сервиз - няма да се прояви проблема.
SGV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 26 Яну 2009, 16:31

Не е стартера,виж каква си я свършил с помпата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Мнение от Tender » 26 Яну 2009, 16:48

Помпата е нова - Сименс - Слагана е преди 2 месеца от тогава имам 1000 км без проблем. :dunno:
SGV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Мнение от Tender » 26 Яну 2009, 16:54

Сега като се зачетох в темите за проблеми със стартера се сетих че и аз имам подобен проблем - когато загрее колата и навън е по-горещо не пали веднага а след 3-4 секунди въртене. Този проблем го бях забравил, защото на по студено време не го прави, а ми бяха казали че е нормално при по-горещо. Обаче сега намерих една тема където въпросния проблем се е оправил с почистване на стартера. Та се чудя дали да не я закарам на някокй електричар да направи тази процедура?
SGV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 26 Яну 2009, 17:36

8) Както кажеш,но от стартера не гасне щом веднъж вече е запалила... :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Мнение от Tender » 26 Яну 2009, 18:17

Еми незнам тогава, може би стъпковото моторче да се ебава нещо когато му е студено, обаче веднаж като запали нямам проблем с оборотите на празен ход. Нещо се изчерпах откъм идеи :roll:
SGV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Мнение от Tender » 26 Яну 2009, 18:22

А сега се сетих още нещо. Напоследък нещо неще да загрява може би защото времето е по студено, но последния път като ми направи впечатление забелязах че карам около 30-40 минути а стрелката не стиго до средата седи си на първата чертичка незнам дали има някакво отношение към запалването ако има проблем с някакви датчици на двигателя или ако има проблем термостата :roll:
SGV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от Zlobil » 26 Яну 2009, 18:25

Tender написа:А сега се сетих още нещо. Напоследък нещо неще да загрява може би защото времето е по студено, но последния път като ми направи впечатление забелязах че карам около 30-40 минути а стрелката не стиго до средата седи си на първата чертичка незнам дали има някакво отношение към запалването ако има проблем с някакви датчици на двигателя или ако има проблем термостата :roll:


Еми ако имаш малко антифриз е напълно възможно и затова да не ти пали... ако се образува въздушна възглавница до температурния датчик.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Мнение от Tender » 26 Яну 2009, 18:30

Zlobil написа:Еми ако имаш малко антифриз е напълно възможно и затова да не ти пали... ако се образува въздушна възглавница до температурния датчик.


Мерси за отговора колега - ще проверя, въпреки че в началото на зимата проверих и долях колкото трябва.
SGV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Проблем със запалването

Мнение от ивчо3 » 27 Яну 2009, 14:12

Tender написа:
ивчо3 написа:На 11 волта напрежение преди да се включи стартера посмъртно няма да запали, съмнително е също да запали с буксиране. Това означава напълно изтощен акумулатор, от него е причината.


За съжаление колега не си прав. Пали си колата на 11В без ниакакви грижи. Дори на 10 ще запали. Проблема не таолкова във волтажа а в тока, който дава акумулатора. Т.е при стартиране на двигателя напрежението трябва да не пада под 10В при номинален пусков ток. Както и да е ходих да го измеря с товарна вилка - оказа се че акумулатора все още е здрав. Поддържа си напрежението при голям ток, няма утечки и алтернатора си зарежда нормално. Така че тази причина отпада.
Някакви идеи какво да проверя.
Това което аз се сещам е - стартера - износени четки, лагери и т.н. Как може да се провери това. Ще забележа ли видимо нещо ако отворя капака докато някой върти?

Проблема е кофти тъй като се проявава само сутрин когато двигателя е студен и колата не е палена няколко дни. И се притеснявам че ако я закарам на сервиз - няма да се прояви проблема.

И все пак смятам, че ти не си прав. Моля да бъда извинен. На 11 волта напрежение дори и да измериш показанията с натоварваща вилка, ампеража е недостатъчен да завърти коляновия вал на нормалните пускови обороти. Първоначалното стартиране не се осъществява от първия или втори път, защото маслото е гъсто и коляновия вал се развърта на твърде ниски обороти. Когато качи масло е възможно от третия, или четвърти път да запали. За да не влизаме в излишен спор най-лесно е да сложиш зареден акумулатор, или някой да ти подаде ток. Така ще се елиминира фактора акумулатор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.07.2003
Пол: Мъж
Кара: E60 BMW 525d
Мечтае да кара: BMW M5

Re: Проблем със запалването

Мнение от Tender » 27 Яну 2009, 17:36

ивчо3 написа: .... За да не влизаме в излишен спор най-лесно е да сложиш зареден акумулатор, или някой да ти подаде ток. Така ще се елиминира фактора акумулатор.


Благодаря за отговора колега, но според мен фактора акумулатор е елиминиран, тъй като колата си пали чудесно с този акумулатор. Все пак бих направил пробата, но за съжаление проблема се проявава когато колата не е палена 2-3 дена, а няма от къде да намеря нов акумулатор за 1 седмица за да проверя проблема, а не ми се дават 200 лв. за нов, тъй като вероятността да се реши проблема е твърде малка.

Антифриза е ОК остава някакъв вариант със стартера. Да има някакъв проблем и евентуално при студен двигател да не се изключва стартера като запали двигателя и допълнително да товари и за това да изгася колата, не знам дали е възможно.
Все пак клоня към стартера, защото, когато не пожела да запали докато въртях ми се стори че звука на стартера не е нормален, а имаше някакво странно съскане.
SGV

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook