Впечатления от Алтернативното гориво което ползвате

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ГАЗ или МЕТАН

Пропан бутан
25
64%
Метан
14
36%
 
Общо гласове : 39
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 18.01.2009

Впечатления от Алтернативното гориво което ползвате

Мнение от dumonbmw2 » 18 Яну 2009, 23:46

Впечатления от Алтернативното гориво което ползвате
какво ще стане на двигателая от двете горива
нема да се женя за тая кола искам да я карам по евтино докато мога
Последна промяна dumonbmw2 на 19 Яну 2009, 2:22, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 18 Яну 2009, 23:47

щом си решил да ...... колата поне да е ГъЗ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 7.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от sailor » 18 Яну 2009, 23:59

Метан е много изгодно като разход, обаче са много тежки бутилките, тоест колата става по кофти за каране, на пропан-бутан доста двигатели си работят чудесно. Така че глас за пропан бутана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30

Мнение от Александър Георгиев » 19 Яну 2009, 0:02

Категорично Не за нито едно от 2те 8)
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30



Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари :winky: иначе успех :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Семейното комби
Мечтае да кара: M5 touring

Мнение от dinkomg » 19 Яну 2009, 0:05

Kарай на бензин!
Има много коли и ....BMW
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 18.01.2009

Мнение от dumonbmw2 » 19 Яну 2009, 0:06

не са чак толкова тежки бутилките говориме за средно голяма бутилка 60 литра = на 200км извън града. проблем ще има при по големите бутилки. не забравяйте че резервоара ви е 60 литра а и има и олекотени карбонови бутилки които тежат 20кг а събират 80литра метан :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 19 Яну 2009, 0:09

sa6koludia написа:Категорично Не за нито едно от 2те 8)


dinkomg написа: Карай на бензин !


....ииии сега като се почнееееееееееее..............

айде да не му разваляме темата на човека, решил го е вече, задал си е и конкретно въпроса......


Аз гласувам за ГАЗ(Пропан-Бутан), но задължително Газов инжекцион. Аз съм с такъв вече 8500км съм минал и съм адски доволен. Към коледа минах 600км с 36лв. извънградско ;). От 6 месеца съм го сложил и до още 2-3 съм го избил вече. Колата се държи супер прилично и загуба в мощността НЯМА !


П.С. Не е лошо и да потърсиш малко има доста писано из форума ;)
Последна промяна BiTurbo на 19 Яну 2009, 0:11, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Мнение от r3s1s74nc3 » 19 Яну 2009, 0:10

Ти тия пари дет ще ги дадеш за карбонова бутилка , по добре ги дай за бензин ... Има да караш ... :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 637
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Velingrad
Пол: Мъж

Мнение от bojanov-is » 19 Яну 2009, 0:11

Като ще е гарга да е рошава-слагай газ(ГИ) ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 18.01.2009

Мнение от dumonbmw2 » 19 Яну 2009, 0:11

кое се износва повече при пропанбутана и при метана каква е разликата (някъде бях чел че от при пропанбутана се сменя по-често маслото а при метана се удължава живота му и на двигателя вярно ли е)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 8.05.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 Coupe Hellrot

Мнение от Nik4oZ » 19 Яну 2009, 0:17

незнам какви са тия метанови бутилки 60 литра. До колкото знам метана е на килограм не на литър. На баштами Таxi-то е с двете големи бутилки и бая си тежат защото като го правиха на таxi сменяха окачването щото грозното Aveo клекна до земята.
Lurking in the shadows

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 18.01.2009

Мнение от dumonbmw2 » 19 Яну 2009, 0:32

1кг метан = 5.6 литра метан една бутилка 60литра събира 10-12кг + отделно нейното си тегло който е малко по малк0 от обемът и в литри
a по малите бутилки са по тежки за това е по добре една голяма нищо чудно ако таксито е клекнало примерно 3 малки бутилки x 45кг= 135кг :mhihi: а и метана след 2 месеца пак ще е жълти стотинки :mhihi: :mhihi:
Последна промяна dumonbmw2 на 19 Яну 2009, 0:35, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 19 Яну 2009, 0:33

Oпределено ни трябва подфорум LPG най-малкото заради 1-2 полезни теми.
При каране на LPG не се налага по-честа смяна на маслото. Тъкмо обратното. Не знам от къде идват тези митове.
Избива се за 10ина х.км. инвестицията в системата (към 5 месеца в моя случай, но покарах доста). При всеки възвръщаемостта на инвестицията е относителна...
Хубав ГИ и обслужен автомобил. няма проблеми.
Относително проста система и лесна за обслужване.
Единственото условие е напълно обслужен дигател. Нови свещи, работеща сонда и да работи перфектно на бензин.
И филтъра се сменя по-често принципно или си купуваш панелен K&N.

Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Мнение от Kambe » 19 Яну 2009, 0:35

щом си решил да не е бензин.... по добре ГАЗ
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1581
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от PeReZ » 19 Яну 2009, 0:45

Nik4oZ написа:незнам какви са тия метанови бутилки 60 литра...

Еми колега като не знаеш, не се чувствай длъжен да споделяш какво не знаеш :-) Естествено че метана се продава на килограми, но както всяка друга бутилка и метановата има обем, а той се измерва в литри.

Ако ще слагаш някакъв вид газова система на колата си най-добре е да бъде инжекцион. Особено ако БМВ-то ти е 6 цилиндъра (с пластмасови колектори), не че е невъзможно да се сложи и обикновена уредба, но е по-несигурно.
Ако сложиш газов инжекцион загубите в мощността ще са по-ниски от загубите при метановия инжекцион.
Естествено по-евтин разход ще имаш с метановата система, т.е. тук вече е въпрос на твоя личен избор. Не си задал достатъчно конкретен въпрос за да може да се говори с точност (като разход, лв./100км.).
Цената на газова инжекционна система е доста по-ниска от цената на метановата такава.
Газов инж.: 1000-1600 лв.
Метанов инж.: над 2000лв. е най-евтиния вариант (с 50-60 л. бутилки).
Иначе като системи и двете са еднакво съвместими с колата, т.е. на колата и е горе долу все тая кое от двете ще сложиш. Метановите бутилки наистина си тежат и заемат доволна част от багажника ти :-) но не е нещо с което човек не може да свикне и не бих го нарекъл огромен компромис.

ПП: при подобни газови кризи няма да си доволен ако си на метан. :-) В България може да се каже, че има достатъчно метан станции и са с тенденция да се увеличават (в Пловдив има поне 7-8 ддз).
В по-голямата част от Европа няма такива работи, докато газстанции има навсякъде.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook