Дискусия относно една импортната тема за задно през зимата.
Модератор: Общи модератори
- JENATA NA 6EFA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Sf City
- Кара: другите да се усмихват :)
ОМГ
ТОА ГО СТЕГА КАСКАТА 

Първо здравейте и честитита нова година на всички.Немога да разбера какво подскочихте толкова??Никой не е обидил марката "БМВ".Колегата от алфа форума говори за голям автомобил и задно предаване.Това че последните години автомобилите от "Фиат Груп" се конструират с предно предаване (да подскажа че в това число влиза марката Алфа Ромео) незначи че всичките са така,има алфи със задно и неса малко!Колегата е споделил какво му се е случило и това е какво толкова страшно стана?Чудя се как несте почна ли да спорите коя марка е по бърза...
Поздрави на всички!!!
Поздрави на всички!!!
BMW e34 520i
Alfa Romeo 146 1.9 JTD
Alfa Romeo 146 1.6 TS
Alfa Romeo 164 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 146 1.9 JTD
Alfa Romeo 146 1.6 TS
Alfa Romeo 164 2.0 V6 Turbo
- Wolfen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
От всичките 5 страници, които се изписаха, разбрах, че много от фактите около случката седмицата са или преиначени, или спестени. Което от своя страна не говори нищо добро за един уважаващ себе си редактор/журналист, който преди всичко трябва да е изцяло обективен и да представи всички обстоятелства и факти, които са били налице в конкретната ситуация.
- paco_sf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 22.02.2007
- Местоположение: Drujba City
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IA Cabrio
Сега разбирам, че сме "вентилаторите"
(припадаш). Значи случката е следната - аз и един приятел (с гоуфара 2-ка) ще си пробваме гумите и коя кола повече катери (той си мисли, че като е с предно двигателя натиска гумите нали и е безсмъртен - да ама не). Заставаме на един баир на село става въпрос (мойте гуми чисто нови - Continental Winter Contact TS830 - 4те, неговите BF Goodrich (много ги хвали) само предните) и той вика айде да видиме кой ще тръгне първи и аз ок. Аз тръгвам той си седи на едно място и върти
ще се скъса от яд. Измрънка нещо и сега ще ме води на един друг баир - аз ок. Отиваме - качваме го и двамата без проблеми. От там пак ми мрънка нещо и вече отиваме в едно момче на купон. Само че той живее високо и пак се минава по един хълм. Сняг около 20 см, само че пътя е отъпкан и заледен съответно от колите. Той хитар - спира на едно място, където е заледено стабилно аз спирам след него. И от там се започва едно боксуване от около минута и нещо и аз само му свиркам да се мръдне от пътя. Той се дръпва с думите спри там кадето бях аз - няма проблем. Спирам точно там - мисля, че наклона е малко повече от 40 градуса - първа, малко газ, полусъединител и колата тръгва се едно е на асвалт. От там не спрях да го базикам цяла вечер. После нека ми каже някой нещо за БМВ-тата, а пък да има касмет да каже "вентилатор". А на оня пич където е карал 750-ката бих му казал, че не електрониката а задкормилното устройство не му е в ред.
п.с. ЧНГ на всички


п.с. ЧНГ на всички

Wolfen написа:От всичките 5 страници, които се изписаха, разбрах, че много от фактите около случката седмицата са или преиначени, или спестени. Което от своя страна не говори нищо добро за един уважаващ себе си редактор/журналист, който преди всичко трябва да е изцяло обективен и да представи всички обстоятелства и факти, които са били налице в конкретната ситуация.
Такааа, ето оригиналния текст:
Взел съм за празниците един вентилатор 750i и направо съм отчаян - тая кола не може да се качи по най-малкия баир при 1 см сняг, хем е с чисто нови зимни гуми Пирели Сотозеро.
Оная вечер в снежната буря 1 час буксувах по баира, замалко да прегрее, термометъра на маслото показваше 140 градуса, а всички коли с предно минаваха покрай мен като пичове. Само аз и една Е-класа въртяхме гъзове...Накрая изключих всички електроники, тракшън контроли, ЕСП-та и с цената на бясно буксуващи гуми, мяткаща се задница и четвърт резервоар бензин успях да се изкатеря...
Само не разбрах какво по-точно от фактите съм преиначил, спестил или манипулирал. Освен това аз не съм пускал тема във вашия форум, а в нашия. Реално, ако някой е събрал негативи от цялата работа, това съм аз - само се опитай да преброиш колко пъти в тази тема съм наречен калпав шофьор, некадърник, редакторче, което никога не се е качвало на кола със задно и т.н.
Ама не се сърдя, щото знам какво говоря - карал съм всички БМВ-та, включително всички Минита (Клубман, Купър, JCW) и Ролс-Ройс Фантом и мога да направя сравнение кое как върви. Само за последния месец по един уикенд съм карал 123d, 530xd и въпросната седмица (взех я за празниците, почти 2 седмици, ама си отседя в гаража заради снега).
И за да може да се направи обективно сравнение коя кола как се качва по въпросния баир, ви хвърлих ръкавицата да дойдете и да покажете как със страхотните си драйверски умения ще качите баира. Сега вече описах детайлно условията тогава и сега. Само че май никой не се осмелява.
- paco_sf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 22.02.2007
- Местоположение: Drujba City
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IA Cabrio
Колега с радост бих приел предложението ти за въпросния баир. Може и аз да не съм прав, но като гледам си привърженик на Алфа - няма нищо лошо в това, но явно БМВ-тата са по лоши коли за тебе. Другата седмица съм свободен цялата казваш каде, ще се разберем кога и ще видиме за какво става на въпрос. Съгласен ? Казвам всичко тоша с не лоши чуства и нямам нищо против Алфите - аз просто съм фен на БМВ



- Wolfen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
pinko написа:Wolfen написа:От всичките 5 страници, които се изписаха, разбрах, че много от фактите около случката седмицата са или преиначени, или спестени. Което от своя страна не говори нищо добро за един уважаващ себе си редактор/журналист, който преди всичко трябва да е изцяло обективен и да представи всички обстоятелства и факти, които са били налице в конкретната ситуация.
Такааа, ето оригиналния текст:
Взел съм за празниците един вентилатор 750i и направо съм отчаян - тая кола не може да се качи по най-малкия баир при 1 см сняг, хем е с чисто нови зимни гуми Пирели Сотозеро.
Оная вечер в снежната буря 1 час буксувах по баира, замалко да прегрее, термометъра на маслото показваше 140 градуса, а всички коли с предно минаваха покрай мен като пичове. Само аз и една Е-класа въртяхме гъзове...Накрая изключих всички електроники, тракшън контроли, ЕСП-та и с цената на бясно буксуващи гуми, мяткаща се задница и четвърт резервоар бензин успях да се изкатеря...
Само не разбрах какво по-точно от фактите съм преиначил, спестил или манипулирал. Освен това аз не съм пускал тема във вашия форум, а в нашия. Реално, ако някой е събрал негативи от цялата работа, това съм аз - само се опитай да преброиш колко пъти в тази тема съм наречен калпав шофьор, некадърник, редакторче, което никога не се е качвало на кола със задно и т.н.
Ама не се сърдя, щото знам какво говоря - карал съм всички БМВ-та, включително всички Минита (Клубман, Купър, JCW) и Ролс-Ройс Фантом и мога да направя сравнение кое как върви. Само за последния месец по един уикенд съм карал 123d, 530xd и въпросната седмица (взех я за празниците, почти 2 седмици, ама си отседя в гаража заради снега).
И за да може да се направи обективно сравнение коя кола как се качва по въпросния баир, ви хвърлих ръкавицата да дойдете и да покажете как със страхотните си драйверски умения ще качите баира. Сега вече описах детайлно условията тогава и сега. Само че май никой не се осмелява.
Точно за това говоря ... това малко баирче с 1см сняг изведнъж се оказа:
pinko написа:В момента условията са доста сходни с тези от 23.12. вечерта - около 10-15 см пресен сняг, продължава да вали силно, отдолу са заледени и полирани до блясък гранитни павета. На няколко места има текла вода от спукани чешми (огромни буци лед), целия път е в дупки и има 3 доста остри завоя, които не позволяват да се засилиш, освен това са със сериозен страничен наклон. Целия път е на големи надлъжни вълни, които те подхвърлят и задните колела губят сцепление. Температурата в момента е -5 градуса.
Не мислиш ли, че малко поспести от фактите в първоначалния си пост в Алфа форума? Не мисля, че тук е мястото да си мерим кой е по-добър шофьор. Аз лично не съм, особено на сняг. Жалко за колегите, които са започнали с нападките... в кайна сметка, трябва да се уважаваме, независимо каква марка кола караме. А относно поканата .. до колкото видях е само за собствениците на 7ма серия ... а аз съм горд собственик на 3та серия

Призовавам ви, запазете добрия тон

- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
pinko написа:....
И за да може да се направи обективно сравнение коя кола как се качва по въпросния баир, ви хвърлих ръкавицата да дойдете и да покажете как със страхотните си драйверски умения ще качите баира. Сега вече описах детайлно условията тогава и сега. Само че май никой не се осмелява.
Ама за да е обективно сравнението на "драйверските" според теб умения (толкова ли е трудно журналист да напише нещо на български език




ПС: Колкото и да ми е неприятно си мисля, че колегата поне в случая е прав: Голям автомобил, задно предаване, много Нютони, автомат и лед и сняг не се понасят много-много...
Тъй де, в Алфа-форума не уточних, че буксуването започна при 1 см сняг и завърши при повече от 10 см. После обаче го направих.
Също така не уточних, че баира на снимката не е точно този, на който буксувах. Макар че и на този буксувах точно толкова и при точно толкова сняг, колкото има на снимката.
Факт е обаче, че и при само 1 см сняг 7-цата не искаше да тръгне от място, даже и почти на равно, при съвсем малък наклон, докато не изключих всички електроники.
Факт е също така, че накрая все пак успях да я кача по баира, макар че по едно време почти се бях отчаял. Кэоето явно показва колко скапан шофьор съм.
Просто 407 к.с., 600 Нм при 1750 об./мин и автоматик на кола с тегло 2 тона и дължина 5,10 метра и ЗАДНО задвижване означават, че просто не върви на сняг. Това е. Няма значение дали е БМВ или Мерцедес или квото се сетиш. Който смята, че не съм прав, да дойде и да го докаже.
Освен това темата не се казва "БМВ ли? Я бегай оттука...", а се казва "Задно ли? Я бегай оттука..."
Вие да не сте решили, че всички коли със задно са БМВ? Или бе пък само БМВ са със задно?
Иначе 7-цата си е перфектна, просто не е направена за нашите пътища. Точно това съм написал. Ама вие четете избирателно.
Вижте сега, вентилатора си е разкошна кола, и според мен е много по-добра от съответната S-класа, възраженията ми са срещу задното предаване, и то конкретно при българските условия (визирам пожарникарчето Б.Б. и софийските улици).
Въпреки размерите и теглото си 750i има уникално поведение на пътя, окачването е забележително добро, имаш избор от 4 базови настройки на твърдоста (Комфорт, Нормал, Спорт и Спорт+), кормилното управление е прецизно и много информативно.
При Комфорт вози като лодка, а при Спорт+ стои на пътя като картинг.
Двигателя е върха на сладоледа, има безкрайни резерви от тяга при всякакви обороти, 407 к.с. и 600 Нм, ускорението до 100 е за 5,2 секунди. Автоматичната трансмисия работи точно както трябва да работи една такава трансмисия. Разхода на гориво също е съвсем приемлив за битурбо бензинов V8 - около 12-13 л/100 км при пъргавко извънградско и 17-18 градско.
Вътре е тихо като в катедрала, не се чува нито двигателя, нито вентилаторите на отоплението, нито шумове от вятъра или окачването. Спирачките също са убийствени.
Просто при необработен сняг колата не може да се кара, това е. Прекалено е мощна, прекалено е тежка, електронните системи са настроени прекалено предпазливо, но това е била и целта на упражнението - това не е нито високопроходим автомобил, нито спортна резачка. А и никой не иска подобно нещо от подобен автомобил.
Това е преди всичко една забележително динамична лимузина от най-висок клас - и като такава е почти перфектна. Ако я направят и с двойно задвижване (750xi), ще стане перфектна.
Също така не уточних, че баира на снимката не е точно този, на който буксувах. Макар че и на този буксувах точно толкова и при точно толкова сняг, колкото има на снимката.
Факт е обаче, че и при само 1 см сняг 7-цата не искаше да тръгне от място, даже и почти на равно, при съвсем малък наклон, докато не изключих всички електроники.
Факт е също така, че накрая все пак успях да я кача по баира, макар че по едно време почти се бях отчаял. Кэоето явно показва колко скапан шофьор съм.
Просто 407 к.с., 600 Нм при 1750 об./мин и автоматик на кола с тегло 2 тона и дължина 5,10 метра и ЗАДНО задвижване означават, че просто не върви на сняг. Това е. Няма значение дали е БМВ или Мерцедес или квото се сетиш. Който смята, че не съм прав, да дойде и да го докаже.
Освен това темата не се казва "БМВ ли? Я бегай оттука...", а се казва "Задно ли? Я бегай оттука..."
Вие да не сте решили, че всички коли със задно са БМВ? Или бе пък само БМВ са със задно?
Иначе 7-цата си е перфектна, просто не е направена за нашите пътища. Точно това съм написал. Ама вие четете избирателно.
Вижте сега, вентилатора си е разкошна кола, и според мен е много по-добра от съответната S-класа, възраженията ми са срещу задното предаване, и то конкретно при българските условия (визирам пожарникарчето Б.Б. и софийските улици).
Въпреки размерите и теглото си 750i има уникално поведение на пътя, окачването е забележително добро, имаш избор от 4 базови настройки на твърдоста (Комфорт, Нормал, Спорт и Спорт+), кормилното управление е прецизно и много информативно.
При Комфорт вози като лодка, а при Спорт+ стои на пътя като картинг.
Двигателя е върха на сладоледа, има безкрайни резерви от тяга при всякакви обороти, 407 к.с. и 600 Нм, ускорението до 100 е за 5,2 секунди. Автоматичната трансмисия работи точно както трябва да работи една такава трансмисия. Разхода на гориво също е съвсем приемлив за битурбо бензинов V8 - около 12-13 л/100 км при пъргавко извънградско и 17-18 градско.
Вътре е тихо като в катедрала, не се чува нито двигателя, нито вентилаторите на отоплението, нито шумове от вятъра или окачването. Спирачките също са убийствени.
Просто при необработен сняг колата не може да се кара, това е. Прекалено е мощна, прекалено е тежка, електронните системи са настроени прекалено предпазливо, но това е била и целта на упражнението - това не е нито високопроходим автомобил, нито спортна резачка. А и никой не иска подобно нещо от подобен автомобил.
Това е преди всичко една забележително динамична лимузина от най-висок клас - и като такава е почти перфектна. Ако я направят и с двойно задвижване (750xi), ще стане перфектна.
- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
uricatoli написа:колега алфист.. айде на бас че ще кача това баирче с е30ката със есенни гуми..
Лъжеееш- то и с гуми за мъгла ще го качат повече от половината коли, независимо с предно или задно са



Разликата обаче е дреееебна- Е30 НЕ Е: 2+тона, 5+метра дълга, 400+ коня и 600 Нм
pinko, не обяснявай какво и кога си написал- който е искал е прочел и 2-те теми, който не е искал няма да прочете с каквито и букви да му го напишеш...
Отправи предизвикателство към уменията на хората, които те понахраниха... Дадох ти вариант за обективно сравнение- вентилатора е при теб още, харесвай си терен и тествайте с майсторите от форума които те изкараха слаб шофьор... Но не забравяйте и да снимате

@ms
Да, до понеделник е при мен, проблема е, че утре едва ли ще мога да го изкарам от гаража, изобщо не ми се мисли как ще го връщам в понеделник, ако дотогава не поразчистят снега в наше село. Ще си джиткам с Волвото, кво да се прави...
Иначе аз много си падам по баварките, даже сериозно се замислях да си купя 330xd като на сестра ми, ама е много ниско за офроуда, който карам всеки ден. Затова ще продавам 166-цата и ще взема Гранд Чероки. Не си падам по жипки, но просто съм принуден от обстоятелствата...
Иначе моя фаворит е 123d - тая кола ми достави наистина страхотно удоволствие, великолепна е. Ако не сте си купили тоя брой на Ауто Билд, ето ви пидиефчето:
http://mail.dir.bg/~tkm_digital/123d.pdf
Да, до понеделник е при мен, проблема е, че утре едва ли ще мога да го изкарам от гаража, изобщо не ми се мисли как ще го връщам в понеделник, ако дотогава не поразчистят снега в наше село. Ще си джиткам с Волвото, кво да се прави...
Иначе аз много си падам по баварките, даже сериозно се замислях да си купя 330xd като на сестра ми, ама е много ниско за офроуда, който карам всеки ден. Затова ще продавам 166-цата и ще взема Гранд Чероки. Не си падам по жипки, но просто съм принуден от обстоятелствата...
Иначе моя фаворит е 123d - тая кола ми достави наистина страхотно удоволствие, великолепна е. Ако не сте си купили тоя брой на Ауто Билд, ето ви пидиефчето:
http://mail.dir.bg/~tkm_digital/123d.pdf
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Олелееее- за АутоБилд ли пишеш статийки
Що не каза някой още в началото- да не се мъча да чета 8 страници в Алфа форума и да пиша културно и с нужното уважение тук
Включвам се към мнението на колегите с чиста съвест: Виновно е задкормилното устройство, а не автомобила. Дали е било С-класа, Ролс, Бентли или 7-ма серия не е важно изобщо, щом задкормилното магаре е едно и също.... А и щом смяташ, че Гранд Чероки-то е подходящ избор за високопроходим автомобил






Включвам се към мнението на колегите с чиста съвест: Виновно е задкормилното устройство, а не автомобила. Дали е било С-класа, Ролс, Бентли или 7-ма серия не е важно изобщо, щом задкормилното магаре е едно и също.... А и щом смяташ, че Гранд Чероки-то е подходящ избор за високопроходим автомобил




- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
абе "редакторче", тая кола са я мислили повече инженери, отколкото хора има във ваше село
ти ли ще казваш на лидерите на пазара да бегат с това задно? ти? а?
което много ме съмнява въобще да си карал въпросния автомобил, дори и да си се возил в него, не на сняг, ами въобще
не ставай смешен. сигурно балъците по германия, швейцария, австрия и скандинавските страни са много, ама много прецакани, нали?
чакай да те питам - ти въобще карал ли си голяма тежка кола със задно предаване и чисто нови зимни гуми? да не говорим от последно поколение със всички възможни системи против боксуване и така нататък? или си чел по форумите, че задното за нищо не става, пинко
п.п. май някой вентилатор те е отвял на баира и сега преразказваш измишльотини


което много ме съмнява въобще да си карал въпросния автомобил, дори и да си се возил в него, не на сняг, ами въобще

не ставай смешен. сигурно балъците по германия, швейцария, австрия и скандинавските страни са много, ама много прецакани, нали?

чакай да те питам - ти въобще карал ли си голяма тежка кола със задно предаване и чисто нови зимни гуми? да не говорим от последно поколение със всички възможни системи против боксуване и така нататък? или си чел по форумите, че задното за нищо не става, пинко

п.п. май някой вентилатор те е отвял на баира и сега преразказваш измишльотини


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: PetarKalinov