Системите за сигурност...
Модератор: Общи модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Системите за сигурност...
Интересно ми е какви са различните системи за сигурност,а и не съм видял досега такава тема(съжалявам ако греша).Та.. някои по-вещ в тази тема ще ме светне ли каква е разликата между различните съкращения,а и същo какво значат те!Имам предвид ASC,DSC,ASC+T,ASD,ESP(Добавете нещо ако се сетите:) Благодаря..

Killing Ain't Fair,But Somebody Got To Do It!
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
ESP-Electronic Stability Program
Само по името трябва да се сетиш за какво иде реч. По електронен път когато започне едното колело да превърта, чрез АБС а го задържа и по този начин прехвърлч въртенето на другото и така докато не сеокаже че и двете не въртчт горе долу равномерно. Много помага на сняг, но на лед ... то не че на лед нещо помага де
Само по името трябва да се сетиш за какво иде реч. По електронен път когато започне едното колело да превърта, чрез АБС а го задържа и по този начин прехвърлч въртенето на другото и така докато не сеокаже че и двете не въртчт горе долу равномерно. Много помага на сняг, но на лед ... то не че на лед нещо помага де

Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
За ASC+T доколкото знам превода е automatic stability control + traction и трябва да значи автоматичен контрол стабилността и контрол на въртенето, а не това което си написал falco
CBC - Cornering Brake Control - Контрол на спирачките в завой
ABS - Anti Block System - Предполагам знаеш какво е
EDC - Electronic Damper Control - Електронно Управление на aмортисьорите
DSC III- Dinamic Stability Control - Динамичен Контрол на стабилността, помня че служеше за по лесно управление на хлъзгава настилка при висока скорост, в БМВ школата в САЩ, преподават подробно как се използва срещу солидна сума
PDC - Park Distance Control - Контрол на дистанцията при паркиране, само дето никога не съм карал кола с такова нещо и незнам как действа точно.
SMG - Sequential Manual Gearbox - Секвенциялна скоростна кутия с възможност за автоматичен режим, при ръчен предавките се сменят от волана.
DBC - Dynamic Brake Control - Спирачен Асиастент мисля че беше
EPC - Engine Power Control - Контрол на мощността на двигателя или нещо такова, ама какво точно представлява незнам
EPB - Electromechanical parking brake - те тва май трябва да му се вика интелигентна дръчна спирачка според мен
Dynamic Drive - тва трябва да е активна система за контрол на окачването, демек коригираше май накланянето в завой на автомобила.
EBD - Electronic Brake force Distribution - Система за равномеро разпределение на спирачното усилие между четирите колела
При БМВ Х3 и Х5 имаше и още няколо системи, ама не си спомням имената им, едната беше нещо за контрол на спирачките при спускане или нещо подобно, който знае нека каже. Ако съм написал нещо грешно кажете, да го поправя.
А междудругото мисля че ESP e система на Мерцедес, а при БМВ май това трябва да е ASC + T ама може и да греша


CBC - Cornering Brake Control - Контрол на спирачките в завой
ABS - Anti Block System - Предполагам знаеш какво е


EDC - Electronic Damper Control - Електронно Управление на aмортисьорите
DSC III- Dinamic Stability Control - Динамичен Контрол на стабилността, помня че служеше за по лесно управление на хлъзгава настилка при висока скорост, в БМВ школата в САЩ, преподават подробно как се използва срещу солидна сума

PDC - Park Distance Control - Контрол на дистанцията при паркиране, само дето никога не съм карал кола с такова нещо и незнам как действа точно.
SMG - Sequential Manual Gearbox - Секвенциялна скоростна кутия с възможност за автоматичен режим, при ръчен предавките се сменят от волана.
DBC - Dynamic Brake Control - Спирачен Асиастент мисля че беше

EPC - Engine Power Control - Контрол на мощността на двигателя или нещо такова, ама какво точно представлява незнам

EPB - Electromechanical parking brake - те тва май трябва да му се вика интелигентна дръчна спирачка според мен

Dynamic Drive - тва трябва да е активна система за контрол на окачването, демек коригираше май накланянето в завой на автомобила.
EBD - Electronic Brake force Distribution - Система за равномеро разпределение на спирачното усилие между четирите колела
При БМВ Х3 и Х5 имаше и още няколо системи, ама не си спомням имената им, едната беше нещо за контрол на спирачките при спускане или нещо подобно, който знае нека каже. Ако съм написал нещо грешно кажете, да го поправя.
А междудругото мисля че ESP e система на Мерцедес, а при БМВ май това трябва да е ASC + T ама може и да греша


- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
BMW8 написа:....А междудругото мисля че ESP e система на Мерцедес, а при БМВ май това трябва да е ASC + T ама може и да греша![]()
Точно така е. Ако не ме лъже паметта ESP е създадена специално заради малката А серия, която е имала проблеми в завоите (обръщала се е на таван

- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
BMW8 написа:PDC - Park Distance Control - Контрол на дистанцията при паркиране, само дето никога не съм карал кола с такова нещо и незнам как действа точно.
Няколко (5-6-7) датчика на най-външната част на колата в повечето случаи бронята, при включена задна скорост датчицити отчитат близоста на препятствията и подобно на антирадар бипка, колкото по учестено толкова по-близо е препятствието ... горе долу това е

Последна промяна Vasilen на 22 Дек 2004, 10:43, променена общо 1 път
May the BMW force be with you!
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Случая с А-класата беше че е супер нестабилна и затова само тя, освен S класата на мерцедес имат серийно вграден ESP, който знам че при А-класата неможе да се изключва. За всички други модели, CLK, C, E и т.н. се поръчва като екстра.
HDC - Hill descent control
ADB-X - automatic differential barke
AGS - Adaptive transmision control
IRA - integral rear axle - осигурява по-прецизно поведение на пътя и оптимален комфорт
EBV - electronic brake-force distribution
MSR Engine drag-torque control
DTC dynamic traction control when DSC is off или АDB-X при 4х4
DBC dynamic brake control
EDC electronic damper control
ABL - adaptive brake lights - при екстремни спирания
RDC - Tire pressure control + Runflat tires
Automatic headlight control + adaptive cornering lights...
да продължавам ли...
всичко това е единствено и само при БМВ
... и нещо интересно за DSC-то
значи DSC-то не се деактивира с
натискане на бутона, просто преминава
в друг режим - DTC - като CBC и др. системи
работят , но на флегматичен моуд
за да се изключи DSC-то трябва бутона
да се задържи - тогава светва и лампата
на спирачките и преминавате в
psycopath mode

ADB-X - automatic differential barke
AGS - Adaptive transmision control
IRA - integral rear axle - осигурява по-прецизно поведение на пътя и оптимален комфорт
EBV - electronic brake-force distribution
MSR Engine drag-torque control
DTC dynamic traction control when DSC is off или АDB-X при 4х4
DBC dynamic brake control
EDC electronic damper control
ABL - adaptive brake lights - при екстремни спирания
RDC - Tire pressure control + Runflat tires
Automatic headlight control + adaptive cornering lights...
да продължавам ли...

всичко това е единствено и само при БМВ
... и нещо интересно за DSC-то
значи DSC-то не се деактивира с
натискане на бутона, просто преминава
в друг режим - DTC - като CBC и др. системи
работят , но на флегматичен моуд

за да се изключи DSC-то трябва бутона
да се задържи - тогава светва и лампата
на спирачките и преминавате в
psycopath mode


- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
ASR- действа обратното на АБС - не позволява при потегляне да буксува колело/ колела. Използва датчиците на АБС-а, както и контрола му върху спирачките. При 2 двигателни колела използва за ориентир за скоростта датчик от незадвижваните колелета
ESP- действа в завой. Отчита чрез датчиците на АБС-а скоростта на отделните колела, отчита скоростта на автомобила, ъгъла, на който се завърта волана, както и скоростта на завъртането му. Мисля, че има и датчици за страничното ускорение на автомобила. Така компа има достаясна представа за ситуацията. В завой, ако някое колело започне да поднася, компа разбира и задейства спирачките на определени колела с определена сила. Така създава въртящи моменти около спиращите колела, които сумирани противодействат по големина и посока на центробежните сили и "вкарват колата в правия път". Често ЕСП-то има и контрол върху газта, така че ако реши увеличава или намалява момента и оборотите на двигателя
Общовзето това е
ESP- действа в завой. Отчита чрез датчиците на АБС-а скоростта на отделните колела, отчита скоростта на автомобила, ъгъла, на който се завърта волана, както и скоростта на завъртането му. Мисля, че има и датчици за страничното ускорение на автомобила. Така компа има достаясна представа за ситуацията. В завой, ако някое колело започне да поднася, компа разбира и задейства спирачките на определени колела с определена сила. Така създава въртящи моменти около спиращите колела, които сумирани противодействат по големина и посока на центробежните сили и "вкарват колата в правия път". Често ЕСП-то има и контрол върху газта, така че ако реши увеличава или намалява момента и оборотите на двигателя
Общовзето това е
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
BMW8 написа:Случая с А-класата беше че е супер нестабилна и затова само тя, освен S класата на мерцедес имат серийно вграден ESP, който знам че при А-класата неможе да се изключва. За всички други модели, CLK, C, E и т.н. се поръчва като екстра.


Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Електронен контрол на амортисьорите - EDC
Електронен контрол на амортисьорите - EDC
Може ли някой подробно да ми обясни как става този контрол.
Т.е. логично е колата при влизане в ззавой да не се накланя много на една страна и така.
Но това което ме интересува е следното. Когато колата е натоварена, т.е. отзад има седнали двама 100 кг-ви човека и да кажем си носят по няколко куфачета, колата ще се изравни ли сама, като електронно определи на задните амортисьори че са по натоварени и ги напомпа или ще си седи клекнала.
Благодаря на всички, приятна събота и неделя:)
Може ли някой подробно да ми обясни как става този контрол.
Т.е. логично е колата при влизане в ззавой да не се накланя много на една страна и така.
Но това което ме интересува е следното. Когато колата е натоварена, т.е. отзад има седнали двама 100 кг-ви човека и да кажем си носят по няколко куфачета, колата ще се изравни ли сама, като електронно определи на задните амортисьори че са по натоварени и ги напомпа или ще си седи клекнала.
Благодаря на всички, приятна събота и неделя:)
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
EDC доколкото си мисля е система,в която настройките са зададени предварително.Дали избираш комфортно,нормално возене или спортно избираш сам от едно не много голямо копченце.А за товара отзад на задния мост се грижи т.нар. нивомат,който компенсира нивото (клиренса) при натоварване.Има разлика от едното до другото,напр. загледай се в комбита Е34-има автомобили оборудвани със въпросната система,има и такива,които не са оборудвани и именно при тях можеш да забележиш колко е "клекнала" колата отзад като е натоварена.В мойта кола съм качвал около 400 кг. в багажника и горе-долу поддават само гумите ...
Георги Пенчев
Георги Пенчев
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани