Системите за сигурност...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 13.02.2003
Местоположение: Sofia

Системите за сигурност...

Мнение от WestSide » 22 Дек 2004, 0:18

Интересно ми е какви са различните системи за сигурност,а и не съм видял досега такава тема(съжалявам ако греша).Та.. някои по-вещ в тази тема ще ме светне ли каква е разликата между различните съкращения,а и същo какво значат те!Имам предвид ASC,DSC,ASC+T,ASD,ESP(Добавете нещо ако се сетите:) Благодаря..:)
Killing Ain't Fair,But Somebody Got To Do It!

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 22 Дек 2004, 0:34

ESP-Electronic Stability Program
Само по името трябва да се сетиш за какво иде реч. По електронен път когато започне едното колело да превърта, чрез АБС а го задържа и по този начин прехвърлч въртенето на другото и така докато не сеокаже че и двете не въртчт горе долу равномерно. Много помага на сняг, но на лед ... то не че на лед нещо помага де :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 2.12.2004
Местоположение: BMW
Пол: Мъж

Мнение от falko » 22 Дек 2004, 1:50

може да ти са полезни
Dynamic Stability Control (DSC).динамичен стабилностно управление
Anti Slip Control + Traction (ASC+T)анти хлъзгаво управление+теглене
All Season Traction (AST)всичко сезоно теглене
Automatisches Sperrdifferential(ASD)
(ESP) е написал GIORCETO ;)
Изображение
S 54 SMG
:bowdown: :bowdown:

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 22 Дек 2004, 8:36

За ASC+T доколкото знам превода е automatic stability control + traction и трябва да значи автоматичен контрол стабилността и контрол на въртенето, а не това което си написал falco ;)
CBC - Cornering Brake Control - Контрол на спирачките в завой
ABS - Anti Block System - Предполагам знаеш какво е ;) :lol:
EDC - Electronic Damper Control - Електронно Управление на aмортисьорите
DSC III- Dinamic Stability Control - Динамичен Контрол на стабилността, помня че служеше за по лесно управление на хлъзгава настилка при висока скорост, в БМВ школата в САЩ, преподават подробно как се използва срещу солидна сума :D
PDC - Park Distance Control - Контрол на дистанцията при паркиране, само дето никога не съм карал кола с такова нещо и незнам как действа точно.
SMG - Sequential Manual Gearbox - Секвенциялна скоростна кутия с възможност за автоматичен режим, при ръчен предавките се сменят от волана.
DBC - Dynamic Brake Control - Спирачен Асиастент мисля че беше :roll:
EPC - Engine Power Control - Контрол на мощността на двигателя или нещо такова, ама какво точно представлява незнам :confused:
EPB - Electromechanical parking brake - те тва май трябва да му се вика интелигентна дръчна спирачка според мен :lol:
Dynamic Drive - тва трябва да е активна система за контрол на окачването, демек коригираше май накланянето в завой на автомобила.
EBD - Electronic Brake force Distribution - Система за равномеро разпределение на спирачното усилие между четирите колела
При БМВ Х3 и Х5 имаше и още няколо системи, ама не си спомням имената им, едната беше нещо за контрол на спирачките при спускане или нещо подобно, който знае нека каже. Ако съм написал нещо грешно кажете, да го поправя.
А междудругото мисля че ESP e система на Мерцедес, а при БМВ май това трябва да е ASC + T ама може и да греша ;) :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 22 Дек 2004, 9:20

BMW8 написа:....А междудругото мисля че ESP e система на Мерцедес, а при БМВ май това трябва да е ASC + T ама може и да греша ;) :lol:

Точно така е. Ако не ме лъже паметта ESP е създадена специално заради малката А серия, която е имала проблеми в завоите (обръщала се е на таван 8) ).

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 22 Дек 2004, 9:46

BMW8 написа:PDC - Park Distance Control - Контрол на дистанцията при паркиране, само дето никога не съм карал кола с такова нещо и незнам как действа точно.

Няколко (5-6-7) датчика на най-външната част на колата в повечето случаи бронята, при включена задна скорост датчицити отчитат близоста на препятствията и подобно на антирадар бипка, колкото по учестено толкова по-близо е препятствието ... горе долу това е ;)
Последна промяна Vasilen на 22 Дек 2004, 10:43, променена общо 1 път
May the BMW force be with you!

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 22 Дек 2004, 10:20

Случая с А-класата беше че е супер нестабилна и затова само тя, освен S класата на мерцедес имат серийно вграден ESP, който знам че при А-класата неможе да се изключва. За всички други модели, CLK, C, E и т.н. се поръчва като екстра.

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 22 Дек 2004, 11:34

HDC - Hill descent control

ADB-X - automatic differential barke

AGS - Adaptive transmision control

IRA - integral rear axle - осигурява по-прецизно поведение на пътя и оптимален комфорт

EBV - electronic brake-force distribution

MSR Engine drag-torque control

DTC dynamic traction control when DSC is off или АDB-X при 4х4

DBC dynamic brake control

EDC electronic damper control

ABL - adaptive brake lights - при екстремни спирания

RDC - Tire pressure control + Runflat tires

Automatic headlight control + adaptive cornering lights...

да продължавам ли... ;)

всичко това е единствено и само при БМВ

... и нещо интересно за DSC-то
значи DSC-то не се деактивира с
натискане на бутона, просто преминава
в друг режим - DTC - като CBC и др. системи
работят , но на флегматичен моуд ;)
за да се изключи DSC-то трябва бутона
да се задържи - тогава светва и лампата
на спирачките и преминавате в
psycopath mode :mhihi: :mhihi:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 22 Дек 2004, 20:25

ASR- действа обратното на АБС - не позволява при потегляне да буксува колело/ колела. Използва датчиците на АБС-а, както и контрола му върху спирачките. При 2 двигателни колела използва за ориентир за скоростта датчик от незадвижваните колелета

ESP- действа в завой. Отчита чрез датчиците на АБС-а скоростта на отделните колела, отчита скоростта на автомобила, ъгъла, на който се завърта волана, както и скоростта на завъртането му. Мисля, че има и датчици за страничното ускорение на автомобила. Така компа има достаясна представа за ситуацията. В завой, ако някое колело започне да поднася, компа разбира и задейства спирачките на определени колела с определена сила. Така създава въртящи моменти около спиращите колела, които сумирани противодействат по големина и посока на центробежните сили и "вкарват колата в правия път". Често ЕСП-то има и контрол върху газта, така че ако реши увеличава или намалява момента и оборотите на двигателя

Общовзето това е
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 23 Дек 2004, 14:10

BMW8 написа:Случая с А-класата беше че е супер нестабилна и затова само тя, освен S класата на мерцедес имат серийно вграден ESP, който знам че при А-класата неможе да се изключва. За всички други модели, CLK, C, E и т.н. се поръчва като екстра.

:nono: И Ц класата им е серийно, да не говориме че и на новата Е-класа е серийно както и на всичките им Джипове, Г и МЛ :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 23 Дек 2004, 14:17

ако случайно не сте забелязали
това е "основния" БМВ форум... :roll: :confused: ;) :mhihi:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 27.12.2004

Електронен контрол на амортисьорите - EDC

Мнение от setra49 » 08 Яну 2005, 14:39

Електронен контрол на амортисьорите - EDC

Може ли някой подробно да ми обясни как става този контрол.
Т.е. логично е колата при влизане в ззавой да не се накланя много на една страна и така.

Но това което ме интересува е следното. Когато колата е натоварена, т.е. отзад има седнали двама 100 кг-ви човека и да кажем си носят по няколко куфачета, колата ще се изравни ли сама, като електронно определи на задните амортисьори че са по натоварени и ги напомпа или ще си седи клекнала.
Благодаря на всички, приятна събота и неделя:)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 08 Яну 2005, 20:23

EDC доколкото си мисля е система,в която настройките са зададени предварително.Дали избираш комфортно,нормално возене или спортно избираш сам от едно не много голямо копченце.А за товара отзад на задния мост се грижи т.нар. нивомат,който компенсира нивото (клиренса) при натоварване.Има разлика от едното до другото,напр. загледай се в комбита Е34-има автомобили оборудвани със въпросната система,има и такива,които не са оборудвани и именно при тях можеш да забележиш колко е "клекнала" колата отзад като е натоварена.В мойта кола съм качвал около 400 кг. в багажника и горе-долу поддават само гумите ...

Георги Пенчев
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 27.12.2004

Мнение от setra49 » 08 Яну 2005, 20:46

А при Е38 откъде да видя има ли такъв нивомат? съжалявам че питам като лаик, ама верно не знам:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 08 Яну 2005, 21:13

setra49 написа:А при Е38 откъде да видя има ли такъв нивомат? съжалявам че питам като лаик, ама верно не знам:)

предполагам че ще ти е най-лесно да провериш като сложиш 150-200 кг. товар отзад.... Ако има нивомат би трябвало да не се отрази на колата- предполагам поне....
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook