Въпрос е46 316i/318i

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Въпрос е46 316i/318i

Мнение от Radichev » 28 Дек 2008, 12:14

Става въпрос за М43Б19 мотора. Очевидно разликата не е просто в електрониката, къй като с чип не може да се постигне една и съща мощност. Предполагам, че разликата е в степента на сгъстяване, но още не мога да намеря достатъчно информация.

Ако някой може да сподели информация по въпроса, каква е разликата между двата варианта, ще бъда благодарен.

Весели празници!


:D :D :D
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 29 Дек 2008, 21:51

:D
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: РВ
Пол: Мъж

Мнение от alexandrovi » 29 Дек 2008, 22:38

доколкото знам разликата е в дебитомера и софтуера. :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 05 Яну 2009, 14:33

Гледах им степента на сгъстяване и при двете е 9.7, не съм открил някъде да пише дали има разлика в клапаните или инжекторите, така че засега изглежда правдоподобно това, което казва колегата по-горе. Ако някой е правил опит да сменя дебитомера и чипа, нека сподели опита си. Благодаря.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 05 Яну 2009, 17:02

Колега аз незнам каде им е разликата но едва ли е толкова елементарна - дебитомер и чип :confused:
Но дори и това да е какъв е смисъла да го правиш. Нито една от двете не е бърза. Е наистина при 16ката мъката е по-голяма ... ама става да си се движиш с нея и градско и извънградско.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 05 Яну 2009, 17:36

Има логика да е толкова елементарна разликата, дори само заради производствените разходи, този подход се ползва и при процесорите за компютри например. Произвежда се един и същ продукт на една и съща производствена линия, което пести много разходи и накрая просто се ограничава софтуерно или с някаква добавъчна малка хардуерна разлика като дебитомер например.

А аз се инересувам, защото трябва да сменям гарнитура на глава и първоначално мислех, че разликата е в степента на сгъстяване.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 07 Яну 2009, 14:50

:roll:
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 07 Яну 2009, 15:14

може да има разлика в смукатели/изпускатели ,както и портовете на главата ,не ми се проверява сега това в реалоем просто давам идея

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Мнение от stilko » 07 Яну 2009, 23:41

Засега нямаме познал :mhihi:

Дебитомер - еднакъв
Клапани - еднакви
Колектор - еднакъв
Инжектори - еднакви

Има разлика в разпределителния вал и в компютъра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 08 Яну 2009, 9:59

stilko написа:Засега нямаме познал :mhihi:

Дебитомер - еднакъв
Клапани - еднакви
Колектор - еднакъв
Инжектори - еднакви

Има разлика в разпределителния вал и в компютъра.


Е те това ****** чаках :mhihi:

Вярно бе, сега го проверих в реалоем-а, най-сърдечно благодаря на колегата stilko.

Сега въпроса е дали си струва да престържа главата малко като сменям гарнитурата и да сложа един по-раздвижен вал.

Може да заключвате темата, мисля, че това е разликата.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 08 Яну 2009, 15:28

Колега един приятел слага шрик вал на 318ката +чип и кит с конусен филтър. Цялата процедура му стъпи над 1000 лв. и разликата не беше осезаема. Имаше разлика , но 1000лв. +++ заслужават ли си.
Ако направиш това на 316ката разликата ще е доста по-осезаема, но дали си заслужава.... да вървиш заедно с 320 М52 :roll:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 08 Яну 2009, 17:53

kriso85 написа:Колега един приятел слага шрик вал на 318ката +чип и кит с конусен филтър. Цялата процедура му стъпи над 1000 лв. и разликата не беше осезаема. Имаше разлика , но 1000лв. +++ заслужават ли си.
Ако направиш това на 316ката разликата ще е доста по-осезаема, но дали си заслужава.... да вървиш заедно с 320 М52 :roll:


В моя случай разликата ще е с 15 коня повече за същите пари, защото съм с 316, а мен не, че не ми харесва как си върви колата, аз за целите на спорта си имам е30, но по-скоро въпроса беше покрай текущите ремонтни нужди дали не мога да комбинирам и някой лек силов тунинг.

Поздрави!
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook