Шофиране в сняг - DSC съвети
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Шофиране в сняг - DSC съвети
Като гледам Неделя ще падне снега та ми се искаше по-опитните колеги да дадат малко акъл за карането в люта зима
И конкретния ми въпрос е за DSC - чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне.

И конкретния ми въпрос е за DSC - чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне.
За есктремни условия (дълбок сняг, киша) в книжката пише да се включи DTC и то за малко - за пръв път чувам да се изключват и двете системи едновременно... Гумите са ясни
За тежестта отзад съм чувал лафове от сорта на "Тургай 2 бордюра у багажника и немаш грижи у снега"
Съгласен съм, че зимно време в планината е много красиво обаче дори на прав път без заледени участъци се притеснявам от скритите дупки.
Пък не съм с runflat
Пък нямам и резервна гума
Абе май много се притеснявам, ама ако се случи си ... ...


Съгласен съм, че зимно време в планината е много красиво обаче дори на прав път без заледени участъци се притеснявам от скритите дупки.



- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Колeга,
не смятам, че има някакви 100% съвети които трябва да се спазват,
просто трябва да чувсваш и усещащ автомобила. Мойте съвети са да
не изключваш системите да караш равномерно и да не спираш.
Ако ти се наложи да спреш и не можеш да потеглиш тогава прибягвай
до изключване на системите и само газ. В такива моменти се налага да
прилагаш системата с лашкането за да излезнеш от дупката или да
преминеш през неравност.
Успехи и безаварийно през зимата
не смятам, че има някакви 100% съвети които трябва да се спазват,
просто трябва да чувсваш и усещащ автомобила. Мойте съвети са да
не изключваш системите да караш равномерно и да не спираш.
Ако ти се наложи да спреш и не можеш да потеглиш тогава прибягвай
до изключване на системите и само газ. В такива моменти се налага да
прилагаш системата с лашкането за да излезнеш от дупката или да
преминеш през неравност.
Успехи и безаварийно през зимата

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Шофиране в сняг - DSC съвети
flame написа: чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне.
Мнооо филми гледаш... ако стъпиш на стабилен лед някъде не знам коя система ще те върне в пътя...

- Spoika
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 12.12.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E71 4.0xd
- Мечтае да кара: M3 E92
моят съвет е да не изкл системите. когато падна първия сняг на витоша и пътищата пяха леко разчистени, на моменти когато буксувах на място усещах как колата леко се подбутва сама.. все едно отзад те бутат двама и ти помагат да потеглиш
твойта работа в такива моменти е само да даваш леко газ..даже и подаването на газ ти регулира 


- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
rosen.kolarov написа:Колeга,
не смятам, че има някакви 100% съвети които трябва да се спазват,
просто трябва да чувсваш и усещащ автомобила. Мойте съвети са да
не изключваш системите да караш равномерно и да не спираш.
Ако ти се наложи да спреш и не можеш да потеглиш тогава прибягвай
до изключване на системите и само газ. В такива моменти се налага да
прилагаш системата с лашкането за да излезнеш от дупката или да
преминеш през неравност.
Успехи и безаварийно през зимата
+1

ДСЦто е велика система , миналата зима минах 2000км , когато цяла БГ беше затворена и порих наравно с Ленд Крузерите


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Няма страшно, от лед спасението е или шипове или вериги.... аз на лед си копая и толкоз... и гледам да го избикалям, ако е възможно.. нервирах се на гумите, че не държат на лед, ама... то и няма как
Но пък става весело... скачаш на спирачките и въртиш волана като откачен.... и се ебавам с ABS-а и DSC-то... абе фън да става...
Нещо ме е напекло зимното слънце 



- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
- Код: Избери целия код
flame
кандидат ентусиаст
Пуснато на: 20 Дек 2008, 9:19 Заглавие: Шофиране в сняг - DSC съвети
--------------------------------------------------------------------------------
Като гледам Неделя ще падне снега та ми се искаше по-опитните колеги да дадат малко акъл за карането в люта зима
И конкретния ми въпрос е за DSC - чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне
Здравейте колеги,весели празници.
Сега да си кажа моето мнение.Пробвах да карам на сняг и лед с и без DSC резултати:
На сняг с DSC колата се държи много добре,сама си отнема газта в завойте,предутвартява занасяне и набира без никакъв проблем.Без DSC повечето време боксува,лесно занася и бавно набира / за дриф е супер нямам думи,но за жалост не сме сами на пътя

На лед със и без DSC разлика почти няма.
DSC работи ефикасно само в рамките на физичните закони или казано по просто,ако влезеш с голяма скорост в завой DSC няма да може да ти помогне,колкото и да се мъчи.
Връщам се на думите на колегата /чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне /ще вземеш първия за втория незнам,но третия ще го изправиш и няма да видиш връх Ботев.
Сам ще усетиш с колко газ да взимаш завойте,започни по полека и постепенно увеличавай газта,докато колата и ти не постигнете идеалния синхрон и тогава удоволствието е голямо / правиш си кефа по завойте,а тя те пази

Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- icog
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Аз за първи път съм на автомобил със задно и съм леко потресен:(. До сега беше достатъчно да си с добри гуми и без много притеснения се измъкваш от почти всяка ситуация. А сега всяко тръгване на заледен участък си е приключение, да не говорим ако влезеш бавно в по-дълбока дупка със заледени ръбове - само не спирай вътре че няма излизане.
Истината е че с тоя V6-так отпред и леката задница хич не сме за тоя сезон, при все с новите гуми.
А щом и колегата с XD-то пледира за внимание, значи работата наистина е сериозна:). По празниците ще имам повече време и възможности да си поиграя с колата и ще пиша за резултата.
Истината е че с тоя V6-так отпред и леката задница хич не сме за тоя сезон, при все с новите гуми.
А щом и колегата с XD-то пледира за внимание, значи работата наистина е сериозна:). По празниците ще имам повече време и възможности да си поиграя с колата и ще пиша за резултата.
icog написа:Аз за първи път съм на автомобил със задно и съм леко потресен:(. До сега беше достатъчно да си с добри гуми и без много притеснения се измъкваш от почти всяка ситуация. А сега всяко тръгване на заледен участък си е приключение, да не говорим ако влезеш бавно в по-дълбока дупка със заледени ръбове - само не спирай вътре че няма излизане.
Истината е че с тоя V6-так отпред и леката задница хич не сме за тоя сезон, при все с новите гуми.
А щом и колегата с XD-то пледира за внимание, значи работата наистина е сериозна:). По празниците ще имам повече време и възможности да си поиграя с колата и ще пиша за резултата.
Първо виж какъв ти е двигателя, после потърси из интернет да видиш колко лека ти е задницата

Дойде ред и питащия да сподели впечатления...
ЛУДА РАБОТАААААААААААААААААААА!!!
Падна днес малко сняг и отидох на един полигон да видя за кво става дума. Първо по пътя - 3 ленти, аз карам в средната с 50. Първо съвсем леко, после малко по малко увеличавах "газ-спирачката" - бая зор й дадох на Е90-та преди леко да занесе. И то занася 10см настрани и спира да занася.
На полигона беше най-голямата зверщина
Първо да кажа, че дори като се бях засвяткал с 50 и рязко натиснех спирачката С ИЗПРАВЕН ВОЛАН DSC-то въобще не се включваше - само ABS-а почука няколко пъти и закове БЕЗ ВЪОБЩЕ ДА ЗАНЕСЕ! Коронния номер, който пробвах доста пъти беше засвяткване (под засвяткване разбирам около 50 - това е полигон все пак) направо и след това ЕДНОВРЕМЕННО РЯЗКО НАВИВАНЕ НА ВОЛАНА И СПИРАЧКИ - съвсем леко занася и спира перфектно! Друг експеримент беше ДРИФТВАНЕ С ВИСОКА СКОРОСТ БЕЗ НИКАКВИ СПИРАЧКИ (все едно заобикаляне на конуси на полигона) - направо не е истина - занасяше максимум 30-50см и след това веднага влизаше в правия път!!! Просто се усещаше как DSC-то блокира част от колелата (нещо като при активирането на ABS-а, но без да рита педала на спирачката) и магически вкарваше колата в избраната от шофьора траектория на движение!!! Последното дето пробвах беше от място LOW KICK и рязко навиване на волана - нема бате!!! Най-много 10см да занесе и веднага заковава траекторията като продължава да се движи без да занася! Да отбележа обаче, че почти във всички ситуации като се активираше DSC-то автоматично убиваше скоростта - т.е. колата продължаваше да се движи с максималната РАЗУМНА скорост - иначе би било тъпо да караш с 50, при рязък завой DSC-то да те изкара от канавката обаче да ти позволи да вдигнеш 100 или 150 (следващата канавка може да е последна
).
След като останах възхитен от DSC-то пробвах и DTC-то. Останах малко учуден не защото занасяше (то си пише в книжката, че при DTC занася), а защото при занасяне пак блокираше част от колелата и намаляше (макар и по-малко в сравнение с DSC-то) занасянето. Па накрая изключих и двете системи... Горе бях писал за дрифтване - не, грешка - онова беше опит за дрифтване - те тва беше яко дрифтване
На връщане от полигона реших малко да се полигавя - на булеварда вали сняг и колите карат по 3-лентовия булевард с не повече от 50. Аз минавам в средната лента (абе за всеки случай
), карам със 70-80 и карайки със 70-80 почвам да редувам ляв волан с десен (както във Формула 1 като си подгряват гумите преди състезание)
Резултата беше - 10-20 см занасяне на ляво, блокаж на занасянето, продължаване със същата скорост направо, 10-20 см занасяне на дясно, блокаж на занасянето, продължаване със същата скорост направо и така още няколко пъти след което колоната отзад от 50 намали на 20-30
И си мислех - при 70-80 в час в снега макар и на прав булевард ако леко поднесеш и най-малкото си се завъртял и си спрял, с малко късмет - не в мантинелата
Ей страшна е тая система! За колегите само да отбележа, че теста беше направен в сняг 5см (не киша), при минус 2-3 градуса, без заледяване, с Е90 автоматик.
Един колега го беше казал преди мен и аз съм много съгласен с него - трябва да усещате колата и тогава ще се чувствате сигурни на пътя и ще може да извлечете максимума от колата. Така че моята препоръка е - отивайте на някой полигон или закътан булевард и яко газ-спирачки!
ЛУДА РАБОТАААААААААААААААААААА!!!






Падна днес малко сняг и отидох на един полигон да видя за кво става дума. Първо по пътя - 3 ленти, аз карам в средната с 50. Първо съвсем леко, после малко по малко увеличавах "газ-спирачката" - бая зор й дадох на Е90-та преди леко да занесе. И то занася 10см настрани и спира да занася.

На полигона беше най-голямата зверщина


След като останах възхитен от DSC-то пробвах и DTC-то. Останах малко учуден не защото занасяше (то си пише в книжката, че при DTC занася), а защото при занасяне пак блокираше част от колелата и намаляше (макар и по-малко в сравнение с DSC-то) занасянето. Па накрая изключих и двете системи... Горе бях писал за дрифтване - не, грешка - онова беше опит за дрифтване - те тва беше яко дрифтване

На връщане от полигона реших малко да се полигавя - на булеварда вали сняг и колите карат по 3-лентовия булевард с не повече от 50. Аз минавам в средната лента (абе за всеки случай






Ей страшна е тая система! За колегите само да отбележа, че теста беше направен в сняг 5см (не киша), при минус 2-3 градуса, без заледяване, с Е90 автоматик.
Един колега го беше казал преди мен и аз съм много съгласен с него - трябва да усещате колата и тогава ще се чувствате сигурни на пътя и ще може да извлечете максимума от колата. Така че моята препоръка е - отивайте на някой полигон или закътан булевард и яко газ-спирачки!

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани