Шофиране в сняг - DSC съвети

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Шофиране в сняг - DSC съвети

Мнение от flame » 20 Дек 2008, 9:19

Като гледам Неделя ще падне снега та ми се искаше по-опитните колеги да дадат малко акъл за карането в люта зима :)

И конкретния ми въпрос е за DSC - чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне.

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Мнение от absix » 20 Дек 2008, 9:29

При екстремни условия даже е по добре да се изключи временно. Допълнително тегло отзад също помага много, за задължителните нови зимни гуми няма нужда да споменавам :)

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 20 Дек 2008, 9:51

Незнам какво толкова хората се притесняват от снега....за мен това е най-приятния момент за каране :)

Колега има една тема в форума за дсц,дтц и т.н. там вътре е доста добре описано кое за какво и как се кара...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 20 Дек 2008, 10:02

За есктремни условия (дълбок сняг, киша) в книжката пише да се включи DTC и то за малко - за пръв път чувам да се изключват и двете системи едновременно... Гумите са ясни ;) За тежестта отзад съм чувал лафове от сорта на "Тургай 2 бордюра у багажника и немаш грижи у снега" :lol:

Съгласен съм, че зимно време в планината е много красиво обаче дори на прав път без заледени участъци се притеснявам от скритите дупки. :confused: Пък не съм с runflat :confused: Пък нямам и резервна гума :confused: Абе май много се притеснявам, ама ако се случи си ... ...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 20 Дек 2008, 10:32

Колeга,
не смятам, че има някакви 100% съвети които трябва да се спазват,
просто трябва да чувсваш и усещащ автомобила. Мойте съвети са да
не изключваш системите да караш равномерно и да не спираш.
Ако ти се наложи да спреш и не можеш да потеглиш тогава прибягвай
до изключване на системите и само газ. В такива моменти се налага да
прилагаш системата с лашкането за да излезнеш от дупката или да
преминеш през неравност.

Успехи и безаварийно през зимата :D
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Шофиране в сняг - DSC съвети

Мнение от Mollov » 20 Дек 2008, 10:51

flame написа: чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне.


Мнооо филми гледаш... ако стъпиш на стабилен лед някъде не знам коя система ще те върне в пътя... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E71 4.0xd
Мечтае да кара: M3 E92

Мнение от Spoika » 21 Дек 2008, 11:07

моят съвет е да не изкл системите. когато падна първия сняг на витоша и пътищата пяха леко разчистени, на моменти когато буксувах на място усещах как колата леко се подбутва сама.. все едно отзад те бутат двама и ти помагат да потеглиш :) твойта работа в такива моменти е само да даваш леко газ..даже и подаването на газ ти регулира :)


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 21 Дек 2008, 12:17

rosen.kolarov написа:Колeга,
не смятам, че има някакви 100% съвети които трябва да се спазват,
просто трябва да чувсваш и усещащ автомобила. Мойте съвети са да
не изключваш системите да караш равномерно и да не спираш.
Ако ти се наложи да спреш и не можеш да потеглиш тогава прибягвай
до изключване на системите и само газ. В такива моменти се налага да
прилагаш системата с лашкането за да излезнеш от дупката или да
преминеш през неравност.

Успехи и безаварийно през зимата :D


+1 :D

ДСЦто е велика система , миналата зима минах 2000км , когато цяла БГ беше затворена и порих наравно с Ленд Крузерите :mhihi: Нови скъпи зимни гуми и без спирачки много много , това е системата за оцеляване :)

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 18.12.2008

Мнение от bjvis » 22 Дек 2008, 13:23

колега карам ауди и бмв моя савет е каквото и да правиш не изключвай дсц защото при буксуване точно то отнема от мощноста и пази колата да не буксува а колкото до дтц идея си нямам за какво служи като поведението със и без него е едно и сащо на колата

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Мнение от absix » 27 Дек 2008, 19:38

Не знам за вас, ама аз не мога да седя на пътя с чисто нови зимни гуми... в момента тук, където съм, е само лед на пътя. За малко да закъсам на един легнал полицай оня ден... баси, тая кола не е за зима и лед :(

Добре, че взех едно Чероки преди снеговете, че щях да си ходя пеш по празниците :mhihi:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 28 Дек 2008, 19:46

Няма страшно, от лед спасението е или шипове или вериги.... аз на лед си копая и толкоз... и гледам да го избикалям, ако е възможно.. нервирах се на гумите, че не държат на лед, ама... то и няма как :mhihi: Но пък става весело... скачаш на спирачките и въртиш волана като откачен.... и се ебавам с ABS-а и DSC-то... абе фън да става... :D Нещо ме е напекло зимното слънце :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 29 Дек 2008, 15:57

Код: Избери целия код
flame 
кандидат ентусиаст

 Пуснато на: 20 Дек 2008, 9:19    Заглавие: Шофиране в сняг - DSC съвети   

--------------------------------------------------------------------------------
 
Като гледам Неделя ще падне снега та ми се искаше по-опитните колеги да дадат малко акъл за карането в люта зима 

И конкретния ми въпрос е за DSC - чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне
 

Здравейте колеги,весели празници.
Сега да си кажа моето мнение.Пробвах да карам на сняг и лед с и без DSC резултати:
На сняг с DSC колата се държи много добре,сама си отнема газта в завойте,предутвартява занасяне и набира без никакъв проблем.Без DSC повечето време боксува,лесно занася и бавно набира / за дриф е супер нямам думи,но за жалост не сме сами на пътя :( /
На лед със и без DSC разлика почти няма.
DSC работи ефикасно само в рамките на физичните закони или казано по просто,ако влезеш с голяма скорост в завой DSC няма да може да ти помогне,колкото и да се мъчи.
Връщам се на думите на колегата /чувал съм, че можело връх Ботев да изкачиш с яка газ по завоите без да паднеш в някое дере - тая система за стабилност веднага връщала колата на пътя и при най-малкото занасяне /ще вземеш първия за втория незнам,но третия ще го изправиш и няма да видиш връх Ботев.
Сам ще усетиш с колко газ да взимаш завойте,започни по полека и постепенно увеличавай газта,докато колата и ти не постигнете идеалния синхрон и тогава удоволствието е голямо / правиш си кефа по завойте,а тя те пази :mhihi: /.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 29 Дек 2008, 20:53

Аз за първи път съм на автомобил със задно и съм леко потресен:(. До сега беше достатъчно да си с добри гуми и без много притеснения се измъкваш от почти всяка ситуация. А сега всяко тръгване на заледен участък си е приключение, да не говорим ако влезеш бавно в по-дълбока дупка със заледени ръбове - само не спирай вътре че няма излизане.
Истината е че с тоя V6-так отпред и леката задница хич не сме за тоя сезон, при все с новите гуми.
А щом и колегата с XD-то пледира за внимание, значи работата наистина е сериозна:). По празниците ще имам повече време и възможности да си поиграя с колата и ще пиша за резултата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 29 Дек 2008, 21:48

icog написа:Аз за първи път съм на автомобил със задно и съм леко потресен:(. До сега беше достатъчно да си с добри гуми и без много притеснения се измъкваш от почти всяка ситуация. А сега всяко тръгване на заледен участък си е приключение, да не говорим ако влезеш бавно в по-дълбока дупка със заледени ръбове - само не спирай вътре че няма излизане.
Истината е че с тоя V6-так отпред и леката задница хич не сме за тоя сезон, при все с новите гуми.
А щом и колегата с XD-то пледира за внимание, значи работата наистина е сериозна:). По празниците ще имам повече време и възможности да си поиграя с колата и ще пиша за резултата.


Първо виж какъв ти е двигателя, после потърси из интернет да видиш колко лека ти е задницата :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 02 Яну 2009, 12:19

Дойде ред и питащия да сподели впечатления...

ЛУДА РАБОТАААААААААААААААААААА!!! :twisted: :angel: :bowdown: :lalala: :yes: :clap:

Падна днес малко сняг и отидох на един полигон да видя за кво става дума. Първо по пътя - 3 ленти, аз карам в средната с 50. Първо съвсем леко, после малко по малко увеличавах "газ-спирачката" - бая зор й дадох на Е90-та преди леко да занесе. И то занася 10см настрани и спира да занася. :D

На полигона беше най-голямата зверщина :twisted: Първо да кажа, че дори като се бях засвяткал с 50 и рязко натиснех спирачката С ИЗПРАВЕН ВОЛАН DSC-то въобще не се включваше - само ABS-а почука няколко пъти и закове БЕЗ ВЪОБЩЕ ДА ЗАНЕСЕ! Коронния номер, който пробвах доста пъти беше засвяткване (под засвяткване разбирам около 50 - това е полигон все пак) направо и след това ЕДНОВРЕМЕННО РЯЗКО НАВИВАНЕ НА ВОЛАНА И СПИРАЧКИ - съвсем леко занася и спира перфектно! Друг експеримент беше ДРИФТВАНЕ С ВИСОКА СКОРОСТ БЕЗ НИКАКВИ СПИРАЧКИ (все едно заобикаляне на конуси на полигона) - направо не е истина - занасяше максимум 30-50см и след това веднага влизаше в правия път!!! Просто се усещаше как DSC-то блокира част от колелата (нещо като при активирането на ABS-а, но без да рита педала на спирачката) и магически вкарваше колата в избраната от шофьора траектория на движение!!! Последното дето пробвах беше от място LOW KICK и рязко навиване на волана - нема бате!!! Най-много 10см да занесе и веднага заковава траекторията като продължава да се движи без да занася! Да отбележа обаче, че почти във всички ситуации като се активираше DSC-то автоматично убиваше скоростта - т.е. колата продължаваше да се движи с максималната РАЗУМНА скорост - иначе би било тъпо да караш с 50, при рязък завой DSC-то да те изкара от канавката обаче да ти позволи да вдигнеш 100 или 150 (следващата канавка може да е последна :lol: ).

След като останах възхитен от DSC-то пробвах и DTC-то. Останах малко учуден не защото занасяше (то си пише в книжката, че при DTC занася), а защото при занасяне пак блокираше част от колелата и намаляше (макар и по-малко в сравнение с DSC-то) занасянето. Па накрая изключих и двете системи... Горе бях писал за дрифтване - не, грешка - онова беше опит за дрифтване - те тва беше яко дрифтване :twisted:

На връщане от полигона реших малко да се полигавя - на булеварда вали сняг и колите карат по 3-лентовия булевард с не повече от 50. Аз минавам в средната лента (абе за всеки случай :mhihi: ), карам със 70-80 и карайки със 70-80 почвам да редувам ляв волан с десен (както във Формула 1 като си подгряват гумите преди състезание) :lol: Резултата беше - 10-20 см занасяне на ляво, блокаж на занасянето, продължаване със същата скорост направо, 10-20 см занасяне на дясно, блокаж на занасянето, продължаване със същата скорост направо и така още няколко пъти след което колоната отзад от 50 намали на 20-30 :lol: :lol: :lol: И си мислех - при 70-80 в час в снега макар и на прав булевард ако леко поднесеш и най-малкото си се завъртял и си спрял, с малко късмет - не в мантинелата :mhihi:

Ей страшна е тая система! За колегите само да отбележа, че теста беше направен в сняг 5см (не киша), при минус 2-3 градуса, без заледяване, с Е90 автоматик.

Един колега го беше казал преди мен и аз съм много съгласен с него - трябва да усещате колата и тогава ще се чувствате сигурни на пътя и ще може да извлечете максимума от колата. Така че моята препоръка е - отивайте на някой полигон или закътан булевард и яко газ-спирачки! :driving:

Следваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook