Какъв е този компресор?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 05 Дек 2008, 8:20

25 МБ на PDF, някой ко иска да казва къде да я пращам книжката, и ако му се занимава да я качи във втората тема. Без долари естествено :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 05 Дек 2008, 12:42

bum_bum написа:
nikoror написа:центрифужен
центрофугален ;)

На български има само една дума за този вид компресори и тя е центробежен.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 05 Дек 2008, 15:58

Ето от къде се сваля http://www.turboborisov.com/Maximum_boost.pdf
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 05 Дек 2008, 16:45

Тази я има, мен приказката ми беше за "Supercharged". Ще трябва да се заръчва май от Амазон.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Мнение от nikoror » 06 Дек 2008, 5:14

Postman написа:
bum_bum написа:
nikoror написа:центрифужен
центрофугален ;)

На български има само една дума за този вид компресори и тя е центробежен.


ok :uups:
а сега като изяснихме номенклатурата какви са практическите предимства и недостатъци

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Мнение от doko » 06 Дек 2008, 18:26

момчета сигурни ли сте че се върти със около 10000об/мин защото съм направил нещо подобно и ми се струва че при 4000об/мин на мотора и предавка 16 към 1/около 64000об/мин на перката ми се струва малко .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 06 Дек 2008, 20:33

На предната страница е написано 100,000 об/мин а не 10,000 ;).
Освен това различните центробежни компресори постигат различни обороти, които основно зависят от това колко е голямо компресорното колело (външен диаметър), impeller за англо-говорящите.

Има 2 основни групи - едните използват турбокомпресорни колела (работни колела, използвани в компресорите на турбокомпресорите), а другите използват собствен дизайн компресорни колела (постигащи по-високо налягане при по-ниска скорост/обороти).
Първите достигат до 100,000 об/мин (ASA, Rotrex), вторите обикновено работят до 60,000 (рядко повече).

Логиката е в това, че втората група (Vortech, Paxton Novi, Procharger) използват мултипликатори (повишаващи предавки), който не позволяват дълговечна работа при високи обороти и сответно използват модифицирани компресорни колела, който във възможния оборотен диапазон да постигат достатъчно налягане при заложения дебит. Тези компресорни колела обаче не винаги успяват да постигнат достатъчно високо КПД (adiabatic efficiency за англо-говорящите).

Първата група пък (ASA, Rotrex) понеже използват мултипликатори допускащи работа при по-високи обороти, си позволяват да ползват колела (impeller) директно взети от турбокомпресорната индустрия, които постигат малко по-висок КПД.

ASA използват високопрецизна планетарна зъбна предавка с предавателно чиско 15:1 и успяват да въртят до около 100,000 об/мин. Rotrex използват фрикционна планетарна предавка без зъби (traction drive за англо-говорящите) и на на-малкия модел постигат 201,500 об/мин (съгласно официалния press-release), а неофициално могат много повече.

Всъщност ограничението колко бързо може да се върти изходящия вал идва идва от 2 места - едното е самата предавка (мултипликатор), а другото е конструкцията на компресорното колело - при определени обороти то просто се разпада от силите, които му действат (центробежни и газови). За повечето стандартни сплави, които се ползват за компресорни колела, това става при да кажем 600 м/с периферна скорост (това прави различни обороти в зависимост от диаметъра на колелото).

Предимства и недостатъци:
-предимства: нямат :)
-недостатъци: адски скъпи са всичките без оглед на производител и второ: налягането е пропорционално на оборотите на двигателя (т.е. на ниски обороти "няма никой")

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Мнение от magareto_yori » 06 Дек 2008, 21:31

гледам в ибея има интересни книжа :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Мнение от doko » 06 Дек 2008, 21:33

извинявам се за недоглеждането на цифрите.искам да попитам къде и как е най правилно да се мери налягането.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Мнение от VENBO » 07 Дек 2008, 20:35

Благодаря Ви колеги, по-специално на Postman-беше много изчерпателен с обяснението :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 07 Дек 2008, 20:46

magareto_yori написа:гледам в ибея има интересни книжа :mhihi:


Постман не ги е точно в ибея учил работите, доколкото знам ;)

Ще е интересно да сподели и някой друг интересен факт, относно другите типове компресори, щото явно каквото говорят фирмите производители на компресори и китове за някои марки не е съвсем вярно.
Изображение


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 07 Дек 2008, 20:50

здравейте,

имам едно компресорче от баш компресор си :mhihi: прилича като от мерцедес но маааллккоо по голям дават му 8бара при 1000литра в минута дебит.
Дали ще стне за нещо?? Или само за помпане на гумите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Мнение от doko » 07 Дек 2008, 20:58

А аз искам да попитам колегата ,виждам че е наясно със компресорите ,като за пръв опит за скалъпване (от мен) на такъв тип компресор добре ли е при 4000об/мин на кол.вал и предавка на индуктора 16 /1 0.3 атм .какво говори.


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 07 Дек 2008, 20:59

Колега, Смяташ ли и предавателното число от размера на рлоките ? :roll:

гледал съм ое няколко теми как ги смазвате тея турбини и редуктори по време на теста ?
Защото ако не го правите ми се струва ще здраво ще запича и задържа...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Мнение от doko » 07 Дек 2008, 21:27

предавката на шайбите е 2.5/1 и индуктора е 13.5/1 общо 16/1 а смазването при зъбните колела си е картерче с масло,а смятам в скоро време да пробвам и до 6000об но кол вал,по междодругото съм използвал зъбна предавка от скутер която се задвижва от обратната страна.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook