Какъв е този компресор?
Модератор: bum_bum
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
25 МБ на PDF, някой ко иска да казва къде да я пращам книжката, и ако му се занимава да я качи във втората тема. Без долари естествено




- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Postman написа:bum_bum написа:центрофугаленnikoror написа:центрифужен
На български има само една дума за този вид компресори и тя е центробежен.
ok

а сега като изяснихме номенклатурата какви са практическите предимства и недостатъци
- doko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 1.10.2005
- Местоположение: negovan sofia
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo
момчета сигурни ли сте че се върти със около 10000об/мин защото съм направил нещо подобно и ми се струва че при 4000об/мин на мотора и предавка 16 към 1/около 64000об/мин на перката ми се струва малко .
На предната страница е написано 100,000 об/мин а не 10,000
.
Освен това различните центробежни компресори постигат различни обороти, които основно зависят от това колко е голямо компресорното колело (външен диаметър), impeller за англо-говорящите.
Има 2 основни групи - едните използват турбокомпресорни колела (работни колела, използвани в компресорите на турбокомпресорите), а другите използват собствен дизайн компресорни колела (постигащи по-високо налягане при по-ниска скорост/обороти).
Първите достигат до 100,000 об/мин (ASA, Rotrex), вторите обикновено работят до 60,000 (рядко повече).
Логиката е в това, че втората група (Vortech, Paxton Novi, Procharger) използват мултипликатори (повишаващи предавки), който не позволяват дълговечна работа при високи обороти и сответно използват модифицирани компресорни колела, който във възможния оборотен диапазон да постигат достатъчно налягане при заложения дебит. Тези компресорни колела обаче не винаги успяват да постигнат достатъчно високо КПД (adiabatic efficiency за англо-говорящите).
Първата група пък (ASA, Rotrex) понеже използват мултипликатори допускащи работа при по-високи обороти, си позволяват да ползват колела (impeller) директно взети от турбокомпресорната индустрия, които постигат малко по-висок КПД.
ASA използват високопрецизна планетарна зъбна предавка с предавателно чиско 15:1 и успяват да въртят до около 100,000 об/мин. Rotrex използват фрикционна планетарна предавка без зъби (traction drive за англо-говорящите) и на на-малкия модел постигат 201,500 об/мин (съгласно официалния press-release), а неофициално могат много повече.
Всъщност ограничението колко бързо може да се върти изходящия вал идва идва от 2 места - едното е самата предавка (мултипликатор), а другото е конструкцията на компресорното колело - при определени обороти то просто се разпада от силите, които му действат (центробежни и газови). За повечето стандартни сплави, които се ползват за компресорни колела, това става при да кажем 600 м/с периферна скорост (това прави различни обороти в зависимост от диаметъра на колелото).
Предимства и недостатъци:
-предимства: нямат
-недостатъци: адски скъпи са всичките без оглед на производител и второ: налягането е пропорционално на оборотите на двигателя (т.е. на ниски обороти "няма никой")

Освен това различните центробежни компресори постигат различни обороти, които основно зависят от това колко е голямо компресорното колело (външен диаметър), impeller за англо-говорящите.
Има 2 основни групи - едните използват турбокомпресорни колела (работни колела, използвани в компресорите на турбокомпресорите), а другите използват собствен дизайн компресорни колела (постигащи по-високо налягане при по-ниска скорост/обороти).
Първите достигат до 100,000 об/мин (ASA, Rotrex), вторите обикновено работят до 60,000 (рядко повече).
Логиката е в това, че втората група (Vortech, Paxton Novi, Procharger) използват мултипликатори (повишаващи предавки), който не позволяват дълговечна работа при високи обороти и сответно използват модифицирани компресорни колела, който във възможния оборотен диапазон да постигат достатъчно налягане при заложения дебит. Тези компресорни колела обаче не винаги успяват да постигнат достатъчно високо КПД (adiabatic efficiency за англо-говорящите).
Първата група пък (ASA, Rotrex) понеже използват мултипликатори допускащи работа при по-високи обороти, си позволяват да ползват колела (impeller) директно взети от турбокомпресорната индустрия, които постигат малко по-висок КПД.
ASA използват високопрецизна планетарна зъбна предавка с предавателно чиско 15:1 и успяват да въртят до около 100,000 об/мин. Rotrex използват фрикционна планетарна предавка без зъби (traction drive за англо-говорящите) и на на-малкия модел постигат 201,500 об/мин (съгласно официалния press-release), а неофициално могат много повече.
Всъщност ограничението колко бързо може да се върти изходящия вал идва идва от 2 места - едното е самата предавка (мултипликатор), а другото е конструкцията на компресорното колело - при определени обороти то просто се разпада от силите, които му действат (центробежни и газови). За повечето стандартни сплави, които се ползват за компресорни колела, това става при да кажем 600 м/с периферна скорост (това прави различни обороти в зависимост от диаметъра на колелото).
Предимства и недостатъци:
-предимства: нямат

-недостатъци: адски скъпи са всичките без оглед на производител и второ: налягането е пропорционално на оборотите на двигателя (т.е. на ниски обороти "няма никой")
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
- doko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 1.10.2005
- Местоположение: negovan sofia
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo
извинявам се за недоглеждането на цифрите.искам да попитам къде и как е най правилно да се мери налягането.
- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
magareto_yori написа:гледам в ибея има интересни книжа
Постман не ги е точно в ибея учил работите, доколкото знам

Ще е интересно да сподели и някой друг интересен факт, относно другите типове компресори, щото явно каквото говорят фирмите производители на компресори и китове за някои марки не е съвсем вярно.
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
здравейте,
имам едно компресорче от баш компресор си
прилича като от мерцедес но маааллккоо по голям дават му 8бара при 1000литра в минута дебит.
Дали ще стне за нещо?? Или само за помпане на гумите
имам едно компресорче от баш компресор си

Дали ще стне за нещо?? Или само за помпане на гумите

- doko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 1.10.2005
- Местоположение: negovan sofia
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo
А аз искам да попитам колегата ,виждам че е наясно със компресорите ,като за пръв опит за скалъпване (от мен) на такъв тип компресор добре ли е при 4000об/мин на кол.вал и предавка на индуктора 16 /1 0.3 атм .какво говори.
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
Колега, Смяташ ли и предавателното число от размера на рлоките ?
гледал съм ое няколко теми как ги смазвате тея турбини и редуктори по време на теста ?
Защото ако не го правите ми се струва ще здраво ще запича и задържа...

гледал съм ое няколко теми как ги смазвате тея турбини и редуктори по време на теста ?
Защото ако не го правите ми се струва ще здраво ще запича и задържа...
- doko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 1.10.2005
- Местоположение: negovan sofia
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo
предавката на шайбите е 2.5/1 и индуктора е 13.5/1 общо 16/1 а смазването при зъбните колела си е картерче с масло,а смятам в скоро време да пробвам и до 6000об но кол вал,по междодругото съм използвал зъбна предавка от скутер която се задвижва от обратната страна.
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани