Има ли разлика в ускорението м/у 520 с и 520 без ванус?
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- momo81
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 '04
- Детайли за колата: 320i/170hp
Има ли разлика в ускорението м/у 520 с и 520 без ванус?
Здравейте, надявам се въпросът да не е много тъп, но за съжаление не успях да намеря отговор. Зная, 4е във високите обороти ванусът си казва своето, което може би озна4ава 4е и ускорението от 0-100 ще е за по-кратко време, но гледах в един сайт за техни4ески характеристики според който разлика май няма. Благодаря предварително!
Последна промяна momo81 на 23 Ное 2008, 22:13, променена общо 1 път
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Има разлика и като вземеш да правиш мотора и като сменяш клапани ...
Цената на тия за Ванос са в пъти по-скъпи 




- momo81
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 '04
- Детайли за колата: 320i/170hp
Да разбирам ли колеги, 4е по-практи4ния вариант е да се закупи кола без ванус при положение, 4е динамиката е еднаква?
Slavi_m написа:Практичния вариант е да си купиш по-запазената кола!
Иначе големи разлики не чакай в нищо!Нито в разход,нито във вървеж-по-добре поддържаното винаги ще е по-добро.
Ако решиш да правиш силов тунинг БЕЗ Ванос е по-добрият вариант!
абе, разлика си има, поне за мен. имал съм възможността да карам и двата двигателя - М50Б20 и М50Т20(TÜ) и бих казал, че се усеща.
разликата в двата двигателя не е само в наличието на Vanos при втория, но и в няколко други момента:
- смяна на упралението, идва Siemens при 2.0 литра моторите
- при 2.5 литра моторите идва Motronic 3.3.1 с алгоритъм за детонационно горене.
- леко е увелечена степента на сгъстяване
- има промяна в буталата и мотовилките
- слагането на Heißfilm - Luftmassenmesser
- намаляне на диамътра на стеблата на клапаните
- оптимизицая на хидр. повдигачи, скорост и ускорение на клапаните
общо взето поне за мен всички тези неща водят до това, че мотора с Vanos работи с малко по - ниски обороти и по - стабилно на празен ход, по - тихичък е, и не е толкова муден след 3000 об/мин, колкото е мотора без Vanos. в момента не мога да намеря линка, но кривата на върт. момент при TÜ е доста по - полегата, отколко при мотора без Vanos и се усеща, че започва да "тегли" при доста по - ниски обороти. по отношение на разхода, нещата са доста субективни, при положение, че в зависимост от стила на каране може да се стигне до около 25% разлика в разхода. лично аз при един и същ стил на каране съм стигал до към 1 литър по - малко в полза на Vanos.
всички тези приказки важат разбира се за мотори в добро техн. състояние. при зае...ни мотори и коли, какво точно се случва е божа работа.
макар, че и за мен е важно е общото техн. състояние на колата, отколко това дали мотора е TÜ. но като се има предвид, че TÜ започват да го слагат от септ. 92 ми е малко трудно да си представя, че три години разлика няма да се отразят на колата (при положение, че колата е от първи собственик, който е правил всичките предписани инспекции).
- momo81
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 '04
- Детайли за колата: 320i/170hp
@2bar написа:Slavi_m написа:Практичния вариант е да си купиш по-запазената кола!
Иначе големи разлики не чакай в нищо!Нито в разход,нито във вървеж-по-добре поддържаното винаги ще е по-добро.
Ако решиш да правиш силов тунинг БЕЗ Ванос е по-добрият вариант!
абе, разлика си има, поне за мен. имал съм възможността да карам и двата двигателя - М50Б20 и М50Т20(TÜ) и бих казал, че се усеща.
разликата в двата двигателя не е само в наличието на Vanos при втория, но и в няколко други момента:
- смяна на упралението, идва Siemens при 2.0 литра моторите
- при 2.5 литра моторите идва Motronic 3.3.1 с алгоритъм за детонационно горене.
- леко е увелечена степента на сгъстяване
- има промяна в буталата и мотовилките
- слагането на Heißfilm - Luftmassenmesser
- намаляне на диамътра на стеблата на клапаните
- оптимизицая на хидр. повдигачи, скорост и ускорение на клапаните
общо взето поне за мен всички тези неща водят до това, че мотора с Vanos работи с малко по - ниски обороти и по - стабилно на празен ход, по - тихичък е, и не е толкова муден след 3000 об/мин, колкото е мотора без Vanos. в момента не мога да намеря линка, но кривата на върт. момент при TÜ е доста по - полегата, отколко при мотора без Vanos и се усеща, че започва да "тегли" при доста по - ниски обороти. по отношение на разхода, нещата са доста субективни, при положение, че в зависимост от стила на каране може да се стигне до около 25% разлика в разхода. лично аз при един и същ стил на каране съм стигал до към 1 литър по - малко в полза на Vanos.
всички тези приказки важат разбира се за мотори в добро техн. състояние. при зае...ни мотори и коли, какво точно се случва е божа работа.
макар, че и за мен е важно е общото техн. състояние на колата, отколко това дали мотора е TÜ. но като се има предвид, че TÜ започват да го слагат от септ. 92 ми е малко трудно да си представя, че три години разлика няма да се отразят на колата (при положение, че колата е от първи собственик, който е правил всичките предписани инспекции).
А вси4ки ли модели след септември 92 са с ванус ?
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
- momo81
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 '04
- Детайли за колата: 320i/170hp
tahsinov написа:Да,всички.Говорим за М50
Благодаря за инфото колега! - Попитах понеже има доста обяви в мобиле-то в които е дадено 4е колата е 94 година а на снимките се вижда 4е мотора е без ванус - затова попитах. Явно хората лъжат в обявите(не вси4ки, някои си послъгват

- FANATIK-s-BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 21.10.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530д
- Мечтае да кара: на път без дупки(ако може)
- Детайли за колата: ламя
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
momo81 написа:tahsinov написа:Да,всички.Говорим за М50
Благодаря за инфото колега! - Попитах понеже има доста обяви в мобиле-то в които е дадено 4е колата е 94 година а на снимките се вижда 4е мотора е без ванус - затова попитах. Явно хората лъжат в обявите(не вси4ки, някои си послъгват)
Случва се често и е нормално да има разлика в датата на производство и датата на първоначална регистрация на автомобила.По принцип търговците обявяват годината на първоначална регистрация на автомобила.Колата като излезе от завода е нормално да мине известно време докато бъде закупена и регистрирана.Затова най-достоверния източник за годината на производство са последните 7 символа от номера на рамата или т.нар. VIN.

- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
FANATIK-s-BMW написа:Не е вярно това нещо!
Има Е34 и Е36 след 92' но са без Ванос!!!
Провери ги по VIN и ще видиш,че няма.Говоря за дата на производство а не първоначална регистрация.
FANATIK-s-BMW написа:Не е вярно това нещо!
Има Е34 и Е36 след 92' но са без Ванос!!!
не знам, може. за годината съм сигурен, за месеца - не. или е септември или е октомври. някъде имах бюлетини на BMW точно за този мотор, от кога започват да го слагат, точни разлики и т.н., ама съм ги засрал..

иначе има и друг момент. специално в Германия никой не го е@е, с какъв мотор си, той даже не е писан никъде. стига да имаш AU и HU, ако си правил някакви промени по колата - специално разрешение от TÜV, можеш да си караш без никакви проблеми.
като имаш предвид, че в момента един мотор втора ръка М50Б20 е около 250€, а това са пари за които никой няма да започне да отваря мотор,е по - лесно и евтино да купиш друг мотор и да го сложиш отколко да правиш ремонти. така се получават и най - различни екземпляри - 94 без Vanos, 89 с Vanos и т.н.
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани